Zapomniałem hasła Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie   Wyślij ponownie e-mail aktywacyjny  

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  Strona 1 z 1
[ View Topic Options ] [ ‹‹ | ›› ]
Autor 
Offline
 Tytuł: Panewki, czy po silniku i jakie koszta?
PostNapisane: 15 cze 2018, o 16:49 

Dołączył(a): 15 cze 2018, o 09:50
Posty: 6
Model SAABa: 93 OG 2.0T
Witam serdecznie, kupiłem Saaba 93 b205r i słychać nie jakiś bardzo głośny stukot przy dodawaniu gazu przez ułamek sekundy, mechanik po słuchu stwierdził że panewki. Zastanawiam się na jaki wydatek powinienem się przygotować i czy da się odratować silniczek.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Panewki, czy po silniku i jakie koszta?
PostNapisane: 15 cze 2018, o 20:20 
Podpułkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2012, o 11:27
Posty: 4243
Lokalizacja: Białystok
Model SAABa: 9-3 I Aero
7-9kzł

-------------------------
9-3 Aero Viggen MY02, 3xxKM --> 4xxKM under construction
9-3 Aero Viggen MY01, BSR STG 1- zmienił właściciela
900NG SE MY95 + B235R Viggen - znów mój, drag concept
9-5 Vector MY02 - zmienił właściciela
9-5 Aero MY02 motorschaden - zmienił właściciela
9-5 Aero MY01 - ciągnik - Zmienił właściciela
9000 Aero MY97 - Wół roboczy
W124 300CE
W210 E55 AMG
http://www.turbolaab.pl under construction


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Panewki, czy po silniku i jakie koszta?
PostNapisane: 15 cze 2018, o 20:45 
Starszy Kapral

Dołączył(a): 7 paź 2015, o 09:02
Posty: 239
Lokalizacja: Wrocław / Z.Góra
Model SAABa: 9-5 SportCombi 2.0t
nie ma sensu ratowac b205, od razu zmieniaj dół na b204


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Panewki, czy po silniku i jakie koszta?
PostNapisane: 15 cze 2018, o 20:49 
Podpułkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2012, o 11:27
Posty: 4243
Lokalizacja: Białystok
Model SAABa: 9-3 I Aero
wossner a nie b204

-------------------------
9-3 Aero Viggen MY02, 3xxKM --> 4xxKM under construction
9-3 Aero Viggen MY01, BSR STG 1- zmienił właściciela
900NG SE MY95 + B235R Viggen - znów mój, drag concept
9-5 Vector MY02 - zmienił właściciela
9-5 Aero MY02 motorschaden - zmienił właściciela
9-5 Aero MY01 - ciągnik - Zmienił właściciela
9000 Aero MY97 - Wół roboczy
W124 300CE
W210 E55 AMG
http://www.turbolaab.pl under construction


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Panewki, czy po silniku i jakie koszta?
PostNapisane: 16 cze 2018, o 16:45 

Dołączył(a): 15 cze 2018, o 09:50
Posty: 6
Model SAABa: 93 OG 2.0T
Czyli podejrzewacie że po zdjęciu misy okaże się że śmietnik i nic nie pomoże?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Panewki, czy po silniku i jakie koszta?
PostNapisane: 16 cze 2018, o 17:01 

Dołączył(a): 15 cze 2018, o 09:50
Posty: 6
Model SAABa: 93 OG 2.0T
Levis napisał(a):
7-9kzł

Skąd tak wysoka cena, w 3k nie da się zmieścić?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Panewki, czy po silniku i jakie koszta?
PostNapisane: 16 cze 2018, o 17:25 

Dołączył(a): 15 cze 2018, o 09:50
Posty: 6
Model SAABa: 93 OG 2.0T
Nie starczy szlif wału i nowe panewki?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Panewki, czy po silniku i jakie koszta?
PostNapisane: 16 cze 2018, o 21:12 
Młodszy Chorąży

Dołączył(a): 19 kwi 2013, o 21:14
Posty: 430
Model SAABa: 95
Klizati napisał(a):
Levis napisał(a):
7-9kzł

Skąd tak wysoka cena, w 3k nie da się zmieścić?

Drogi silnik, niestety ale chcac dobrze zrobi musisz sie wykosztowac. Pierwsze silnik z auta trzeba wyjac. Pozniej leci wal jezeli zalapiesz sie na szlif. Kolejna sprawa co z walkami balansyjnymi. Dalej leci temat rozrzadu (zapewne troche ma nalatane) chyba nie chcesz znow placic za wyjecie silnika, glowice moze tez trzeba by zrobic, pierscienie. Kolejna sprawa pompa, sprzeglo itp.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Panewki, czy po silniku i jakie koszta?
PostNapisane: 17 cze 2018, o 06:03 
Podpułkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2012, o 11:27
Posty: 4243
Lokalizacja: Białystok
Model SAABa: 9-3 I Aero
Bo znamy te silniki na pamięć i wiemy jak się kończą takie tanie remonty. Najpierw wydajesz 3. a później 10 :D

-------------------------
9-3 Aero Viggen MY02, 3xxKM --> 4xxKM under construction
9-3 Aero Viggen MY01, BSR STG 1- zmienił właściciela
900NG SE MY95 + B235R Viggen - znów mój, drag concept
9-5 Vector MY02 - zmienił właściciela
9-5 Aero MY02 motorschaden - zmienił właściciela
9-5 Aero MY01 - ciągnik - Zmienił właściciela
9000 Aero MY97 - Wół roboczy
W124 300CE
W210 E55 AMG
http://www.turbolaab.pl under construction


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Panewki, czy po silniku i jakie koszta?
PostNapisane: 17 cze 2018, o 08:20 

Dołączył(a): 15 cze 2018, o 09:50
Posty: 6
Model SAABa: 93 OG 2.0T
Byłem dobrej myśli gdyż autko zaczęło wydawać ten szmer niedawno i gdy tylko usłyszałem coś niepokojącego przestałem jeździć. W poniedziałek mam umówionego mechanika po zdjęciu misy wszystko się okaże, myślałem że skończy się na wale i panewkach gdyż o silnik dbano, olej 5x do roku, odma pilnowana, mechanik jeszcze trzy dni temu mówił że z panewkami nic złego się nie dzieje i cisza. Jakie według was jest najlepsze rozwiązanie i w jakiej to kwocie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Panewki, czy po silniku i jakie koszta?
PostNapisane: 17 cze 2018, o 10:00 
Starszy Sierżant

Dołączył(a): 13 kwi 2013, o 20:15
Posty: 354
Model SAABa: 9-5
Levis napisał(a):
wossner a nie b204


Levis, a w przypadku B235E lepsza opcja to też zakucie czy inny silnik? Załóżmy, że na razie bez przekręconej panewki, ale powiedzmy czekający na remont i większe moce...

-------------------------
Saab 9-5 2.3t 260KM/400NM MY98


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Panewki, czy po silniku i jakie koszta?
PostNapisane: 17 cze 2018, o 15:32 
Podpułkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2012, o 11:27
Posty: 4243
Lokalizacja: Białystok
Model SAABa: 9-3 I Aero
W każdym przypadku nowe tłoki i jazda.

-------------------------
9-3 Aero Viggen MY02, 3xxKM --> 4xxKM under construction
9-3 Aero Viggen MY01, BSR STG 1- zmienił właściciela
900NG SE MY95 + B235R Viggen - znów mój, drag concept
9-5 Vector MY02 - zmienił właściciela
9-5 Aero MY02 motorschaden - zmienił właściciela
9-5 Aero MY01 - ciągnik - Zmienił właściciela
9000 Aero MY97 - Wół roboczy
W124 300CE
W210 E55 AMG
http://www.turbolaab.pl under construction


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Panewki, czy po silniku i jakie koszta?
PostNapisane: 17 cze 2018, o 19:31 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 1234
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
art1man napisał(a):
Levis napisał(a):
wossner a nie b204


Levis, a w przypadku B235E lepsza opcja to też zakucie czy inny silnik? Załóżmy, że na razie bez przekręconej panewki, ale powiedzmy czekający na remont i większe moce...


Tłoki b204/234 są mocne, ale kucizna mocniejsza i duużżo lżejsza...a to się przydaje w przypadku amputacji balansu.

-------------------------
Saab 95 2,3T manual
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Honda CBR 900RR sc33
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Panewki, czy po silniku i jakie koszta?
PostNapisane: 14 lip 2018, o 18:50 
Starszy Sierżant

Dołączył(a): 13 kwi 2013, o 20:15
Posty: 354
Model SAABa: 9-5
A ile niutków według Was wytrzymują korby z B235E?

-------------------------
Saab 9-5 2.3t 260KM/400NM MY98


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

 

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


cron

Warunki użytkowania | Polityka prywatności

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL