Zapomniałem hasła Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie   Wyślij ponownie e-mail aktywacyjny  

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  Strona 1 z 1
[ View Topic Options ] [ ‹‹ | ›› ]
Autor 
Offline
 Tytuł: 9-3 w dieslu. Dziennik poszukiwań
PostNapisane: 18 wrz 2018, o 08:25 

Dołączył(a): 18 wrz 2018, o 08:00
Posty: 3
Dzień dobry! Otóż z racji zezłomowania poprzedniego auta, a palacej potrzeby jeżdzenia do pracy (delegacyjnie, 3-7k km miesięcznie) postanowiłem nie jeździć fun carem (spalanie boli), a zakupić wygodnego diesla, który przejeździ pół roku (do marca - do czasu otrzymania auta służbowego) bez większych inwestycji (czytaj ogromnych) inwestycji, a potem zostanie sporzedany. Po wielu rozmowach z kolega z pracy, posiadaczem 9-3 V6 AERO, postanowiłem rozejrzeć się za Saabem :) Budżet skromny (zapewne za skromny i powinienem szukać czegoś z rocznika 2002), bo około 20-22k. Do tej pory odwiedzałem:

ODBYTE
----------------
niedziela 16.09.2018 Giżycko
ogłoszenie: https://www.olx.pl/oferta/saab-9-3-salo ... rzunX.html
ogłoszenie prywatne, trzeci właściciel

historia sprzedającego: Saab kupiony w salonie w gdańsku w leasing. Po leasingu odkupiony przez użytkowniczkę, trzy lata temu kupiony przez obecnego właściciela. Sprzedaje, bo ma leasingowa superb (tegoroczną, stała na podwórku).

Wersja wyposazenia: zupełny golas, ma tylko klimatronik dwustrefowy, fatalne nagłosnienie (lepsze mam w toyocie z 2004) i automatycznie opuszczane szyby (nie podnoszone).
Silnik chodzi równo, nie kopci, skrzynia płynnie wybiera biegi, lecz czuć końcówkę sprzęgła (wybiera przy samej górze pedału)

wątpliwości: prawe nadkole odpryski wielkości kilku cm, wdziera się rdza (podobno od kamieni, ale sa rozległe, a zaden inny element tego auta nie ma śladów rdzy), do tego z tej samej strony kielich skorodowany (jakby cały bok zaliczył dzwona). Twierdzi, że robiony w ASO, jednak faktury ma tylko na naprawe zawieszenia (końcówi, drążki), ASO zaprzecza, jakoby robiło w nim rozrząd (a właściciel mówi, że robił)

RYZYKO - całkiem spore

----------------
poniedziałek 17.09.2018 toruń
ogłoszenie: https://www.otomoto.pl/oferta/saab-9-3- ... BgVmS.html
komis przysalonowy, zostawiła klientka w rozliczeniu, która jest pierwsża właścicielką w Polsce

historia sprzedającego: Saab kupiony gdzies w Niemczech w 2013. Jeździło starsze małzenstwo, mężowi się zmarło, a żona zostawiła w rozliczeniu, gdy kupiła mniejsze nowe auto.

Wersja wyposazenia: dobrze wyposażony VECTOR, gra nieźle
wątpliwości: Wg protokołu z komisu, cały przód wykazuje 250-400 mikronów lakieru (resza ok 120-150), do tego zauważyłem źle spasowaną lewą lampę, bardzo pożółkłą, na nieoryginalnych śrubach. (druga pasuje idealnie, jest przejrzysta). Sprzegło przy wciskaniu wydaje chrobot (pdpodobnie łożysko, co kwalifikuje do wymiany całe sprzęgło), silnik nie dymi. Wydaje mi się, że przód miał mniej groźny dzwon, który był robiony u Mirka pod strzechą, jednak sprzęgło to ryzyko.

RYZYKO - WYSOKIE - KOSZTA PEWNE

PLANOWANE

sobota 22.09.2018

ogłoszenie: https://www.otomoto.pl/oferta/saab-9-3- ... 016591709a
salon warszawa, drugi właściciel, odkupił od swojej firmy.
historia sprzedającego: Saab kupiony przez jego firmę, od 2013 w jego posiadaniu (bez zmiany numeru rej.), sprzedaje bo czas na zmianę plu ma drugie.


Wersja wyposazenia: AERO
wątpliwości: Nie szukałem wersji TTID, ale w akcie poniekąd desperacji i ciekawości postanowiłem sprawdzić także mocniejszy automat (nigdy nie miałem, a auto na pół roku to dobra okazja do próby ;p). Nie napalam się, bo cena niska. Człowiek wysłał mi zdjęcie dowodu rejestracyjnego, aktualnie zbiera faktury z serwisu SAAB Lemon Cars Warszawa, w którym jest serwisowany). Raport CEPIK potwierdza coroczny przegląd nie wykazując problemów wypadkowych, to samo raport VIN, gdzie była jedynie odnotowana próba sprzedaży w 2015 roku za 38 tysięcy (sprzedawał obecny właściciel, twierdzi, że sondował cenę). Auto ma zaślepiony EGR, wycięte klapy wirowe i wymieniony wąż turbiny (podobno pęka), poza tym olej co 10kkm i olej skryzni co 50 kkm. Człowiek zna auto od nowości. Twierdzi, że cena taka, bo miał wielu klientów, którzy kręcili nosem na lakier i duzo rys eksploatacyjnych, plus w jednym miejscu miernik wskazuje ok. 600 mikronów (okolice nadkola, obszar ok. 5 cm, wysłał zdjęcia i twierdzi, że to drobna obcierka zarobiona po okresie garancyjnym). Dodatkowo dowiedziałem się, że auto raz na 3-4 tygodnie przeciągnie biegi z jedynki na dwójkę i lekko szarpnie. Działo się to kilka razy od kwietnia, olej był wymieniany 40 tys km temu. Czy to znaczy, że ta skrzynia jest szrotem?

RYZYKO - nieznane, nie sprawdziłem organoleptycznie.

głoszenie: https://www.otomoto.pl/oferta/saab-9-3- ... 016591709a
salon warszawa, drugi właściciel, odkupił od swojej firmy.
historia sprzedającego: Saab kupiony przez jego firmę, od 2013 w jego posiadaniu (bez zmiany numeru rej.), sprzedaje bo czas na zmianę plu ma drugie.

Kolejny w Warszawie do obejrzenia:
ogłoszenie: https://www.otomoto.pl/oferta/saab-9-3- ... 958a682f23
Wersja wyposazenia: AERO
wątpliwości: Kolejny TTID. Historia ta sama co wyżej, kierowca najpierw użytkował w firmie, potem odkupił, aktualnie jeździ jego syn, który po przeniesieniu się do wawy szuka mniejszego i w automacie. Drzwi wymieniane - walnął dzik. Faktury na regeneracje turbin, suzka faktur na EGR i klapy wirowe. Dwumasa i rozrząd, wymienione z fakturami.
Aczkolwiek od tego dzwonienia, szukania jeżdżenia to aż mam ochotę kupić bmw albo audi...

RYZYKO - teoretycznie dośc niskie.


Ostatnio edytowano 19 wrz 2018, o 13:02 przez Bachal, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-3 w dieslu. Dziennik poszukiwań
PostNapisane: 18 wrz 2018, o 17:17 
Starszy Sierżant

Dołączył(a): 15 lut 2017, o 17:44
Posty: 353
Lokalizacja: Poznań
Model SAABa: 93 Linear kombi
Skrzynia niekoniecznie musi być szrotem, ale przy przebiegu 220 tys km może nadawać się do remontu. Pytanie czy chcesz wkładać 3 tys PLN na remont zakładając, że auto będziesz miał pół roku. A to może być tylko wierzchołek góry lodowej jeśli chodzi o wydatki...

Wysłane z mojego SM-J330F przy użyciu Tapatalka

-------------------------
Radek


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-3 w dieslu. Dziennik poszukiwań
PostNapisane: 18 wrz 2018, o 17:32 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2016, o 19:55
Posty: 1087
Lokalizacja: warszawski zachodni
Model SAABa: 9-3 II
O, lemon cars i faktury...mi serwetki nawet nie dali , hehe.

Swojego diesla bym zaproponował gdybym jakaś fajna benzynę wynalazł w kombiaku:)

-------------------------
SAAB 1.9 II TTiD kombi 220KM 440Nm
SAAB 1.8t sedan...podrasowany... :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-3 w dieslu. Dziennik poszukiwań
PostNapisane: 19 wrz 2018, o 12:59 

Dołączył(a): 18 wrz 2018, o 08:00
Posty: 3
Dziękuję za odpowiedzi, aktualizacja w pierwszym poście.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

 

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Warunki użytkowania | Polityka prywatności

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL