Zapomniałem hasła Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie   Wyślij ponownie e-mail aktywacyjny  

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  Strona 1 z 4
[ View Topic Options ] Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona [ ‹‹ | ›› ]
Autor 
Wiadomość: STROJENIE WTRYSKIWACZY  
 Tytuł: STROJENIE WTRYSKIWACZY
PostNapisane: 21 maja 2017, o 22:13 
Cześć.

Chciałbym się podzielić z Wami moimi spostrzeżeniami.
Po miesiącu studiowania udało mi się wystroić wtryskiwacze do stanu ZERO mifi:)
Jest to tak naprawdę prostsze niż nam się wydaję.
Dziwne, że żaden guru z forum, mimo że sprzedaje z prowizją nie chcę pomóc.

Ja po prostu dostroiłem wyliczenia mackana z forum dla deków875cc na "słuch".
http://www.trionictuning.com/forum/view ... ry+correct

Injector constant wyliczyłem kalkulatorem i u mnie zostawiłem na 615g. przy ciśnieniu 3bary.

Teraz cała sprawa rozbija się o czasy z BatteryCorrect.
Cała operacja przeprowadzona na OPENbinie z załącznika.
Uruchamiamy silnik z czasami mackana.
W instrukcji obsługi t7suite wyczytałem, że zielone pola odpowiadają za czasy otwarcia wtryskiwaczy(zwiększanie obrotów silnika), czerwone to czasy zamknięcia(zmiana biegów, schodzenia z obrotów)
Na początku na wolnych obrotach musimy znaleźć deadtime dla pola 14V.
Dla moich wtrysków siemens podaję 801us, a okazało się że zaczynają pracować dopiero od 880-890us.
Podnosząc ten czas musisz obserwować wskazania LAMB i zwiększać czas dopóki mieszanka będzie lekko bogata(ja zostawiłem -200 do 0).
Jeśli stwierdzisz, że jest już ok to pozostałe zielone napięcia musisz zwiększyć o tyle aby kształt pierwotnej krzywej został zachowany. Po zmianie czasów dla kolejnych napięć, LAMB będzie się za każdym razem zmieniać.
Musimy tak korygować czasy aby uzyskać ZERO MIFI dla wszystkich napięć i LAMB na sensownym poziomie.
Jeśli wszystko udało Ci się zrobić prawidłowo to od razu zauważysz równą pracę bez szarpnięć przy dodawaniu gazu i trzymaniu na obrotach i zeroMIFI.
Z czerwonych pól musisz proporcjonalnie odjąć tyle aby przy zmianie biegów i schodzeniu z obrotów, wtryskiwacze w pełni się zamykały i znowu zeroMIFI.
Oczywiście wszystkie zmiany zapisujemy od razu w ECU i obserwujemy co się dzieje.

Wszystko testowałem na swoim samochodzie, nie jestem specjalistą w tej dziedzinie, ale mam nadzieję, że jest to jakoś zrozumiałe.
Nie wiem czy jest to prawidłowa metoda, ale ja w ten sposób deki kupione na ebayu wystroiłem idealnie.
Studiując, różne fora w sieci, nigdzie nie znalazłem podobnej instrukcji, więc mam nadzieje, że komuś skrócę męczarnie.
Mojego schaboszczaka z małą 19T, udało mi się na ok. 340KM wymodzić.


Załączniki:
B235R_9-5_EC2000_EUED0WZB2O.56H_Open.zip [196.04 KiB]
Pobrane 52 razy


Ostatnio edytowano 22 maja 2017, o 07:10 przez widurr666, łącznie edytowano 1 raz
Góra
  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: STROJENIE WTRYSKIWACZY
PostNapisane: 22 maja 2017, o 06:57 
Starszy Sierżant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 kwi 2014, o 09:38
Posty: 380
Lokalizacja: Warszawa
Model SAABa: 93 coupe 2.0t
widurr666 napisał(a):
W instrukcji obsługi t7suite wyczytałem, że zielone pola odpowiadają za czasy otwarcia wtryskiwaczy(zwiększanie obrotów silnika), czerwone to czasy zamknięcia(zmiana biegów, schodzenia z obrotów)

może przeczytaj instrukcję jeszcze raz, przecież to są wartości napięcia akumulatora (alternatora)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: STROJENIE WTRYSKIWACZY
PostNapisane: 22 maja 2017, o 07:06 
Podpułkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2012, o 11:27
Posty: 4212
Lokalizacja: Białystok
Model SAABa: 9-3 I Aero
To jeszcze pojedź z sondą AFR i będziesz widział co warte takie strojenie tu zielonego troszeczke tam czerwonego troszeczke... ;)

-------------------------
9-3 Aero Viggen MY02, 3xxKM --> 4xxKM under construction
9-3 Aero Viggen MY01, BSR STG 1- zmienił właściciela
900NG SE MY95 + B235R Viggen - znów mój, drag concept
9-5 Vector MY02 - zmienił właściciela
9-5 Aero MY02 motorschaden - zmienił właściciela
9-5 Aero MY01 - ciągnik - Zmienił właściciela
9000 Aero MY97 - Wół roboczy
W124 300CE
W210 E55 AMG
http://www.turbolaab.pl under construction


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
 Tytuł: Re: STROJENIE WTRYSKIWACZY
PostNapisane: 22 maja 2017, o 07:13 
mich@l napisał(a):
widurr666 napisał(a):
W instrukcji obsługi t7suite wyczytałem, że zielone pola odpowiadają za czasy otwarcia wtryskiwaczy(zwiększanie obrotów silnika), czerwone to czasy zamknięcia(zmiana biegów, schodzenia z obrotów)

może przeczytaj instrukcję jeszcze raz, przecież to są wartości napięcia akumulatora (alternatora)


Kolego ja Cię proszę:)
Napięcia masz w zakładce BattCorrSP.


Góra
  
Cytuj  
 Tytuł: Re: STROJENIE WTRYSKIWACZY
PostNapisane: 22 maja 2017, o 07:20 
Levis napisał(a):
To jeszcze pojedź z sondą AFR i będziesz widział co warte takie strojenie tu zielonego troszeczke tam czerwonego troszeczke... ;)


Nikogo nie zmuszam do takiego strojenia, ale dobrze wiedzieć, że można to zrobić.
U mnie deki840cc działają. Jest ZERO misfire.
Zniknął problem z zimnym startem.
Wszystko chodzi na TIPTOP:))


Góra
  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: STROJENIE WTRYSKIWACZY
PostNapisane: 22 maja 2017, o 07:23 
Podpułkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2012, o 11:27
Posty: 4212
Lokalizacja: Białystok
Model SAABa: 9-3 I Aero
Ale pojedź zobacz co się dzieje faktycznie z AFR zanim zrobisz sobie krzywdę :)
Pomijam już że masz cholernie długiego closeloopa.
A powiedz gdzie zmierzyłeś te 340KM? I to z tego pliku który masz w załączniku?

-------------------------
9-3 Aero Viggen MY02, 3xxKM --> 4xxKM under construction
9-3 Aero Viggen MY01, BSR STG 1- zmienił właściciela
900NG SE MY95 + B235R Viggen - znów mój, drag concept
9-5 Vector MY02 - zmienił właściciela
9-5 Aero MY02 motorschaden - zmienił właściciela
9-5 Aero MY01 - ciągnik - Zmienił właściciela
9000 Aero MY97 - Wół roboczy
W124 300CE
W210 E55 AMG
http://www.turbolaab.pl under construction


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
 Tytuł: Re: STROJENIE WTRYSKIWACZY
PostNapisane: 22 maja 2017, o 07:34 
Levis napisał(a):
Ale pojedź zobacz co się dzieje faktycznie z AFR zanim zrobisz sobie krzywdę :)
Pomijam już że masz cholernie długiego closeloopa.
A powiedz gdzie zmierzyłeś te 340KM? I to z tego pliku który masz w załączniku?



JESZCZE RAZ POWTÓRZĘ, ŻE NIKOGO KTO NIE CZUJE SIĘ NA SIŁACH NIE ZACHĘCAM DO SAMODZIELNEGO STROJENIA BO MOŻNA USZKODZIĆ SILNIK.
Chciałem pokazać że jest na to metoda.
Nie, nie jest to ten plik:)
Mój jest bezpieczny, schowany w sejfie:)
Mierzyłem T7suite podczas jazdy. Może nie jest to do końca miarodajne, ale jakiś pogląd daje.


Góra
  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: STROJENIE WTRYSKIWACZY
PostNapisane: 22 maja 2017, o 09:18 
Podpułkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2012, o 11:27
Posty: 4212
Lokalizacja: Białystok
Model SAABa: 9-3 I Aero
Nikt nie mówi że się nie da.
Tylko dla własnego bezpieczeństwa sprawdź co się faktycznie dzieje z paliwem :)

-------------------------
9-3 Aero Viggen MY02, 3xxKM --> 4xxKM under construction
9-3 Aero Viggen MY01, BSR STG 1- zmienił właściciela
900NG SE MY95 + B235R Viggen - znów mój, drag concept
9-5 Vector MY02 - zmienił właściciela
9-5 Aero MY02 motorschaden - zmienił właściciela
9-5 Aero MY01 - ciągnik - Zmienił właściciela
9000 Aero MY97 - Wół roboczy
W124 300CE
W210 E55 AMG
http://www.turbolaab.pl under construction


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: STROJENIE WTRYSKIWACZY
PostNapisane: 23 maja 2017, o 12:41 
Starszy Sierżant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 kwi 2014, o 09:38
Posty: 380
Lokalizacja: Warszawa
Model SAABa: 93 coupe 2.0t
widurr666 napisał(a):
Kolego ja Cię proszę:)
Napięcia masz w zakładce BattCorrSP.

zgadza się,
więc co masz na myśli pisząc
widurr666 napisał(a):
BatteryCorrect.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
 Tytuł: Re: STROJENIE WTRYSKIWACZY
PostNapisane: 2 lip 2017, o 07:47 
Witam
Przez dłuższą chwilę nie miałem kontaktu z światem.
Jednak moja druciarska metoda nie jest skuteczna w 100% i chyba za szybko się pochwaliłem.
Jakiś czas po pierwszych udanych próbach na jednym z cylindrów wtryskiwacz chyba się wysrał.
Kupiłem nowy w Polsce, ale ni chu.. nie mogę całości wystroić.
Te deki z ebay to chyba jakiś gorszy sort.
Levis miał rację, że układ paliwowy musi być górna półka bo zabawa szybko się skończy.
Jeśli ktoś chce spać spokojnie to myślę że warto odłożyć i kupić wtryski np. Injector Dynamics.
Od wczoraj mam jeszcze na próbę komplet nowych wtrysków bosch 550cc(długie i bez pomarańczowego paska).
W tygodniu założę i dam znać czy są coś warte.


Góra
  
Cytuj  
 Tytuł: Re: STROJENIE WTRYSKIWACZY
PostNapisane: 2 lip 2017, o 07:48 
mich@l napisał(a):
widurr666 napisał(a):
Kolego ja Cię proszę:)
Napięcia masz w zakładce BattCorrSP.

zgadza się,
więc co masz na myśli pisząc
widurr666 napisał(a):
BatteryCorrect.

Racją, trochę mnie poniosło:)


Góra
  
Cytuj  
 Tytuł: Re: STROJENIE WTRYSKIWACZY
PostNapisane: 2 lip 2017, o 08:17 
Z ciekawostek mogę jeszcze powiedzieć, że mój saab podczas ganiania się na autostradzie z S4 zgubił ok 2l oleju.
Na zamknięciu obrotomierza wybuchła żółta uszczelka przy chłodnicy i tak przekonany, że ten wystrzał to był zgarnięty kamyk dojechałem 15km do bazy.
Rano w drodze do pracy zapaliła się kontrolka ciśnienie oleju. W oczach mi pociemniało i chyba miałem mały zawał.
Sprawdzam bagnet - cały suchy:))
Wymieniłem oring, dolałem oleju.
Sieczkarnia na początku klepie okrutnie, ale po kilkunastu minutach się unormowało.
Nie wiem czy to coś pomogło, ale silnik od pół roku zalany olejem millers 5w40 cfs nano coś tam.
Wychodzi na to, że silniki saaba są bardzo odporne i wytrzymałe.


Góra
  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: STROJENIE WTRYSKIWACZY
PostNapisane: 2 lip 2017, o 09:31 
Sierżant

Dołączył(a): 13 kwi 2013, o 20:15
Posty: 336
Model SAABa: 9-5
Daj koniecznie znać, jak mają się Bosche w porównaniu do Deka. Ktoś testował te wtryski Injector Dynamics?

-------------------------
Saab 9-5 2.3t 260KM/400NM MY98


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
 Tytuł: Re: STROJENIE WTRYSKIWACZY
PostNapisane: 2 lip 2017, o 10:45 
art1man napisał(a):
Daj koniecznie znać, jak mają się Bosche w porównaniu do Deka. Ktoś testował te wtryski Injector Dynamics?


Ok, ale coś czuje, że będą jazzy:) Sprzedawca niby zaufany i towar ori, ale niska cena jakoś nie pozwala mi się już cieszyć.
Też jestem ciekawy czy ktoś to poprawnie wystroił?
Chodzi mi o sposób montażu w osi. Prawidłowo działają podobno obrócone o 180 stopni jak na zdjęciu.

Doczytałem właśnie, że przy takich modyfikacjach na inne wtryskiwacze kilka mifi po szybkim dodawaniu i odejmowaniu gazu to normalna sprawa. Czy może ktoś to potwierdzić?


Załączniki:
DSC03069 (1).JPG
DSC03069 (1).JPG [ 69.92 KiB | Przeglądane 2320 razy ]
Góra
  
Cytuj  
 Tytuł: Re: STROJENIE WTRYSKIWACZY
PostNapisane: 5 lip 2017, o 16:36 
Dzisiaj miałem trochę wolnego czasu i udało mi się założyć wtryskiwacze boscha 0280158279.
Po pierwszym odpaleniu szok!.. Wszystko działa tak jak powinno, zero miss, zimny start bez żadnych szarpnięć.
Nawet przez chwilę się nie zająknął:)

Przy montażu jest trochę gimnastyki przez dodatkowe adaptery i teraz pewnie kupiłbym takie z dodatkowym przewodem.
Przejechałem tylko 5km, ale w porównaniu z dekami te działają idealnie.
Jeśli ktoś się zastanawia nad wymianą na coś większego to chyba jest jedyna słuszna opcja w takiej cenie.

W załączniku kilka zdjęć i pdf z danymi do wyliczenia injectiontime.
Życzę dobrej zabawy.


Załączniki:
m-9593-lu47.pdf [13.48 KiB]
Pobrane 73 razy
WP_20170705_07_30_02_Pro.jpg
WP_20170705_07_30_02_Pro.jpg [ 4.24 MiB | Przeglądane 2275 razy ]
WP_20170705_07_31_18_Pro.jpg
WP_20170705_07_31_18_Pro.jpg [ 3.78 MiB | Przeglądane 2275 razy ]
WP_20170705_07_34_09_Pro.jpg
WP_20170705_07_34_09_Pro.jpg [ 3.73 MiB | Przeglądane 2275 razy ]
WP_20170705_10_54_25_Pro.jpg
WP_20170705_10_54_25_Pro.jpg [ 5.3 MiB | Przeglądane 2275 razy ]
WP_20170705_11_48_52_Pro.jpg
WP_20170705_11_48_52_Pro.jpg [ 3.95 MiB | Przeglądane 2275 razy ]
Góra
  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: STROJENIE WTRYSKIWACZY
PostNapisane: 6 lip 2017, o 19:14 
Sierżant

Dołączył(a): 13 kwi 2013, o 20:15
Posty: 336
Model SAABa: 9-5
Ile koni w Saabie można z tych wtrysków wycisnąć? Na zdjęciach wygląda, że wtryski są lekko "skręcone". Czy to tylko złudzenie czy rzeczywiście siedzą w lekko "skręconej" pozycji?

-------------------------
Saab 9-5 2.3t 260KM/400NM MY98


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
 Tytuł: Re: STROJENIE WTRYSKIWACZY
PostNapisane: 6 lip 2017, o 20:10 
art1man napisał(a):
Ile koni w Saabie można z tych wtrysków wycisnąć? Na zdjęciach wygląda, że wtryski są lekko "skręcone". Czy to tylko złudzenie czy rzeczywiście siedzą w lekko "skręconej" pozycji?


Też o tym myślałem i dokładnie zależeć to będzie chyba od zdolności tunnera.
Teoretycznie wyliczyłem, że przy wydajności pompy paliwa 4bar powinno się z nich wycisnąć ponad 493g/min.
T7suite po podaniu takiej wartości w injectorconstant wyliczył mi ponad 420KM, więc jest dobrze:)
Tak wtryskiwacze powinny być obrócone o 45stopni i lepiej kupić takie adaptery.

Trochę już pojeździłem i wszystko działa bardzo dobrze.

Poprzednie deki 875 :))))
https://youtu.be/rhB_f36a3nw
Deki ze względu na dużą wydajność w tej cenie, ale nieprzewidywalność w działaniu nadają się bardziej na weekendowe upalanie niż do codziennej jazdy.

Jeśli chcecie coś dobrego i niezawodnego to niestety trzeba zapłacić i myślę tu o produktach Injector Dynamics.


Załączniki:
nippona-minitimer22_medium.jpg
nippona-minitimer22_medium.jpg [ 55.02 KiB | Przeglądane 2248 razy ]
Góra
  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: STROJENIE WTRYSKIWACZY
PostNapisane: 9 lip 2017, o 07:18 
Sierżant

Dołączył(a): 13 kwi 2013, o 20:15
Posty: 336
Model SAABa: 9-5
widurr666, czy pojeździłeś trochę więcej? Czy Twoje pozytywne wrażenia nie zmieniły się? Nie masz problemów?
Jakiej wysokości podkładkę dawałeś pod listwę wtryskową?

-------------------------
Saab 9-5 2.3t 260KM/400NM MY98


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
 Tytuł: Re: STROJENIE WTRYSKIWACZY
PostNapisane: 9 lip 2017, o 15:59 
art1man napisał(a):
widurr666, czy pojeździłeś trochę więcej? Czy Twoje pozytywne wrażenia nie zmieniły się? Nie masz problemów?
Jakiej wysokości podkładkę dawałeś pod listwę wtryskową?


Właśnie zrobiłem jeszcze trasę i jestem z nich bardzo zadowolony.
Z dekami nie ma nawet co porównywać bo to porażka i męczarnia.
Kupiłem na aukcji u tego sprzedawcy już drugi raz i towar jest pierwsza klasa:
http://www.ebay.com/itm/4-Bosch-EV14-52 ... zU&vxp=mtr
Poza tym wysyłka 15$ bez żadnych dodatkowych opłat celnych i dostawa w tydzień.

Wszystko zaskoczyło za pierwszym razem bez żadnych kombinacji,
z regulatorem 3.8bar AMUL na idealnym poziomie.
U mnie teraz z programem kopiuj/wklej:) 55P i 46S na ok 310KM, jeszcze saab tak dobrze nie jeździł.
Co do odczuć to silnik pracuje zdecydowanie bardziej miękko, poprawiła się reakcja na gaz, chyba moment się poprawił bo nie muszę dodawać gazu na niskich biegach.
Jak ktoś nie da rady sam wyliczyć to mogę podać czasy wtryskiwaczy.


Góra
  
Cytuj  
 Tytuł: Re: STROJENIE WTRYSKIWACZY
PostNapisane: 9 lip 2017, o 18:11 
Trzeba podnieść listwę jak na zdjęciu, nakrętka i dwie podkładki ok 9mm.
W silniku turbo milimetr różnicy na stronę nie robi różnicy bo i tak jest ogień:)
Na nowy oring strony do kolektora dobrze jest też prysnąć jakimś lubrykantem:)


Ostatnio edytowano 14 lip 2017, o 19:46 przez widurr666, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 62 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

 

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Warunki użytkowania | Polityka prywatności

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL