Zapomniałem hasła Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie   Wyślij ponownie e-mail aktywacyjny  

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  Strona 3 z 4
[ View Topic Options ] Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona [ ‹‹ | ›› ]
Autor 
Wiadomość: STROJENIE WTRYSKIWACZY  
Offline
 Tytuł: Re: STROJENIE WTRYSKIWACZY
PostNapisane: 21 paź 2017, o 21:03 
Sierżant

Dołączył(a): 13 kwi 2013, o 20:15
Posty: 329
Model SAABa: 9-5
Nie sugeruj się wskazaniami EGT w T7Suite, bo to tylko teoretyczna wartość wyliczona przez program. Musisz założyć termoparę typu K, jeżeli chcesz to monitorować.

-------------------------
Saab 9-5 2.3t 260KM/400NM MY98


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
 Tytuł: Re: STROJENIE WTRYSKIWACZY
PostNapisane: 21 paź 2017, o 22:18 
art1man napisał(a):
Nie sugeruj się wskazaniami EGT w T7Suite, bo to tylko teoretyczna wartość wyliczona przez program. Musisz założyć termoparę typu K, jeżeli chcesz to monitorować.

aaa to tak to działa:) przez chwilę po obserwacji zmieniającej się wartości EGT zgłupiałem, bo przy zakładaniu żeliwnego kolektora żadnych dodatkowych gadżetów nie było.
Na pewno warto o tym pomyśleć przy okazji wymiany kolektora na rurowy.
Kolektor będzie się "robił" chyba do wiosny:) więc zastanawiam się czy jest sens na jakiś czas montaż zaraz za dmuchawą?
Koledzy z forum vw/audi twierdzą że można tylko dodają sobie później na oko ile stopni turbina zabierze:)))))


Góra
  
Cytuj  
 Tytuł: Re: STROJENIE WTRYSKIWACZY
PostNapisane: 21 paź 2017, o 22:48 
art1man napisał(a):
Ile koni w Saabie można z tych wtrysków wycisnąć? Na zdjęciach wygląda, że wtryski są lekko "skręcone". Czy to tylko złudzenie czy rzeczywiście siedzą w lekko "skręconej" pozycji?

Jeszcze co do montażu to nie trzeba tych wtryskiwaczy obracać w osi poziomej,
ja jeszcze ciemny w teorii zasugerowałem się poradami fachowców z trionictuning i powieliłem dalej głupoty.
Myślę że wielu początkujących nie mierzy faktycznego ciśnienia na listwie i koryguje tak czasy, tylko przepisuje tabelki bez zastanowienia, a później jak lecą missy to powstają takie czary i teorie z obracaniem.


Góra
  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: STROJENIE WTRYSKIWACZY
PostNapisane: 26 paź 2017, o 08:49 
Starszy Sierżant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 kwi 2014, o 09:38
Posty: 372
Lokalizacja: Warszawa
Model SAABa: 93 coupe 2.0t
widurr666 napisał(a):
art1man napisał(a):
Ile koni w Saabie można z tych wtrysków wycisnąć? Na zdjęciach wygląda, że wtryski są lekko "skręcone". Czy to tylko złudzenie czy rzeczywiście siedzą w lekko "skręconej" pozycji?

Jeszcze co do montażu to nie trzeba tych wtryskiwaczy obracać w osi poziomej,
ja jeszcze ciemny w teorii zasugerowałem się poradami fachowców z trionictuning i powieliłem dalej głupoty.

Takie zabiegi wynikają z różnicy parametru "Spray orientation angle". Być może w tym przypadku duża ilość dysz powoduje że nie jest to takie istotne.
Załącznik:
bosch_279_inj.jpg
bosch_279_inj.jpg [ 136.02 KiB | Przeglądane 1174 razy ]

art1man napisał(a):
Ile koni w Saabie można z tych wtrysków wycisnąć?

Wg tabelek maks. to 79.6HP dla 80%DC i 94.5HP dla 95%DC


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
 Tytuł: Re: STROJENIE WTRYSKIWACZY
PostNapisane: 21 sty 2018, o 14:06 
Witam
Odświeżę temat
Trochę już użytkuje te wtryski i spisują się jak do tej pory bdb.
Po przygodach z siemensami te bosche współpracują z silnikiem saaba bezproblemowo.
Max z 3.8barowym regulatorem paliwa kończą się na prawie 350kuniach i dieslowskim momencie:)
Z mocną pompą paliwa można wyliczyć je i trysnąć z ciśnieniem 65PSI więc pewnie grubo ponad 400KM ograną.
Po zabawie z zapłonem w stosunku do serii aero250KM jest przepaść.
Dalej strach to kręcić bo mam wrażenie że skrzynia albo osie się rozlecą.
Po roku od zakupu i w takim budżecie jestem zszokowany ile ten samochód jest w stanie jeszcze znieść:)


Ostatnio edytowano 21 sty 2018, o 14:42 przez widurr666, łącznie edytowano 2 razy

Góra
  
Cytuj  
 Tytuł: Re: STROJENIE WTRYSKIWACZY
PostNapisane: 21 sty 2018, o 14:32 
mich@l napisał(a):
widurr666 napisał(a):
art1man napisał(a):
Ile koni w Saabie można z tych wtrysków wycisnąć? Na zdjęciach wygląda, że wtryski są lekko "skręcone". Czy to tylko złudzenie czy rzeczywiście siedzą w lekko "skręconej" pozycji?

Jeszcze co do montażu to nie trzeba tych wtryskiwaczy obracać w osi poziomej,
ja jeszcze ciemny w teorii zasugerowałem się poradami fachowców z trionictuning i powieliłem dalej głupoty.

Takie zabiegi wynikają z różnicy parametru "Spray orientation angle". Być może w tym przypadku duża ilość dysz powoduje że nie jest to takie istotne.
Załącznik:
bosch_279_inj.jpg

art1man napisał(a):
Ile koni w Saabie można z tych wtrysków wycisnąć?

Wg tabelek maks. to 79.6HP dla 80%DC i 94.5HP dla 95%DC


Masz rację, ale o poprawie po takim obracaniu zasugerował ktoś w strojeniu boschy550 z pomarańczowym paskiem, których niijak nie idzie prawidłowo ustawić z ecu saaba nawet jak obróci się je o 360st


Góra
  
Cytuj  
 Tytuł: Re: STROJENIE WTRYSKIWACZY
PostNapisane: 21 sty 2018, o 22:37 
Macie tu ziomeczki struganego przeze mnie i BEZPŁATNEGO bina na 340KM i 460NM dla odważnych, wymagane:
silnik b234 lub zakute b235
TD0419T
wtryski bosch 550cc
FPR3.8bar
DP3 bez kata
intercooler KLracing lub chiński fmic
BOV DV bezobsługowe made in Poland "Properfekt"
cobraintake lub jakaś samoróbka dolotu
nie polecam użycia bez monitorowania szerokopasmową sondą i obsłuchania stuków.
U mnie AMUL -86, więc przy tych wtryskach idealnie zestrojone i nie wzbogaca całej mapy.
Czuć że fura po tym konkretnie zapier...:) czasami na trójce potrafi mokry asfalt zmielić.
Nie jeździłem nigdy tak szybkim samochodem.
Chui z BMW,MB i audi, dla szaraków SAAB TO JEST TO!
Jeśli ktoś chciałby dodać jakieś SENSOWNE uwagi do programu to będę w niebo wzięty i za wszelkie wskazówki BUG zapłać.
Arogancja nie popłaca.
pozdr.


Załączniki:
SAABwiudurr666MEGADEATH.zip [198.3 KiB]
Pobrane 24 razy
Góra
  
Cytuj  
 Tytuł: Re: STROJENIE WTRYSKIWACZY
PostNapisane: 31 sty 2018, o 22:58 
Najważniejsze to mapy w boostcal.regmap i zapłon:), w załączniku poprawione dla19t i 550CC
http://www.trionictuning.com/forum/view ... =57&t=3474


Załączniki:
B235R_9-5_EC2000_EUED0WZB2O.56H.zip [195.99 KiB]
Pobrane 23 razy
Góra
  
Cytuj  
 Tytuł: Re: STROJENIE WTRYSKIWACZY
PostNapisane: 3 lut 2018, o 19:37 
Pytanie do posiadaczy b234. Czy ktoś w ogóle próbował 400KM i 500NM na serii ogarnąć?
Silnik jak do tej pory pięknie przyjmuje 1.4bara i nie chciałbym go w amoku szybko zajechać.
Wyczytałem że strojenie przy MAF kończy się na 1.5bar, trzeba wymienić MAP, ale nigdzie nie mogę znaleźć jak to dalej pociągnąć.
(kupuje 3barowyMAP montuje i co dalej? Jak podbije większym turbo airmass to ECU sam to zaadaptuje?)
Czy jest szansa, że jakaś chińska replika za rozsądne pieniądze i wydech(DP3'' bez katów+reszta 2.25'') wydmucha te 400KM?
Myślę że trzeba podbić te wtryski (550cc)mocniejszą pompą i fpr do ok 4.5bara(wg producenta działają przy max.6bar i tu kończą się dane do kalibracji).


Góra
  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: STROJENIE WTRYSKIWACZY
PostNapisane: 4 lut 2018, o 11:57 
Starszy Sierżant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 kwi 2014, o 09:38
Posty: 372
Lokalizacja: Warszawa
Model SAABa: 93 coupe 2.0t
widurr666 napisał(a):
.
(kupuje 3barowyMAP montuje i co dalej? Jak podbije większym turbo airmass to ECU sam to zaadaptuje?)

musisz zrobić korekcję w ECU, inaczej będzie wskazywał błędne wartości


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
 Tytuł: Re: STROJENIE WTRYSKIWACZY
PostNapisane: 10 lut 2018, o 20:23 
mich@l napisał(a):
widurr666 napisał(a):
.
(kupuje 3barowyMAP montuje i co dalej? Jak podbije większym turbo airmass to ECU sam to zaadaptuje?)

musisz zrobić korekcję w ECU, inaczej będzie wskazywał błędne wartości


Czyli tak jak myślałem cały ten tjuning z odpowiednim sprzętem to bułka z masłem:)))
PS żal oglądać gości na YT pt. turbobieda:)
jakis kobcio i ten drugi z kitką to niezłe chamy i debile, poloneza do uturbienia w gazie bym im nie dał:)


Góra
  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: STROJENIE WTRYSKIWACZY
PostNapisane: 12 lut 2018, o 20:02 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 1108
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
To kiedy otwarcie Widurr666 Garage...trzeba coobcia uprzedzić, żeby zawczasu manele pakował i do Anglii na budowę jechał :D

-------------------------
Saab 95 2,3T manual
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Honda CBR 900RR sc33
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: STROJENIE WTRYSKIWACZY
PostNapisane: 13 lut 2018, o 00:33 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 sie 2016, o 14:38
Posty: 1152
Lokalizacja: Września i okolice
Model SAABa: 93 SS 1.8t H.P.
DSZ- napisał(a):
To kiedy otwarcie Widurr666 Garage...trzeba coobcia uprzedzić, żeby zawczasu manele pakował i do Anglii na budowę jechał :D
Lepiej bym tego nie ujął

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: STROJENIE WTRYSKIWACZY
PostNapisane: 13 lut 2018, o 07:05 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 sty 2012, o 19:05
Posty: 2393
Lokalizacja: Łomianki
Model SAABa: 9-3
o widzę, że nie tylko ja zapałałem miłością do tego pana :D

trochę prywaty zastosowałem i jegomościa pogoniłem z forum. Postów nie kasowałem bo później dziwnie by wyglądała konwersacja z wyciętymi postami.

Ja rozumiem, że wolno mieć swoje zdanie ale buractwa nie znoszę

-------------------------
SAAB 9-3 2.3 turbo 327KM 462Nm
Dodge Caravan LE 3.0 V6 1990r + boazeria
Buick Regal 1978 T-top 5, V8
BMW 120d
Kymco Xciting 500R
Kawasaki ZXR 400


Życie jest zbyt krótkie aby jeździć DIESLEM


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: STROJENIE WTRYSKIWACZY
PostNapisane: 13 lut 2018, o 09:07 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 1108
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
Aaa, to już któraś akcja z nim, żałoby chyba nie będzie.

-------------------------
Saab 95 2,3T manual
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Honda CBR 900RR sc33
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: STROJENIE WTRYSKIWACZY
PostNapisane: 13 lut 2018, o 09:18 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 sie 2016, o 14:38
Posty: 1152
Lokalizacja: Września i okolice
Model SAABa: 93 SS 1.8t H.P.
Rozpanoszył się trochę, Oktagon dobrze zrobiłeś, bo co post, to więcej jadu

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: STROJENIE WTRYSKIWACZY
PostNapisane: 13 lut 2018, o 11:14 
Podpułkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2012, o 11:27
Posty: 4190
Lokalizacja: Białystok
Model SAABa: 9-3 I Aero
Proponuję usunąć jego załączniki z plikami softów jakie udostępnią bo jeszcze powie że "wiedzą" się za darmo podzielił a tu takie rzeczy :D

-------------------------
9-3 Aero Viggen MY02, 3xxKM --> 4xxKM under construction
9-3 Aero Viggen MY01, BSR STG 1- zmienił właściciela
900NG SE MY95 + B235R Viggen - znów mój, drag concept
9-5 Vector MY02 - zmienił właściciela
9-5 Aero MY02 motorschaden - zmienił właściciela
9-5 Aero MY01 - ciągnik - Zmienił właściciela
9000 Aero MY97 - Wół roboczy
W124 300CE
W210 E55 AMG
http://www.turbolaab.pl under construction


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: STROJENIE WTRYSKIWACZY
PostNapisane: 13 lut 2018, o 11:15 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 sty 2012, o 19:05
Posty: 2393
Lokalizacja: Łomianki
Model SAABa: 9-3
a gdzie są ?

-------------------------
SAAB 9-3 2.3 turbo 327KM 462Nm
Dodge Caravan LE 3.0 V6 1990r + boazeria
Buick Regal 1978 T-top 5, V8
BMW 120d
Kymco Xciting 500R
Kawasaki ZXR 400


Życie jest zbyt krótkie aby jeździć DIESLEM


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: STROJENIE WTRYSKIWACZY
PostNapisane: 13 lut 2018, o 11:16 
Podpułkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2012, o 11:27
Posty: 4190
Lokalizacja: Białystok
Model SAABa: 9-3 I Aero
Choroba wie, trzeb jego posty poprzeglądać, wiem ze wrzucał

-------------------------
9-3 Aero Viggen MY02, 3xxKM --> 4xxKM under construction
9-3 Aero Viggen MY01, BSR STG 1- zmienił właściciela
900NG SE MY95 + B235R Viggen - znów mój, drag concept
9-5 Vector MY02 - zmienił właściciela
9-5 Aero MY02 motorschaden - zmienił właściciela
9-5 Aero MY01 - ciągnik - Zmienił właściciela
9000 Aero MY97 - Wół roboczy
W124 300CE
W210 E55 AMG
http://www.turbolaab.pl under construction


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: STROJENIE WTRYSKIWACZY
PostNapisane: 13 lut 2018, o 11:29 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 sty 2012, o 19:05
Posty: 2393
Lokalizacja: Łomianki
Model SAABa: 9-3
teraz po wywaleniu usera ciężko będzie to odkopywać
więc olejmy

-------------------------
SAAB 9-3 2.3 turbo 327KM 462Nm
Dodge Caravan LE 3.0 V6 1990r + boazeria
Buick Regal 1978 T-top 5, V8
BMW 120d
Kymco Xciting 500R
Kawasaki ZXR 400


Życie jest zbyt krótkie aby jeździć DIESLEM


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 62 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

 

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Warunki użytkowania | Polityka prywatności

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL