Zapomniałem hasła Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie   Wyślij ponownie e-mail aktywacyjny  

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  Strona 1 z 1
[ View Topic Options ] [ ‹‹ | ›› ]
Autor 
Offline
 Tytuł: Saab 9-3 II silniki benzynowe. Czy bać się wysokich przebieg
PostNapisane: 23 mar 2019, o 14:23 

Dołączył(a): 23 mar 2019, o 13:27
Posty: 3
Model SAABa: 93
Siemka, mieszkam w Holandii i myślę o kupnie Saaba 93 od 2001 do 2005 w benzynie.Patrze na różne oferty.Co jakiś czas wpada ogłoszenie od 2,czy 3 właściciela auta z opisem że posiada wszystkie bony z napraw i uzytkuje auto wiele lat. Są to auta z przebiegami od 250 do powiedzmy 400 tysi. Jakie są wasze doświadczenia z autopsji używania tego modelu z takimi przebiegami. Są to auta trwałe technicznie, czy poprostu zamieniają się w szmelc po powiedzmy 300 tysiacach.?
Podzielcie się doświadczeniem.
Dzięki.

Wysłane z mojego WAS-LX1A przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-3 II silniki benzynowe. Czy bać się wysokich prze
PostNapisane: 24 mar 2019, o 17:54 
Porucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 sie 2016, o 14:38
Posty: 1610
Lokalizacja: Września i okolice
Model SAABa: 93 SS 1.8t H.P.
W silniku B207 trzeba wymienić rozrząd przy około 250kkm. Jeśli ktoś tego nie zrobi, to zemści się prędzej. Ogólnie szukał bym auta o przebiegu zbliżonym do 250 kkm właśnie. Wg mnie historia tym bardziej wiarygodna im więcej papierów

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-3 II silniki benzynowe. Czy bać się wysokich prze
PostNapisane: 24 mar 2019, o 19:25 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2016, o 19:55
Posty: 1285
Lokalizacja: warszawski zachodni
Model SAABa: 9-3 II
Jedni piszą, że trzeba, inni, że nie trzeba-zależy od stanu.

-------------------------
SAAB 1.9 II TTiD kombi 220KM 440Nm
SAAB 1.8t sedan...podrasowany... :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-3 II silniki benzynowe. Czy bać się wysokich prze
PostNapisane: 24 mar 2019, o 20:49 
Porucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 sie 2016, o 14:38
Posty: 1610
Lokalizacja: Września i okolice
Model SAABa: 93 SS 1.8t H.P.
Tommy napisał(a):
Jedni piszą, że trzeba, inni, że nie trzeba-zależy od stanu.
Jeśli brak papieru na wymianę nie zaryzykował bym, chyba że ktoś lubi niespodzianki

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-3 II silniki benzynowe. Czy bać się wysokich prze
PostNapisane: 25 mar 2019, o 16:37 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2016, o 19:55
Posty: 1285
Lokalizacja: warszawski zachodni
Model SAABa: 9-3 II
SWME31 napisał(a):
Tommy napisał(a):
Jedni piszą, że trzeba, inni, że nie trzeba-zależy od stanu.
Jeśli brak papieru na wymianę nie zaryzykował bym, chyba że ktoś lubi niespodzianki

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


No proszę, a niemal wszyscy zapewniają, że tu nie ma niespodzianek-zanim się rozejdzie to daje wiele objawów ;)
Każda opinia cenna...

-------------------------
SAAB 1.9 II TTiD kombi 220KM 440Nm
SAAB 1.8t sedan...podrasowany... :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-3 II silniki benzynowe. Czy bać się wysokich prze
PostNapisane: 25 mar 2019, o 19:10 
Podpułkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2012, o 11:27
Posty: 4329
Lokalizacja: Białystok
Model SAABa: 9-3 I Aero
Ja bym się nie spuszczał, nowy silnik 5kzł... Trzeba się poważnie zastawnowić czy wymiana rozrządu ma jakikolwiek sens. :)

-------------------------
9-3 Aero Viggen MY02, 3xxKM --> 4xxKM under construction
9-3 Aero Viggen MY01, BSR STG 1- zmienił właściciela
900NG SE MY95 + B235R Viggen - znów mój, drag concept
9-5 Vector MY02 - zmienił właściciela
9-5 Aero MY02 motorschaden - zmienił właściciela
9-5 Aero MY01 - ciągnik - Zmienił właściciela
9000 Aero MY97 - Wół roboczy
W124 300CE
W210 E55 AMG
http://www.turbolaab.pl under construction


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-3 II silniki benzynowe. Czy bać się wysokich prze
PostNapisane: 25 mar 2019, o 20:21 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2016, o 19:55
Posty: 1285
Lokalizacja: warszawski zachodni
Model SAABa: 9-3 II
i montaż gratis... ;)

-------------------------
SAAB 1.9 II TTiD kombi 220KM 440Nm
SAAB 1.8t sedan...podrasowany... :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-3 II silniki benzynowe. Czy bać się wysokich prze
PostNapisane: 25 mar 2019, o 20:30 
Podpułkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2012, o 11:27
Posty: 4329
Lokalizacja: Białystok
Model SAABa: 9-3 I Aero
no to licz z montażem olejem filtrami naprawieniem przy okazji jakieś pierdoły 6500. rozrząd to 3kzł a jak się okaże że przed Tobą ktoś "dbał" tak że w środku możesz nagar skrobać śrubokrętem to wolałbym nowy słupek :)

-------------------------
9-3 Aero Viggen MY02, 3xxKM --> 4xxKM under construction
9-3 Aero Viggen MY01, BSR STG 1- zmienił właściciela
900NG SE MY95 + B235R Viggen - znów mój, drag concept
9-5 Vector MY02 - zmienił właściciela
9-5 Aero MY02 motorschaden - zmienił właściciela
9-5 Aero MY01 - ciągnik - Zmienił właściciela
9000 Aero MY97 - Wół roboczy
W124 300CE
W210 E55 AMG
http://www.turbolaab.pl under construction


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-3 II silniki benzynowe. Czy bać się wysokich prze
PostNapisane: 25 mar 2019, o 20:53 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2016, o 19:55
Posty: 1285
Lokalizacja: warszawski zachodni
Model SAABa: 9-3 II
no niby tak...tak patrząc, to wszystko sobie można na nowe, oryginały powymieniać i cieszyc się autem ale własciwie to wtedy lepiej poszukać egzemplarza z minimalnym lub zerowym przebiegiem (przecież gdzieś tam się pojawiały) i mieć wy...ne na wiele km. Nowa tapicerka, nowe zawieszenie...po co naprawiać-kupic nowe ;)


A co do rozrzadu, kompletny oryginalny na neobrothers 1250zł zł kosztuje. Czy to szokująca cena...? WIem, ze Saabixy i inne fajne chłopaki wołają sobie po 2500-3500 za same graty ale przecież to nie jedyne źródła.

-------------------------
SAAB 1.9 II TTiD kombi 220KM 440Nm
SAAB 1.8t sedan...podrasowany... :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-3 II silniki benzynowe. Czy bać się wysokich prze
PostNapisane: 25 mar 2019, o 21:27 
Podpułkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2012, o 11:27
Posty: 4329
Lokalizacja: Białystok
Model SAABa: 9-3 I Aero
jasne że tak. Ale to trzeba odrobiny własnego zaangażowania a nie panie daj już teraz i za darmo, a wiesz jak to wygląda ;)

-------------------------
9-3 Aero Viggen MY02, 3xxKM --> 4xxKM under construction
9-3 Aero Viggen MY01, BSR STG 1- zmienił właściciela
900NG SE MY95 + B235R Viggen - znów mój, drag concept
9-5 Vector MY02 - zmienił właściciela
9-5 Aero MY02 motorschaden - zmienił właściciela
9-5 Aero MY01 - ciągnik - Zmienił właściciela
9000 Aero MY97 - Wół roboczy
W124 300CE
W210 E55 AMG
http://www.turbolaab.pl under construction


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-3 II silniki benzynowe. Czy bać się wysokich prze
PostNapisane: 25 mar 2019, o 21:43 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2016, o 19:55
Posty: 1285
Lokalizacja: warszawski zachodni
Model SAABa: 9-3 II
Z jednej strony wydaje się to nęcące... ale jak pisałeś wcześniej, Levis, jak ktoś "dbał" tak, że juz lepiej silnik na nowy wymienić niż wszystko w nim naprawiać i czyścic to chyba jednak nie ma sensu nowego. Bo jak szuszfol jeździł, to CAŁY samochód jest zjeżdzony, nie tylko silnik. Silnik widzę sens wymieniać jeśli cała reszta autka jest w stanie bardzo dobrym, jeśli nie wzorowym. W przypadku gruzu...nadal masz gruz-tylko z nowym silnikiem.
Bo to i turbo by trzeba zaraz...kolejne 2-3tys, skrzynia biegów, sprzęgło, zawieszenie, wnętrze...hehe, jak pisałem, wszystko na nowe. Kiedyś czytałem takie zestawienie-ktoś się pokusił i policzył ile kosztowałby Golf 4 (gdy był aktualnym modelem), gdyby go poskładać z kupowanych osobno części-wyszłoby DUŻO dorożej niż kupno nowego w salonie. Myślę, że dotyczy to każdego samochodu...

-------------------------
SAAB 1.9 II TTiD kombi 220KM 440Nm
SAAB 1.8t sedan...podrasowany... :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-3 II silniki benzynowe. Czy bać się wysokich prze
PostNapisane: 25 mar 2019, o 21:46 
Podpułkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2012, o 11:27
Posty: 4329
Lokalizacja: Białystok
Model SAABa: 9-3 I Aero
Każdy zrobi jak chce. Ja w żonowozie zamiast wymianiać rozrząd, robić zaraz głowicę bo to już 300kkm ma nalatane i ponad 100 na gazie wrzuciłem drugi słupek :) A samochód wcale nie jest jakiś wybitnie ładny, zwyczajnie mam teraz to z głowy :)

-------------------------
9-3 Aero Viggen MY02, 3xxKM --> 4xxKM under construction
9-3 Aero Viggen MY01, BSR STG 1- zmienił właściciela
900NG SE MY95 + B235R Viggen - znów mój, drag concept
9-5 Vector MY02 - zmienił właściciela
9-5 Aero MY02 motorschaden - zmienił właściciela
9-5 Aero MY01 - ciągnik - Zmienił właściciela
9000 Aero MY97 - Wół roboczy
W124 300CE
W210 E55 AMG
http://www.turbolaab.pl under construction


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-3 II silniki benzynowe. Czy bać się wysokich prze
PostNapisane: 25 mar 2019, o 22:27 
Porucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 sie 2016, o 14:38
Posty: 1610
Lokalizacja: Września i okolice
Model SAABa: 93 SS 1.8t H.P.
Levis napisał(a):
Ja bym się nie spuszczał, nowy silnik 5kzł... Trzeba się poważnie zastawnowić czy wymiana rozrządu ma jakikolwiek sens. :)
Właśnie słyszałem że za 5k idzie dostać nowy silnik. Zeszłym roku chodziły jeszcze po 7. Tak na marginesie nie masz gdzieś tylnego dyfuzora od przedliftowej V6, bo mi ostatnio wszystkie spod nosa uciekają :-)

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-3 II silniki benzynowe. Czy bać się wysokich prze
PostNapisane: 25 mar 2019, o 23:16 

Dołączył(a): 23 mar 2019, o 13:27
Posty: 3
Model SAABa: 93
Z tego co czytam, rozumiem że w jednym z,,najlepszych,, silników turbo trzeba się szykować do kapitalki silnika, po 300 tys?. Ja rozumiem że trzeba przy około 300 tys.zmienic cały rozrząd to nie podlega dyskusji, to samo bym robił z takim silnikiem jak 3 litrowy D. z e39. Ale reszta też nie wytrzymuje? Szybciej bym stawiał na regenerację turbiny,co też jest dla mnie oczywiste, z racji tego że to będzie zawsze najsłabsze ogniwo pod maską. Nie chcę mi się aż wierzyć że ten silnik nie wytrzyma 500~600 tysi :(.
A jak z resztą auta, bo rozmawiamy tu tylko o silniku. Pomijam wnętrze, bo wiem że rozlatuje się już koło 200 tysi. taki już uroka Saaba. Nie przeszkadzają mi plastiki, jakieś drobne usterki elektryczne, albo parciane fotele.
Co z zawieszeniem, jak sprawa się ma że skrzynią(pytam tu o manual) automat mnie nie interesuje, zbyt duże ryzyko jak dla mnie(mało kto ma świadomość że o automat się dba, a jeszcze mniej ludzi umie się nim obsługiwać, dlatego nie chce ryzykować) Może też wspomnicie o podłodze? Zjada ją ruda? I na koniec może ktoś się odniesie do elektroniki w większych przebiegach(gdzie jest mózg w Saabie?, wilgoć go nie dosiegnie... :))? )
PS. Auto gdy już kupię, będzie użytkowane w Holandii, więc np problem dróg mam z głowy, tu jedyne wybije to progi zwalniające.
Dzięki i zapraszam do dyskusji.

Wysłane z mojego WAS-LX1A przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-3 II silniki benzynowe. Czy bać się wysokich prze
PostNapisane: 26 mar 2019, o 07:45 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2016, o 19:55
Posty: 1285
Lokalizacja: warszawski zachodni
Model SAABa: 9-3 II
Mam ponad 260tys. W ttid, skrzynia i sprzęgło nie ruszane do tej pory, żadnych objawów zużycia, zero usluzgow, biegi wchodzą bez problemu...mimo podniesionej mocy i momentu ok 100tys km temu. Tapicerka poza fotelem kierowcy też nie wygląda na zmęczoną. Kwestia kto używa. Co do rdzy (buda z 2008) pojawiły się niewielkie ślady w nadkolach po prawej stronie, po odpryskach po kamieniach, reszta zdrowa, samochod czysciutki. Zawieszenie robione przy okolo 230 tys. Przebiegu.

W drugim buda starszą, 2004 rok zero rdzy, silnik po wymianie elementów balansu, główny rozrząd nie ruszany-przebieg ok 255tys. Km. Skrzynia automat, czasem szarpie Ale generalnie działa dobrze, płynnie, jak na ten model. Zero usluzgow sprzęgła, wibracji itp.
W obu samochodach 100% elektryki działa. Tapicerka w starszym mocno zniszczona, zaniedbana Ale troszkę odgruzowalem czyszczeniem/konserwacja

-------------------------
SAAB 1.9 II TTiD kombi 220KM 440Nm
SAAB 1.8t sedan...podrasowany... :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-3 II silniki benzynowe. Czy bać się wysokich prze
PostNapisane: 26 mar 2019, o 08:56 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 1327
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
Jeśli nowy fabryczny słupek ze wszystkim fabrycznie nowym kosztuje 5 tys to nie ma się co zastanawiać.

-------------------------
Saab 95 2,3T manual - rozbity, szukam dawcy budy i power comeback
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Mitsubishi Pajero III Long 3,5 V6 manual SS - taki wycieczkobus terenowy
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-3 II silniki benzynowe. Czy bać się wysokich prze
PostNapisane: 26 mar 2019, o 23:53 
Kapral

Dołączył(a): 13 lis 2014, o 22:49
Posty: 155
Model SAABa: 9-3 II Vector 1.8T
Ja mam 1.8t 337.000 automat. silnik i skrzynia nie dotykana. Nie pali oleju działa prawidłowo. Eksploatowany w ciezkich zimowych warunkach w Norwegii


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

 

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


cron

Warunki użytkowania | Polityka prywatności

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL