Zapomniałem hasła Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie   Wyślij ponownie e-mail aktywacyjny  

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  Strona 7 z 7
[ View Topic Options ] Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7 [ ‹‹ | ›› ]
Autor 
Wiadomość: Wydech 9-5  
Offline
 Tytuł: Re: Wydech 9-5
PostNapisane: 10 sie 2017, o 19:26 
Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lut 2015, o 17:36
Posty: 480
Lokalizacja: Kraków/Stanisławice
Model SAABa: 9-5 Aero 2001
Rozumiem że to feeno to nie przeloty są? Sprawa wygląda tak: DP 2.75" - ładnie, Hirsch taki przekrój ma. Ale później trafia na to mierne 2.25" z restrykcyjnymi tłumikami - nawet saabowymi oryginalnymi i troszkę lipa. Nie mówię że będzie źle, ale ja bym przeloty zaspawał... A co z katami u Ciebie?

-------------------------
9-5 Aero 2001: silnik B235R 2007r, lżejsze koło zamachowe, custom 550x230x65 IC, filtr BSR, 3" DP, 2.5" BSR Cat-back, panewy korbowodowe King Racing, King Cobra, TD04 19T#6cm


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Wydech 9-5
PostNapisane: 10 sie 2017, o 21:48 
Starszy Szeregowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lut 2016, o 21:44
Posty: 124
Lokalizacja: Krosno
Model SAABa: 9-5 B235L
Jednak środkowy feeno do mnie nie dotrze więc na szybko zamówiłem bosala (bos286-169), końcowy bedzie fenno. Nie jestem pewny, więc poprawcie jak jestem w błędzie ale oryginalne środkowy nie jest przelotowy a końcowy komorowy? Po poprzednim właścicielu po drugim kacie została tylko prosta rurka 60mm, a teraz u mnie wylatuje pierwszy kat więc od turba do środkowego puste 2,75", jak będą problemy z przeglądem itp to wspawa się kata magnaflow (miejsca jest na tyle żeby w razie czego go dołożyć).


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Wydech 9-5
PostNapisane: 11 sie 2017, o 06:46 
Szeregowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 sty 2012, o 00:11
Posty: 82
Model SAABa: 9-5 2,0t MY98
Środkowy jest przelotowy na sto procent.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Wydech 9-5
PostNapisane: 2 paź 2017, o 10:14 
Szeregowy

Dołączył(a): 13 kwi 2014, o 08:16
Posty: 77
Koledzy, ten katalizator Magnaflow 59929 sporo osob stosuje, ale jest opisany jako kat do 180KM. Nie ogranicza on wydechu w takim razie skoro nasze Saaby maja czesto pod 300KM ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Wydech 9-5
PostNapisane: 2 paź 2017, o 12:18 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 1106
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
Nie ogranicza, on spełnia EURO 3 do 180Km - dalej EURO 2

-------------------------
Saab 95 2,3T manual
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Honda CBR 900RR sc33
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Wydech 9-5
PostNapisane: 2 paź 2017, o 13:01 
Szeregowy

Dołączył(a): 13 kwi 2014, o 08:16
Posty: 77
Ok, rozumiem. Ale 9-5, w zaleznosci od rocznika, to albo Euro 3, albo Euro 4..


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Wydech 9-5
PostNapisane: 3 paź 2017, o 08:22 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 1106
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
Nie zrozum mnie źle...ale przeszkadza Ci to? ;)

-------------------------
Saab 95 2,3T manual
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Honda CBR 900RR sc33
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Wydech 9-5
PostNapisane: 4 paź 2017, o 23:38 
Szeregowy

Dołączył(a): 13 kwi 2014, o 08:16
Posty: 77
Mi nie, ale diangoscie moze. Restrykcyjnie sie robi w przepisach i zaczynaja to egzekwowac. Tylko o to mi chodzi. A jezeli spelnia Euro 2 dla.mocy powyzej 180KM, to raczej Euro 4 nie spelni...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Wydech 9-5
PostNapisane: 5 paź 2017, o 07:27 
Starszy Sierżant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 kwi 2014, o 09:38
Posty: 372
Lokalizacja: Warszawa
Model SAABa: 93 coupe 2.0t
a przy jakiej mocy diagnosta robi badanie? ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Wydech 9-5
PostNapisane: 10 paź 2017, o 15:04 
Starszy Szeregowy

Dołączył(a): 10 gru 2013, o 12:52
Posty: 103
Lokalizacja: Szwecja
Model SAABa: 9-5 AERO 2005
a testował ktoś DP 3,5" potem 3" i tylko koncowa puszka ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Wydech 9-5
PostNapisane: 11 paź 2017, o 08:13 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 1106
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
Ja jestem zdania, że jeśli ktoś walczy o każdą kreskę to 3" po całości z dwoma tłumikami to jest max luźny wydech...luźniejszy to jak komuś zależy na dźwięku WRC ( warcy rycy cescy ). Przyjęło się niby że 2,5" starcza do 400KM.

-------------------------
Saab 95 2,3T manual
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Honda CBR 900RR sc33
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Wydech 9-5
PostNapisane: 11 paź 2017, o 19:30 
Starszy Szeregowy

Dołączył(a): 10 gru 2013, o 12:52
Posty: 103
Lokalizacja: Szwecja
Model SAABa: 9-5 AERO 2005
sam mam ten zestaw który wymieniłem nie ryczy bynajmniej nie poniżej 3k obrotów i nie wewnątrz . no i jest kat na 3,5" ale nie wiem czy to jakoś dźwięk zmienia


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Wydech 9-5
PostNapisane: 12 paź 2017, o 09:26 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 1106
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
dixoon89 napisał(a):
no i jest kat na 3,5" ale nie wiem czy to jakoś dźwięk zmienia



Zmienia na bank, tylko tego nie słychać pośród warkotu reszty. Ogólnie z wydechem w turbo jest tak że fabryki specjalnie "zacieśniają" wydech żeby było cicho, rozluźniając go auto będzie zawsze żwawsze ale za cenę głośności, i gdzieś na jakiejś średnicy te bonusy się kończą a hałas nadal wzrasta. Dajmy na to Saab 300Km z ori wydechem chodzi cichutko, założysz 2,5" z przelotami to głośność deko wzrośnie (idzie się dźwiękiem fajnie pobawić w zależności od ilości, wielkości, jakości i układu tłumików) a moc wzrośnie do 310 - 315KM. Założysz 3" to moc wzrośnie nie o 10-15Km (w porównaniu do 2,5") a o 4-8Km a trasy 100km bez bólu głowy nie zrobisz - warto? Dla jednych tak a dla drugich nie, co prawda atakując 350Km ja też bym się zastanowił nad 3" lub jakimś połączeniem 3" z 2,5" czy 2" ale to koszta i kombinację. Te przyrosty mocy są orientacyjne dla pokazania samej zasady, sam takich testów nie przeprowadzałem...hamowałeś auto po zmianie wydechu żeby zobaczyć ile dostałeś za cenę hałasu?

-------------------------
Saab 95 2,3T manual
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Honda CBR 900RR sc33
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Wydech 9-5
PostNapisane: 17 gru 2017, o 00:13 

Dołączył(a): 25 sie 2013, o 16:04
Posty: 20
Model SAABa: 9-5 Aero MY00
U mnie z powodu korozji płaszczy tłumików i hałasu zastosowałem końcowy FOX Exhaust z Vectry B w świetnym stanie i środkowy oryginał Saaba. Rozkład wieszakow i kształt rury wlotowej w tłumiku z Vectry wygląda podobnie do 9-5, średnice te same, ale niestety i wieszaki i rurę trzeba przerabiać, bo końcówki wydechu nawet nie sięgają początku zderzaka. U mnie dobry tlumikarz wziął za to 200 zł, a miał co robić i wycentrował praktycznie idealnie. Fox robi raczej ciche wydechy i tak też jest u mnie - dokładnie o to mi chodziło. Nie ma czego nagrywać, choć ciekawi mnie efekt z zewnątrz przy otwartym WG i takie nagranie postaram się zamieścić jeśli będzie słyszalna różnica względem serii. W środku bez większych zmian choć więcej napiszę, jak znajdę przyczynę zapowietrzajacego się wspomagania, które gra pierwsze skrzypce niestety... Co do osiągów to wydaje się żywszy niż na Polmostrowie. Dziękuję koledze DSZ- za cenne rady dotyczące modyfikacji.


Załączniki:
IMG_20171214_090956.jpg
IMG_20171214_090956.jpg [ 2.53 MiB | Przeglądane 532 razy ]

-------------------------
9-5 Aero kombi '00
Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 134 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

 

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Warunki użytkowania | Polityka prywatności

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL