Zapomniałem hasła Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie   Wyślij ponownie e-mail aktywacyjny  

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  Strona 8 z 9
[ View Topic Options ] Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona [ ‹‹ | ›› ]
Autor 
Wiadomość: Modyfikacje i kucie  
Offline
 Tytuł: Re: Modyfikacje i kucie
PostNapisane: 12 wrz 2016, o 12:20 
Starszy Sierżant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 kwi 2014, o 09:38
Posty: 387
Lokalizacja: Warszawa
Model SAABa: 93 coupe 2.0t
przecież można zamontować wskaźnik EGT i mieć to pod kontrolą, oczywiście dobre mapy po pierwsze


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Modyfikacje i kucie
PostNapisane: 12 wrz 2016, o 13:00 
Szeregowy

Dołączył(a): 13 kwi 2014, o 08:16
Posty: 86
A prawda jest, ze seryjna mapa 250KM operuje uboga mieszanka i to tez silnikowi nie dodaje zytownosci ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Modyfikacje i kucie
PostNapisane: 12 wrz 2016, o 15:06 
Plutonowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 paź 2014, o 21:14
Posty: 279
Model SAABa: 9-5 I 2.3T Aero St5
seryjna jest ok, ale kazda zabawa w gore musi byc w miare rozsadku, szczegolnie ze nie znasz historii ałta.

-------------------------
04' 9-5 Aero B235R ST5 - woss, korby kute, 875cc, FMIC, 3"DP, TD04-19T, Hamulce od OPC + LPG QBOX+ 2xAC02
98' 9-3 Cabrio B204t, nie bedzie modzony.
97' 9000 B204t, jeszcze nie wiem co z nim zrobie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Modyfikacje i kucie
PostNapisane: 21 wrz 2016, o 13:36 
Starszy Sierżant

Dołączył(a): 13 kwi 2013, o 20:15
Posty: 352
Model SAABa: 9-5
Z dużą ciekawością śledzę ten wątek. Mam takie pytania:
- czy przy większych mocach jest sens zakuwać B235E, czy jednak lepiej od razu iść w zakute B234?
- czy można kupić do B235E kute korby dobrej jakości (nie jakieś chinole), bo kiedyś tak z ciekawości szukałem i jakoś trudno było namierzyć?

-------------------------
Saab 9-5 2.3t 260KM/400NM MY98


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Modyfikacje i kucie
PostNapisane: 20 sty 2017, o 04:55 

Dołączył(a): 16 paź 2015, o 08:40
Posty: 18
Nie będę zakładał nowego wątku, zapytam tutaj.

Taki setup:
1.Blok, miska, wał, głowica - b235
2.Korby, tłoki b234L
3.Wałki b234i

Pompa oleju z b235?? (z balansem dawała 2,5bara na jałowych)

Póki co cel 280KM na seryjnych wtryskach i turbinie (obecnie podobno 275KM i pęknięty tłok), później może UP na 320-360KM.

Jakieś sugestie ?? Czaiłem się na blok z b206, ale brak natrysków na denka mnie odstrasza, a dorobienie tego domniemam nie jest tanie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Modyfikacje i kucie
PostNapisane: 20 sty 2017, o 12:55 
Plutonowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 paź 2014, o 21:14
Posty: 279
Model SAABa: 9-5 I 2.3T Aero St5
art1man napisał(a):
Z dużą ciekawością śledzę ten wątek. Mam takie pytania:
- czy przy większych mocach jest sens zakuwać B235E, czy jednak lepiej od razu iść w zakute B234?
- czy można kupić do B235E kute korby dobrej jakości (nie jakieś chinole), bo kiedyś tak z ciekawości szukałem i jakoś trudno było namierzyć?


kazdy ma chinole, jak zobaczysz jak sa wykonane to zbledniesz:)

-------------------------
04' 9-5 Aero B235R ST5 - woss, korby kute, 875cc, FMIC, 3"DP, TD04-19T, Hamulce od OPC + LPG QBOX+ 2xAC02
98' 9-3 Cabrio B204t, nie bedzie modzony.
97' 9000 B204t, jeszcze nie wiem co z nim zrobie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Modyfikacje i kucie
PostNapisane: 28 maja 2017, o 22:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 kwi 2012, o 13:19
Posty: 22
Model SAABa: 900 NG
Jakie tłoki 93-95mm można wpakować do B234 bez większej rzeźby? Do kompletu pewnie korby Techno 5.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Modyfikacje i kucie
PostNapisane: 29 maja 2017, o 09:28 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 1234
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
Mi powoli kończy się rozrząd i przy okazji remont silnika...też myślę nad rozwiertem i większymi kutymi tłokami, żeby nie mieć kombinacji z stopniem sprężania, uszczelkami na kanapkę to gdzieś widziałem dorabianie kutych korbowodów wg podanych wymiarów, nie wiem tylko co są warte. Trzeba jeszcze dobrać tłoki i długość korbowodu.

-------------------------
Saab 95 2,3T manual
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Honda CBR 900RR sc33
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Modyfikacje i kucie
PostNapisane: 27 lis 2018, o 19:11 
Starszy Sierżant

Dołączył(a): 13 kwi 2013, o 20:15
Posty: 352
Model SAABa: 9-5
Czy zakładając kute tłoki lub kute korbowody i tłoki trzeba wyważać wał korbowy? Czy ktoś z Was ma zakuty silnik bez dodatkowego wyważania wału?

-------------------------
Saab 9-5 2.3t 260KM/400NM MY98


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Modyfikacje i kucie
PostNapisane: 28 lis 2018, o 21:35 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 1234
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
Jak wyważysz to fajnie, jak nie to świat się nie zawali.

-------------------------
Saab 95 2,3T manual
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Honda CBR 900RR sc33
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Modyfikacje i kucie
PostNapisane: 1 gru 2018, o 07:36 
Młodszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 maja 2012, o 20:50
Posty: 439
Lokalizacja: Landshut / Gdynia
Model SAABa: 9-5 9-3
art1man napisał(a):
Czy zakładając kute tłoki lub kute korbowody i tłoki trzeba wyważać wał korbowy? Czy ktoś z Was ma zakuty silnik bez dodatkowego wyważania wału?

Robi sie to tylko w silnikach V. W naszych silnikach nie jest istotna waga korby.

-------------------------
Divide et impera

Faster and faster until the thrill of speed overcomes the fear of death.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Modyfikacje i kucie
PostNapisane: 1 gru 2018, o 08:42 
Starszy Sierżant

Dołączył(a): 13 kwi 2013, o 20:15
Posty: 352
Model SAABa: 9-5
Dzięki za info.

-------------------------
Saab 9-5 2.3t 260KM/400NM MY98


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Modyfikacje i kucie
PostNapisane: 1 gru 2018, o 10:35 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lut 2015, o 17:36
Posty: 525
Lokalizacja: Kraków/Stanisławice
Model SAABa: 9-5 Aero 2001
Korby w b235 zniosą w cholerę. Ale kucizna jest zawsze lżejsza.

-------------------------
9-5 Aero 2001: silnik B235R 2007r, lżejsze koło zamachowe, custom 550x230x65 IC, filtr BSR, 3" DP, 2.5" BSR Cat-back, panewy korbowodowe King Racing, King Cobra, TD04 19T#6cm, Bilstein B8
9-3 SC Vector TID 150 - projekt Łupina, no DPF/Flaps/EGR


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Modyfikacje i kucie
PostNapisane: 1 gru 2018, o 14:38 
Starszy Sierżant

Dołączył(a): 13 kwi 2013, o 20:15
Posty: 352
Model SAABa: 9-5
Sam jeszcze się waham, czy jest sens wchodzić w kute korbowody... Może tą kasę trochę inaczej spożytkować, skoro standard jest dosyć mocny. Tylko nie chcę, żeby w międzyczasie po ewentualnym zakuciu tłoków korby nie klęknęły. Sam już nie wiem...

-------------------------
Saab 9-5 2.3t 260KM/400NM MY98


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Modyfikacje i kucie
PostNapisane: wczoraj, o 12:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2018, o 17:56
Posty: 10
Model SAABa: B235R
Tak wygląda chińczyk, jak dla mnie identyczne jak techno5
Obrazek
A jak już ktoś kuje to jednak lepiej dać cały układ do wyważania, groszowe sprawy przy modyfikacji a lepiej dmuchać na zimne. ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Modyfikacje i kucie
PostNapisane: wczoraj, o 13:44 
Młodszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 maja 2012, o 20:50
Posty: 439
Lokalizacja: Landshut / Gdynia
Model SAABa: 9-5 9-3
Fakyr napisał(a):
A jak już ktoś kuje to jednak lepiej dać cały układ do wyważania


w jaki sposob to sie robi w R4? Ze sie da spasowac wagowo tloki i korby itd to wiem, ale co to ma do walu?

-------------------------
Divide et impera

Faster and faster until the thrill of speed overcomes the fear of death.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Modyfikacje i kucie
PostNapisane: wczoraj, o 16:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2018, o 17:56
Posty: 10
Model SAABa: B235R
Nie, nie. Koby i tłoki osobno, ale wał z zamachem. Przynajmniej mi tak robili.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Modyfikacje i kucie
PostNapisane: wczoraj, o 21:18 
Starszy Sierżant

Dołączył(a): 13 kwi 2013, o 20:15
Posty: 352
Model SAABa: 9-5
To jeszcze jedno pytanie: kupując na przykład kute tłoki Wossner nadwymiar 90.5, to trzeba rozwiercić blok na wymiar 90.5, a sam tłok już ma odpowiednie pasowanie, czy jakoś inaczej się dobiera średnicę cylindra?

-------------------------
Saab 9-5 2.3t 260KM/400NM MY98


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Modyfikacje i kucie
PostNapisane: wczoraj, o 21:34 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 1234
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
art1man napisał(a):
To jeszcze jedno pytanie: kupując na przykład kute tłoki Wossner nadwymiar 90.5, to trzeba rozwiercić blok na wymiar 90.5, a sam tłok już ma odpowiednie pasowanie, czy jakoś inaczej się dobiera średnicę cylindra?

Jeśli kupujesz tłoki i szlifujesz blok to nie lepiej dobrać tłoki 93-95mm...to już nawet nie chodzi o max moc a o wstawanie dużego turbo.

-------------------------
Saab 95 2,3T manual
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Honda CBR 900RR sc33
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Modyfikacje i kucie
PostNapisane: dzisiaj, o 08:55 
Starszy Sierżant

Dołączył(a): 13 kwi 2013, o 20:15
Posty: 352
Model SAABa: 9-5
Jakoś nie spotkałem się z takim przypadkiem, aby ktoś modyfikował silnik Saab'a pod tak duże tłoki. Z jakiego samochodu proponujesz takie tłoki zapodać? Kute? Wossner do Saab'a ma chyba max. 91 mm.

-------------------------
Saab 9-5 2.3t 260KM/400NM MY98


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 162 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

 

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Warunki użytkowania | Polityka prywatności

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL