Zapomniałem hasła Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie   Wyślij ponownie e-mail aktywacyjny  

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  Strona 3 z 3
[ View Topic Options ] Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3 [ ‹‹ | ›› ]
Autor 
Offline
 Tytuł: Re: Ford Expedition custom exhaust - 2 x Magnaflow 10416, x-
PostNapisane: 26 lis 2020, o 10:49 
Porucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 1553
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
Test blazy jest dziwny/smutny ale prawdziwy...często tak robię. Wreszcie nareszcie będę robił wydech do Jaguara to dopiero się natestuje.

-------------------------
Saab 95 2,3T manual - rozbity, szukam dawcy budy i power comeback
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Mitsubishi Pajero III Long 3,5 V6 manual SS - taki wycieczkobus terenowy
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Ford Expedition custom exhaust - 2 x Magnaflow 10416, x-
PostNapisane: 26 lis 2020, o 21:06 
Starszy Sierżant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2016, o 20:09
Posty: 389
Model SAABa: 9-5 SC Vector
Co tam wkładasz do Jaga ??

Moja przesyłka od rana w Warszawie na odprawie. Dziwne bo UPS już powinien się skontaktować ze mną po kontroli w Kolonii na podstawie "Invoice" dołączonej do przesyłki, żebym cło opłacił a paczkę wypuścić dalej. Ale ani telefonu ani maila że mam im 200 zł VAT zapłacić od tych 226 USD. Cła nie powinno być bo to elektronika. Chyba, że nie było fakturki i kontaktują się z nadawcą i czekają na papiery.

EDIT: Jak ściągałem rzeczy z Japonii przez DHL, to w poniedziałek wysłane, we wtorek w Hongkongu DHL miał już odprawę i pierwszy telefon do mnie czy potwierdzam cenę z faktury bo nie ma tam kosztów przesyłki. W środę już pani prosiła o wypełnienie papierów przez mail. Wytłumaczyłem, że mam swój adres w Osace gdzie firma forwardingowa odbiera moje przesyłki wysłane przez sprzedawce jako lokalne i przesyła na mój adres w Polsce, dlatego na fakturze nie ma kosztów przesyłki. Powiedziała, że jak nie ma kosztów to nie ma i już. W czwartek kwota VAT do zapłaty mi przyszła na mail o 6 rano. Opłaciłem przed 7 a po 11 był transport DHL prosto z lotniska z paczką. Brawo oni, UPS widocznie nie ma tak sprawnego działania.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Ford Expedition custom exhaust - 2 x Magnaflow 10416, x-
PostNapisane: 27 lis 2020, o 10:33 
Porucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 1553
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
Ze względu na budowę auta (brak miejsca) jestem zmuszony zrobić trochę przerost formy nad treścią...6szt przelotów magnaflow - 4 stosunkowo małe i 2 duże na koniec. Na szczęście jakieś 1,5 roku temu kupiłem 15 czy 16szt średnio za nie całe 200zł - mam w czym wybierać. Tobie zależało na gulganiu, mi zależy na lekkim zaakcentowaniu silnika, Ty masz V8 z rasowym X pipem i automatem więc rezonans zbytnio Cię nie obchodzi...walczysz w zasadzie tylko z dB, ja mam 4,0 R6, kompresor i manual, jeden tłumik w rzędzie (jak Expo) to ogłuchnę, z dwoma będzie ciszej (nie cicho) ale rezonans zęby mi wybiję. Dopiero trzy sztuki w rzędzie dają radę w turbo, bez turbo może być mało, w Pajero mam trzy ale końcowy komorowy i rezonans "dopiero podchodzi/puka do drzwi", trzy przeloty mogły by być za mało. Na szczęście Magnaflow jest bardo dobrze pomyślany pod kontem rezonansu, każdy przelotowy Magnaflow ma minimum 1 zabezpieczenie antyrezonansowe, u mnie dwa pierwsze będą miały po 2 antyrezonansy a ostatni 1 standardowy antyrezonans. Wobec powyższego zakładam że zrealizuje moje założenie...wydech będzie bardziej czuć (na zewnątrz) jak słychać.

-------------------------
Saab 95 2,3T manual - rozbity, szukam dawcy budy i power comeback
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Mitsubishi Pajero III Long 3,5 V6 manual SS - taki wycieczkobus terenowy
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Ford Expedition custom exhaust - 2 x Magnaflow 10416, x-
PostNapisane: 2 gru 2020, o 21:28 
Starszy Sierżant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2016, o 20:09
Posty: 389
Model SAABa: 9-5 SC Vector
A więc po małych zamieszaniach z agencja celna ( Mimo moich telefonów do UPS od czwartku w sprawie przesyłki odezwali się do mnie dopiero we wtorek. Przesłałem potwierdzenia zakupu i płatności, pan powiedział że nie może znaleźć tego urządzenia ani w aparaturze ani w elektronice więc zapłacę podatek i cło i opłaty celne, razem około 400 zł przy odbiorze. Dziś przyjechał kurier i wręczył mi paczkę całkowicie zwolnioną z opłat... hmmm ) w końcu mam to coś:

Obrazek

Podłączyłem do kompa i zaktualizowałem. Choć soft był z września pojawił się update. I od razu do auta, zrobiłem trochę zdjęć żeby pokazać jakie to fajne i proste.

Po podłączeniu mamy wybór "Scan" do czytania błędów i kasowania, mamy "Gauge" do wyświetlania danych z pracy auta na żywo ale możemy też rejestrować do pliku i przeglądać na sucho na kompie, mamy "Info" do sprawdzenia softu auta i programatora oraz mamy to co najbardziej mnie interesowało czyli:

Obrazek

mamy tam parę zapisanych opcji, każda z nich zmienia ustawienia pracy silnika i skrzyni biegów.

Obrazek

do tego można wgrać gotowca lub zmienić pod własne potrzeby, wszystko w ramach obsługiwanych przez sterowniki podłączonego auta.

Ja kupiłem to auto nie po to żeby oszczędzać więc program z eco drivingiem mnie nie interesował, heavy tow też za bardzo mnie nie interesuje bo nawet nie mam co pociągnąć, 87 oktanowe paliwo to też nie mój target ( w USA standardem jest 81 więc program ten zmienia soft pod paliwo premium aby je lepiej wykorzystać ), no ale za to Performance... po to właśnie kupiłem ten flash'er.

Więc po wybraniu tej opcji mogę jak wyżej pisałem dostosować program pod siebie.

Obrazek

Oczywiście zniosłem speed limit, rev limit zostawiłem w pozycji performance, to samo z pozostałymi ustawieniami. Skorzystam z tego co zaproponowali i ewentualnie zmienię po dłuższym testowaniu. Każdą z tych pozycji mogę osobno ustawić jako fabryczną - Stock , jako zaproponowaną przez Superchips - Performance, lub zmienić obroty co + lub - 100, ciśnienia w skrzyni tak samo.

Po wybraniu tych opcji jakie mnie interesują Flashpack tworzy program:

Obrazek

i ostrzega mnie, że nie powinienem ciągnąć przyczepy cięższej niż 2700 kg i stosować minimum 91 oktan. Myślę, że mogę spełnić oba kryteria:

Obrazek

i następnie pyta czy wrzucić go do sterowników, gdy wybierzemy tak, trwa flash'owanie:

Obrazek

I to wszystko, proste, prawda ?? Całość zajęła parę minut od pierwszego podłączenia. Przy pierwszym podłączeniu zanim cokolwiek wybrałem Superchips najpierw zapisał sobie kopię oryginalnych programów abym mógł w każdej chwili wrócić do ustawień standardowych na przykład przed oddaniem auta do serwisu. Po podłączeniu programatora do komputera mam też podgląd jaki soft mam aktualnie wgrany.

Przypomnę raz jeszcze, że mnie ta przyjemność kosztowała 226 USD z przesyłką :D

A teraz jadę testować....


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Ford Expedition custom exhaust - 2 x Magnaflow 10416, x-
PostNapisane: 3 gru 2020, o 00:38 
Starszy Sierżant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2016, o 20:09
Posty: 389
Model SAABa: 9-5 SC Vector
... pojeździłem trochę i dużo się zmieniło. To nie to same auto. Już nie pracuje jak ciężarówka. Nie wiem, czy to bardziej zmiana ustawień skrzyni czy silnika ale całość jest naprawdę dobrze zestrojona. Rev limiter przesunął się z 4750 na prawie 6000, speeda nie sprawdzałem, jeździłem lokalnie po wioskach a jakoś ślisko dzisiaj. Za to, po pierwsze auto szybciej się wkręca podczas jazdy, reaguje na gaz bez opóźnienia, wciskam, jadę. Wtedy wpierw się zastanawiał. Po drugie, wraz z szybszą reakcją na gaz przyszła szybka praca skrzyni. Już się bałem, że ona tak ma. Wciskasz, auto myśli i przyśpiesza a po pewnym czasie następuje kick-down i dopiero się zbiera albo i nie następuje i się nie zbiera, prawie manewry szybkiego wyprzedania trzeba było planować wcześniej żeby nie zamulać. Teraz wciskasz, auto jedzie i od razu zrzuca bieg żeby przyśpieszyć. W końcu mam wrażenie że to ja steruję skrzynią poprzez dozowanie gazu a nie jak na statku daję tylko komendę cała na przód i czekam na reakcję. Pewnie miała na to wpływ nie tylko zmiana obrotów do przełączeń biegów ale i zmiana ciśnień na zaworach. Rozumiem wcześniejsze założenia pracy układu napędowego przy dostosowaniu do holowania ciężkiej przyczepy, ale teraz... jestem bardziej niż zadowolony.

Całość powtórzę kosztowała mnie około 800 zł. Może to nie ten poziom co indywidualne mapowanie na hamowni za które musiałbym zapłacić około 1500 - 2000 zł ( jeżeli udało by się im wejść do sterownika, a co po kompresorze i tak mnie czeka ) ale nie wiem czy przeprogramowali by do tego również skrzynię biegów w tej cenie i czy w ogóle było by to możliwe. Sam programator jest sprytnie zabezpieczony przed używaniem na większej ilości aut. Po podłączeniu do auta zgrywa stock'owy soft i wraz z VINem zapisuje w pamięci, zapisuje również jakie oprogramowanie jest wgrane do ECU. Jeżeli mam teraz wgrany poziom Performance to nie użyję programatora z innym autem. Aby to zrobić, muszę przywrócić fabryczny soft do auta i dopiero wtedy mogę dokonać zmian w kolejnym aucie. Oczywiście można to legalnie przeskoczyć. Zostawiam moje auto na Performance, podłączam się do mojego lapka do oprogramowania Superchips i wybieram opcję Clear VIN za 100 USD. Sprytne.

A wracając do wydechu. Wrzuciłem Performance i wsiadłem w auto żeby pojeździć. Dojeżdżam do końca mojej drogi, skręcam i wjeżdżam na główną, oczywiście noga w pozycji WOT. Po chwili przychodzi SMS, nadawca - sąsiad z domu na rogu mojej i głównej, treść - " Co za klank, cool " odpisuję, że mam nadzieję, że to nie sarkazm i obiecuję odjeżdżać spokojniej wieczorami. Po chwili odpowiedź - " Nie, dobrze jest " " to z zazdrości "

Czyli jest dobrze, skoro poważny Pan prezes międzynarodowej firmy zachwyca się dźwiękiem gdy jadę drogą a on siedzi w domu. To ten sam, któremu międzynarodowe zasady panujące w firmie matce nie pozwolą na zakup dużej V8 bo ekologia i normy spalin nie wyjdą.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Ford Expedition custom exhaust - 2 x Magnaflow 10416, x-
PostNapisane: 4 gru 2020, o 08:46 
Porucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 1553
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
Dźwięk teraz będzie ostrzejszy/bardziej nerwowy/z pazurem bo superchips przyspieszył zapłon...czyli w zasadzie przystosował silnik do Europejskiego paliwa, choć te Amerykańskie oktany jakoś inaczej się liczy, ale i tak mają mniej niż EU

-------------------------
Saab 95 2,3T manual - rozbity, szukam dawcy budy i power comeback
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Mitsubishi Pajero III Long 3,5 V6 manual SS - taki wycieczkobus terenowy
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Ford Expedition custom exhaust - 2 x Magnaflow 10416, x-
PostNapisane: 4 gru 2020, o 09:37 
Starszy Sierżant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2016, o 20:09
Posty: 389
Model SAABa: 9-5 SC Vector
Oj tak... pierwsze skojarzenie na wolnych obrotach : " Brzmi jakbym mu włożył ostrzejszy wałek " :) .

Sprawa druga, dziś rano pojeździłem w drodze do przedszkola i po bułki dla reszty zdalnie pracującouczących się domowników i ku mojej radości jeździłem bokiem. Pierwszy rogal na twarz wszedł po wysadzeniu przedszkolaka i ruszeniu z WOT. Wczoraj nie jeździłem i wciąż mam zapisane odczucia ze starej jazdy, więc ten Superchips od razu znów mnie zadziwił. Wiem, że wilgotno choć w końcu plus na termometrze, ale wcześniej nawet po deszczu nie było to takie oczywiste. Opisowo wszystko się pokrywa z tym co pisałem wcześniej. Przed zmianą, wchodziłem w łuk auto jechało normalnie choć chciałem bokiem, potem nagle w końcu wchodziło w ślizg mniej kontrolowanie i często bardzo nerwowo. Teraz wchodzę w łuk czy zakręt i po prostu gaz a on wychodzi tyłem z linii, puszczasz gaz wraca, dociskasz gaz a on łamie się bardziej. Wtedy to samo z przyśpieszeniem, jakby budował ciśnienie, moment na zmianę biegu i potem było to coś, teraz wszystko jest płynnie. To chyba te ustawienia skrzyni dużo dały, nie wierzę, żeby tak dużo mocy przyszło. Nie wiem czy V-tech by mi pogrzebał też w tym sterowniku czy tylko zmienił mapę pod nasze paliwo bo w opisach programowania ich amerykanów tylko o silnikach piszą. Myślę, że to nie był by ten efekt. W każdym bądź razie w Saab'ie brakowało mi zarzucania dupką po przesiadce z mojej E32. Teraz radość zaczyna wracać.

Co do paliwa tak... jak zawsze masz rację. Wszystko zależy od metody wyznaczania. U Nas stosuje się RON. W skrócie jest obliczany przy 600 obr/min. W Stanach używa się MON obliczany przy 900 obr.min, z wstępnie podgrzaną mieszanką i do tego na silniku ze zmiennym czasem zapłonu ( coś jakby bardziej rzeczywisty pomiar dla auta ) Między RON a MON dla benzyny jest jakieś 8 punktów różnicy czyli paliwo 98 RON to jakieś 90 MON. A żeby nie było tak prosto na dystrybutorach w USA przyjęło się oznaczenie R+M/2 czyli sumują liczbę RON z MON i dzielą przez 2. Tak więc minimalne paliwo 91 wymagane przez mój program w sterowniku to nić innego jak nasza standardowa 95. Wcześniej mogłem spokojnie jeździć na Etylinie 86 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Ford Expedition custom exhaust - 2 x Magnaflow 10416, x-
PostNapisane: 4 gru 2020, o 16:11 
Porucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 1553
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
Zatem zapłon można jeszcze przyspieszyć...jak chips to ogarnie. LPG raczej masz - ja w Saabie miałem zapłon na pograniczu stuku na Pb 98 i na Pb starałem się nie szaleć, szalałem na LPG bo "ma mieć" przeszło 100 oktan i trudniej się zapala.
Podejrzewam że chipsem zrobił by też program pod kompresor.

-------------------------
Saab 95 2,3T manual - rozbity, szukam dawcy budy i power comeback
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Mitsubishi Pajero III Long 3,5 V6 manual SS - taki wycieczkobus terenowy
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Ford Expedition custom exhaust - 2 x Magnaflow 10416, x-
PostNapisane: 4 gru 2020, o 16:24 
Starszy Sierżant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2016, o 20:09
Posty: 389
Model SAABa: 9-5 SC Vector
No oczywiście, że mam LPG :D po zmianie wydechu było za bogato, musiałem stroić bo czeka wywalało. Mapy się bardzo rozjechały.
Stroiłem na korekty krótkoterminowe paliwa podczas jazdy, ale musiałem też wrzucić korektę według ciśnienia ostro w dół bo przy zejściu z obrotów bo robiło się chwilowo bardzo bogato. Korekty wracały w pobliże zera dopiero na jałowym albo przy ponownym obciążeniu.

Ogarnąłem:

Obrazek

Teraz poszło minimalnie w drugą stronę ale w granicach +5% a długoterminowe są w normie.

Benzynę zaczynam tankować 98, może ma to teraz uzasadnienie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Ford Expedition custom exhaust - 2 x Magnaflow 10416, x-
PostNapisane: 18 gru 2020, o 12:57 
Porucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 1553
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
Teraz uzasadnienia nie ma. O "mocy" paliwa świadczy liczba opałowa a nie oktanowa...im większy oktan tym benzyna jest odporniejsza na samozapłon (ale trudniej zapalarna) pod wpływem ciśnienia sprężania ale ma deczko mniejszą liczbę opałową, a jak wiadomo im większe ciśnienie tym sprawność silnika większa...w ostatnich 40 latach oktany na stacjach rosły, sprężanie w silnikach też a spalanie malało.

-------------------------
Saab 95 2,3T manual - rozbity, szukam dawcy budy i power comeback
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Mitsubishi Pajero III Long 3,5 V6 manual SS - taki wycieczkobus terenowy
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

 

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Warunki użytkowania | Polityka prywatności

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL