Zapomniałem hasła Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie   Wyślij ponownie e-mail aktywacyjny  

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  Strona 1 z 1
[ View Topic Options ] [ ‹‹ | ›› ]
Autor 
Offline
 Tytuł: 9-5 2000 - bijące hamulce
PostNapisane: 19 lut 2014, o 13:11 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 sty 2014, o 22:27
Posty: 592
Model SAABa: 9-5 Aero '00
Witam,

prosiłbym doświadczonych kolegów o poradę w sprawie jak wyżej.

Po kupnie samochodu wymieniłem tarcze hamulcowe - przód 288mm wiercone i nacinane (firmy nie pamiętam, ale sztuka stała ok. 400 zł), tył zwykłe (w granicach 200 zł). Do tego oczywiście klocki. Powodem zmiany były wyraźnie odczuwalne drgania kierownicy, które przenosiły sić na nadwozie i nierówne hamowanie - falujące. Po wymianie (ok. 30 000 tys. km temu) problem ustał. Niestety nie na długo, bo po roku objawy zaczęły wracać.

Od lipca zrobiłem grubo ponad 10 000 km po kraju i obecnie jest w zasadzie nie do jazdy. Ratuje mnie tylko pogoda i rozsądek w warunkach zimowych- hamowanie pow. 80 km/h nosi całym autem, kierownica wyraźnie drga, auto hamuje najzwyczajniej słabo i bardzo nierówno - przy małej prędkości (ok. 30 km/h) przy lekkim hamowaniu odczuwalny jest efekt w stylu hamuje - nie hamuje - hamuje - nie hamuje. Negatywne zjawisko jest wprost proporcjonalne do wzrostu prędkości.

Zjawisko występuje na felgach alu "młotach" ;) opony sprawdzone 4x Bridgestone Touranza, wyważane w dwóch niezależnych zakładach dla potrzeb testu. To samo na felgach stalpwych 16 i zimowych oponach - więc wykluczam felgi i opony.

Opisałem jak mogłem najbardziej obrazowo.

Chciałbym zasięgnąć waszej opinii - obstawiacie tarcze, końcówki drążków czy coś jeszcze innego?
Jeśli tarcze - dać przetoczyć, czy kupić nowe? Szczerze powiedziawszy, trochę mi szkoda, bo przednie trochę mnie kosztowały. Ale zrobić przed sezonem muszę, bo tak się dalej nie da.

-------------------------
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 2000 - bijące hamulce
PostNapisane: 19 lut 2014, o 13:21 
Kapitan

Dołączył(a): 23 sty 2012, o 12:31
Posty: 2944
dziwne te objawy trochę. Skoro jeździłem rok to zakładam, że hamulce były prawidłowo dotarte.
A zbieżność auta robiłeś? Auto proste wogle jest / nie miało wcześniej jakichś dziwnych przygód?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 2000 - bijące hamulce
PostNapisane: 19 lut 2014, o 17:32 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 mar 2013, o 08:51
Posty: 945
Lokalizacja: Warszawa TGK
Model SAABa: 9-3 I SE 2.0T 185KM
A czy przypadkiem nie doszło do skrzywienia piast lub tarcz?

Należy sprawdzić czy jest widoczny jakiś ślad na tarczy świadczący o nierównym docieraniu się tarcz, sprawdziłbym także położenie klocków.
Ważną rolę odgrywają zaciski, jeśli będą mocno sfatygowane (niewyczyszczone z korozji) to może dochodzić do blokowania się jarzm.

-------------------------
[ 9-3 I SE MY02 Anniversary | 2.0T| powered by JanuszTun]
TD04HL-19T FMIC 550x230x65 DP 3" / HIRSCH 2,75" CatBack Exhaust

Ex-lovers:
Saab 9-3 I 2.2 TiD pofałdowane 141KM / 307Nm ;] MY00


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 2000 - bijące hamulce
PostNapisane: 19 lut 2014, o 19:18 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 sty 2014, o 22:27
Posty: 592
Model SAABa: 9-5 Aero '00
seth napisał(a):
dziwne te objawy trochę. Skoro jeździłem rok to zakładam, że hamulce były prawidłowo dotarte.
A zbieżność auta robiłeś? Auto proste wogle jest / nie miało wcześniej jakichś dziwnych przygód?


Zbieżność robiłem. Auto przed kupnem sprawdzałem u Hallera i stwierdzili, że przygód nie było, poza zgubionym na krawężniku spojlerem przedniego zderzaka - który musiałem dokupić.

kuba.kubanczyk napisał(a):
A czy przypadkiem nie doszło do skrzywienia piast lub tarcz?(...).


To też jest jakaś myśl, ale w mojej historii lotów nie było tak twardych przyziemień, żebym to ja zrobił, tarcz też nie grzałem do czerwoności... Ale może warto sprawdzić i to. Dzięki za pomysły.

-------------------------
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 2000 - bijące hamulce
PostNapisane: 19 lut 2014, o 20:12 

Dołączył(a): 17 cze 2013, o 19:48
Posty: 11
Lokalizacja: Lublin
Model SAABa: 9-5 AERO sedan
Sprawdź czy podczas montażu mechanik dobrze oczyścił i nie posmarował jakąś cudowną " pastą miedziową" powierzchni na styku piasty i tarczy, tam NIE MOŻE BYĆ SMARU ! Niektórzy pryskają tam miedzią w sprayu i w zależności od materiału tarczy/ piasty zachodzi reakcja utlenianie, korozja itp i zaczyna to z czasem "puchnąć" powodując właśnie bicie takie jak opisujesz. Znam przypadki, że po oczyszczeniu piasty i tarczy i złożeniu wszystkiego tj trzeba objawy ustąpiły.

-------------------------
Gdy w benzynie załącza się turbina , to w DIESLU obrotów już nima !!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 2000 - bijące hamulce
PostNapisane: 18 mar 2014, o 21:17 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 sty 2014, o 22:27
Posty: 592
Model SAABa: 9-5 Aero '00
Cóż, zrobione. Zbyszek z Rumii wyczaił, zmieniając co się da - w tym całe piony przednie z jego 9-5ki. I ostatecznie wyszło szydło z worka - tarcze miały jajo - w pionie! Nieznaczne, ale przy tej średnicy (Mikoda) to jednak robiło swoje. Tarcze zostały przetoczone - teraz jest jak nigdy, tak równo nie było nawet zaraz po ich kupnie.
Dwa - zdziwiłem się, jak cicho może być w środku, po zmianie pompy wspomagania - ja myślałem, że to tak musi wyć. Szoking.

Ready for departure. ;)

-------------------------
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 2000 - bijące hamulce
PostNapisane: 19 mar 2014, o 07:47 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sty 2013, o 12:37
Posty: 1048
Lokalizacja: pomorskie
Model SAABa: 9-5 Arc 2.3 t
ja też mam te Mikody i przelatały już 15k, przy spokojnej jeździe jest git z tym że przy większym hamowaniu puchną... dlatego na przyszły rok trzeba pomyśleć nad czymś większym niż 308 cm ;)

-------------------------
...no cóż że ze Szwecji...
9-5 Arc, 2.3t 2004r zakute b235 Wossner
GT 23, FMIC 600*300*76, 3'' wydech, katy off, lekki zamach, 630cm Deka
... w ciągłej modernizacji

Saab=choroba


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 2000 - bijące hamulce
PostNapisane: 21 mar 2014, o 14:41 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lut 2012, o 17:58
Posty: 2406
Lokalizacja: Warszawa
Model SAABa: Honda Civic
Pablo, po pierwsze tarcze wyrzuć na śmietnik. Przelatałem mnóstwo hamulców w swoich autach w tym robiąc wypady na trackdaye i Mikoda to największy śmieć jaki można sobie wyobrazić.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 2000 - bijące hamulce
PostNapisane: 21 mar 2014, o 18:31 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 sty 2014, o 22:27
Posty: 592
Model SAABa: 9-5 Aero '00
Co zatem polecasz kolego, żeby nie wydać walizki $?

-------------------------
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 2000 - bijące hamulce
PostNapisane: 21 mar 2014, o 18:49 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2013, o 09:31
Posty: 1000
Lokalizacja: WARSZAWA-BIELANY
Model SAABa: SAAB 93-2.0T
Jak nie szukasz super wyczynowych to mogę polecić ATE Power Disc.....

-------------------------
SAAB 93 2.0T (2001r)-150 KM ?
SAAB 95 AERO 2.3 TS (2001r) -266,5 KM
OPEL VECTRA C 1.9 CDTI (2005) -150 KM(186 KM)
OPEL VECTRA C 1.8 (2003r) -122 KM
OPEL VECTRA B 2.0 (1997r) -136 KM
I INNE....

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 2000 - bijące hamulce
PostNapisane: 21 mar 2014, o 21:46 
Sierżant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2013, o 16:49
Posty: 346
Model SAABa: 9-5 Aero
Szynkus napisał(a):
Pablo, po pierwsze tarcze wyrzuć na śmietnik. Przelatałem mnóstwo hamulców w swoich autach w tym robiąc wypady na trackdaye i Mikoda to największy śmieć jaki można sobie wyobrazić.

Nie ma żadnej reguły na żadne tarcze kolego. Czasem poprostu zdarzają sie wadliwe tarcze bijące od nowości! czy to BOSCH TRW ATE MIKODA nie ma zadnego znaczenia. Oddałem w życiu takich tarcz na reklamacje pół tony. :)

-------------------------
MY98 9-5 SE 2.0t 220km ->
MY01 9-5 2.3T Aero 230km ->
MY03 9-5 2.0t Hirsch 210km
pomorze


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 2000 - bijące hamulce
PostNapisane: 21 mar 2014, o 22:18 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sty 2013, o 12:37
Posty: 1048
Lokalizacja: pomorskie
Model SAABa: 9-5 Arc 2.3 t
to chyba tak jak z kobietą... :D zdarzają się wadliwe

-------------------------
...no cóż że ze Szwecji...
9-5 Arc, 2.3t 2004r zakute b235 Wossner
GT 23, FMIC 600*300*76, 3'' wydech, katy off, lekki zamach, 630cm Deka
... w ciągłej modernizacji

Saab=choroba


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 2000 - bijące hamulce
PostNapisane: 22 mar 2014, o 09:07 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 sty 2014, o 22:27
Posty: 592
Model SAABa: 9-5 Aero '00
Dla mnie to nowe doświadczenie i szczerze powiem, że dosyć szokujące, a aut już tez kilka miałem i kilka par wymieniłem. Zastanawia mnie tylko to, czemu po założeniu nowych początkowo był względny spokój? Niestety spodziewam się, że po przejechaniu jakiegoś dystansu, problem wróci. Póki co jednak - śmigam. ;)

-------------------------
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 2000 - bijące hamulce
PostNapisane: 1 gru 2017, o 23:40 

Dołączył(a): 18 lis 2017, o 03:50
Posty: 3
Model SAABa: 9-5
Witam

Tuleje ramy sprawdzałeś? Jeśli nie, zainteresuj się nimi. Zerwane będą dawały właśnie efekt bicia tarcz. W następnej kolejności pozostałe tuleje na zawieszeniu.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 2000 - bijące hamulce
PostNapisane: 2 gru 2017, o 21:09 
Starszy Szeregowy

Dołączył(a): 14 sie 2016, o 15:49
Posty: 102
Model SAABa: 9-5 AERO
Szynkus napisał(a):
Pablo, po pierwsze tarcze wyrzuć na śmietnik. Przelatałem mnóstwo hamulców w swoich autach w tym robiąc wypady na trackdaye i Mikoda to największy śmieć jaki można sobie wyobrazić.


Miałeś te tarcze? czy tylko klepiesz opinie "fachowców"?
Ja już drugi komplet w różnych samochodach używam i hamowanie z 240km/h za te pieniądze jest bdb.
Droższe ate czy brembo reklamowałem po miesiącu.
Różnice w cenie lepiej zainwestować w dobre, sprawdzone klocki np. EBC
Nacinane bardzo hałasują


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 2000 - bijące hamulce
PostNapisane: 2 gru 2017, o 21:38 
Starszy Szeregowy

Dołączył(a): 14 sie 2016, o 15:49
Posty: 102
Model SAABa: 9-5 AERO
Cashubian napisał(a):
Witam,

prosiłbym doświadczonych kolegów o poradę w sprawie jak wyżej.

Po kupnie samochodu wymieniłem tarcze hamulcowe - przód 288mm wiercone i nacinane (firmy nie pamiętam, ale sztuka stała ok. 400 zł), tył zwykłe (w granicach 200 zł). Do tego oczywiście klocki. Powodem zmiany były wyraźnie odczuwalne drgania kierownicy, które przenosiły sić na nadwozie i nierówne hamowanie - falujące. Po wymianie (ok. 30 000 tys. km temu) problem ustał. Niestety nie na długo, bo po roku objawy zaczęły wracać.

Od lipca zrobiłem grubo ponad 10 000 km po kraju i obecnie jest w zasadzie nie do jazdy. Ratuje mnie tylko pogoda i rozsądek w warunkach zimowych- hamowanie pow. 80 km/h nosi całym autem, kierownica wyraźnie drga, auto hamuje najzwyczajniej słabo i bardzo nierówno - przy małej prędkości (ok. 30 km/h) przy lekkim hamowaniu odczuwalny jest efekt w stylu hamuje - nie hamuje - hamuje - nie hamuje. Negatywne zjawisko jest wprost proporcjonalne do wzrostu prędkości.

Zjawisko występuje na felgach alu "młotach" ;) opony sprawdzone 4x Bridgestone Touranza, wyważane w dwóch niezależnych zakładach dla potrzeb testu. To samo na felgach stalpwych 16 i zimowych oponach - więc wykluczam felgi i opony.

Opisałem jak mogłem najbardziej obrazowo.

Chciałbym zasięgnąć waszej opinii - obstawiacie tarcze, końcówki drążków czy coś jeszcze innego?
Jeśli tarcze - dać przetoczyć, czy kupić nowe? Szczerze powiedziawszy, trochę mi szkoda, bo przednie trochę mnie kosztowały. Ale zrobić przed sezonem muszę, bo tak się dalej nie da.


Jeśli nie występuje bicie czy drganie podczas hamowania to oznacza dwie rzeczy:
1. Najbardziej prawdopodobna to zawilgocony płyn hamulcowy. Płyn aby utrzymywał wysoką temperaturę wrzenia i sprawność hamulców musi być suchy i nie zawierać wody.
Woda z czasem potrafi wniknąć do układu hamulcowego, mieszając się z płynem zmniejsza temperaturę wrzenia i osłabia siłę hamowania.
2. Zapowietrzony układ hamulcowy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 2000 - bijące hamulce
PostNapisane: 2 gru 2017, o 22:36 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 806
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
widurr666 patrzyłeś na daty.

-------------------------
Saab 95 2,3T manual
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Honda CBR 900RR sc33
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

 

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Warunki użytkowania | Polityka prywatności

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL