Zapomniałem hasła Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie   Wyślij ponownie e-mail aktywacyjny  

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  Strona 1 z 1
[ View Topic Options ] [ ‹‹ | ›› ]
Autor 
Offline
 Tytuł: Zakup Saab 9-3 1.9 TiD 2007 i młodsze - pytania nowicjusza
PostNapisane: 3 lut 2019, o 17:40 

Dołączył(a): 3 lut 2019, o 16:43
Posty: 6
Cześć,

Przymierzam się do zakupu poliftowego Saaba 9-3 z silnikiem 1.9 TiD w kombi, w związku z tym mam kilka pytań, a niżej przedstawię samochody do zaopiniowania ;)

1. Czy polfitowy 1.9 Tid 120 KM ma klapy wirowe w dolocie czy w tej wersji nie występują?
2. Czy przy użytkowaniu 80% trasa 20% miasto DPF/EGR może stanowić jakieś problemy, wystarczy czyszczenie / przepalanie czy konieczne są wymiany?
3. Jak zwiększenie mocy z 120 do ~150-160 koni wpływa na silnik/użytkowanie? Czy jakieś elementy zużywają się zauważalnie szybciej? Czy nagle zacznie dymić na czarno? :>
4. Jak jest z zawieszeniem, przód pasuje od opla, a tył jest czysto saabowski?
5. Czy jest jakaś różnica w jakości tapicerki między przed a poliftowymi wersjami? Są jakieś kolory/wersje które niszczą/łuszczą się mniej?
6. Czy mogę sprawdzić błędy / przeprowadzić diagnostykę za pomocą komputera i interfejsu za kilkadziesiąt, sto złotych, czy tylko Tech 2 i warsztat?

A poniżej auta nad którymi się zastanawiam, doradzacie, odradzacie, mieliście do czynienia?

Pierwsza maszyna
Drugi czołg


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Zakup Saab 9-3 1.9 TiD 2007 i młodsze - pytania nowicjus
PostNapisane: 3 lut 2019, o 22:07 
Kapral
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 mar 2015, o 15:59
Posty: 186
Lokalizacja: Gniezno
Model SAABa: 9-3 II 1,8t
4. Tył w większości też pasuje od Vectry, różni się chyba tylko jednym wahaczem
5. Między przed, a poliftem nie ma specjalnej różnicy. Może jakość tapicerki nie powala na kolana, ale nie można mówić o niszczeniu, czy łuszczeniu (chyba, że mówisz o gumach na przyciskach w przedliftach, ale z tym idzie skutecznie walczyć. W poliftach był już inny panel klimy i inne radio (ICM) i tam nie spotkałem się z wytartymi przyciskami). Były wersje z prawdziwą skórą.
6. To zależy co chcesz sprawdzić. Błędy silnika bez problemu zwykłym elmem za kilkadziesiąt zł. Błędy ABS, modułów, klimy itp. już tylko specjalistycznymi kompami typu Tech2


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Zakup Saab 9-3 1.9 TiD 2007 i młodsze - pytania nowicjus
PostNapisane: 4 lut 2019, o 09:11 

Dołączył(a): 14 paź 2018, o 09:13
Posty: 36
Model SAABa: 9-5
https://www.otomoto.pl/oferta/saab-9-3- ... BCHd9.html?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Zakup Saab 9-3 1.9 TiD 2007 i młodsze - pytania nowicjus
PostNapisane: 4 lut 2019, o 11:58 
Starszy Szeregowy

Dołączył(a): 16 lut 2014, o 22:09
Posty: 116
Lokalizacja: WWL
Model SAABa: 9-3 SS
Derech napisał(a):
Cześć,

Przymierzam się do zakupu poliftowego Saaba 9-3 z silnikiem 1.9 TiD w kombi, w związku z tym mam kilka pytań, a niżej przedstawię samochody do zaopiniowania ;)

1. Czy polfitowy 1.9 Tid 120 KM ma klapy wirowe w dolocie czy w tej wersji nie występują?
2. Czy przy użytkowaniu 80% trasa 20% miasto DPF/EGR może stanowić jakieś problemy, wystarczy czyszczenie / przepalanie czy konieczne są wymiany?
3. Jak zwiększenie mocy z 120 do ~150-160 koni wpływa na silnik/użytkowanie? Czy jakieś elementy zużywają się zauważalnie szybciej? Czy nagle zacznie dymić na czarno? :>
4. Jak jest z zawieszeniem, przód pasuje od opla, a tył jest czysto saabowski?
5. Czy jest jakaś różnica w jakości tapicerki między przed a poliftowymi wersjami? Są jakieś kolory/wersje które niszczą/łuszczą się mniej?
6. Czy mogę sprawdzić błędy / przeprowadzić diagnostykę za pomocą komputera i interfejsu za kilkadziesiąt, sto złotych, czy tylko Tech 2 i warsztat?

A poniżej auta nad którymi się zastanawiam, doradzacie, odradzacie, mieliście do czynienia?

Pierwsza maszyna
Drugi czołg

1. Każdy 1.9 TiD/120 KM 8 zaworowy nie ma klap wirowych.
2. Mam znajomego, który ma 1.9 TiD/120KM i użytkuje go 50% trasa, 50% miasto nie ma problemu z dpf. Nic z tym dpfem nie robił, poza standardową procedurą wypalania.
3. Po zwiększeniu mocy chyba do ok. 145 KM u znajomego pojawił się problem ze manualną skrzynią biegów. Nie wiem o co dokładnie tam chodzi, ale mechanik twierdził, iż skrzynie w wersji 120 KM są słabsze niż w 150 KM. Może nawet nie było to związane z chipem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Zakup Saab 9-3 1.9 TiD 2007 i młodsze - pytania nowicjus
PostNapisane: 10 lut 2019, o 13:29 
Starszy Chorąży

Dołączył(a): 31 sty 2016, o 15:35
Posty: 731
Lokalizacja: Kraków
Model SAABa: 9-3 SS 2,0t
1. klap niema
2. egr się zawsze zepsuć może, ale nie kosztuje majątku
4. z przodu są tylko inne amorki (zamienne z oplem, ale nie polecam), z tyłu jeden wahacz i amorki (nie zamienne z Oplem)
6. podstawową diagnostykę napędu możesz przeprowadzić tanim interfejsem OBD i telefonem.

-------------------------
B207L na lekkim koksie + LPG


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

 

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Warunki użytkowania | Polityka prywatności

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL