Zapomniałem hasła Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie   Wyślij ponownie e-mail aktywacyjny  

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  Strona 1 z 1
[ View Topic Options ] [ ‹‹ | ›› ]
Autor 
Wiadomość: PB 95 vs PB 98  
Offline
 Tytuł: PB 95 vs PB 98
PostNapisane: 9 sty 2018, o 11:50 
Starszy Szeregowy

Dołączył(a): 30 sie 2016, o 22:32
Posty: 147
Model SAABa: 95
Jak to jest z tymi historiami nad wyższością paliwa 98 nad 95 w saab'ach?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: PB 95 vs PB 98
PostNapisane: 9 sty 2018, o 12:06 
Podpułkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2012, o 11:27
Posty: 4214
Lokalizacja: Białystok
Model SAABa: 9-3 I Aero
A jak ma być? W Polsce i tak jest gówniane paliwo.
Jak masz dostosowany soft pod 98 to nie ma zmiłuj

-------------------------
9-3 Aero Viggen MY02, 3xxKM --> 4xxKM under construction
9-3 Aero Viggen MY01, BSR STG 1- zmienił właściciela
900NG SE MY95 + B235R Viggen - znów mój, drag concept
9-5 Vector MY02 - zmienił właściciela
9-5 Aero MY02 motorschaden - zmienił właściciela
9-5 Aero MY01 - ciągnik - Zmienił właściciela
9000 Aero MY97 - Wół roboczy
W124 300CE
W210 E55 AMG
http://www.turbolaab.pl under construction


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: PB 95 vs PB 98
PostNapisane: 9 sty 2018, o 12:36 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 1190
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
Jak masz soft pod 98, jak w nie aero zrobiłeś doładowanie aerowe lub większe, jak producent pisze 98 no to tylko 98. Ogólnie największy farmazon i zabobon to to że 98 auto pali mniej i benzyna 98 jest "mocniejsza"...w rzeczywistości 98 pali więcej i jest "słabsza"

-------------------------
Saab 95 2,3T manual
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Honda CBR 900RR sc33
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: PB 95 vs PB 98
PostNapisane: 10 sty 2018, o 03:32 
Starszy Kapral
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 lut 2013, o 18:29
Posty: 201
Lokalizacja: WPR
Model SAABa: 9-5 Aero MY01
DSZ, no co Ty tu... nie rób sobie żartów [emoji14]

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: PB 95 vs PB 98
PostNapisane: 10 sty 2018, o 08:50 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 1190
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
kaban napisał(a):
DSZ, no co Ty tu... nie rób sobie żartów [emoji14]

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka



Poważnie piszesz, czy trzymają się Ciebie nocne heheszki :) . Jak co to mogę wytłumaczyć.

-------------------------
Saab 95 2,3T manual
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Honda CBR 900RR sc33
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Online
 Tytuł: Re: PB 95 vs PB 98
PostNapisane: 10 sty 2018, o 12:24 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2016, o 19:55
Posty: 1047
Lokalizacja: warszawski zachodni
Model SAABa: 9-3 II
Ciekawe ile stacji w Polsce ma RZECZYWIŚCIE 98 ;)

-------------------------
SAAB 1.9 II TTiD kombi 220KM 440Nm
SAAB 1.8t sedan...podrasowany... :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: PB 95 vs PB 98
PostNapisane: 10 sty 2018, o 18:21 
Starszy Kapral
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 lut 2013, o 18:29
Posty: 201
Lokalizacja: WPR
Model SAABa: 9-5 Aero MY01
Późna noc była fakt... tam na górze jest pan, co może wydać osąd bo stroi i widzi czy warto :)

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: PB 95 vs PB 98
PostNapisane: 10 sty 2018, o 21:08 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 1190
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
Ja też choćbym szedł ciemną doliną, złego oktanu się nie ulęknę :D

-------------------------
Saab 95 2,3T manual
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Honda CBR 900RR sc33
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: PB 95 vs PB 98
PostNapisane: 10 sty 2018, o 21:38 
Starszy Szeregowy

Dołączył(a): 30 sie 2016, o 22:32
Posty: 147
Model SAABa: 95
Wczoraj miałem wrażenie że 95 lepsze na orlenie niż bp. Po zalaniu 98 jakieś takie wrażenie lepsze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: PB 95 vs PB 98
PostNapisane: 11 sty 2018, o 14:54 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 1190
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
Słyszeliście pewnie że jakiś grunt czy budynek jest nie stabilny - grozi zawaleniem/osunięciem, czy też jakiś materiał wybuchowy jest nie stabilny - od wstrząsu, iskry czy ciepła wybuchnie...to jest najlepszy przykład bo tak jak benzyna z małej objętości produkuje dużo ciepła i gazów. Nitrogliceryna była powszechnie używana bo prosta i tania w produkcji a moc była bardzo duża, tylko że z jej powodu dużo ludzi poszło do Abrahama a ich największy kawałek ciała był mniejszy od kostki masła. W zasadzie każdy wstrząs inicjował wybuch, nitroglicerynę ustabilizowano ziemią okrzemkową, tak powstał dynamit ale o połowę słabszy od nitrogliceryny. Kiedyś benzyna miała 86 oktan, chyba nawet była 84 oktan, silniki miały stopień sprężania 7-8:1 i 2l pojemności miały 65Km i paliły 25/100km. Żeby zwiększyć sprawność zwiększono stopień sprężania ale benzyna była nie stabilna i pojawiało się spalanie stukowe (niekontrolowany samozapłon w całej objętości mieszanki z powodu większego ciśnienia panującego w cylindrze) co korby i po dwie części z góry i dołu ich najbardziej tego nie lubiły. Ustabilizowano ją zwiększając oktan ale wartość opałowa odpowiedzialna za tą "moc", prędkość spalania i zdolność zapłonu iskrą spadła...trzeba było bardziej zapłon wyprzedzać i poprawiać iskrę. Dlatego PB 98 jest do silników mocno uturbionych gdzie doładowanie/realne sprężanie jest duże i do silników z kosmicznym stopniem sprężania lub gdy producent miał fantazje i zapłony dograł do PB98

-------------------------
Saab 95 2,3T manual
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Honda CBR 900RR sc33
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: PB 95 vs PB 98
PostNapisane: 11 sty 2018, o 17:56 
Podpułkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2012, o 11:27
Posty: 4214
Lokalizacja: Białystok
Model SAABa: 9-3 I Aero
W skrócie "moc" a bardziej wartość opałową paliwa liczy się w kaloriach a "moc" silnika w ciśnieniu jakie wygeneruje się w cylindrze po spaleniu mieszanki ;) Wartość kaloryczna paliwa nie ma wpływu na moc silnika w sposób bezpośredni.
Co do spalania nie jest to proste, skład chemiczny benzyny jest taki a nie inny i żeby odpowiednio spalić węglowodory w niej zawarte trzeba dostarczyć konkretną ilość tlenu, jeśli soft jest dostosowany do 95 oktanów zalewanie 98 czy 100 nic nie da. Jesli soft jest dostosowany do 98 czy 100 oktanów zalewania 95 spowoduje wzrost spalania i spadek mocy. Tyle po krótce.

-------------------------
9-3 Aero Viggen MY02, 3xxKM --> 4xxKM under construction
9-3 Aero Viggen MY01, BSR STG 1- zmienił właściciela
900NG SE MY95 + B235R Viggen - znów mój, drag concept
9-5 Vector MY02 - zmienił właściciela
9-5 Aero MY02 motorschaden - zmienił właściciela
9-5 Aero MY01 - ciągnik - Zmienił właściciela
9000 Aero MY97 - Wół roboczy
W124 300CE
W210 E55 AMG
http://www.turbolaab.pl under construction


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: PB 95 vs PB 98
PostNapisane: 11 sty 2018, o 20:41 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 1190
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
Levis napisał(a):
W skrócie "moc" a bardziej wartość opałową paliwa liczy się w kaloriach a "moc" silnika w ciśnieniu jakie wygeneruje się w cylindrze po spaleniu mieszanki ;) Wartość kaloryczna paliwa nie ma wpływu na moc silnika w sposób bezpośredni.



Dobra doprecyzowałeś tą moją "moc", ale jednego nie rozumiem, czemu jak jest soft pod 98 a wlejesz 95 to spali więcej...mini stukowe będzie, zapłon wycofa bo z tlenem to chyba nie ma nic wspólnego?

-------------------------
Saab 95 2,3T manual
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Honda CBR 900RR sc33
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: PB 95 vs PB 98
PostNapisane: 11 sty 2018, o 23:46 
Podpułkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2012, o 11:27
Posty: 4214
Lokalizacja: Białystok
Model SAABa: 9-3 I Aero
A co robi sterownik jak widzi stuki? Leje wahe i cofa zaplon, przy okazji zdejmuje tez boosta

-------------------------
9-3 Aero Viggen MY02, 3xxKM --> 4xxKM under construction
9-3 Aero Viggen MY01, BSR STG 1- zmienił właściciela
900NG SE MY95 + B235R Viggen - znów mój, drag concept
9-5 Vector MY02 - zmienił właściciela
9-5 Aero MY02 motorschaden - zmienił właściciela
9-5 Aero MY01 - ciągnik - Zmienił właściciela
9000 Aero MY97 - Wół roboczy
W124 300CE
W210 E55 AMG
http://www.turbolaab.pl under construction


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: PB 95 vs PB 98
PostNapisane: 12 sty 2018, o 19:16 
Starszy Kapral
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 lut 2013, o 18:29
Posty: 201
Lokalizacja: WPR
Model SAABa: 9-5 Aero MY01
Dopoki mam seryjny IC będę sobie zalewał 98. Przy moich rocznych kilometrach to raptem kilkaset złotych różnicy. W zimę może to i sensu nie ma ale w lato kiedy w dolocie po 40st+ jakiś minimalny wpływ chyba jest...

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: PB 95 vs PB 98
PostNapisane: 13 sty 2018, o 08:32 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 1190
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
W aero to raczej wyjścia nie masz...tylko 98, w książce na bank pisze 98

-------------------------
Saab 95 2,3T manual
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Honda CBR 900RR sc33
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: PB 95 vs PB 98
PostNapisane: 13 sty 2018, o 11:23 
Starszy Kapral
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 lut 2013, o 18:29
Posty: 201
Lokalizacja: WPR
Model SAABa: 9-5 Aero MY01
A to swoja droga, faktycznie jest 98. Brak katów, b235r jeszcze przed remontem: [FACE WITH TEARS OF JOY]Obrazek

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: PB 95 vs PB 98
PostNapisane: 13 sty 2018, o 12:30 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 1190
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
No widzisz, to nawet przed remontem zdrową serie trzymał :) ale pola do popisu jeszcze zostało.

-------------------------
Saab 95 2,3T manual
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Honda CBR 900RR sc33
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

 

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Warunki użytkowania | Polityka prywatności

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL