Zapomniałem hasła Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie   Wyślij ponownie e-mail aktywacyjny  

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  Strona 1 z 1
[ View Topic Options ] [ ‹‹ | ›› ]
Autor 
Offline
 Tytuł: 2004 9-5 2.3T 220 Tuning silnika
PostNapisane: 16 lut 2020, o 12:23 

Dołączył(a): 16 lut 2020, o 12:08
Posty: 5
Model SAABa: 9-5 2.3T
Witam wszystkich!

Posiadam Saaba 9-5 w ktorym zamierzam zmienic kompletny rozrzad i chcialbym zaczac przygode z podniesieniem mocy, czy moglby ktos pomoc w doborze jak najlepszych czesci do projektu? Wiem, ze bylo duzo takich tematow jednak sa juz one dosc stare i niektore informacje sa juz malo aktualne takze zwracam sie do Was o pomoc.

Interesuje mnie okolo 400 KM finalnie, auto jest totalnie seryjne i nigdy nie mialo zadnych modyfikacji, jaka droge polecacie? Oczywiscie chce zakuc silnik i zrobic to porzadnie, czy mogl by ktos polecic jakies tloki, turbo wydech itp. tak zeby to mialo jak najlepszy sens.

Bede wdzieczny za pokierowanie mnie dobra droga :)

Pozdrawiam!


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 2004 9-5 2.3T 220 Tuning silnika
PostNapisane: 16 lut 2020, o 18:04 
Podpułkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2012, o 11:27
Posty: 4436
Lokalizacja: Białystok
Sprzedaj i kup V8 które w serii ma 500


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 2004 9-5 2.3T 220 Tuning silnika
PostNapisane: 17 lut 2020, o 10:06 

Dołączył(a): 16 lut 2020, o 12:08
Posty: 5
Model SAABa: 9-5 2.3T
Levis napisał(a):
Sprzedaj i kup V8 które w serii ma 500

Saaby nie maja v8, poza tym juz jedne mam. Co to w ogóle za odpowiedz? Jesli nie masz nic do powiedzenia to lepiej nie pisz nic zamiast takich glupot.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 2004 9-5 2.3T 220 Tuning silnika
PostNapisane: 17 lut 2020, o 10:34 
Porucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 1510
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
Tak do końca nie wiesz co piszesz...

-------------------------
Saab 95 2,3T manual - rozbity, szukam dawcy budy i power comeback
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Mitsubishi Pajero III Long 3,5 V6 manual SS - taki wycieczkobus terenowy
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 2004 9-5 2.3T 220 Tuning silnika
PostNapisane: 17 lut 2020, o 11:20 
Podpułkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2012, o 11:27
Posty: 4436
Lokalizacja: Białystok
Ok powodzenia :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 2004 9-5 2.3T 220 Tuning silnika
PostNapisane: 17 lut 2020, o 20:00 

Dołączył(a): 16 lut 2020, o 12:08
Posty: 5
Model SAABa: 9-5 2.3T
dzieki ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 2004 9-5 2.3T 220 Tuning silnika
PostNapisane: 18 lut 2020, o 00:35 
Młodszy Chorąży

Dołączył(a): 7 paź 2015, o 09:02
Posty: 435
Lokalizacja: Wrocław / Z.Góra
Model SAABa: 9-5 SportCombi 2.0t
jaki budżet? Jeśli chcesz kuć to nastaw się na mozolne zbieranie gratów bo nie zawsze wszystko jest od ręki. Turbo to wedle uznania, bedzie trzeba raczej spawać nowy kolektor. Wydech może być 2.5 na jednej puszcze środkowej (byle była długa, np magnaflow ma takie 68cm), jak ma byc głośno to 3 cale po całości. Zastanów sie czy chcesz to robić na t7 czy na jakims standalone (kwestia cewek/kasety i strojenia + jakieś wariactwa pt strzały procedury itd).. Jak na t7 to trzeba będzie jechać do Coobcia, Lewisa albo do Tczewa, lub szukać innych tunerów którzy cokolwiek umieją. Ew nordic tuning ale czeka Cię długa podróż na północ.

Hamulce i zawias to osobna historia ale też raczej wskazane to zrobić. Bilstein b12 kosztuje 2500, gwint do przedlifta jest do polifta brak, szpera 2500-5000zł, hamulce przód możesz porzeźbić customy albo największe z turboX 345 pływający (1500zl).. itd itd zależnie co się po kolei wysypie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 2004 9-5 2.3T 220 Tuning silnika
PostNapisane: 18 lut 2020, o 00:37 
Młodszy Chorąży

Dołączył(a): 7 paź 2015, o 09:02
Posty: 435
Lokalizacja: Wrocław / Z.Góra
Model SAABa: 9-5 SportCombi 2.0t
a finalnie nie będzie tak dobrze jeździć po zakrętach jak ori awd/4wd :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 2004 9-5 2.3T 220 Tuning silnika
PostNapisane: 18 lut 2020, o 10:20 
Porucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 1510
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
infin1ty napisał(a):
a finalnie nie będzie tak dobrze jeździć po zakrętach jak ori awd/4wd :)


Dodaj jeszcze porządny remont silnika z kutymi korbami i tłokami co by nie poległ, głowicę pasowało by porzeźbić, nowy kolektor trzeba, turbo tylko deko mniejsze od patelki co mama w niedziele schaby smaży, wydech żeby takie turbo obudzić trzeba by raczej 3" po całości...chyba że turbo kulkowe - tanio nie będzie, trwale też nie będzie. Skrzynia TID, sprzęgło, opony i cała masa drobiazgów.
Osobiście trzymam kciuki za projekt :)

-------------------------
Saab 95 2,3T manual - rozbity, szukam dawcy budy i power comeback
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Mitsubishi Pajero III Long 3,5 V6 manual SS - taki wycieczkobus terenowy
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 2004 9-5 2.3T 220 Tuning silnika
PostNapisane: 18 lut 2020, o 10:37 

Dołączył(a): 16 lut 2020, o 12:08
Posty: 5
Model SAABa: 9-5 2.3T
infin1ty napisał(a):
jaki budżet? Jeśli chcesz kuć to nastaw się na mozolne zbieranie gratów bo nie zawsze wszystko jest od ręki. Turbo to wedle uznania, bedzie trzeba raczej spawać nowy kolektor. Wydech może być 2.5 na jednej puszcze środkowej (byle była długa, np magnaflow ma takie 68cm), jak ma byc głośno to 3 cale po całości. Zastanów sie czy chcesz to robić na t7 czy na jakims standalone (kwestia cewek/kasety i strojenia + jakieś wariactwa pt strzały procedury itd).. Jak na t7 to trzeba będzie jechać do Coobcia, Lewisa albo do Tczewa, lub szukać innych tunerów którzy cokolwiek umieją. Ew nordic tuning ale czeka Cię długa podróż na północ.

Hamulce i zawias to osobna historia ale też raczej wskazane to zrobić. Bilstein b12 kosztuje 2500, gwint do przedlifta jest do polifta brak, szpera 2500-5000zł, hamulce przód możesz porzeźbić customy albo największe z turboX 345 pływający (1500zl).. itd itd zależnie co się po kolei wysypie.


Dzieki za merytoryczna wypowiedz. Silnik chce kluc, prawdopodobnie beda to Woessnery, jesli chodzi o wydech to myslalem raczej nad 3". Wiem, ze z czesciami moze byc klopot takze wlasnie dlatego zwracam sie tez do Was glownie. Mieszkam w UK, jest tutaj tylko jeden czlowiek ktory ogarnia Saaby, nazywa sie noobtune i jest naprawde dobry, polecam sprawdzic projekty, takze chyba bedzie to moje jedyne rozwiazanie.
Co bys polecal zrobic od razu przy wymianie rozrzadu? Zastanawialem sie na poczatek nad dolotem, wydechem i mapa na stage 3 ale zastanawiam sie czy moze nie poleciec od razu grubiej i zakuc silnik?
Co do calej reszty to oczywiscie hamulce i zawias beda robione, myslalem o zoltych bilsteinach, co do hebli to jeszcze nie wiem, te z turbo Xa wydaja sie dobrym pomyslem, jestem otwarty na propozycje. Dzieki jeszcze raz!


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 2004 9-5 2.3T 220 Tuning silnika
PostNapisane: 18 lut 2020, o 10:41 

Dołączył(a): 16 lut 2020, o 12:08
Posty: 5
Model SAABa: 9-5 2.3T
DSZ- napisał(a):
infin1ty napisał(a):
a finalnie nie będzie tak dobrze jeździć po zakrętach jak ori awd/4wd :)


Dodaj jeszcze porządny remont silnika z kutymi korbami i tłokami co by nie poległ, głowicę pasowało by porzeźbić, nowy kolektor trzeba, turbo tylko deko mniejsze od patelki co mama w niedziele schaby smaży, wydech żeby takie turbo obudzić trzeba by raczej 3" po całości...chyba że turbo kulkowe - tanio nie będzie, trwale też nie będzie. Skrzynia TID, sprzęgło, opony i cała masa drobiazgów.
Osobiście trzymam kciuki za projekt :)


Dzieki! Projekt siedzi w mojej glowie juz od daawna, jest to moj trzeci Saab, szukalem dlugo bazy do projektu i finalnie udalo mi sie znalezc egzemplarz w bardzo dobrym stanie i nigdy nie dlubany. Jesli bedzie zainteresowanie to bede wrzucal postepy z prac ;)
Nad turbo caly czas mysle, zastanawialem sie nad hybryda z jakimis kulkami ale nie jestem do konca przekonany jeszcze. Skrzynia aktualnie jest w automacie i nie ukrywam ze chcialbym zeby to w tym aucie zostalo.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 2004 9-5 2.3T 220 Tuning silnika
PostNapisane: 18 lut 2020, o 11:13 
Porucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 1510
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
Turbo na kulkach ma tylko jedną zaletę...piekielnie szybko wstaje i się rozpędza, dalej same minusy - cena i wytrzymałość. Ale i tak sprawa kończy się na automatycznej skrzyni. trzeba było manuala kupić.

-------------------------
Saab 95 2,3T manual - rozbity, szukam dawcy budy i power comeback
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Mitsubishi Pajero III Long 3,5 V6 manual SS - taki wycieczkobus terenowy
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 2004 9-5 2.3T 220 Tuning silnika
PostNapisane: 18 lut 2020, o 14:32 
Młodszy Chorąży

Dołączył(a): 7 paź 2015, o 09:02
Posty: 435
Lokalizacja: Wrocław / Z.Góra
Model SAABa: 9-5 SportCombi 2.0t
Może napisz do Karla z Noobtune ile proponuje max mocy/momentu do automata i wtedy będziesz wiedział od jakiego turbo zacząć. Nie każdy tuner chce przekraczać 500nm na automacie z 9-5 bo potem nie wiadomo jak z jego życiem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 2004 9-5 2.3T 220 Tuning silnika
PostNapisane: 18 lut 2020, o 16:23 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lut 2015, o 17:36
Posty: 672
Lokalizacja: Kraków/Stanisławice
Model SAABa: 9-5 Aero 2001
Zaciski z TX wysiadają przy czterotłokach brembo na 330mm - szkoda kasy w ogóle, chyba że masz je naprawdę tanio.
Noob naprawdę wie co robi i najlepiej jak tam jesteś to gadaj z nim i on na wszystkie pytania odpowie

-------------------------
9-5 Aero 2001: silnik B235R 2007r, lżejsze koło zamachowe, custom 550x230x65 IC, filtr BSR, 3" DP, 2.5" BSR Cat-back, panewy korbowodowe King Racing, King Cobra, TD04 19T#6cm, Bilstein B8
9-3 SC Vector TID 150 - projekt Łupina, no DPF/Flaps/EGR, hamowanie 314/292mm


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 2004 9-5 2.3T 220 Tuning silnika
PostNapisane: 18 lut 2020, o 20:36 
Sierżant

Dołączył(a): 19 lis 2017, o 10:39
Posty: 345
Lokalizacja: Słupsk
Model SAABa: 9-5 Aero 2.3 2002
Cytuj:
noobtune

skoro on będzie Ci to stroił to wszystkie pytania kieruj do niego a nie tutaj.
Tutaj to możesz się chwalić co zrobiłeś-zrobił i jak to wygląda. Będąc w UK nie powinieneś mieć problemu z klamotami.

-------------------------
"Nic nie zastąpi doładowania, chyba, że większe doładowanie" - gicy vel dexter


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

 

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Warunki użytkowania | Polityka prywatności

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL