Zapomniałem hasła Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie   Wyślij ponownie e-mail aktywacyjny  

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  Strona 1 z 1
[ View Topic Options ] [ ‹‹ | ›› ]
Autor 
Offline
 Tytuł: b204 vs b234 do innej marki rwd
PostNapisane: 20 cze 2016, o 09:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 paź 2015, o 08:40
Posty: 3
Lokalizacja: Pruszków
Model SAABa: 9-3 MY99
Czołem,

tytułem wstępu:
chcę zaaplikować silnik saab turbo do dużego rwd o aerodynamice kiosku ruchu i masie ok. 1300-1400kg, w połączeniu ze skrzynią r28
posiadam 9-3og z b204 na T25 i programem 225km 345Nm, długą skrzynią
zdecydowanie lubię ten silnik, do 9-3 jest OK, choć przydałby się większy Niuton z dołu, w krowie przełożenia będą prawie identyczne

pytanie:
czy macie doświadczenia w zakresie zbudowania setupu pod Niutony z dołu?
podejrzewam, że najlepiej będzie zrobić hybrydę b234/b205 + nieduże turbo,
ale może wystarczy odpowiednia sprężarka i zwykłe b204 będzie wystarczające?
sterowanie chcę pozostawić T5, na początek wystarczy mi ok. 250km, jakich wartości Nm i w jakim zakresie mogę się spodziewać?
działał już ktoś w tym kierunku?
czy koszt przygotowania samego silnika w przypadku b234/5 będzie znacząco wyższy od rewizji/remontu b204, czy wyrównanie krzywej momentu wynagrodzi wydane dodatkowe $$?

Z góry dziękuję za odpowiedzi!

-------------------------
Saab 9-3 2.0t LPG Stage2
i inne.... ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: b204 vs b234 do innej marki rwd
PostNapisane: 14 maja 2018, o 22:25 
Starszy Kapral

Dołączył(a): 7 paź 2015, o 09:02
Posty: 201
Lokalizacja: Wrocław / Z.Góra
Model SAABa: 9-5 SportCombi 2.0t
może tfsi ? kompresor moment z dołu i turbo w górze.

znam jedno b235 które wytrzymało 20kkm z niutem 500 ale oddało. 400 niutów na b205/235 jak najbardziej (hirsch robil program 280hp/400nM).

co do wytrzymałości to tak: 234/205, będzie najlepsze


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: b204 vs b234 do innej marki rwd
PostNapisane: 14 maja 2018, o 23:06 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 1119
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
235 z kutymi tłokami, korbami i rozwiertem z TD0418-20T

-------------------------
Saab 95 2,3T manual
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Honda CBR 900RR sc33
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: b204 vs b234 do innej marki rwd
PostNapisane: 14 maja 2018, o 23:11 
Starszy Kapral

Dołączył(a): 7 paź 2015, o 09:02
Posty: 201
Lokalizacja: Wrocław / Z.Góra
Model SAABa: 9-5 SportCombi 2.0t
remont na używkach b234 a kucie na 234/235 wyjdzie w podobnych pieniądzach. Musisz jedynie panewki jakieś sensowne znaleźć i zniesie 400hp/600nm


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

 

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Warunki użytkowania | Polityka prywatności

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL