Zapomniałem hasła Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie   Wyślij ponownie e-mail aktywacyjny  

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  Strona 2 z 4
[ View Topic Options ] Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona [ ‹‹ | ›› ]
Autor 
Wiadomość: STROJENIE WTRYSKIWACZY  
Offline
 Tytuł: Re: STROJENIE WTRYSKIWACZY
PostNapisane: 9 lip 2017, o 19:35 
Sierżant

Dołączył(a): 13 kwi 2013, o 20:15
Posty: 336
Model SAABa: 9-5
Dzięki za info. Też się przymierzam do zmiany wtrysków...

-------------------------
Saab 9-5 2.3t 260KM/400NM MY98


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: STROJENIE WTRYSKIWACZY
PostNapisane: 10 lip 2017, o 08:24 
Starszy Sierżant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 kwi 2014, o 09:38
Posty: 380
Lokalizacja: Warszawa
Model SAABa: 93 coupe 2.0t
ten sam sprzedawca, wtryski krótsze
http://www.ebay.com/itm/Genuine-Bosch-E ... dp&vxp=mtr


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
 Tytuł: Re: STROJENIE WTRYSKIWACZY
PostNapisane: 14 lip 2017, o 19:25 
mich@l napisał(a):
ten sam sprzedawca, wtryski krótsze
http://www.ebay.com/itm/Genuine-Bosch-E ... dp&vxp=mtr


Sprzedawca jak najbardziej ok., ale UWAGA na właśnie te krótsze z pomarańczowym paskiem,
których na oprogramowaniu saaba nie da się prawidłowo wystroić.
Na trionictunning jest o tym dużo info i nie ma nikogo kto by dał sobie z nimi radę.
Ja bym nie ryzykował bo naprawdę szkoda czasu i nerwów.

P.S. trochę dopieściłem program i nie wiem czy to się utrzyma ale średnie spalanie spadło z 15-16 do 9-10!!! na bogatej mieszance
Ja u siebie na starych wtryskach jak wolno bym nie jeździł to nigdy nie widziałem 9l na sidzie:))


Góra
  
Cytuj  
 Tytuł: Re: STROJENIE WTRYSKIWACZY
PostNapisane: 14 lip 2017, o 20:02 
art1man napisał(a):
Dzięki za info. Też się przymierzam do zmiany wtrysków...


Powodzenia i dobrej zabawy.
W sumie jak już się przyswoi odpowiednią ilość wiedzy, silnik i cały osprzęt jest w idealnym stanie i
masz towar bardzo dobrej jakość to jest całkiem proste:)

Jakbyś potrzebował pomocy to daj znać.
Pozdrawiam


Góra
  
Cytuj  
 Tytuł: Re: STROJENIE WTRYSKIWACZY
PostNapisane: 14 lip 2017, o 20:34 
Nie dorobiłem się jeszcze szerokopasmowej i robię to trochę po omacku.
Czy na zamkniętej pętli mieszanka powinna być uboga i amul dodatni, żeby na otwartej nie było problemów z zbyt wysokim AFR?
Rozumiem, że silnik działa tylko na otwartej pętli(korzysta na sztywno z map) dopóki sonda się nie rozgrzeje, przy pełnym otwarciu przepustnicyWOT i podczas hamowania silnikiem? W innym przypadku jest w pętli zamkniętej i koryguje mapy przy pomocy sondy więc powinno chyba być bogato?


Góra
  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: STROJENIE WTRYSKIWACZY
PostNapisane: 15 lip 2017, o 13:15 
Starszy Sierżant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 kwi 2014, o 09:38
Posty: 380
Lokalizacja: Warszawa
Model SAABa: 93 coupe 2.0t
widurr666 napisał(a):
Czy na zamkniętej pętli mieszanka powinna być uboga i amul dodatni, żeby na otwartej nie było problemów z zbyt wysokim AFR?

Tak są zrobione fabryczne mapy paliwa.
widurr666 napisał(a):
Rozumiem, że silnik działa tylko na otwartej pętli(korzysta na sztywno z map) dopóki sonda się nie rozgrzeje, przy pełnym otwarciu przepustnicyWOT i podczas hamowania silnikiem? W innym przypadku jest w pętli zamkniętej i koryguje mapy przy pomocy sondy więc powinno chyba być bogato?

Nie tylko przy WOT, OL ustawia się od sygnału z przepływomierza.
Masz w ogóle włączoną opcję wTsuite pokazywania CL na mapach?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
 Tytuł: Re: STROJENIE WTRYSKIWACZY
PostNapisane: 15 lip 2017, o 13:45 
mich@l napisał(a):
widurr666 napisał(a):
Czy na zamkniętej pętli mieszanka powinna być uboga i amul dodatni, żeby na otwartej nie było problemów z zbyt wysokim AFR?

Tak są zrobione fabryczne mapy paliwa.
widurr666 napisał(a):
Rozumiem, że silnik działa tylko na otwartej pętli(korzysta na sztywno z map) dopóki sonda się nie rozgrzeje, przy pełnym otwarciu przepustnicyWOT i podczas hamowania silnikiem? W innym przypadku jest w pętli zamkniętej i koryguje mapy przy pomocy sondy więc powinno chyba być bogato?

Nie tylko przy WOT, OL ustawia się od obrotów i przepływomierza.
Masz w ogóle włączoną opcję wTsuite pokazywania CL na mapach?


Dzięki za wskazówki bo dopiero teraz to włączyłem.
Muszę to wszystko jeszcze utrwalić.
Dlaczego nikt z wiedzą i doświadczeniem nie napisze tutoriala w PL dla szczawików co i jak działa w tsuite:)


Góra
  
Cytuj  
 Tytuł: Re: STROJENIE WTRYSKIWACZY
PostNapisane: 15 lip 2017, o 17:19 
Bez szerokopasmowej ten cały tuning chyba nie może się udać bo nie mogę chociażby sprawdzić czy przy WOT w OL ilość paliwa jest
wystarczająca aby odpowiednio schłodzić silnik, ale przy okazji też go nie zalać i wysadzić.


Góra
  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: STROJENIE WTRYSKIWACZY
PostNapisane: 16 lip 2017, o 10:32 
Starszy Sierżant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 kwi 2014, o 09:38
Posty: 380
Lokalizacja: Warszawa
Model SAABa: 93 coupe 2.0t
widurr666 napisał(a):
Bez szerokopasmowej ten cały tuning chyba nie może się udać bo nie mogę chociażby sprawdzić czy przy WOT w OL ilość paliwa jest
wystarczająca aby odpowiednio schłodzić silnik, ale przy okazji też go nie zalać i wysadzić.

Jaki będziesz miał już szerokopasmową to jaki AFR ustawisz aby mieć odpowiednią temperaturę spalin?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
 Tytuł: Re: STROJENIE WTRYSKIWACZY
PostNapisane: 16 lip 2017, o 18:26 
mich@l napisał(a):
widurr666 napisał(a):
Bez szerokopasmowej ten cały tuning chyba nie może się udać bo nie mogę chociażby sprawdzić czy przy WOT w OL ilość paliwa jest
wystarczająca aby odpowiednio schłodzić silnik, ale przy okazji też go nie zalać i wysadzić.

Jaki będziesz miał już szerokopasmową to jaki AFR ustawisz aby mieć odpowiednią temperaturę spalin?


Myślę że z teorii wynika, że w CL, AFR powinien oscylować w przedziale 12.1 do 14.7.
14.7 w idlu, przy WOT na bogato ale to chyba załatwi mapa?
Prosiłbym Cię o jakieś wskazówki na co ewentualnie trzeba uważać?
Takie info przyda się pewnie nie tylko mi:)


Góra
  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: STROJENIE WTRYSKIWACZY
PostNapisane: 16 lip 2017, o 20:40 
Starszy Sierżant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 kwi 2014, o 09:38
Posty: 380
Lokalizacja: Warszawa
Model SAABa: 93 coupe 2.0t
widurr666 napisał(a):
Myślę że z teorii wynika, że w CL, AFR powinien oscylować w przedziale 12.1 do 14.7.

W jaki sposób chcesz do tego zmusić ECU działające na sondzie wąskopasmowej?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: STROJENIE WTRYSKIWACZY
PostNapisane: 19 lip 2017, o 20:23 
Sierżant

Dołączył(a): 13 kwi 2013, o 20:15
Posty: 336
Model SAABa: 9-5
widurr666, w CL AFR musi być na poziomie 14.7, bo jest korygowane przez sondę wąskopasmową. W OL można wartość AFR ustawić jak się chcę, ale najlepiej na pełnym obciążeniu na poziomie 12-12.5. Oczywiście jest możliwość ustawienia również, w którym momencie jest "przejście" z CL na OL.

Chciałbym jeszcze dodać parę słów odnośnie EGT. Polecam montaż czujnika EGT. W moim przypadku było tak, że przy poprawnym AFR na poziomie 12-12.5 EGT rosło mi do 950 stopni przy pełnym bucie i gdzieś mniej więcej przy prędkości 180 km/h. Gdybym nie miał czujki EGT, przy sprincie do 200 km/h chyba "ugotowałbym" silnik. Po zmianie DP na 3 cale EGT spadło mi o około 200 stopni!!!!!!! Różnica kolosalna!!!!

-------------------------
Saab 9-5 2.3t 260KM/400NM MY98


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
 Tytuł: Re: STROJENIE WTRYSKIWACZY
PostNapisane: 30 lip 2017, o 14:30 
art1man napisał(a):
widurr666, w CL AFR musi być na poziomie 14.7, bo jest korygowane przez sondę wąskopasmową. W OL można wartość AFR ustawić jak się chcę, ale najlepiej na pełnym obciążeniu na poziomie 12-12.5. Oczywiście jest możliwość ustawienia również, w którym momencie jest "przejście" z CL na OL.

Chciałbym jeszcze dodać parę słów odnośnie EGT. Polecam montaż czujnika EGT. W moim przypadku było tak, że przy poprawnym AFR na poziomie 12-12.5 EGT rosło mi do 950 stopni przy pełnym bucie i gdzieś mniej więcej przy prędkości 180 km/h. Gdybym nie miał czujki EGT, przy sprincie do 200 km/h chyba "ugotowałbym" silnik. Po zmianie DP na 3 cale EGT spadło mi o około 200 stopni!!!!!!! Różnica kolosalna!!!!


Ja cały czas się niestety jeszcze uczę, a zdobyte doświadczenie jest okupione potem i łzami:)
Najważniejsze, że jest progres.
Też myślę o czujniku temp. spalin przy okazji budowy kolektora.
W którym miejscu jest u Ciebie zamontowany?
Możesz polecić sprawdzony w boju produkt?


Góra
  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: STROJENIE WTRYSKIWACZY
PostNapisane: 31 lip 2017, o 18:33 
Sierżant

Dołączył(a): 13 kwi 2013, o 20:15
Posty: 336
Model SAABa: 9-5
Najlepiej byłoby dać czujnik na każdy cylinder, ale wiadomo, że koszty wtedy wzrastają, bo trzeba zamontować 4 termopary i jakiś wyświetlacz do tego. Kupiłem Auto Gauge Peak, natomiast termoparę dałem nie z kompletu, tylko z firmy Czaki. Montaż jak na zdjęciu.


Załączniki:
termopara1.jpg
termopara1.jpg [ 78.38 KiB | Przeglądane 1482 razy ]
termopara2.jpg
termopara2.jpg [ 118.55 KiB | Przeglądane 1482 razy ]

-------------------------
Saab 9-5 2.3t 260KM/400NM MY98
Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
 Tytuł: Re: STROJENIE WTRYSKIWACZY
PostNapisane: 13 paź 2017, o 22:01 
Udało się znaleźć czas na montaż szerokopasmowej sondy AEM 30-4110.
Tak jak Levis wspominał bez tego ani rusz przy instalacji większych wtryskiwaczy.
Tak na szybko to wszystko ustawiamy wedle manuala z T7suite.
Pierwszą sondę wyłączamy w LambdaCal.ST_AdapEnable na 0 i ECU działa tylko na mapie paliwa bez żadnych adaptacji.
W zamkniętej pętli aby AFR wskazywał 14.7 korygujemy InjCorrCal.InjectorConstant (wskaźnik nie odpowiada rzeczywistej wydajności wtryskiwaczyj(jest to wartość którą ECU dostosowuje do ilości dostarczonego powietrza)).
Jeśli wszystko działa to zabieramy się za trudniejszą część mapy w BfuelCal.Map zwaną OpenLoop.
Tutaj już ręcznie musimy podnosić długość otwarcia wtryskiwaczy aby AFR zbliżał się do 12.5.
Przy liczeniu Inj.CorrCal.BattCorrTab radzę użyć odpowiedniego mnożnika dla ciśnienia paliwa na wtrysku wg producenta tj. rubryka FNPW_OFFCOMP.
pozdrawiam


Góra
  
Cytuj  
 Tytuł: Re: STROJENIE WTRYSKIWACZY
PostNapisane: 13 paź 2017, o 22:27 
widurr666 napisał(a):
Udało się znaleźć czas na montaż szerokopasmowej sondy AEM 30-4110.
Tak jak Levis wspominał bez tego ani rusz przy instalacji większych wtryskiwaczy.
Tak na szybko to wszystko ustawiamy wedle manuala z T7suite.
Pierwszą sondę wyłączamy w LambdaCal.ST_AdapEnable na 0 i ECU działa tylko na mapie paliwa bez żadnych adaptacji.
W zamkniętej pętli aby AFR wskazywał 14.7 korygujemy InjCorrCal.InjectorConstant (wskaźnik nie odpowiada rzeczywistej wydajności wtryskiwaczyj(jest to wartość którą ECU dostosowuje do ilości dostarczonego powietrza)).
Jeśli wszystko działa to zabieramy się za trudniejszą część mapy w BfuelCal.Map zwaną OpenLoop.
Tutaj już ręcznie musimy podnosić długość otwarcia wtryskiwaczy aby AFR zbliżał się do 12.5.
Przy liczeniu Inj.CorrCal.BattCorrTab radzę użyć odpowiedniego mnożnika dla ciśnienia paliwa na wtrysku wg producenta tj. rubryka FNPW_OFFCOMP.
pozdrawiam

P.S. Wszystkie gotowe mody z internetu w konfiguracji z większymi wtryskiwaczami przy CL, gdzie AMUL jest ujemny: ( samodzielna zmiana softu bez WB jest bardzo niebezpieczna dla silnika).


Góra
  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: STROJENIE WTRYSKIWACZY
PostNapisane: 14 paź 2017, o 07:54 
Podpułkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2012, o 11:27
Posty: 4212
Lokalizacja: Białystok
Model SAABa: 9-3 I Aero
Serio? No niemożliwe że gotowce nie działają właściwie i nie wszystko da się policzyć kalkulatorkiem? :)
Teraz już rozumiesz o czym pisałem od samego początku? Rozumiesz że to wcale nie było złośliwe? Wiesz już że strojenie wtryskiwaczy to nie wpisanie na pałę mnożnika z tabelki?

-------------------------
9-3 Aero Viggen MY02, 3xxKM --> 4xxKM under construction
9-3 Aero Viggen MY01, BSR STG 1- zmienił właściciela
900NG SE MY95 + B235R Viggen - znów mój, drag concept
9-5 Vector MY02 - zmienił właściciela
9-5 Aero MY02 motorschaden - zmienił właściciela
9-5 Aero MY01 - ciągnik - Zmienił właściciela
9000 Aero MY97 - Wół roboczy
W124 300CE
W210 E55 AMG
http://www.turbolaab.pl under construction


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: STROJENIE WTRYSKIWACZY
PostNapisane: 16 paź 2017, o 08:32 
Starszy Sierżant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 kwi 2014, o 09:38
Posty: 380
Lokalizacja: Warszawa
Model SAABa: 93 coupe 2.0t
widurr666 napisał(a):
Tutaj już ręcznie musimy podnosić długość otwarcia wtryskiwaczy aby AFR zbliżał się do 12.5.
pozdrawiam

Zainstaluj jeszcze termoparę, aby wiedzieć jakie EGT jest tym AFR 12,5 i wtedy już będzie jak to niektórzy piszą FULL!!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
 Tytuł: Re: STROJENIE WTRYSKIWACZY
PostNapisane: 21 paź 2017, o 13:37 
Levis napisał(a):
Serio? No niemożliwe że gotowce nie działają właściwie i nie wszystko da się policzyć kalkulatorkiem? :)
Teraz już rozumiesz o czym pisałem od samego początku? Rozumiesz że to wcale nie było złośliwe? Wiesz już że strojenie wtryskiwaczy to nie wpisanie na pałę mnożnika z tabelki?

Tak, miałeś oczywiście rację i dziękuje za sprowadzenie szybko na ziemie bo dzięki temu udało się ogarnąć samodzielnie temat:-)
To co wydawało się dobre na początku postu to jakieś herezje:-)))


Góra
  
Cytuj  
 Tytuł: Re: STROJENIE WTRYSKIWACZY
PostNapisane: 21 paź 2017, o 17:20 
mich@l napisał(a):
widurr666 napisał(a):
Tutaj już ręcznie musimy podnosić długość otwarcia wtryskiwaczy aby AFR zbliżał się do 12.5.
pozdrawiam

Zainstaluj jeszcze termoparę, aby wiedzieć jakie EGT jest tym AFR 12,5 i wtedy już będzie jak to niektórzy piszą FULL!!!!


Musi być założony jakiś fabryczny czujnik temperatury spalin bo T7suite w realtime panel wskazuje wartość EGT.
Na orginalnym programie z zdjętym limitem torque(272KM 414NM) i skorygowaną mapą paliwa temperatura przy WOT to max 853C.


Góra
  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 62 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

 

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


cron

Warunki użytkowania | Polityka prywatności

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL