Zapomniałem hasła Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie   Wyślij ponownie e-mail aktywacyjny  

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  Strona 6 z 6
[ View Topic Options ] Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 [ ‹‹ | ›› ]
Autor 
Offline
 Tytuł: Re: B235r t19 ~300KM Strojenie pod lpg
PostNapisane: 16 gru 2019, o 22:17 
Podpułkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2012, o 11:27
Posty: 4420
Lokalizacja: Białystok
Daj screena. Z tego co pamiętam są tam dwa parametry które musi spełnić żeby przepiąć na benze


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: B235r t19 ~300KM Strojenie pod lpg
PostNapisane: 16 gru 2019, o 22:25 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 1320
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
Tak to wygląda.


Załączniki:
Bez nazwy.jpg
Bez nazwy.jpg [ 260.98 KiB | Przeglądane 915 razy ]

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
Saab 9-5 2.3T SC 250KM + wirusik MY`00
Frota 3.2V6 4x4 205KM
Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: B235r t19 ~300KM Strojenie pod lpg
PostNapisane: 16 gru 2019, o 22:31 
Podpułkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2012, o 11:27
Posty: 4420
Lokalizacja: Białystok
Odznacz wtryskiwacze benzynowe ciągle otwarte, wyłącz ukrywanie i wtedy daj 80% a nawet i 70%
I dlaczego masz niepodpiete obroty pod cewkę?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: B235r t19 ~300KM Strojenie pod lpg
PostNapisane: 16 gru 2019, o 22:48 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 1320
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
Jakie ukrywanie mam wyłączyć?
Obroty mi pokazuje. Ale czemu ich nie widać na dole to nie wiem. Tak już było.

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
Saab 9-5 2.3T SC 250KM + wirusik MY`00
Frota 3.2V6 4x4 205KM


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: B235r t19 ~300KM Strojenie pod lpg
PostNapisane: 17 gru 2019, o 09:15 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 1320
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
Dzisiaj w drodze do pracy pomęczyłem to trochę i działa to ale chyba źle. Ustawienie na jakieś 80% nic nie daje. I tak przy tych 80% i wyżej idzie na lpg, potem lambda spada i po chwili dusi. Nic nie przełącza na Pb. Dopiero jak zszedłem dużo niżej (na razie testuję 50%) to się okazuje że na samej górze przełącza.
Czyli mam ustawione 50% i tak na prawdę widzę że przy bucie odłącza wtryski koło 80-85% i nic nie ubożeje sonda.
Czemu tak jest to nie wiem.

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
Saab 9-5 2.3T SC 250KM + wirusik MY`00
Frota 3.2V6 4x4 205KM


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: B235r t19 ~300KM Strojenie pod lpg
PostNapisane: 17 gru 2019, o 10:54 
Podpułkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2012, o 11:27
Posty: 4420
Lokalizacja: Białystok
Bo obroty może widzieć na podstawie impulsów wtrysków benzynowych a jak te się pętla to będzie widział bzdury. Dlatego mówię o wpięciu w sygnał z cewki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: B235r t19 ~300KM Strojenie pod lpg
PostNapisane: 17 gru 2019, o 11:34 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 1320
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
Aż poszedłem sprawdzić :) wg schematu diego G3 to brązowy kabel wiązki sterownika lpg odpowiada za pomiar impulsu cewki i ten mam podpięty do wiązki wtyczki kasety zapłonowej. Choć nie wiem dokładnie do którego kabelka ma być podpięty. Ale skoro tam idzie to chyba źle nie może być :D

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
Saab 9-5 2.3T SC 250KM + wirusik MY`00
Frota 3.2V6 4x4 205KM


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: B235r t19 ~300KM Strojenie pod lpg
PostNapisane: 17 gru 2019, o 11:36 
Podpułkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2012, o 11:27
Posty: 4420
Lokalizacja: Białystok
To ok a sprawdź w ustawieniach czy jest ustawione źródło obrotów impulsy wtrysku czy sygnał cewki zapłonowej


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: B235r t19 ~300KM Strojenie pod lpg
PostNapisane: 17 gru 2019, o 12:37 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 1320
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
I tu trafiłeś :D faktycznie mam w ustawieniach odczyt po wtryskach. Dobra, po pracy zmienię to i przetestuję.

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
Saab 9-5 2.3T SC 250KM + wirusik MY`00
Frota 3.2V6 4x4 205KM


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: B235r t19 ~300KM Strojenie pod lpg
PostNapisane: 17 gru 2019, o 19:52 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 1320
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
A to żarcik instalatora..... okazuje się że kabelek podprowadzony a nie podłączony .....

Dobra, znalazłem i podłączyłem. Teraz działa i jutro testowanie w drodze do pracy :)

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
Saab 9-5 2.3T SC 250KM + wirusik MY`00
Frota 3.2V6 4x4 205KM


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: B235r t19 ~300KM Strojenie pod lpg
PostNapisane: 17 gru 2019, o 21:03 
Kapral

Dołączył(a): 3 lut 2019, o 16:24
Posty: 163
Model SAABa: 9-3 SS 2,0t ASB
Kurcze, aż mi się stare czasy przypomniały :)
Dawno temu, jak się Polonezy gazowało, to impuls brało się owijając brązowy kabelek na przewodzie WN ;)
We dwóch robiliśmy trzy poldki dziennie.
To były czasy :)
W nowszych, np jednopunkcie to zawsze chowałem przewód od TPS w okolicach przepustnicy, ale nie był podłączony :) tak że to druciarstwo z chowaniem kabelków dobrze znamy :)
Echh, stare dzieje.
A teraz swoją Sabinę robiłem sam przez TRZY dni, i powiedziałem, że to pierwszy i ostatni Saab jakiego zatrułem.
No chyba że kupię następnego...

-------------------------
9-3 II 2,0t SS ASB 2003r.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: B235r t19 ~300KM Strojenie pod lpg
PostNapisane: 17 gru 2019, o 21:58 
Podpułkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2012, o 11:27
Posty: 4420
Lokalizacja: Białystok
Wytłumaczysz mi po co było prowadzić przewód do TPS i go nie podłączać? A później zastanawiać się dlaczego nagle WOT skutkowało czkawka?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: B235r t19 ~300KM Strojenie pod lpg
PostNapisane: 18 gru 2019, o 07:08 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 1320
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
Ja to myślałem, że co najwyżej "pewien pan" poprowadził kabel ale docelowo nie wiedział w co się wpiąć (bo to kaseta a nie pojedyncze cewki) :) ale okazuje się że to akcja i praktyka z większymi korzeniami :D

Odnośnie moich ustawień to chyba ten mój sterownik żyje własnym życiem..... przełączanie pod obciążeniem jak nie działało tak nie działa. Mało to. Po dłuższej zabawie dochodzę do wniosku że jak ustawię przełączanie na 50% to przełącza mi na Pb nie przy obciążeniu ~80-90% (jak pierwotnie myślałem) a po prostu przy pętleniu (przy czasach około 24ms). Ale jak wyłącze przełączanie pod obciążeniem (albo dam więcej np -70-80%) to nigdy nie przełączy, nawet przy pętleniu. Jakaś masakra.

Czyli żeby mi przełączało w okolicach pętenia przy pełnym bucie muszę mieć ustawione przełączanie przy obciążeniu powyżej 50% i opcję przełączania przy przy pętleniu. Ale przełączanie przy obciążeniu ni chu chu nie działa.

P.S. Teraz jest jeszcze przyzwoicie bo jest na tyle zimno, że instalacja leci na bogato niemal do końca. A mam na reduktorze 1,4-1,5bar a roboczo ustawione 1,3.

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
Saab 9-5 2.3T SC 250KM + wirusik MY`00
Frota 3.2V6 4x4 205KM


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: B235r t19 ~300KM Strojenie pod lpg
PostNapisane: 18 gru 2019, o 08:09 
Kapral

Dołączył(a): 3 lut 2019, o 16:24
Posty: 163
Model SAABa: 9-3 SS 2,0t ASB
Levis napisał(a):
Wytłumaczysz mi po co było prowadzić przewód do TPS i go nie podłączać? A później zastanawiać się dlaczego nagle WOT skutkowało czkawka?

Przewód "leciał po drodze" razem z innymi do wtryskiwacza. Na wszelki, jak nie halo żeby można łatwo podłączyć w razie potrzeby. a nie podłączałem, bo się nie chciało i czasu szkoda. Przecież zaoszczędzałem kilka cennych minut na tym kabelku ;). Na ogół nie trzeba było, ale czasami podłączałem.
Piszę, że to druciarstwo ze starych czasów, nie takie druciarstwa widziałem prze tych kilkanaście lat praktyki. A i teraz na SKP też nie brakuje, i to w nowych instalacjach.

-------------------------
9-3 II 2,0t SS ASB 2003r.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: B235r t19 ~300KM Strojenie pod lpg
PostNapisane: 18 gru 2019, o 08:14 
Kapral

Dołączył(a): 3 lut 2019, o 16:24
Posty: 163
Model SAABa: 9-3 SS 2,0t ASB
marek230482 napisał(a):
Odnośnie moich ustawień to chyba ten mój sterownik żyje własnym życiem..... przełączanie pod obciążeniem jak nie działało tak nie działa.

Pytanie, jak sterownik oblicza obciążenie, skąd to wie.
Niektóre liczą na podstawie ciśnienia doładowania, inne nie wiem, może wróżą z fusów ;)
Popatrz w zakłądkach, jak jest z tym obciążeniem. Może po prostu nie ma punktu odniesienia i tu jest problem.

-------------------------
9-3 II 2,0t SS ASB 2003r.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: B235r t19 ~300KM Strojenie pod lpg
PostNapisane: 18 gru 2019, o 08:39 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 1320
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
Ja już pomijam fakt jak to liczy komputer :D chodzi o to że na pierwszej stronie gdzie jest podgląd parametrów jest okienko z aktualnym obciążeniem silnika. Nie wnikam na tą chwilę czy to prawdzie obciążenie czy nie. Ale skoro ustawiam że powyżej 50% ma przełączyć na Pb a widzę w okienku że jest już dużo więcej niż 50% a dalej leci na lpg to chyba coś jest nie halo :) a powinien po ustawionym progu wyłączyć wtryski lpg (czyli czasy wtrysków gazu znikają).

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
Saab 9-5 2.3T SC 250KM + wirusik MY`00
Frota 3.2V6 4x4 205KM


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: B235r t19 ~300KM Strojenie pod lpg
PostNapisane: 1 lut 2020, o 21:35 

Dołączył(a): 1 lut 2020, o 20:26
Posty: 8
Model SAABa: 9-5
Chłopie ja nie czytałem tych sześciu stron bzdur ale każde nowe turbo to jest dużo zmiennych i bez odpowiedniego programu nie będzie to działać w lpg czy pb.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 117 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

 

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


cron

Warunki użytkowania | Polityka prywatności

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL