Zapomniałem hasła Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie   Wyślij ponownie e-mail aktywacyjny  

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  Strona 1 z 1
[ View Topic Options ] [ ‹‹ | ›› ]
Autor 
Wiadomość: Saab 9-3 polift diesel  
Offline
 Tytuł: Saab 9-3 polift diesel
PostNapisane: 11 lip 2019, o 22:19 
Plutonowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 cze 2015, o 11:10
Posty: 269
Lokalizacja: Warszawa
Model SAABa: 9-3 SS
Witam,
czy ktoś coś wie o tych cudenkach:
https://www.otomoto.pl/oferta/saab-9-3- ... BLRI2.html?
z tego co widzę, to jego cena waha się jak kurs walut. Miesiąc temu był za 27 tys. zł. Tydzień temu za 17, dzisiaj już 19,9 tys. zł.
No i kolejny ananas 9-3 polift w cenie osprzętu do silnika 1.9 ttid z Hiszpanii:
https://www.otomoto.pl/oferta/saab-9-3- ... C4rWI.html?
Ten drugi nawet ma mały przebieg jak na 11 diesla i można by zakładać, że te 300 tys jest prawdziwe. Czy jest to duzy przebieg jak na 1.9 ttid. Owiany forumową złą sławą silnik 2.2 tid przy takim przebiegu to się dopiero dociera.
Skoro droższe egzemplarze trafiają się mało zadbane, to czy warto kupić takie cos za 13 z załozeniem komplesowego remontu (silnik, skrzynia, nowy zawieszenie, itd.). Auto chcę ma 1,5 roku na ok. 100 tys. km.
Pozdrawiam

-------------------------
"Jeżeli Twoja żona chce się nauczyć jeździć samochodem nie stawaj jej na drodze"
Sam Levinson


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-3 polift diesel
PostNapisane: 12 lip 2019, o 08:26 
Podpułkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2012, o 11:27
Posty: 4326
Lokalizacja: Białystok
Model SAABa: 9-3 I Aero
Ja bym się 2 razy zastanowił czy warto wchodzić w saaba z dieslem. Ostatnio coraz więcej przypadków opisywanych przez właścicieli dotyczących umierania motorów 1.9, do tego problemy standardowe dla saaba pod względem elektroniki.
Pomijam już że obecnie saab jest postrzegany gorzej niż kiedyś E36 czy golf 3, a elitarność grona, architekci artyści i inżynierowie to mit, wyginęli jak dinozaury. Ale oczywiście nadal młodzi nabywcy SAABa naczytają się jaka to unikalna i niszowa marka i myślą że jak kupią saaba to od razu +20 to indywidualności lansu i inteligencji... Otóż nie, teraz to banda kretynów która nie potrafi nawet przetłumaczyć sobie 3 wyrazów po angielsku które im się wyświetlą na ekranie. A dlaczego jest tak jak jest? Bo teraz SSa przedlifta kupujesz za 2 wypłaty a polifta za 3... Stał się zwykłym szrotem do dojeżdżenia o poprawnym serwisowaniu nie ma mowy bo przecież jak można włożyć w samochód 6kzł na serwis jak on kosztował 7 :)

Jak masz do wydania powiedzmy 15k na samochód i kolejne 15k na serwis to lepiej poszukaj czegoś innego. Nawet byle skody. Odejda też rozterki z mechanikami którzy jak zobaczą że przyjechałeś saabem (pomijając że pod maską to Fiat a poza Opel) będą Cię dymać jak ksiądz ministranta...

A jak koniecznie saab to naprawdę poszukaj 2.0T, Jest mniej awaryjny niż 1.9tid

-------------------------
9-3 Aero Viggen MY02, 3xxKM --> 4xxKM under construction
9-3 Aero Viggen MY01, BSR STG 1- zmienił właściciela
900NG SE MY95 + B235R Viggen - znów mój, drag concept
9-5 Vector MY02 - zmienił właściciela
9-5 Aero MY02 motorschaden - zmienił właściciela
9-5 Aero MY01 - ciągnik - Zmienił właściciela
9000 Aero MY97 - Wół roboczy
W124 300CE
W210 E55 AMG
http://www.turbolaab.pl under construction


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-3 polift diesel
PostNapisane: 12 lip 2019, o 08:55 
Plutonowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 cze 2015, o 11:10
Posty: 269
Lokalizacja: Warszawa
Model SAABa: 9-3 SS
Levis napisał(a):
Ja bym się 2 razy zastanowił czy warto wchodzić w saaba z dieslem. Ostatnio coraz więcej przypadków opisywanych przez właścicieli dotyczących umierania motorów 1.9, do tego problemy standardowe dla saaba pod względem elektroniki.
Pomijam już że obecnie saab jest postrzegany gorzej niż kiedyś E36 czy golf 3, a elitarność grona, architekci artyści i inżynierowie to mit, wyginęli jak dinozaury. Ale oczywiście nadal młodzi nabywcy SAABa naczytają się jaka to unikalna i niszowa marka i myślą że jak kupią saaba to od razu +20 to indywidualności lansu i inteligencji... Otóż nie, teraz to banda kretynów która nie potrafi nawet przetłumaczyć sobie 3 wyrazów po angielsku które im się wyświetlą na ekranie. A dlaczego jest tak jak jest? Bo teraz SSa przedlifta kupujesz za 2 wypłaty a polifta za 3... Stał się zwykłym szrotem do dojeżdżenia o poprawnym serwisowaniu nie ma mowy bo przecież jak można włożyć w samochód 6kzł na serwis jak on kosztował 7 :)

Jak masz do wydania powiedzmy 15k na samochód i kolejne 15k na serwis to lepiej poszukaj czegoś innego. Nawet byle skody. Odejda też rozterki z mechanikami którzy jak zobaczą że przyjechałeś saabem (pomijając że pod maską to Fiat a poza Opel) będą Cię dymać jak ksiądz ministranta...

A jak koniecznie saab to naprawdę poszukaj 2.0T, Jest mniej awaryjny niż 1.9tid

Stoję przy poliftowym SSie, bo bardzo wygodnie mi się jeździ przedliftem w dalekie trasy. Mój 9-3 to już jest bardzo wysłużony i dlatego naturalną drogą był dla mnie polift z silnikiem diesla 1.9. Ale jak oglądałem już 5-6 szt. to te silniki były w słabej kondycji (na licznikach magiczne 200 tys. km, chyba przesunęła się już lekko granica przebiegu). Z reguły jak zimy to ciężko ma zakręcić. A oglądany ostatnio przy odpalaniu wydawał dziwne odgłosy. W stolicy polifty z 2.0 T to są w jakiś astronomicznych kwotach 35-50 i nawet nie są wersje 2.0T tylko 1.8 t, 2.0t. Nad octavią III to się zastanawiałem (okazyjnie użytkuje benzynę chyba 1.8 w turbo) ale jakoś nie mogę się do tego auta przekonać. Niby wszystko na swoim miejscu, ale czegoś tam brakuje. No i są dolewki oleju. Brałem też pod uwagę audi a4 b8, ale nie wiem czy tam jest jakiś dobry silnik w ogóle. Diesel raczej nie polecany, a benzyny też nie mają dobrej opinii. Tak na poważnie to się zastawiam nad nowym civikiem w sedanie w benzynie 1.5. Bo nie wiem czy jest sens kupować używane auto za 50 tys. zł i zastanawiać się czy dojedzie się do pracy. W poprzedniej pracy była tak insignia 2.0 cdti, który z trasy więcej razy wracała na lawecie niż na kołach. Plus akcje, że nie można jej otworzyć. Leasingodawca twierdził, że trzeba odstawić do serwisu. Po 2.0 cdti nie było w firmie diesla. Ale małe turbobenzyny astra V kombi chyba paliła z 14 litrów na autostradzie przy ciężkiej nodze. Z Warszawy do Wrocławia nie wystarczył jeden zbiornik paliwa.

-------------------------
"Jeżeli Twoja żona chce się nauczyć jeździć samochodem nie stawaj jej na drodze"
Sam Levinson


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-3 polift diesel
PostNapisane: 12 lip 2019, o 11:31 
Starszy Sierżant

Dołączył(a): 15 lut 2017, o 17:44
Posty: 399
Lokalizacja: Poznań
Model SAABa: 93 Linear kombi
Nie mogę złego słowa powiedziec na diesla od Fiata. Wcześniej miałem astre z tym silnikiem, przejechałem 150 tys mając auto 8 lat. Zregenerowalem alternator i rozrusznik oraz wymieniłem świece. Poza tym rozrząd i filtry.
Saaba już mam 3 lata i podobnie, zregenerowalem rozrusznik oraz alternator. Dodatkowo musiałem wymienić akumulator. Nawet świec jeszcze nie tykalem. Auto ma przejechane 280 tys km.

Pewnie Lewis ma dużo większe doświadczenie od strony serwisowej i dużo więcej tych aut przerabia, dzięki temu może coś więcej powiedzieć. No i pewnie dlatego odradza, że nie lubi diesli :-) Ja natomiast pisze od strony użytkownika. Choć pewnie jeśli miałbym drugi raz kupić Saaba to kupiłbym benzynę. Jednak to ze względu na rzadkie wyjazdy.

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka

-------------------------
Radek


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-3 polift diesel
PostNapisane: 12 lip 2019, o 12:34 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2016, o 19:55
Posty: 1271
Lokalizacja: warszawski zachodni
Model SAABa: 9-3 II
rdrajerczak napisał(a):
Nie mogę złego słowa powiedziec na diesla od Fiata. Wcześniej miałem astre z tym silnikiem, przejechałem 150 tys mając auto 8 lat. Zregenerowalem alternator i rozrusznik oraz wymieniłem świece. Poza tym rozrząd i filtry.
Saaba już mam 3 lata i podobnie, zregenerowalem rozrusznik oraz alternator. Dodatkowo musiałem wymienić akumulator. Nawet świec jeszcze nie tykalem. Auto ma przejechane 280 tys km.

Pewnie Lewis ma dużo większe doświadczenie od strony serwisowej i dużo więcej tych aut przerabia, dzięki temu może coś więcej powiedzieć. No i pewnie dlatego odradza, że nie lubi diesli :-) Ja natomiast pisze od strony użytkownika. Choć pewnie jeśli miałbym drugi raz kupić Saaba to kupiłbym benzynę. Jednak to ze względu na rzadkie wyjazdy.

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka

Mam podobne doświadczenie, 3 lata eksploatacji, ponad 260tys km i śmiga.

-------------------------
SAAB 1.9 II TTiD kombi 220KM 440Nm
SAAB 1.8t sedan...podrasowany... :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

 

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Warunki użytkowania | Polityka prywatności

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL