Zapomniałem hasła Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie   Wyślij ponownie e-mail aktywacyjny  

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  Strona 1 z 1
[ View Topic Options ] [ ‹‹ | ›› ]
Autor 
Wiadomość: Forester s turbo  
Offline
 Tytuł: Forester s turbo
PostNapisane: 11 lip 2021, o 20:52 
Plutonowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 kwi 2016, o 19:05
Posty: 268
Witam, tydzień temu zakupiłem forester'a
I chciał bym zbudowac poprawny wydech, czyli oddać dźwięk boxera.
Obecnie mam takie cudo zamontowane przez poprzedniego właściciela.

Poradzilem się w tej kwestii Dsz gdyż przy budowie wydechu przy 9-3 dobrze mi poradził i skończyło się tylko na poprawkach.

"To 2,5" po całości lub po 90%. Trzy przeloty okrągłe najlepiej magnaflow...a musowo ostatni, bo dla dźwięku i one mają więcej jak 2,5". Magnaflow ma też antyrezonansowy cwancyk...sport metalowy kat by się zdał, możesz sikać na eko i stację kontroli, ale metal kat wycisza świst i gwizd turbiny, choć ma to też swój urok. 2,5" od turbo, dalej mały krótki, dalej 2,5" mały(mała średnica ok 12-13cm) i dłuższy, a w zasadzie najdłuższy jaki wejdzie, dalej 2,5". Ostatni magnaflow największy i najdłuższy jaki znajdziesz, ma bodaj 15,6cm średnicy i są długie na 30, 50 i 65cm, wylot mają chyba na 67mm - są tej średnicy Vbandy lub rura 70mm co ma w środku 67mm. Można zrobić 3szt końcówek wydechu - 67, 65 i 63,5mm czyli 2,5" i wszystko pasuje w siebie. Czemu tak...trzeba po trochu wygładzić fale/wybuch ale zachować prędkość/impet żeby w ostatnim się pięknie rozj_bało."

Chciał bym poznać rady i opinie innych osób.
Z góry dziękuję ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Forester s turbo
PostNapisane: 12 lip 2021, o 16:55 
Porucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 1626
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
Piszę tu a nie w wiadomościach. Te pierwsze powinny być o małej średnicy 11-13cm, pierwszy krótki ok 30cm a drugi możliwie długi 40-50cm...ktoś już tu kiedyś pisał że receptą na rezonans w Saabie jest długi tłumik środkowy - w jego przypadku środkowy to pierwszy bo były tylko dwa. Ostatni mus magnaflow 15,6cm średnicy i ok 50cm długości...ja w Saabie miałem 65cm. Magna ma ładną barwę dźwięku i 2,5" ma średnicę w środku na oko 70mm - nie mam takiej suwmiarki żeby w środku zmierzyć. Można wtedy zrobić trzy o różnej średnicy końcówki...to naprawdę dużo zmienia w dźwięku.

-------------------------
Saab 95 2,3T manual - rozbity, szukam dawcy budy i power comeback
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Mitsubishi Pajero III Long 3,5 V6 manual SS - taki wycieczkobus terenowy
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Forester s turbo
PostNapisane: 12 lip 2021, o 17:26 
Plutonowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 kwi 2016, o 19:05
Posty: 268
Żeby uściślić mowa o glasspack magnaflow?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Forester s turbo
PostNapisane: 12 lip 2021, o 21:27 
Porucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 1626
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
Broń panie boże. Glasspack nie ma wytłumienia watą, przerabiałem "glasspacka" z AWG jako pierwszy, fakt wyostrzył dźwięk samego wydechu, ale dawał w środku auta takie metaliczne śrutowanie, na dłuższą metę męczące. No chyba że wydech ma być słychać ciągle, tylko że wtedy max trasa 50km i odpoczynek. Zasada jest taka by spaliny rozprężały się w wytłumionym tłumiku (za duża średnica rur też daje taki efekt), w wolnossaku może nie jest to takie istotne-mam w busie AWG, ale jak turbo pompuje 1 bar to spaliny mają naprawdę duże ciśnienie. W Pajero dałem dwa przeloty i jeden ostatni komorowy magna, dzwięk jest lekko ostry i wysoki-do terenówki pasuje, ale jak by dać komorowy na drugi ( bo fajnie rozbija pojedynczy wybuch na dwa ) i duży przelot ostatni to efekt był by kozak. W pajero na to miejsca nie było a w turbo nie wygłuszony komorowy na drugi by śrutował, a i dla przepływu przelot lepszy.

-------------------------
Saab 95 2,3T manual - rozbity, szukam dawcy budy i power comeback
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Mitsubishi Pajero III Long 3,5 V6 manual SS - taki wycieczkobus terenowy
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

 

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


cron

Warunki użytkowania | Polityka prywatności

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL