Zapomniałem hasła Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie   Wyślij ponownie e-mail aktywacyjny  

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  Strona 7 z 7
[ View Topic Options ] Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7 [ ‹‹ | ›› ]
Autor 
Wiadomość: Jaki IC do 9-5 ?  
Offline
 Tytuł: Re: Jaki IC do 9-5 ?
PostNapisane: 30 maja 2017, o 22:39 
Szeregowy

Dołączył(a): 23 cze 2016, o 22:12
Posty: 61
Lokalizacja: Sulejówek/Warszawa
Model SAABa: 9-5 2.0t '99
Czy taki dwa razy grubszy o którym Foreksie wspominasz też by pasował do "zwykłego" 2.0t '99 B205E z bazowymi 150KM czy jakoś tam to inaczej jest rozwiązane niż w Waszych AERO i u mnie większa rzeźba by musiała nastąpić?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Jaki IC do 9-5 ?
PostNapisane: 31 maja 2017, o 21:17 
Starszy Szeregowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lut 2016, o 21:44
Posty: 124
Lokalizacja: Krosno
Model SAABa: 9-5 B235L
Dziś dzwonilem do GRJ i wycenili mi na 1100zł netto sam IC, jesli chciałbym z demontazem i montazem to dodatkowo 550zł. Chyba masz tam sporo zniżek skoro piszesz ze bedzie taniej niz sie spodziewalem :-P


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Jaki IC do 9-5 ?
PostNapisane: 1 cze 2017, o 13:25 
Porucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 sie 2016, o 14:38
Posty: 1535
Lokalizacja: Września i okolice
Model SAABa: 93 SS 1.8t H.P.
A do mojego wlata taki, coprawda 9-3 sport combi ale do 9-5 też mają [SMILING FACE WITH SMILING EYES]Obrazek

Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Jaki IC do 9-5 ?
PostNapisane: 3 cze 2017, o 08:26 
Kapral
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 cze 2015, o 08:30
Posty: 173
Model SAABa: 9-5 TS Aero
KG88 napisał(a):
Dziś dzwonilem do GRJ i wycenili mi na 1100zł netto sam IC, jesli chciałbym z demontazem i montazem to dodatkowo 550zł. Chyba masz tam sporo zniżek skoro piszesz ze bedzie taniej niz sie spodziewalem :-P


Nie wiem, czy to duzo, czy malo, ale pamietam, ze porownywalny markowy to wydatek kolo 3k. Ja jestem bardzo zadowolony. Po zamontowaniu nowego IC w GRJ i wiekszych wtryskiwaczy u Lewisa i kolejnym strojeniu auta, wszystkie problemy z moim pazdzierzem skonczyly sie jak reka odjal. Jest moc i polecalbym wszystkim zaczynac poprawki w aucie od wtryskiwaczy i IC, a nie dyfuzorow, lotek, zegarow i wydechow.

-------------------------
Civic Type R EP3, 2x Subaru Impreza STI, Lancer Evo IX GT400, BMW F30, BMW 550xi GT, Volvo S40 II, 2x Avensis T27, 2x Superb III, 2x XC60, 2x Saab 9-5


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Jaki IC do 9-5 ?
PostNapisane: 3 cze 2017, o 11:08 
Porucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 sie 2016, o 14:38
Posty: 1535
Lokalizacja: Września i okolice
Model SAABa: 93 SS 1.8t H.P.
foreks napisał(a):
KG88 napisał(a):
Dziś dzwonilem do GRJ i wycenili mi na 1100zł netto sam IC, jesli chciałbym z demontazem i montazem to dodatkowo 550zł. Chyba masz tam sporo zniżek skoro piszesz ze bedzie taniej niz sie spodziewalem :-P


Nie wiem, czy to duzo, czy malo, ale pamietam, ze porownywalny markowy to wydatek kolo 3k. Ja jestem bardzo zadowolony. Po zamontowaniu nowego IC w GRJ i wiekszych wtryskiwaczy u Lewisa i kolejnym strojeniu auta, wszystkie problemy z moim pazdzierzem skonczyly sie jak reka odjal. Jest moc i polecalbym wszystkim zaczynac poprawki w aucie od wtryskiwaczy i IC, a nie dyfuzorow, lotek, zegarow i wydechow.

Ja zaczął bym od hamulców zawieszenia i sprzęgła [SMILING FACE WITH SMILING EYES], ale z Twoją teorią też się zgodzę. Konkretne części i prawidłowe strojenie to podstawa

Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Jaki IC do 9-5 ?
PostNapisane: 3 cze 2017, o 18:22 
Kapral
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 cze 2015, o 08:30
Posty: 173
Model SAABa: 9-5 TS Aero
SWME31 napisał(a):
Ja zaczął bym od hamulców zawieszenia i sprzęgła [SMILING FACE WITH SMILING EYES], ale z Twoją teorią też się zgodzę. Konkretne części i prawidłowe strojenie to podstawa

Po co wymieniac zawieszenie, sprzeglo i hamjulce w prawie 5 metrowym, FWD bez szpery, 230KM i 1700kg aucie? Seryjne graty sa ok. To nie zwinna Honda albo Lancer Evo z 600Nm na torze, zeby robic takie rzeczy na poczatku. To stare, proste, ciezkie auto do komfortowej jazdy na wprost, ktorego wlasciciel ma tylko dwa zmartwienia - zeby dzis sie nie zespulo nic i zeby srednio nie palilo wiecej niz M5.

-------------------------
Civic Type R EP3, 2x Subaru Impreza STI, Lancer Evo IX GT400, BMW F30, BMW 550xi GT, Volvo S40 II, 2x Avensis T27, 2x Superb III, 2x XC60, 2x Saab 9-5


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Jaki IC do 9-5 ?
PostNapisane: 16 kwi 2018, o 10:40 
Szeregowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 lut 2014, o 23:53
Posty: 92
Lokalizacja: Chełm/Warszawa
Model SAABa: 9-3, 9-5
Piotr_KrK napisał(a):
Przepraszam, że odpisuję dopiero teraz ale ostatni troszkę mam małe zamieszanie. Auto w dniu wczorajszym wyjechało na ulice wraz z FMICem budowalismy hybyrydę TD04HL-15/19T. Poniżej kilka kolejnych fotek:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Jak widać niestety nie udało się upchać seryjnego dolotu do puszki filtra powietrza (za mało miejsca) więc musieliśmy ratować się przewodem kominowym o średnicy 80mm (70mm byłby odealny gdyż taką średnicę ma wlot do puszki, ale niestety najmniejszą średnicą jaką mieliśmy było własnie fi 80mm).

Czego potrzebowałem:

1. 4x obejmy fi 57mm (patrząc na zdjęcia, lewa strona dolotu)
2. 2x obejma fi 70mm (prawa strona dolotu)
3. 1x Silikon prosty wejście/wyjście 57/57mm:

http://www.mtuning.pl/pl/sklep-tuning-internetowy-tuning-sklep/uklad-dolotowy/kolanka-laczniki-redukcje/turboworks/laczniki/lacznik-silikonowy-turboworks-blue-57mm.html

4. 1x Redukcja silikonowa 57/70

http://www.mtuning.pl/pl/sklep-tuning-internetowy-tuning-sklep/uklad-dolotowy/kolanka-laczniki-redukcje/turboworks/redukcje/redukcja-silikonowa-turboworks-blue-57-70mm.html

5. 1x Kolano aluminiowe 90 stopni o średnicy 57mm

http://www.mtuning.pl/pl/sklep-tuning-internetowy-tuning-sklep/uklad-dolotowy/rury-uniwersalne/rura-aluminiowa-35cm-90st-57mm.html

6. 1x Kolano aluminiowe 90 stopni o średnicy 70mm

Do tego wszystkiego jeszcze 4x płaskowniki służące jako wsporniki. Mocując FMIC do pasa przedniego wykorzystaliśmy fabryczne otwory, sprężynki, a dołożyliśmy jedynie takie tuleje gumowe wykorzystywane zdaje się do mocowania bębnów w pralce, ale spokojnie można wykorzystać gumowe oringi na które nakręca się podkładkę. Ogólnie zabieg nie był trudny i wszystko poszło bez większych komplikacji :) Co prawda łatwiej mi było montować FMIC w poprzednim aucie, ale tam było jednak troszkę więcej miejsca.

Myślę, że z takim FMICem w 9-5 każdy mechanik poradzi sobie bez problemów, a jeżeli ktoś ma smykałkę, garaż i wolny wieczór to jest w stanie to wszystko ogarnąć w około 5 godzin ;)

Poniżej link do zdjęć (w razie gdyby otwierały się tak jak poprzednio):

http://www.fotosik.pl/u/boroweq/album/1570934

Pozdrawiam :)


Witam,
Jakiej średnicy są seryjne rury od Turbo do seryjnego IC i od IC do plastikowej rury przepustnicy ?

Robię zestawienie części do kupienia do założenia FMIC i widzę pewne rozbieżności. Aktualny FMIC 550x230 ma wlot i wylot 63mm więc redukcja 57/70 trochę mi tu nie pasuje i łącznik 57/57 również. Czyżby kiedyś były inne intercoolery? Chciałbym dlatego w 100% potwierdzić średnicę seryjnych gumowych rur, żebym odpowiednie łączniki kupił. Nie chciałbym utknąć , tylko za jednym razem wszystko kupić a mój ICek w weekend strzelił i auto mam uziemione 300km ode mnie a muszę go w weekend uratować.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Jaki IC do 9-5 ?
PostNapisane: 26 kwi 2018, o 14:22 
Starszy Kapral
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 lut 2013, o 18:29
Posty: 207
Lokalizacja: WPR
Model SAABa: 9-5 Aero MY01
Panowie co mają IC z Cyprysowej od Rosłońca, sprawuje się wszystko git? Byl tam ktoś w tej sprawie ostatnio?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Jaki IC do 9-5 ?
PostNapisane: 16 maja 2018, o 12:00 
Szeregowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 lut 2014, o 23:53
Posty: 92
Lokalizacja: Chełm/Warszawa
Model SAABa: 9-3, 9-5
Podsumowując montaż IC w przedlifcie... nie jest tak kolorowo jak się czyta.
Użyłem:
- FMIC 550x230x65mm
- Kolanko nierdzewne 70mm 90 stopni
- Łącznik silikonowy 63mm
- Prosta redukcja 63/70mm
- Kolanko nierdzewne 63mm 90 stopni
- Obejma SGB 80-85mm
- Obejma SGB 68-73mm
- Obejma SGB 74-79mm

jak się okazało rura od IC do plastikowej rury dolotowej pod maską jest za krótka. Naciągnąłem ją na siłę, ale przy pierwszej przejażdżce mi ją ściągnęło z kolanka nierdzewnego. Musiałem dokupić rurkę nierdzewną fi 51mm i tu albo ucinamy czarną oryginalną i przedłużamy rurką, albo żeby nie ruszać oryginalnej to kupujemy łącznik silikonowy 51mm.

Foto jeszcze przed przykręceniem u góry dlatego jest krzywo.
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Jaki IC do 9-5 ?
PostNapisane: 12 cze 2018, o 09:34 
Szeregowy

Dołączył(a): 13 kwi 2014, o 08:16
Posty: 89
Moglby ktos z kolegow opisac roznice w montazu IC w przedlifcie i polifcie?
Podobno sa, i w przedlifcie robi sie to latwiej. Gdzie sa te niuanse i na czym w polifcie polega problem?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Jaki IC do 9-5 ?
PostNapisane: 10 gru 2018, o 18:09 
Szeregowy

Dołączył(a): 25 lip 2014, o 11:06
Posty: 92
Lokalizacja: śląsk
Model SAABa: 9-3 SC MY`08 1.9TiD
Szykuję zakup grupowy IC od DO88. Szczegóły zamieszczone są na forum SKP. Jeśli ktoś byłby zainteresowany - zapraszam:)
Idea jest taka, aby zebrać jak największą ilość chętnych aby rabaty od cen na ich stronie były jak największe.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Jaki IC do 9-5 ?
PostNapisane: 30 mar 2019, o 09:52 
Szeregowy

Dołączył(a): 13 kwi 2014, o 08:16
Posty: 89
Znalazlem ostatnio to, czy ktos takowego uzywal?

https://www.ebay.com/itm/Performance-in ... %7Ciid%3A1

A tak w ogole - MAptun sprzedaje swoj IC do 9-5 w kwocie 330euro, co jest prawie 2x tansze niz do88, a nie sadze, zeby bylo 2x gorsze.
Nie lepiej wziac grupowy zakup od Maptuna? Wtedy sie nie bawic w zadne Fmice i przerobki, tylko mamy PNP intercooler w kwocie zblizonej do Fmica, i nie musimy sie w nic bawic, przesuwac, przerabiac.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Jaki IC do 9-5 ?
PostNapisane: 30 mar 2019, o 10:20 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 1305
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
Tylko że on wchodzi chyba w ori miejsce które do końca dobre nie jest.

-------------------------
Saab 95 2,3T manual - rozbity, szukam dawcy budy i power comeback
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Mitsubishi Pajero III Long 3,5 V6 manual SS - taki wycieczkobus terenowy
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Jaki IC do 9-5 ?
PostNapisane: 30 mar 2019, o 11:00 
Szeregowy

Dołączył(a): 13 kwi 2014, o 08:16
Posty: 89
No tak, podobnie ten z do88 i Maptuna.
do88 twierdzi, ze tak czy tak, pnp ma przewage nad Fmicem, podaja nawet test na potwierdzenie.
Wiadomo, ze kazdy bedzie swojego bronil, ale po opisie nie wyglada, zeby byla to jakas manipulacja. Dotyczy v6, ale chodzi o zasade.

https://www.do88.se/en/info/drop-in-vs-fmic-test.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Jaki IC do 9-5 ?
PostNapisane: 30 mar 2019, o 13:09 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lut 2015, o 17:36
Posty: 594
Lokalizacja: Kraków/Stanisławice
Model SAABa: 9-5 Aero 2001
Sranie w banie - FMIC będzie zawsze lepszy i tyle. Ma dostęp do świeżego powietrza a nie jest zamknięty dalej w kanapce jak oryginalny. Widziałem temp. na Hirschu i była padaka...

-------------------------
9-5 Aero 2001: silnik B235R 2007r, lżejsze koło zamachowe, custom 550x230x65 IC, filtr BSR, 3" DP, 2.5" BSR Cat-back, panewy korbowodowe King Racing, King Cobra, TD04 19T#6cm, Bilstein B8
9-3 SC Vector TID 150 - projekt Łupina, no DPF/Flaps/EGR


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Jaki IC do 9-5 ?
PostNapisane: 3 kwi 2019, o 18:47 
Szeregowy

Dołączył(a): 13 kwi 2014, o 08:16
Posty: 89
Foreks opisal dobry sposob na IC, ale skoro to 1100zł netto, to juz nie wyglada specjalnie na okazje. Szczegolnie, ze Maptuna mozna kupic w tej cenie (340euro)

Wroce wiec do swojego pytania - wiekszosc, jak nie wszystkie, opisy i tutoriale tutaj dotycza przedlifta. Jak wyglada dokladnie sprawa z poliftem? I czy w takim wypadku jest jest latwiej jezeli wsadzi sie 550x180?
I pytanie ostatnie - czy ktos probowal i da sie tak Fmica pod belka i zderzakiem zamontowac, zeby oryginalny IC zostawic tam gdzie jest (chodzi mi o to, zeby po jego wyjeciu nie musiec dorabiac mocowan do chlodnicy klimy itp, bo sa razem polaczone)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 136 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

 

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


cron

Warunki użytkowania | Polityka prywatności

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL