Zapomniałem hasła Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie   Wyślij ponownie e-mail aktywacyjny  

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  Strona 2 z 3
[ View Topic Options ] Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona [ ‹‹ | ›› ]
Autor 
Offline
 Tytuł: Re: Ford Expedition custom exhaust - 2 x Magnaflow 10416, x-
PostNapisane: 20 lis 2020, o 11:54 
Starszy Sierżant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2016, o 20:09
Posty: 385
Model SAABa: 9-5 SC Vector
Więc co z tą hamownią?? Sprawdziłem moje osiągi, zszedłem poniżej 9 sec do 100 a miał prawie 11. To rezultat lepszy od Expy z silnikiem 5,4 który ma tych koni 30 więcej i rezultat taki sam jak w wersji 5,4 32V który tych koni ma 70 więcej i + 100 Nm. To auto waży na sucho ponad 2500 KG i ma DMC ponad 3200 tutaj poprawy prawie 2 sekund nie uzyskam 5 KM więcej, a na pewno nie przy brakujących 40KM i 100 NM

Hmmm


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Ford Expedition custom exhaust - 2 x Magnaflow 10416, x-
PostNapisane: 20 lis 2020, o 20:50 
Starszy Sierżant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2016, o 20:09
Posty: 385
Model SAABa: 9-5 SC Vector
Nie żebym się jakoś tą hamownią denerwował ale właśnie kupiłem w USA "Superchips Performance Tuner". W Stanach bo od producenta za 850 z przesyłką a ceny europejskie to 2500+ .

https://superchips.com/shop/f5-flashpaq-ca

to ustrojstwo grzebie w sterownikach auta (body, skrzynia, silnik) a proste jest w obsłudze jak pilota z TV. Ja użyję :
- performance mode +20 HP ( to teraz mi już pokaże chyba - 200 Nm - 100 KM )
- wywalę REV limiter i niech idzie do 7 tysi
- wywalę Speed limiter i zacznę latać
- przestawię punkty przełączania skrzyni na wyższe obroty

I pojadę znów do 4GT na rolki.

Kolejna sprawa, w USA te auta testuje się na zblokowanym biegu z przełożeniem 1:1 czyli 3, na 2 biegu jest 1,55:1 a na 4 biegu 0,77:1 choć nie wiem jakie to ma znaczenie. Czy ktoś z hamownią się wypowie ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Ford Expedition custom exhaust - 2 x Magnaflow 10416, x-
PostNapisane: 21 lis 2020, o 08:49 
Porucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 1549
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
Z tymi limitami to nie szalej bo ponoć hamerykańskie automaty nie lubią czochrania na wysokich obrotach...ponoć. Jeśli ten silnik ze skrzynią mają taki nie wykorzystany potencjał to tylko dmuchać. Jak kompresować to tylko większym Eatonem, mniejszego mam w Jaguarze XJR X300 4,0 R6 i robi ok. 350KM i 550Nm. Większy był chyba w XJR X308 i dalej. X308 na początku miały nikasil w bloku który schodził od lichego paliwa i dużo aut poszło na części - to chyba najlepszy dawca. Problemy będą dwa, jak sterownik przyjmie nadciśnienie i hamulce, a w zasadzie tylko serwo. Dobrze że Ferdek nie ma 4X4, odchodzi masa którą trzeba "podwójnie" rozpędzić i wyhamować.
Tak teoretycznie pasowało by zhamować przed i po...ale jak by kombinację były alpejskie to bym osikał.

-------------------------
Saab 95 2,3T manual - rozbity, szukam dawcy budy i power comeback
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Mitsubishi Pajero III Long 3,5 V6 manual SS - taki wycieczkobus terenowy
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Ford Expedition custom exhaust - 2 x Magnaflow 10416, x-
PostNapisane: 21 lis 2020, o 10:47 
Starszy Sierżant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2016, o 20:09
Posty: 385
Model SAABa: 9-5 SC Vector
Jak już mówiłem, tylny napęd wybrałem celowo. Silnik też. Późniejsze wersja miały 3 lub 4 zawory na cylinder i zmienne fazy rozrządu. Mi zależało na prostocie i ograniczeniu zbędnych części. TB też mam na linkę itp itd. W tym silniku nikasil jest naprawdę dobry i trwały a reszta tak zrobiona żeby silnik się nie grzał nawet przy jeździe w upały pod stałe wzniesienie z 4,5 tonową przyszepą. To samo tyczy napędu. Baza więc wybrana z rozmysłem.

Myślałem nad większym kompresorem. W 5.4 siedzi właśnie M112. EATON M90 wkładaja jako OEM do późniejszych V6 3.8 . Ja jestem pomiędzy więc może M90 starczy. Ty w Twoim Supercharged Jag masz M90 czy M60 bo zastanawiam się nad jednym z Twojego auta i jest w opisie M90 ale wygląda po obudowie na M60. W podobnej cenie mogę mieć nowy kompresor odśrodkowy od Speedmaster'ow. Nie grzeje się jak śrubowe ale ma i swoje wady.

Co do strojenia już od roku mam ofertę z V-tech z Krakowa. Oni robią USA dlatego też na taką hamownie jak ich pojechałem najpierw do 4GT z Katowic z której nie wyszło wiele bo chyba poczuł bym że straciłem 100 a może i 150 inwiecej Nm po zmianach.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Ford Expedition custom exhaust - 2 x Magnaflow 10416, x-
PostNapisane: 22 lis 2020, o 17:40 
Porucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 1549
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
Jeśli V-tech takie rzeczy robi (doładowanie a nie cipotuning) z pozytywnym skutkiem to jedna rzecz odpada, zostaje znaleźć podciśnienie dla serwa hamulcowego w dopiero doładowanym silniku.
Icka z zasady bym zakładał, sam wiesz jak auto jeździ latem a jak jesienią. Icek przy kompresorze to swego rodzaju akumulator ciśnienia - jadąc jednostajnie za przepustnicą w kolektorze jest w zasadzie podciśnienie, a przed przepustnicą ciśnienie, dając gazu otwierasz przepustnice a icek swoją pojemnością i ciśnieniem daje od razu "strzała" powietrzem w kolektor...choć automat zje połowę tego strzała.
Icek chłodząc zagęszcza powietrze i chłodzi głowicę, choć zdejmując 40 stopni z dolotu EGT pewnie spada o 8 stopni...ale może to być 8 stopni które dzieli "jeszcze daje rady" a "powoli puszczam".
Jak przejście przed chłodnice z ickiem było by trudne czy bardzo długie to są icki wodne, wkomponujesz małą chłodniczkę (rozmiarów jest multum) "gdzieś" z przodu, dwa węże 2-3l płynu i mała pompka...2l płynu na czerwonym się nie nagrzeje zatem chłodzenie powietrza jest zawsze.
Z tego co wiem mruczek ma M90 dlatego Ty myśl tylko o M112 - M60 mają chyba mietki kompresory 1,8-2,3l.
Mam pomysł na tani kosztowo kompresor odśrodkowy, ale boję się że do 2000rpm będzie podciśnienie, do 3000rpm atmosferyczne a dopiero powyżej 3000rpm będzie nadciśnienie - więc trochę licho...trzeba by znaleźć w necie takie projekty.
W stanach na bank kompresują te silniki, ciekawe czy rozrząd przestawiają...podejrzewam że turbo by przytrzymało spaliny i rozrząd mógł by zostać ori.
Daj jakieś liczby tych silników w innych autach - moc, Nm, przy ilu rpm i czy są jakieś doładowane...czy mają natrysk oleju na denka? (nie interesowałem się nigdy amerykanami, szkoda mi pół dnia szukania żeby błysnąć)

-------------------------
Saab 95 2,3T manual - rozbity, szukam dawcy budy i power comeback
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Mitsubishi Pajero III Long 3,5 V6 manual SS - taki wycieczkobus terenowy
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Ford Expedition custom exhaust - 2 x Magnaflow 10416, x-
PostNapisane: 22 lis 2020, o 18:14 
Porucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 1549
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
Aaa, jeszcze najważniejsze, bo z góry założyłem że Amerykanie nie szaleli...jaki ten silnik ma stopień sprężania?

-------------------------
Saab 95 2,3T manual - rozbity, szukam dawcy budy i power comeback
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Mitsubishi Pajero III Long 3,5 V6 manual SS - taki wycieczkobus terenowy
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Ford Expedition custom exhaust - 2 x Magnaflow 10416, x-
PostNapisane: 24 lis 2020, o 09:53 
Starszy Sierżant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2016, o 20:09
Posty: 385
Model SAABa: 9-5 SC Vector
O korzyściach IC nie musisz mi mówić a miejsca mam w ... i jeszcze trochę. U mnie jest stopień 9:1. Nie odprężają przy takich małych mocach jak 400 czy 500 koni. Ostatnio oglądałem ładny projekt doskonale udokumentowany z 990 KM i tam też nie był odprężany. W standardzie wychodził w wersji 390 KM i 550 Nm. Jeżeli chcesz przykłady danych z projektów mogę coś podrzucić, aczkolwiek większość jest powtarzalne ze względu na mnogość zestawów do kupienia na rynku. Mało kto się bawi w zakładanie M112 skoro Whipple, Vortech, Edelbrock i wielu innych producentów daje kompletne zestawy.

a co do zakupów w USA. Kupiłem w piątek, wczoraj wysłany, powinno być w piątek:

Obrazek

to szybsze zakupy niż w Polsce z wysyłką Pocztą Polską :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Ford Expedition custom exhaust - 2 x Magnaflow 10416, x-
PostNapisane: 24 lis 2020, o 10:27 
Kapral
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 kwi 2016, o 19:05
Posty: 172
Bardzo zaciekawił mnie ten temat i będę śledził. Bo z tego co piszesz auto można zestawem p&p ładnie zrobić bez rzeźbiarzy


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Ford Expedition custom exhaust - 2 x Magnaflow 10416, x-
PostNapisane: 24 lis 2020, o 10:39 
Starszy Sierżant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2016, o 20:09
Posty: 385
Model SAABa: 9-5 SC Vector
Można ale... w stanach pełny zestaw to wydatek od 3500 do 6000 USD. Ja będę więc rzeźbił 8-) .


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Ford Expedition custom exhaust - 2 x Magnaflow 10416, x-
PostNapisane: 24 lis 2020, o 11:29 
Kapral
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 kwi 2016, o 19:05
Posty: 172
Jak oglądałem Gas Monkey Garage to wyobaźnia była ograniczeniem :-)
Wiec mysle ze w PL jestesmy w stanie strugac podobnie lub lepiej, a efekt koncowy nie wyglada na druciarstwo ze stodoły.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Ford Expedition custom exhaust - 2 x Magnaflow 10416, x-
PostNapisane: 24 lis 2020, o 12:02 
Porucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 1549
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
Vortech-y są odśrodkowe, jak inne zestawy wyglądają to nie wiem...co kupiłeś?

-------------------------
Saab 95 2,3T manual - rozbity, szukam dawcy budy i power comeback
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Mitsubishi Pajero III Long 3,5 V6 manual SS - taki wycieczkobus terenowy
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Ford Expedition custom exhaust - 2 x Magnaflow 10416, x-
PostNapisane: 24 lis 2020, o 20:39 
Starszy Sierżant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2016, o 20:09
Posty: 385
Model SAABa: 9-5 SC Vector
Jeszcze nic w sprawie kompresora, na razie moje zmiany przyniosły -140 Nm i -40 KM więc chyba sobie daruję ;) i ciągle nie wiem gdzie leży problem z tym hamowaniem.

A tak serio to leci do mnie ten Flashpack od SuperChips do flashowania oprogramowania silnika i skrzyni biegów. Po rozmowach z zaprzyjaźnionymi użytkownikami F150 i Expedition wynika, że to najlepsze narzędzie dla osoby, która chce coś zmienić w działaniu skrzyni albo wgrać bezpiecznego gotowca czy zmienić limitery.

A przy okazji Koenigsegg CCR V8 też miał Ford Modular 4.6 pod maską :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Ford Expedition custom exhaust - 2 x Magnaflow 10416, x-
PostNapisane: 24 lis 2020, o 20:51 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 sie 2016, o 14:38
Posty: 2048
Lokalizacja: Września i okolice
Model SAABa: 93 SS 1.8t H.P.
"A przy okazji Koenigsegg CCR V8 też miał Ford Modular 4.6 pod maską :D[/quote]"

Ale tej stodoły raczej nie rozpędzisz tak szybko jak Koenigsegg'a CCR ;).
Za to pod górkę powinna iść jak złoto:).
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Ford Expedition custom exhaust - 2 x Magnaflow 10416, x-
PostNapisane: 24 lis 2020, o 22:54 
Starszy Szeregowy

Dołączył(a): 20 lip 2019, o 21:14
Posty: 130
Jaki problem z hamownią, na drogową jedź i zmierzą. One są do takich dziwolągów co stacjonarne nie dają rady.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Ford Expedition custom exhaust - 2 x Magnaflow 10416, x-
PostNapisane: 24 lis 2020, o 23:00 
Starszy Sierżant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2016, o 20:09
Posty: 385
Model SAABa: 9-5 SC Vector
Tylko wiesz. Jakoś je mierzą na stacjonarnych bez problemu a tu... ja nie, ja nie umiem, to nie da rady.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Ford Expedition custom exhaust - 2 x Magnaflow 10416, x-
PostNapisane: 25 lis 2020, o 09:00 
Starszy Szeregowy

Dołączył(a): 20 lip 2019, o 21:14
Posty: 130
Nie ma się co doktoryzować z tej stacjonarnej. Nie umieją, nie chcą to trudno ich problem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Ford Expedition custom exhaust - 2 x Magnaflow 10416, x-
PostNapisane: 25 lis 2020, o 09:05 
Porucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 1549
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
Kolejny klocek układanki https://www.ucando.pl/p/pompa-podcisnie ... VLZE6J-387 wszędzie indziej są prawie 2 x droższe.

-------------------------
Saab 95 2,3T manual - rozbity, szukam dawcy budy i power comeback
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Mitsubishi Pajero III Long 3,5 V6 manual SS - taki wycieczkobus terenowy
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Ford Expedition custom exhaust - 2 x Magnaflow 10416, x-
PostNapisane: 25 lis 2020, o 09:23 
Starszy Sierżant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2016, o 20:09
Posty: 385
Model SAABa: 9-5 SC Vector
A wracając do głównego tematu czyli wydechu, parę obserwacji:

- myślałem, że jak zrobię wydech to nie będę tak deptał bo i tak będę to V8 słyszał, g.... prawda, teraz dopiero but i znów but, i znów

- wydech robi wrażenie, gdy przyśpieszam albo ruszam w mieście, widzę jak się człowieki odwracają i patrzą i słuchają. To fajne uczucie, bo patrzą inaczej niż na kolejne BMW bez tłumika czy innego pierdzącego Opla.

- parę dni temu, stanąłem w małym koreczku, mała droga osiedlowa wpadająca na główną. Nagle słyszę, że coś dziwnie mi silnik pracuje na "idle". W lusterku za mną widzę F150 w tej samej budzie czyli podobny rocznik ze zmotanym wydechem. Dzieciaki otworzyły szybki i mówią, żebym dał trochę gazu. Ja deptam on depta, podjeżdżam z opóźnieniem do kolejnego auta na pełnym gazie te paręnaście metrów, on tak samo. Nawet małżonka ma miała uśmiech na twarzy bo to naprawdę miłe dźwięki. Potem niestety kilometr dalej się rozjechaliśmy. To niecodzienny widok i mi przypadł pierwszy raz. Spotkać w takich warunkach drugiego zmotanego Forda może się w ruchu codziennym nie zdarzyć.

- stoję w mieście na światłach, znów korek, na pasie obok po lewej nowa E-klasa, starsza elegancka Pani kierowca i młodsza pasażer, pewnie córka. Patrzy na gul gula z uśmiechem. Ruszają bo parę aut się straciło i ja też odjeżdżam z jeszcze głośniejszym gulaniem. Znów staję obok i pani pasażer z uśmiechem posyła mi buziaczka. To raczej nie moja aparycja sprawiła :D

Oj lubię ten wydech.

Co do waku, dzięki za info. aczkolwiek tylko w jednym przypadku widziałem konieczność zmiany. Przy opisie jednego wałka od Cam Comps'a jest to zaznaczone.

https://www.carid.com/comp-cams/info/ca ... eries.html

Muszę sprawdzić pozostałe zestawy z SC czy jest tam pompa albo zalecenie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Ford Expedition custom exhaust - 2 x Magnaflow 10416, x-
PostNapisane: 25 lis 2020, o 10:42 
Porucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 1549
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
To wydech test "blazy" przejdzie pozytywnie. Amerykańskie auta zbytnio wyrafinowane technicznie nie były (poza komfortem), podejrzewam że podciśnienie do serwa bierze po bożemu z kolektora ssącego gdzie kompresor zrobi nadciśnienie i po hamulcach.
Ja kiedyś chciałem zrobić tak:
- bierzesz turbo od jakiegoś tira, kombajna czy 40 tonowej wywrotki
- żeliwo wywalasz, przerabiasz stronę zimną tak by zrobić ułożyskowanie z łożysk wrzecionowych i koło pasowe - wytrzymują do przeszło 100000obrotów https://www.albeco.com.pl/data/catalogu ... ine-PL.pdf
- z wału korbowego wychodzisz dużym kołem na pasek wielorowkowy, małe koło które jest sparowane z większym kołem HTD , pasek HTD czy GT3 https://www.ebmia.pl/50-pasy-zebate-kol ... -akcesoria i do "kompresora" który ma małe koło
- dobrać tak średnice i przełożenia kół pasowych by przy np.6200rmp mieć na kompresorze 100000obr i przy obrotach jałowych mieć możliwie dużo na kompresorze
Wstępnie przeliczałem średnice kół i prędkości liniowe paska HTD i powinno styknąć, nawet jak się trochę przekroczy przy małym obciążeniu to nic się nie stanie.
Jak byś sam bawił się sterownikiem to miało by to sens.

-------------------------
Saab 95 2,3T manual - rozbity, szukam dawcy budy i power comeback
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Mitsubishi Pajero III Long 3,5 V6 manual SS - taki wycieczkobus terenowy
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Ford Expedition custom exhaust - 2 x Magnaflow 10416, x-
PostNapisane: 26 lis 2020, o 00:03 
Starszy Sierżant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2016, o 20:09
Posty: 385
Model SAABa: 9-5 SC Vector
Ach ten Twój test :)

Zaznaczam, że Pani z Mesia skończyła gimnazjum na oko 10 lat temu :D

A paczka nadana w Ogden w stanie Utah w poniedziałek wieczorem jest już w Kolonii czyli po sąsiedzku. I jak tu ufać ufać w Pocztę Polską skoro oni priorytet polecony z Gliwic do Katowic potrafią 8 dni przesyłać :shock:


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

 

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Warunki użytkowania | Polityka prywatności

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL