Zapomniałem hasła Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie   Wyślij ponownie e-mail aktywacyjny  

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  Strona 9 z 9
[ View Topic Options ] Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9 [ ‹‹ | ›› ]
Autor 
Wiadomość: Modyfikacje i kucie  
Offline
 Tytuł: Re: Modyfikacje i kucie
PostNapisane: 15 gru 2018, o 09:02 
Podpułkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2012, o 11:27
Posty: 4376
Lokalizacja: Białystok
Model SAABa: 9-3 I Aero
Niech się nie pcha w więcej niż 91 bo go koszty zabiją. Dorobienie porządnej custom uszczelki pod więcej niż 91mm otwór będzie kosztowało tyle co tłoki.

-------------------------
9-3 Aero Viggen MY02, 3xxKM --> 4xxKM under construction
9-3 Aero Viggen MY01, BSR STG 1- zmienił właściciela
900NG SE MY95 + B235R Viggen - znów mój, drag concept
9-5 Vector MY02 - zmienił właściciela
9-5 Aero MY02 motorschaden - zmienił właściciela
9-5 Aero MY01 - ciągnik - Zmienił właściciela
9000 Aero MY97 - Wół roboczy
W124 300CE
W210 E55 AMG
http://www.turbolaab.pl under construction


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Modyfikacje i kucie
PostNapisane: 15 gru 2018, o 15:49 
Chorąży

Dołączył(a): 13 kwi 2013, o 20:15
Posty: 472
Model SAABa: 9-5
A właśnie - o tym nie pomyślałem: pod 90.5 idzie normalna uszczelka pod głowicę?

-------------------------
Saab 9-5 2.3t 260KM/400NM MY98


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Modyfikacje i kucie
PostNapisane: 16 gru 2018, o 21:02 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 1374
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
Levis napisał(a):
Niech się nie pcha w więcej niż 91 bo go koszty zabiją. Dorobienie porządnej custom uszczelki pod więcej niż 91mm otwór będzie kosztowało tyle co tłoki.



Chodzi Ci o średnicę czy stopień sprężania z tą uszczelką?...a tak poza tym to niech ktoś to w końcu zrobi.

-------------------------
Saab 95 2,3T manual - rozbity, szukam dawcy budy i power comeback
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Mitsubishi Pajero III Long 3,5 V6 manual SS - taki wycieczkobus terenowy
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Modyfikacje i kucie
PostNapisane: 17 gru 2018, o 10:41 
Podpułkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2012, o 11:27
Posty: 4376
Lokalizacja: Białystok
Model SAABa: 9-3 I Aero
Ale co zrobi?

Mam w swoim 93mm i u klienta 93.5mm tłoki.
Chodzi o to że otwór w uszczelce ma 91mm i każdy otwór powyżej tego wymiaru spowoduje wypalenie się uszczelki i może uszkodzić cylinder/tłok

-------------------------
9-3 Aero Viggen MY02, 3xxKM --> 4xxKM under construction
9-3 Aero Viggen MY01, BSR STG 1- zmienił właściciela
900NG SE MY95 + B235R Viggen - znów mój, drag concept
9-5 Vector MY02 - zmienił właściciela
9-5 Aero MY02 motorschaden - zmienił właściciela
9-5 Aero MY01 - ciągnik - Zmienił właściciela
9000 Aero MY97 - Wół roboczy
W124 300CE
W210 E55 AMG
http://www.turbolaab.pl under construction


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Modyfikacje i kucie
PostNapisane: 17 gru 2018, o 12:03 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 1374
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
Levis napisał(a):
Ale co zrobi?


No rozwiert, ale wychodzi na to że Ty już zrobiłeś i się nie chwaliłeś. Nie wiedziałem ile ma uszczelka w środku, jak by miała wystarczająco (a nie ma) to ci od BMW dorabiają kute korby pod wymiar...wtedy odpada przy tłokach dobór średnicy i wysokości osadzenia sworznia i stopień sprężania dobierzesz taki jak chcesz na ori uszczelce. Oni robią jeszcze piramitki wtaczane w blok i nie wtaczane na ori uszczelkę...z tymi dorabianymi korbami mogło by być dobrym rozwiązaniem. Te tłoki 93,5 to od czego są?

-------------------------
Saab 95 2,3T manual - rozbity, szukam dawcy budy i power comeback
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Mitsubishi Pajero III Long 3,5 V6 manual SS - taki wycieczkobus terenowy
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Modyfikacje i kucie
PostNapisane: 17 gru 2018, o 17:18 
Chorąży

Dołączył(a): 13 kwi 2013, o 20:15
Posty: 472
Model SAABa: 9-5
DSZ- napisał(a):
Chodzi Ci o średnicę czy stopień sprężania z tą uszczelką?


Chodziło mi o średnicę.

Levis napisał(a):
Chodzi o to że otwór w uszczelce ma 91mm i każdy otwór powyżej tego wymiaru spowoduje wypalenie się uszczelki i może uszkodzić cylinder/tłok


Dziękuję.

-------------------------
Saab 9-5 2.3t 260KM/400NM MY98


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Modyfikacje i kucie
PostNapisane: 17 gru 2018, o 17:27 
Podpułkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2012, o 11:27
Posty: 4376
Lokalizacja: Białystok
Model SAABa: 9-3 I Aero
Tu nic nie trzeba kombinować wszystko już zostało zrobione, ARP nawet szpilki do głowicy wprowadził do sprzedaży na mój wzór.
Piramidki i uszczelki też już są zrobione i są w sprzedaży.
Tylko takie pierdoły jak rozwiercenie bloku pod wymiar i osadzenie piramidek do tego piramidki i uszczelka plus szpilki ARP to lekko 3500zł - już widze jak się pchają po to drzwiami i oknami ;)

93.5 to JEpiston na zamówienie.

-------------------------
9-3 Aero Viggen MY02, 3xxKM --> 4xxKM under construction
9-3 Aero Viggen MY01, BSR STG 1- zmienił właściciela
900NG SE MY95 + B235R Viggen - znów mój, drag concept
9-5 Vector MY02 - zmienił właściciela
9-5 Aero MY02 motorschaden - zmienił właściciela
9-5 Aero MY01 - ciągnik - Zmienił właściciela
9000 Aero MY97 - Wół roboczy
W124 300CE
W210 E55 AMG
http://www.turbolaab.pl under construction


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Modyfikacje i kucie
PostNapisane: 17 gru 2018, o 21:10 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 1374
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
To faktycznie w Saabie do 300 (żeby to miało ręce i nogi) jest w miarę prosto i tanio, dalej to trzeba naprawdę chcieć lub być fanatykiem marki. Żeby było śmieszniej przy 350 trzeba custom kolektor...nawet najlepsze potrafią strzelić gdzieś w Karkonoszach no i lag, a to nogi i ręce bez paru palców.

-------------------------
Saab 95 2,3T manual - rozbity, szukam dawcy budy i power comeback
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Mitsubishi Pajero III Long 3,5 V6 manual SS - taki wycieczkobus terenowy
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Modyfikacje i kucie
PostNapisane: 17 gru 2018, o 22:48 
Podpułkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2012, o 11:27
Posty: 4376
Lokalizacja: Białystok
Model SAABa: 9-3 I Aero
Oczywiście można wziąć seryjny dół pierdnąć w niego 2 bary pocieszyć się kilka tygodni i następny ;)

-------------------------
9-3 Aero Viggen MY02, 3xxKM --> 4xxKM under construction
9-3 Aero Viggen MY01, BSR STG 1- zmienił właściciela
900NG SE MY95 + B235R Viggen - znów mój, drag concept
9-5 Vector MY02 - zmienił właściciela
9-5 Aero MY02 motorschaden - zmienił właściciela
9-5 Aero MY01 - ciągnik - Zmienił właściciela
9000 Aero MY97 - Wół roboczy
W124 300CE
W210 E55 AMG
http://www.turbolaab.pl under construction


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Modyfikacje i kucie
PostNapisane: 18 gru 2018, o 12:14 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 1374
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
2 bary to chyba na spirytusie ;) albo CR 7:1 i tankowanie co 2 dni. Ja raczej na 90% zakupie kolejne 95, nawet dla ceny i pasującego wyposażenia można kupić 2,0 150KM. B235 mam, mogę się z nim na spokojnie pobawić bo on nawet zbytnio oleju nie chapał...ALE + 300 to tłoki (i raczej rozwiert), no ok 2-2,5kzł i fajnie bo mam tłoki - a co z korbami...320-330 TD04 się kończy...350 kolektor się kończy. Na turbo "pewne/nie psujące się" rozwiązanie jest i to będzie działać ale doda deko laga, custom kolektor już na prawdę doda laga, choć fakt większa pojemność w jakimś małym stopniu to zrekompensuję, ale ryzyka pęknięcia nic nie zrekompensuję i nie masz auta pewnego a fajną unikatową i drogą zabawkę. Będę myślał czy mścić się na 300 + czy starczy 300 i tylko ECU do Ciebie podeśle.

-------------------------
Saab 95 2,3T manual - rozbity, szukam dawcy budy i power comeback
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Mitsubishi Pajero III Long 3,5 V6 manual SS - taki wycieczkobus terenowy
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Modyfikacje i kucie
PostNapisane: 18 gru 2018, o 20:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2018, o 17:56
Posty: 18
Model SAABa: B235R
To w kraju jest tak mało zmodyfikowanych 2.3T, że customowy kolektor to wyższa szkoła jazdy?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Modyfikacje i kucie
PostNapisane: 19 gru 2018, o 10:48 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 1374
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
Kolektory są, Levis chyba nawet miał, tylko że każdy o większym przekroju/przepustowości daje większego laga i każdy nawet najlepiej spawany może pęknąć w najmniej oczekiwanym momencie. Jak robisz niedzielną zabawkę do poganiania po mieście to to mniej ważne, ale jak chcesz szybki doopowóż na co dzień to trzeba się zastanowić.

-------------------------
Saab 95 2,3T manual - rozbity, szukam dawcy budy i power comeback
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Mitsubishi Pajero III Long 3,5 V6 manual SS - taki wycieczkobus terenowy
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Modyfikacje i kucie
PostNapisane: 19 gru 2018, o 10:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2018, o 17:56
Posty: 18
Model SAABa: B235R
No zobaczymy ile u mnie uda się ugrać. Ale dobrze pospawany kolektor, wygrzany później w piecu przy dobrym EGT nie pęka od tak sobie ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Modyfikacje i kucie
PostNapisane: 24 lis 2019, o 18:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 mar 2019, o 15:59
Posty: 14
Lokalizacja: Rybnik
Model SAABa: 9-3OG CV, 9-3SC
Pozwolę sobie dołączyć.

Jako iż w moim B204 walnęło już ponad 205 tys. km przymierzam się powoli do remontu. Jak już wyciągać motor, to warto wszystko porobić. Myślałem nad wrzuceniem wału z B23x, tłoki Wössnera 90,5; korby Techno 5 B234, do tego nowe panewy, rozrząd, sprzęgło z dociskiem od Viggena, UPG, jak starczy środków to jakiś porting głowicy itd... Jako iż celuję w skromne 350KM, teraz takie pytania:

- czy to się sklei?
- to co wszyscy kochają: ile dukatów?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Modyfikacje i kucie
PostNapisane: 25 lis 2019, o 14:20 
Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 maja 2012, o 20:50
Posty: 465
Lokalizacja: Landshut / Gdynia
Model SAABa: 9-5 9-3
dicon napisał(a):
Pozwolę sobie dołączyć.

Jako iż w moim B204 walnęło już ponad 205 tys. km przymierzam się powoli do remontu. Jak już wyciągać motor, to warto wszystko porobić. Myślałem nad wrzuceniem wału z B23x, tłoki Wössnera 90,5; korby Techno 5 B234, do tego nowe panewy, rozrząd, sprzęgło z dociskiem od Viggena, UPG, jak starczy środków to jakiś porting głowicy itd... Jako iż celuję w skromne 350KM, teraz takie pytania:

- czy to się sklei?
- to co wszyscy kochają: ile dukatów?


Korba musi miec glugosc 153mm do silnika z walem b23x, czyli z/do 204 lub 235

-------------------------
Divide et impera

Faster and faster until the thrill of speed overcomes the fear of death.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Modyfikacje i kucie
PostNapisane: 25 lis 2019, o 16:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 mar 2019, o 15:59
Posty: 14
Lokalizacja: Rybnik
Model SAABa: 9-3OG CV, 9-3SC
niklas napisał(a):
Korba musi miec glugosc 153mm do silnika z walem b23x, czyli z/do 204 lub 235


Dzięki za korektę ;)
Czyli jednak to, co ułożyłem w głowie jest realne ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Modyfikacje i kucie
PostNapisane: 25 lis 2019, o 16:14 
Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 maja 2012, o 20:50
Posty: 465
Lokalizacja: Landshut / Gdynia
Model SAABa: 9-5 9-3
Powinno funkcjonowac, w tym momencie skladam cos bardzo podobnego na tlokach wössnera 90.5 ;)

-------------------------
Divide et impera

Faster and faster until the thrill of speed overcomes the fear of death.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Modyfikacje i kucie
PostNapisane: 25 lis 2019, o 16:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 mar 2019, o 15:59
Posty: 14
Lokalizacja: Rybnik
Model SAABa: 9-3OG CV, 9-3SC
niklas napisał(a):
Powinno funkcjonowac, w tym momencie skladam cos bardzo podobnego na tlokach wössnera 90.5 ;)


Jak wychodzi to kosztowo? Oczywiście same części, bo robociznę ciężko policzyć jak robisz sam ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Modyfikacje i kucie
PostNapisane: 25 lis 2019, o 19:44 
Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 maja 2012, o 20:50
Posty: 465
Lokalizacja: Landshut / Gdynia
Model SAABa: 9-5 9-3
dicon napisał(a):
niklas napisał(a):
Powinno funkcjonowac, w tym momencie skladam cos bardzo podobnego na tlokach wössnera 90.5 ;)


Jak wychodzi to kosztowo? Oczywiście same części, bo robociznę ciężko policzyć jak robisz sam ;)


Na koszty nie ma co patrzec, same czesci to juz szkoda calkowita takiego 9-5 AERO z 2004r ;)

-------------------------
Divide et impera

Faster and faster until the thrill of speed overcomes the fear of death.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Modyfikacje i kucie
PostNapisane: 25 lis 2019, o 20:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 mar 2019, o 15:59
Posty: 14
Lokalizacja: Rybnik
Model SAABa: 9-3OG CV, 9-3SC
Nie no, wiadomo, że nie ma co patrzeć, ale zaklepię termin u fachowca, a potem się okaże, że 10k to za mało ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 180 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

 

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Warunki użytkowania | Polityka prywatności

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL