Zapomniałem hasła Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie   Wyślij ponownie e-mail aktywacyjny  

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  Strona 1 z 1
[ View Topic Options ] [ ‹‹ | ›› ]
Autor 
Wiadomość: dyskusja o mocy  
Offline
 Tytuł: dyskusja o mocy
PostNapisane: 20 sty 2018, o 21:25 
Starszy Szeregowy

Dołączył(a): 19 lis 2017, o 10:39
Posty: 131
Lokalizacja: Słupsk
Model SAABa: 9-5 Aero 2.3 2002
Hi,
Dawno dawno temu kupiłem pewnego opla nie podam modelu bo źle się kojarzy w którym zabrakło mi mocy. Miałem to szczęście ze mialem kolegę mechanika u którego ma półce w garażu leżała turbinka gt17 z saaba właśnie. Mówię do niego podaruj mi ją bo mam plana i podarował mi ją. Powiedziałem wtedy ze założę tą turbinę do opla i będzie to latać. Wszyscy do okoła pukali się w czoło i smiali się ze mnie co ja sobie w tej chorej głowie ubzdurałem.
Założyłem odpaliłem auto latało dłuższy czas niedowiarki do dzisiaj przełykają gorycz tych pomyj co na mnie wylewali.
Tak zaczęła się moja przygoda z saabem.
Dzisiaj jestem duży mechanicy któży są tylko z nazwy mechanikami dalej wymieniają klocki i końcówki drązków a ja kupiłem sobie saaba.
9-5 do 2002 brzydkie to ogólnie ale tak jakoś przemogłem się do sedana choć jak widzę kombii to przez dwa ii też to żygać mi się chce. Priorytetem była oczywiście moc bo jak ktoś z wolnossaka choć raz przeciadł się na dosuszane i kocha motoryzację w drugą stronę nie będzie chciał wracac.
Mam teraz dylemat bo z tą mocą w saabie to jak z yetti niby ktoś widział niby ktoś wie a mocy na papierze jak nie było tak nie ma.
Słyszę różne historie to od jednego to od drugiego ja mam 200 a ja 250 a ja znam takiego jednego kola co ma 300hp. Rozpierdala mnie fakt że w XXI wieku mamy tyle hamowni w tyn kraju ludzie się hamują na potęgę ba nawet na zloty przyjeżdzają hamownie żeby ustalić faktyczną moc a na naszym forum to jak by się czas zatrzymał w XIX wieku.
Dziwi mnie to tym bardziej że jest tu paru asów którzy mają trochę pojęcie a wymyslają liczby typu 3XX albo 4XX nie poparte żadnymi wykresami.
Jak stroiłem swojego opla to kolo założył mi hamownie na koło i zrobiliśmy pomiar piłowaliśmy auto 4ry godziny i znowusz zrobiliśmy piomiar.
Progres był ewidentny pieniądze zapłacone wykres w dłoń i sprawa jest oczywista.
Plan mam taki że jak doprowadzę auto do porządku to pojadę sobię na hamownie i będę zadowolony jeśli wynik będzie zbliżony do fabryki a potem zmienię to co trzeba i znów pojadę na strojenie i wykres wkleje w temat.
Czy to jest takie skomplikowane?

-------------------------
"Nic nie zastąpi doładowania, chyba, że większe doładowanie" - gicy vel dexter


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: dyskusja o mocy
PostNapisane: 20 sty 2018, o 21:32 
Podpułkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2012, o 11:27
Posty: 4190
Lokalizacja: Białystok
Model SAABa: 9-3 I Aero
Wystarczy?


Załączniki:
jebony evox.jpg
jebony evox.jpg [ 70.44 KiB | Przeglądane 866 razy ]

-------------------------
9-3 Aero Viggen MY02, 3xxKM --> 4xxKM under construction
9-3 Aero Viggen MY01, BSR STG 1- zmienił właściciela
900NG SE MY95 + B235R Viggen - znów mój, drag concept
9-5 Vector MY02 - zmienił właściciela
9-5 Aero MY02 motorschaden - zmienił właściciela
9-5 Aero MY01 - ciągnik - Zmienił właściciela
9000 Aero MY97 - Wół roboczy
W124 300CE
W210 E55 AMG
http://www.turbolaab.pl under construction
Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: dyskusja o mocy
PostNapisane: 20 sty 2018, o 21:47 
Starszy Szeregowy

Dołączył(a): 19 lis 2017, o 10:39
Posty: 131
Lokalizacja: Słupsk
Model SAABa: 9-5 Aero 2.3 2002
ładne te krechy, pozazdrościć.
Ja tak sobie myślę mam powiedzmy 250/350 zeby kiedyś 20% bezpiecznie dodać to było by ok.

-------------------------
"Nic nie zastąpi doładowania, chyba, że większe doładowanie" - gicy vel dexter


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: dyskusja o mocy
PostNapisane: 20 sty 2018, o 21:50 
Podpułkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2012, o 11:27
Posty: 4190
Lokalizacja: Białystok
Model SAABa: 9-3 I Aero
to zacznij od wyjęcia silnika, remont i zakuć. :)

-------------------------
9-3 Aero Viggen MY02, 3xxKM --> 4xxKM under construction
9-3 Aero Viggen MY01, BSR STG 1- zmienił właściciela
900NG SE MY95 + B235R Viggen - znów mój, drag concept
9-5 Vector MY02 - zmienił właściciela
9-5 Aero MY02 motorschaden - zmienił właściciela
9-5 Aero MY01 - ciągnik - Zmienił właściciela
9000 Aero MY97 - Wół roboczy
W124 300CE
W210 E55 AMG
http://www.turbolaab.pl under construction


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: dyskusja o mocy
PostNapisane: 20 sty 2018, o 21:58 
Starszy Szeregowy

Dołączył(a): 19 lis 2017, o 10:39
Posty: 131
Lokalizacja: Słupsk
Model SAABa: 9-5 Aero 2.3 2002
nie ten przedział cenowy, ale może kiedyś dołączę do 1% wtedy kto wie :)

-------------------------
"Nic nie zastąpi doładowania, chyba, że większe doładowanie" - gicy vel dexter


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: dyskusja o mocy
PostNapisane: 20 sty 2018, o 22:17 
Podpułkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2012, o 11:27
Posty: 4190
Lokalizacja: Białystok
Model SAABa: 9-3 I Aero
skoro myślisz o ~300KM to na seryjnym silniku marnie to widzę na dłuższą metę...

-------------------------
9-3 Aero Viggen MY02, 3xxKM --> 4xxKM under construction
9-3 Aero Viggen MY01, BSR STG 1- zmienił właściciela
900NG SE MY95 + B235R Viggen - znów mój, drag concept
9-5 Vector MY02 - zmienił właściciela
9-5 Aero MY02 motorschaden - zmienił właściciela
9-5 Aero MY01 - ciągnik - Zmienił właściciela
9000 Aero MY97 - Wół roboczy
W124 300CE
W210 E55 AMG
http://www.turbolaab.pl under construction


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: dyskusja o mocy
PostNapisane: 20 sty 2018, o 22:24 
Starszy Szeregowy

Dołączył(a): 19 lis 2017, o 10:39
Posty: 131
Lokalizacja: Słupsk
Model SAABa: 9-5 Aero 2.3 2002
To zadam inne pytanie. Ile bezpiecznie można dmuchnąć w ori słupek?. Czyżby ten motor był az tak wysilony? Ta kmprech 9.2 no szału nie robi ale znam auta co na 10,1 z barem latały i żyły choc z drugiej strony o zywotności takiego setapu za wiele nie powiem.

-------------------------
"Nic nie zastąpi doładowania, chyba, że większe doładowanie" - gicy vel dexter


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: dyskusja o mocy
PostNapisane: 20 sty 2018, o 22:32 
Podpułkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2012, o 11:27
Posty: 4190
Lokalizacja: Białystok
Model SAABa: 9-3 I Aero
B2x5 mają słabe tłoki, do tego problemy z układem smarowania i panewy. Rozsądny max to tak około 280KM, 300+ już bywa różnie.

-------------------------
9-3 Aero Viggen MY02, 3xxKM --> 4xxKM under construction
9-3 Aero Viggen MY01, BSR STG 1- zmienił właściciela
900NG SE MY95 + B235R Viggen - znów mój, drag concept
9-5 Vector MY02 - zmienił właściciela
9-5 Aero MY02 motorschaden - zmienił właściciela
9-5 Aero MY01 - ciągnik - Zmienił właściciela
9000 Aero MY97 - Wół roboczy
W124 300CE
W210 E55 AMG
http://www.turbolaab.pl under construction


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: dyskusja o mocy
PostNapisane: 20 sty 2018, o 22:37 
Starszy Szeregowy

Dołączył(a): 19 lis 2017, o 10:39
Posty: 131
Lokalizacja: Słupsk
Model SAABa: 9-5 Aero 2.3 2002
chyli 10% z ogonkiem. Jestem już dużym rozsądnym chłopcem więc chyba dam radę tego nie spieprzyć :)

-------------------------
"Nic nie zastąpi doładowania, chyba, że większe doładowanie" - gicy vel dexter


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: dyskusja o mocy
PostNapisane: 21 sty 2018, o 09:34 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 sty 2012, o 19:05
Posty: 2393
Lokalizacja: Łomianki
Model SAABa: 9-3
proszę tu masz kolejny wykres z hamowni
soft robiony przez Levisa, strojenie bez hamowni na drodze, dopiero sporo później pomiar na rolkach.
zmian w piecu sporo tak samo jak w reszcie samochodu.


Załączniki:
OKTAGON wykres 330KM.gif
OKTAGON wykres 330KM.gif [ 92.64 KiB | Przeglądane 832 razy ]

-------------------------
SAAB 9-3 2.3 turbo 327KM 462Nm
Dodge Caravan LE 3.0 V6 1990r + boazeria
Buick Regal 1978 T-top 5, V8
BMW 120d
Kymco Xciting 500R
Kawasaki ZXR 400


Życie jest zbyt krótkie aby jeździć DIESLEM
Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: dyskusja o mocy
PostNapisane: 21 sty 2018, o 11:13 
Podpułkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2012, o 11:27
Posty: 4190
Lokalizacja: Białystok
Model SAABa: 9-3 I Aero
Tu masz jeszcze wykres totalnie seryjnego B205 ale jeżdżąc nim za każdym razem jak do niego wsiadałem, liczyłem się z tym, że mogę wrócić na lawecie, przejechał tak jakieś 50kkm


Załączniki:
gagedyta.jpg
gagedyta.jpg [ 110.78 KiB | Przeglądane 839 razy ]

-------------------------
9-3 Aero Viggen MY02, 3xxKM --> 4xxKM under construction
9-3 Aero Viggen MY01, BSR STG 1- zmienił właściciela
900NG SE MY95 + B235R Viggen - znów mój, drag concept
9-5 Vector MY02 - zmienił właściciela
9-5 Aero MY02 motorschaden - zmienił właściciela
9-5 Aero MY01 - ciągnik - Zmienił właściciela
9000 Aero MY97 - Wół roboczy
W124 300CE
W210 E55 AMG
http://www.turbolaab.pl under construction
Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: dyskusja o mocy
PostNapisane: 21 sty 2018, o 16:15 
Starszy Sierżant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 kwi 2014, o 09:38
Posty: 372
Lokalizacja: Warszawa
Model SAABa: 93 coupe 2.0t
w wątku Dynoday masz wykresy, a tak z innej beczki trzeci temat z Twoimi wpisami w tonie pretensjonalnym, po co?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: dyskusja o mocy
PostNapisane: 21 sty 2018, o 17:20 
Podpułkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2012, o 11:27
Posty: 4190
Lokalizacja: Białystok
Model SAABa: 9-3 I Aero
Byl czas przywyknac ;)

-------------------------
9-3 Aero Viggen MY02, 3xxKM --> 4xxKM under construction
9-3 Aero Viggen MY01, BSR STG 1- zmienił właściciela
900NG SE MY95 + B235R Viggen - znów mój, drag concept
9-5 Vector MY02 - zmienił właściciela
9-5 Aero MY02 motorschaden - zmienił właściciela
9-5 Aero MY01 - ciągnik - Zmienił właściciela
9000 Aero MY97 - Wół roboczy
W124 300CE
W210 E55 AMG
http://www.turbolaab.pl under construction


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
 Tytuł: Re: dyskusja o mocy
PostNapisane: 21 sty 2018, o 18:48 
Levis napisał(a):
Tu masz jeszcze wykres totalnie seryjnego B205 ale jeżdżąc nim za każdym razem jak do niego wsiadałem, liczyłem się z tym, że mogę wrócić na lawecie, przejechał tak jakieś 50kkm


Z tym totalnie seryjnym b205 to nieźle namieszałeś ludziom w głowach.
Pokaż jeszcze wykres przed korekcją fabrycznego softu.
Jakie turbo i wtryski?


Ostatnio edytowano 21 sty 2018, o 19:19 przez widurr666, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
Cytuj  
 Tytuł: Re: dyskusja o mocy
PostNapisane: 21 sty 2018, o 19:05 
Ziomeczki jak chcecie konkretnie dodać furze mocy to polecam ten video tutorial:
https://youtu.be/fCFc9Ey-BBY


Góra
  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: dyskusja o mocy
PostNapisane: 21 sty 2018, o 20:28 
Podpułkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2012, o 11:27
Posty: 4190
Lokalizacja: Białystok
Model SAABa: 9-3 I Aero
widurr666 napisał(a):
Levis napisał(a):
Tu masz jeszcze wykres totalnie seryjnego B205 ale jeżdżąc nim za każdym razem jak do niego wsiadałem, liczyłem się z tym, że mogę wrócić na lawecie, przejechał tak jakieś 50kkm


Z tym totalnie seryjnym b205 to nieźle namieszałeś ludziom w głowach.
Pokaż jeszcze wykres przed korekcją fabrycznego softu.
Jakie turbo i wtryski?


Piszac totalnie seryjny b205 mowilem o slupku. Turbo 19 wtryski deka 80lb

-------------------------
9-3 Aero Viggen MY02, 3xxKM --> 4xxKM under construction
9-3 Aero Viggen MY01, BSR STG 1- zmienił właściciela
900NG SE MY95 + B235R Viggen - znów mój, drag concept
9-5 Vector MY02 - zmienił właściciela
9-5 Aero MY02 motorschaden - zmienił właściciela
9-5 Aero MY01 - ciągnik - Zmienił właściciela
9000 Aero MY97 - Wół roboczy
W124 300CE
W210 E55 AMG
http://www.turbolaab.pl under construction


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
 Tytuł: Re: dyskusja o mocy
PostNapisane: 22 sty 2018, o 00:29 
:) taka mała zmyłka.
Tylko później małolat taki jak ja czytając forum marzy o takim seryjnym 150KM b205 i modzie "just like that" na 300KM z orginalnym osprzętem.


Góra
  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: dyskusja o mocy
PostNapisane: 22 sty 2018, o 07:38 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 sty 2012, o 19:05
Posty: 2393
Lokalizacja: Łomianki
Model SAABa: 9-3
widurr666 napisał(a):
:) taka mała zmyłka.
Tylko później małolat taki jak ja czytając forum marzy o takim seryjnym 150KM b205 i modzie "just like that" na 300KM z orginalnym osprzętem.


tu masz wykres seryjnego B205 LPT z turbiną GT17 po samej modyfikacji softu:


Załączniki:
Oktagon lpt 9-3 220KM.jpg
Oktagon lpt 9-3 220KM.jpg [ 391.22 KiB | Przeglądane 761 razy ]

-------------------------
SAAB 9-3 2.3 turbo 327KM 462Nm
Dodge Caravan LE 3.0 V6 1990r + boazeria
Buick Regal 1978 T-top 5, V8
BMW 120d
Kymco Xciting 500R
Kawasaki ZXR 400


Życie jest zbyt krótkie aby jeździć DIESLEM
Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: dyskusja o mocy
PostNapisane: 22 sty 2018, o 08:40 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 1108
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
A tu całe stado wykresów http://www.saabotage.pl/viewtopic.php?f ... &start=100

-------------------------
Saab 95 2,3T manual
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Honda CBR 900RR sc33
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: dyskusja o mocy
PostNapisane: 22 sty 2018, o 20:17 
Starszy Szeregowy

Dołączył(a): 19 lis 2017, o 10:39
Posty: 131
Lokalizacja: Słupsk
Model SAABa: 9-5 Aero 2.3 2002
a co hirsch do trolla wsadził ze 306 hp ma
bo chyba nie od tych dokładek z węgla hehehe

-------------------------
"Nic nie zastąpi doładowania, chyba, że większe doładowanie" - gicy vel dexter


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

 

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Warunki użytkowania | Polityka prywatności

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL