Zapomniałem hasła Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie   Wyślij ponownie e-mail aktywacyjny  

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  Strona 3 z 3
[ View Topic Options ] Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3 [ ‹‹ | ›› ]
Autor 
Wiadomość: gwint do 9-5  
Offline
 Tytuł: Re: gwint do 9-5
PostNapisane: 23 wrz 2017, o 10:24 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 1108
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
Stabilizatory trzeba by 2szt i tylko deko grubsze od aerowych, te z linku to przesada, ja w busie 1,5t ładowności mam cieńsze...dobry kowal nie jest zły.

-------------------------
Saab 95 2,3T manual
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Honda CBR 900RR sc33
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: gwint do 9-5
PostNapisane: 23 wrz 2017, o 22:37 

Dołączył(a): 8 kwi 2015, o 20:02
Posty: 13
Model SAABa: 93
Co do gwintu ostatnio widziałem z Maptuna zestaw :) https://www.maptunparts.com/xt-series-b ... -2001.html Ciekawe jak by sie to sprawdzało.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: gwint do 9-5
PostNapisane: 25 wrz 2017, o 09:17 
Młodszy Chorąży

Dołączył(a): 27 cze 2015, o 10:20
Posty: 411
Lokalizacja: Kwidzyn
Model SAABa: 9-5
Foreks, w końcu coś sensownego można usłyszeć. ;-)

Tak to prawda, większość ma coś do poprawy w zawieszeniu. Ale nie jest prawdą, że gdyby sztywniejszy stabilizator coś pomagał to by go w fabryce zakładali. W fabryce stroją zawieszenie tak a nie inaczej i wiele osób to zmienia bo to za miękko, to za twardo, to za wysoko, to za nisko...

Stara zasada to usztywnianie nienapędzanej osi, właśnie po to żeby zachować przyczepność. I da się to odczuć nie tylko na torze. Popatrz na ośki w rajdach - większość ma bardzo sztywne zawieszenie z tyłu, do tego stopnia że wewnętrzne tylne koło jedzie w powietrzu w zakrętach.

Druty od kowala to kiepska opcja, ale już podwojony tylny stabilizator (najtańsza opcja poprawiająca prowadzenie 9-3 OG) działa doskonale i niczego nie wyrywa.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: gwint do 9-5
PostNapisane: 25 wrz 2017, o 09:18 
Młodszy Chorąży

Dołączył(a): 27 cze 2015, o 10:20
Posty: 411
Lokalizacja: Kwidzyn
Model SAABa: 9-5
DSZ- napisał(a):
Stabilizatory trzeba by 2szt i tylko deko grubsze od aerowych, te z linku to przesada, ja w busie 1,5t ładowności mam cieńsze...dobry kowal nie jest zły.

Tyle że w busie masz resory sztywne jak szyny kolejowe... :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: gwint do 9-5
PostNapisane: 25 wrz 2017, o 09:20 
Młodszy Chorąży

Dołączył(a): 27 cze 2015, o 10:20
Posty: 411
Lokalizacja: Kwidzyn
Model SAABa: 9-5
foreks napisał(a):
A zadnego Saaba jeszcze na torze nie widzialem nigdy poza wyscigami na 1/4 mili, czyli gdzie staby mozna w ogole odkrecic.
Coobcio jeżdził, nawet filmy wrzucał, na SKP chyba.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: gwint do 9-5
PostNapisane: 25 wrz 2017, o 19:30 
Kapral
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 cze 2015, o 08:30
Posty: 167
Model SAABa: 9-5 TS Aero
gwiazdor napisał(a):
Foreks, w końcu coś sensownego można usłyszeć. ;-)

Stara zasada to usztywnianie nienapędzanej osi, właśnie po to żeby zachować przyczepność. I da się to odczuć nie tylko na torze. Popatrz na ośki w rajdach - większość ma bardzo sztywne zawieszenie z tyłu, do tego stopnia że wewnętrzne tylne koło jedzie w powietrzu w zakrętach.

Druty od kowala to kiepska opcja, ale już podwojony tylny stabilizator (najtańsza opcja poprawiająca prowadzenie 9-3 OG) działa doskonale i niczego nie wyrywa.


Za to Ty nic sensownego nie potrafisz napisac. Nie odrozniasz rajdu od wyscigu. To mityczne kolo, ktore wyguglaliscie, ktore widac na kazdym DTMie albo Cupra cup, to wyscig na asfalcie rownym jak blat kamienny. Pojedz sobie w byle Sb do Miedzianki. Seryjne Evo podosi tam nozke, a ma seryjny stab i naped na cztery lapy. To jest prawo fizyki, a nie jakis gruby stabilizator. Pojedz rowniez w Nd na Slomke i zobacz, jak na rallycross ustawia sie zawias. Auto do gory, na miekko i po prostu odpina sie stabilizatory.
Zasada jest jedna, ktorej nigdy w Saabie nie zrozumiesz - im rowniejszy tor, tym sztywniejsze nastawy. Do jazdy codziennej gruby stab w rodzinnym Saabie to kabaret. Wydaje sie wam, ze autem mniej buja, za to w ruchu codziennym przy nawierzchni co pare metrow innej, bedziecie bali sie swojego auta. Bedzie sralo albo przodem przy byle mrzawce albo nierownosci, tarce, piachu, kaluzy. Jesli chcecie miec mniej podsterowne auto to po prostu odepnijcie przedni stabilizator i pokombinujcie z cisnieniem w oponach. FWD bez szpery z grubym stabem to pajacowanie, bo auto wtedy nie ma trakcji i kropka. Wsadzaniem grubego staba do tylu chcecie likwidowac podsterownosc w zakrecie auta FWD? To uswiadomie, ze grubym pretem z tylu reguluje sie podsterownosc/nadsterownosc, ale w RWD.
W ogole wrzucanie tu przykladu rajdowek to kabaret do kwadratu, bo w zwyklym Saabie stab odpowiada za przychyly, a w rajdowce za przechyly odpowiada gwint i przechyly zmienia sie regulacja tlumienia dobicia. Wsadzajac sobie w cywilnych autach grube staby nawet z przodu i tylu, to subiektywnie wg dupomierza beda mniejsze przechyly auta, ale reakcja auta na bledy kierownika zdecydowanie bardziej komiczna i nieprzewidywalna. To jest obiegowy, ale powszechny debilizm a propos, ze sztywne auto lepiej sie prowadzi. Impreza STI jest miekka jak kaczuszka, a jakos robi robote na torze.
Ostatnia rzecz - to jest temat o 9-5, a nie o polowe mniejszym, sztywniejszym i zwrotniejszym 9-3.

-------------------------
Civic Type R EP3, 2x Subaru Impreza STI, Lancer Evo IX GT400, BMW F30, BMW 550xi GT, Volvo S40 II, 2x Avensis T27, 2x Superb III, 2x XC60, 2x Saab 9-5


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: gwint do 9-5
PostNapisane: 26 wrz 2017, o 14:17 
Młodszy Chorąży

Dołączył(a): 27 cze 2015, o 10:20
Posty: 411
Lokalizacja: Kwidzyn
Model SAABa: 9-5
foreks napisał(a):
Zasada jest jedna, ktorej nigdy w Saabie nie zrozumiesz
Zapewniam ciebie, że znacznie więcej rozumiem i widziałem, niż ci się wydaje. Co nie wyklucza tego, że ty wiesz znacznie więcej...

Akurat to, że zbyt sztywne auto prowadzi się po dziurach fatalnie to oczywista oczywistość i nie o tym tutaj rozmawiamy. Wrzucasz tutaj teksty jak to będzie auto wypadało z każdego zakrętu a mowa jest nie o stabilizatorze ze Stara a o zwiększeniu sztywności czegoś, czemu daleko do szyny kolejowej.

A 9-3 wcale nie jest takie dużo mniejsze od 9-5. I daleko mu do króla zwrotności. Zapewne mylisz 9-3OG z 9-3NG.
Dla mnie (przez 2 lata miałem oba i mogłem sobie porównywać codziennie) 9-5 prowadzi się lepiej niż 9-3OG.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: gwint do 9-5
PostNapisane: 26 wrz 2017, o 21:56 
Starszy Kapral
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 lut 2013, o 18:29
Posty: 200
Lokalizacja: WPR
Model SAABa: 9-5 Aero MY01
Co za bzdury jeden z drugim. Czy ja to zakładam do Waszego auta? Będę chciał to założę sobie z drewna. Pytałem tylko czy byliby chętni - nie ma 15stu osób - zamówie sobie ze Stanów. Strasznie się przejąłem tymi głupotami. W takim razie który z Was ma poliuretany w aucie? Ktory ma obnizajace sprezyny? Ktory ma zmiany pod maską? Zaslepione balanse? Silnik hybryde? No tak, zmiana stabilizatorów to jak naplucie inżynierom Saaba w twarz, przepraszam...

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: gwint do 9-5
PostNapisane: 27 wrz 2017, o 14:01 
Szeregowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 wrz 2013, o 09:58
Posty: 98
łoooo ho ho chwile byłem w bieszczadach bez internetu a tu tyle emocji w temat wbite :D Co do plucia że jesteśmy użytkownikami starych 20 letnich aut i że nie stać nas na nic lepszego i że 95 to szkoda poprawiać (i w ogóle świat do D..y) To powiem tak z chęcią kupił bym sobie 3 letniego saaba pod warunkiem ze nie byłby plastikowy może to lepiej że już go nie produkują. Uwielbiam swój samochód za to że jest porządnie wyprodukowany z dobrych materiałów i nie jest plastikową wydmuszką jak dzisiejsze ''nowoczesne auta'' i próby poprawiania i eksperymentowania z tym ''leciwym autem'' jest jak najbardziej na plus tym bardziej że sam mam 3.0 TiD tak znienawidzone a działa bez zarzutu już 6 rok i eksperymentem będzie też chipowanie tego silnika ale najpierw muszę zrobić zawieszenie i chyba już jestem w pelni przekonany żę nie będzie to gwint tylko b8

-------------------------
3.0 TiD To nie prawda że się sypią :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: gwint do 9-5
PostNapisane: 27 wrz 2017, o 17:16 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 1108
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
elmer B8 i felgi 16...nie buja o 10cm bo to B8 a łaty/dziury i inne nie równości 1-2cm łyka profil opony.

-------------------------
Saab 95 2,3T manual
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Honda CBR 900RR sc33
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: gwint do 9-5
PostNapisane: 27 wrz 2017, o 19:15 
Szeregowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 wrz 2013, o 09:58
Posty: 98
Teraz jeżdże na 19'' i w 90% tras są to równiutkie asfalty jak są kocie łebki na drodzę to jest masakra ale na szczęście rzadko mam tą wątpliwą przyjemność po tym jeździć

-------------------------
3.0 TiD To nie prawda że się sypią :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: gwint do 9-5
PostNapisane: 10 paź 2017, o 15:17 
Starszy Szeregowy

Dołączył(a): 10 gru 2013, o 12:52
Posty: 103
Lokalizacja: Szwecja
Model SAABa: 9-5 AERO 2005
Mam gwinty od Maptuna w 2005 i nawet na miękkim ustawieniu są bardzo twarde i maja jeden wielki minus . Przodzik można tak obniżyć ze można liście zbierać z drogi ale dupska nie idzie uwalić nisko .
Gwinty dostałem używane i nie wiem czy jak w ta-technix powinna być ta śmieszna sprężyna podtrzymująca czy tez nie niby na zdjęciach maptun tego nie pokazuje.

Ps. ponoć idzie z opla wsadzić gwinty do polifta tylko cza taka blaszkę usunąć z lagi widziałem ostatnio gdzieś cala foto relacje .


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: gwint do 9-5
PostNapisane: 14 mar 2018, o 22:15 
Kapral

Dołączył(a): 7 paź 2015, o 09:02
Posty: 197
Lokalizacja: Wrocław / Z.Góra
Model SAABa: 9-5 SportCombi 2.0t
Gdybyś znalazł link to ja chętnie pomodze coś :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

 

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Warunki użytkowania | Polityka prywatności

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL