Zapomniałem hasła Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie   Wyślij ponownie e-mail aktywacyjny  

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  Strona 1 z 1
[ View Topic Options ] [ ‹‹ | ›› ]
Autor 
Offline
 Tytuł: Saab 9-3 II - kilka ważnych pytań.
PostNapisane: 18 cze 2017, o 20:15 

Dołączył(a): 18 cze 2017, o 19:50
Posty: 4
Cześć. Od dwóch lat jestem szczęśliwym posiadaczem Audi 80 B4 z 92 roku, jednak najwyższy czas przesiąść się na coś nowszego i bardziej komfortowego. Przejrzałem wiele stron serwisów z ogłoszeniami motoryzacyjnymi i mam kilka typów, ale najbardziej przemawia do mnie Saab 9-3 II. Mam 22 lata, nie mam jeszcze rodziny, a jedynie dziewczynę. Tygodniowo robię jakieś 200km i są to odcinki około 30km, w dłuższe trasy raczej nie wyjeżdżam, a jeśli tak, to raz na 2-3 miesiące. W związku z tym, że nie pokonuję często długich tras, a zależy mi na ekonomii, skłaniam się ku opcji benzyna+LPG wyłącznie z manualem. W grę wchodzi również kupno benzyniaka i założenia LPG po jakimś czasie. Szukam przede wszystkim auta w miarę bezawaryjnego i ekonomicznego. Nie mam ręki do mechaniki, więc większość napraw będzie przeprowadzał warsztat. Do wydania mam maksymalnie 17000zł + 2000zł na "pakiet startowy". W związku z tym mam kilka pytań, które mnie nurtują, a na które nie znalazłem jeszcze odpowiedzi.

1. Czy taki budżet pozwala na zakup w miarę zadbanego 9-3?
2. Czy "standardowy" mechanik poradzi sobie z serwisem tego auta?
3. Jak wyglądają koszty utrzymania tego auta w porównaniu do Golfa V czy Astry H GTC?
4. Czy podłączenie radia światłowodem sprawia jakieś problemy?
5. Czy silniki benzynowe w tym aucie mają dwumasę?

Z góry dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-3 II - kilka ważnych pytań.
PostNapisane: 18 cze 2017, o 21:42 
Szeregowy

Dołączył(a): 23 mar 2016, o 17:53
Posty: 96
Lokalizacja: Bielsko-B.
Model SAABa: 9-3 SportCombi
Mam 9-3II z 2006r. Jeżdżę nim od 2014r i już sporo na niego wydałem. Naprawiam go sam bo robię z mechaniką od lat więc koszty robocizny mnie omijają.

1. sączę, że będzie ciężko
2. jak kumaty a nie 'będzie pan zadowolony' to ogarnie auto, dobrze żeby miał Tech'a do diagnostyki
3. spalanie spore, części tanie nie są m.in. ori rozrząd do 2.0 z pompą, uszczelkami itd. to 3tyś., kpl dedykowanych amorów sachs'a ~1500
4. nie zajmowałem się takimi pierdołami :)
5. nie wszystkie, mój 175KM ma dwumas


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-3 II - kilka ważnych pytań.
PostNapisane: 18 cze 2017, o 22:05 

Dołączył(a): 18 cze 2017, o 19:50
Posty: 4
RattuS napisał(a):
Mam 9-3II z 2006r. Jeżdżę nim od 2014r i już sporo na niego wydałem. Naprawiam go sam bo robię z mechaniką od lat więc koszty robocizny mnie omijają.

1. sączę, że będzie ciężko
2. jak kumaty a nie 'będzie pan zadowolony' to ogarnie auto, dobrze żeby miał Tech'a do diagnostyki
3. spalanie spore, części tanie nie są m.in. ori rozrząd do 2.0 z pompą, uszczelkami itd. to 3tyś., kpl dedykowanych amorów sachs'a ~1500
4. nie zajmowałem się takimi pierdołami :)
5. nie wszystkie, mój 175KM ma dwumas


Dzięki za szybką odpowiedź. Naprawdę ciężko będzie kupić coś sensownego w tej cenie? Z tego co oglądałem, to większość ofert nie przekracza tej granicy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-3 II - kilka ważnych pytań.
PostNapisane: 18 cze 2017, o 22:36 
Sierżant

Dołączył(a): 4 sie 2016, o 14:38
Posty: 340
Lokalizacja: Września i okolice
Model SAABa: 93 SS 1.8t H.P.
Ja swojego kupiłem za 15000 jest to sport combi w wersji linear 150 KM po stg 1 hirsha, rocznik początek 2006 i jeździ. Od kupna zrobiłem 12000 km i wymieniłem tylko klocki i oliwę z filtrami nic innego się z autem nie działo. Teraz dozbieralem trochę kasy, dokupilem trochę gratów i zawiozłem auto na porządne ogarnięcie i strojenie do Levisa, czekam na to co wyjdzie z tej operacji.

Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-3 II - kilka ważnych pytań.
PostNapisane: 19 cze 2017, o 04:49 
Szeregowy

Dołączył(a): 23 mar 2016, o 17:53
Posty: 96
Lokalizacja: Bielsko-B.
Model SAABa: 9-3 SportCombi
Wiadomo wszystko zależy. Można dać 11 i mieć dobre, a można i przy 30 popłynąć.
Dla mnie stan 'kupiłem i jeździ' to stanowczo za mało.
Kupiłem przyzwoite, po 8mieś zmieniłem dwumas (205tyś). Później męczył mnie zawias tylny. Czyli sprawy eksploatacyjne. Awarie zaliczyłem dwie: pompa paliwa i czujnik położenia wału
Przy 217tyś zmieniłem pełny rozrząd bo rozleciał się balans.
Auto pali i jeździ.
Męczy mnie tylko temat pedał gazu a przepustnica. Ale póki co żyję z tym.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-3 II - kilka ważnych pytań.
PostNapisane: 19 cze 2017, o 16:34 
Sierżant

Dołączył(a): 4 sie 2016, o 14:38
Posty: 340
Lokalizacja: Września i okolice
Model SAABa: 93 SS 1.8t H.P.
U mnie od kupna tzn od lipca zeszłego roku był problem tylko z hamulcami, lubiły się przyciąć i grzać, z myślą o wymianie całego zestawu wymieniłem tylko klocki, wyczyściłem zaciski i dałem nowe reperaturki i był spokój. Po około 8 tyś km odezwały się uszczelnienia wału a co za tym idzie sprzęgło zaczęło się lekko uslizgiwac. Jednak i to nie był problem bo sprzęgło do modów i tak wleci nowe więc za jedną robotą będzie kilka spraw ogarnięte, na szczęście nie mam koła dwumasowego i bardzo się z tego powodu cieszę. Niebawem założę temat odnośnie mojego sabiszcza i opiszę dokładnie co i jak było robione. Wiem jedno to auto miało najmniej usterek pośród aut, które miałem a wszystko były kupione od handlarza. A nie wydałem na nie jakiejś wielkiej sumy. Jak założę temat to opiszę dokładnie co było robione eksploatacyjnie, a co było moją fanaberią

Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-3 II - kilka ważnych pytań.
PostNapisane: 19 cze 2017, o 19:34 

Dołączył(a): 18 cze 2017, o 19:50
Posty: 4
Wiadomo, że w kilkunastoletnim samochodzie zawsze znajdzie się coś do naprawy czy też poprawy. Pozwolę sobie wrócić do sedna tematu. Rozumiem, że Waszym zdaniem z tym budżetem nie warto pchać się w to auto? Szkoda, bo szukam czegoś nietuzinkowego, a 9-3 po prostu bardzo mi się podoba, ale z drugiej strony, samochód jest dla mnie po prostu narzędziem, więc priorytetem jest niezawodność. Jeśli więc nie Saab, to co? Możecie zaproponować jakiś samochód do 17000zł? Diesel raczej odpada ze względu na te DPFy, EGRy i inne pierdoły. Powinien być w miarę dynamiczny chociaż i tak jeżdżę spokojnie, ale czasami trzeba coś wyprzedzić. Priorytetem jest ekonomia. Dobrze by było gdyby był to jakiś sedan lub hatchback. Wcześniej wspomniałem o Astrze GTC, w tych pieniądzach oferta jest dosyć bogata, z częściami też nie ma problemu, miał ktoś może styczność z tym autem? Mile widziane również inne propozycje, z góry dzięki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-3 II - kilka ważnych pytań.
PostNapisane: 20 cze 2017, o 10:14 
Szeregowy

Dołączył(a): 29 maja 2016, o 15:08
Posty: 96
Lokalizacja: Warszawa
Model SAABa: 9-3 SS 1.8i
Hej.
Ja swój egzemplarz kupiłem w zeszłym roku za 14k (SS 1.8i 2004r). Poza pakietem startowym miałem do zrobienia kilka pierdół typu silnik szyby w drzwiach pasażera, silnik wycieraczek, sprężyny przód, łączniki stabilizatora i końcówki drążka. Teraz czeka mnie jeszcze wymiana rozrządu z pompą wody (już kupiony INA za niecałe 400 zł + wymiana ok 400 zł). Poza tym auto jeździ i daje frajdę ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-3 II - kilka ważnych pytań.
PostNapisane: 21 cze 2017, o 08:12 
Szeregowy

Dołączył(a): 23 mar 2016, o 17:53
Posty: 96
Lokalizacja: Bielsko-B.
Model SAABa: 9-3 SportCombi
1.8i to nieporozumienie w takim aucie.
Części pod rozrząd tanie, bo jest tam pasek ale.to jedyny plus tego silnika.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-3 II - kilka ważnych pytań.
PostNapisane: 21 cze 2017, o 13:22 
Szeregowy

Dołączył(a): 29 maja 2016, o 15:08
Posty: 96
Lokalizacja: Warszawa
Model SAABa: 9-3 SS 1.8i
Nie brałem saabiny aby się z kimś ścigać albo licytować na KM. Liczyła się bardziej wygoda, sam wygląd auta i ekonomia (jazda w mieście max 11L/100 ;) )


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-3 II - kilka ważnych pytań.
PostNapisane: 21 cze 2017, o 16:13 
Szeregowy

Dołączył(a): 23 mar 2016, o 17:53
Posty: 96
Lokalizacja: Bielsko-B.
Model SAABa: 9-3 SportCombi
Oczywiście Twój wybór i to szanuję. Osobiście też nie kupiłem auta pod wyścigi, ale 1.5T wagi i rozjazdy z 2-3 osobami + jakiś bagaż, dają do myślenia. Każdy ma własne priorytety przy zakupie auta. Jakbym jeździł 95% miasta to może bym rozważył 1.8i :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-3 II - kilka ważnych pytań.
PostNapisane: 22 cze 2017, o 21:37 
Szeregowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 kwi 2017, o 22:06
Posty: 54
Model SAABa: 93 II
Ja mam 2.0T od dwóch miesięcy i póki co jestem niesamowicie zadowolony :D Położyłem za niego 24tys, a tydzień temu założyłem lpg (3200zł). Spalanie LPG na razie testuje ale benzynki palił mi ok 9,5l przy powiedzmy normalnej czyli nie dziadkowej jeżdzie ale też nie jeżdżę od świateł do świateł na odcince :) Komfort, prowadzenie, wygląd to rzeczy za które cenię to auto. Jeśli będzie mało awaryjne to tylko się cieszyć ale tak naprawdę w każym >10 letnim aucie mogą być wydatki. Jeździłem wcześniej różnymi autami (e36 1.8compact, clio 1.2, potem mazda6 2.0 141KM) i uważam że 2.0 w tym aucie to absolutne minimum żeby cieszyć się jazdą :)

-------------------------
------------------------------------------------------------------------------

2.0T, 210KM, Vector SportCombi 2006r + poddtlenek lpg


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-3 II - kilka ważnych pytań.
PostNapisane: 26 cze 2017, o 19:13 
Sierżant

Dołączył(a): 4 sie 2016, o 14:38
Posty: 340
Lokalizacja: Września i okolice
Model SAABa: 93 SS 1.8t H.P.
RattuS napisał(a):
1.8i to nieporozumienie w takim aucie.
Części pod rozrząd tanie, bo jest tam pasek ale.to jedyny plus tego silnika.

Kolego o jakim modelu silnika piszesz, może inaczej o jakim aucie piszesz?

Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-3 II - kilka ważnych pytań.
PostNapisane: 26 cze 2017, o 20:16 
Sierżant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2016, o 19:55
Posty: 317
Lokalizacja: warszawski zachodni
Model SAABa: 9-3 II
Czasem jest tak, że samochód mechanicznie jest w stanie bardzo dobrym ale wymaga poprawek lakierniczych, wygląda mało efektownie, więc cena może być atrakcyjna, tak kupiłem swojego, gdyby lakierniczo był perfekt to pewnie musiałbym dać z 5 koła więcej... Blacharke można sobie ogarnać z czasem ale to nie są takie koszty jak przy dużych wtopach mechanicznych...

-------------------------
SAAB 1.9 II TTiD kombi 220KM 440Nm


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-3 II - kilka ważnych pytań.
PostNapisane: 1 lip 2017, o 15:03 
Szeregowy

Dołączył(a): 23 mar 2016, o 17:53
Posty: 96
Lokalizacja: Bielsko-B.
Model SAABa: 9-3 SportCombi
SWME31 napisał(a):
RattuS napisał(a):
1.8i to nieporozumienie w takim aucie.
Części pod rozrząd tanie, bo jest tam pasek ale.to jedyny plus tego silnika.

Kolego o jakim modelu silnika piszesz, może inaczej o jakim aucie piszesz?


A o co Ci chodzi?
Np. tutaj jest przykład części pod rozrząd do emeryckiego 1.8, w saabie oczywiście bo przecież nie o trabanta-600 chodziło kolego:
http://www.iparts.pl/auto-czesci/zestaw ... 00453.html
Całość kosztuje tyle co jedno/dwa tankowania czy cena żadna na przeciw 2.0 gdzie koszt części jest czterocyfrowy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

 

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Warunki użytkowania | Polityka prywatności

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL