Zapomniałem hasła Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie   Wyślij ponownie e-mail aktywacyjny  

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  Strona 2 z 2
[ View Topic Options ] Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2 [ ‹‹ | ›› ]
Autor 
Wiadomość: DIY remont silnika  
Offline
 Tytuł: Re: DIY remont silnika
PostNapisane: 3 sty 2019, o 20:19 
Starszy Sierżant

Dołączył(a): 13 kwi 2013, o 20:15
Posty: 376
Model SAABa: 9-5
Jestem pod wrażeniem wykonania tłoków Wossner. Sprawdzałem, jakie są wagowe rozbieżności między tłokami. Myślałem, że trzeba będzie je wyrównać, a się okazuje, że praktycznie nie różnią się wagą, więc zostawiam tak, jak jest. Naprawdę wygląda to na dopracowany produkt. Jak się ogląda filmy na YT, to najczęściej waga tłoków wymaga "korekty", a tu wszystko się elegancko zgadza. Dla ciekawskich porównanie wagi w stosunku do standardowych tłoków.

Standard:
tłok - 390 g.
sworzeń - 158 g.

Wossner:
tłok - 374 g.
sworzeń - 120 g.

Wychodzi, że standardowy komplet jakieś 10% cięższy.

-------------------------
Saab 9-5 2.3t 260KM/400NM MY98


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: DIY remont silnika
PostNapisane: 4 sty 2019, o 08:53 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 1269
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
Za coś w końcu płaciłeś te 2 tys

-------------------------
Saab 95 2,3T manual - rozbity, szukam dawcy budy i power comeback
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Honda CBR 900RR sc33 czarna - SPRZEDAM
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Mitsubishi Pajero III Long 3,5 V6 manual SS - taki wycieczkobus terenowy
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: DIY remont silnika
PostNapisane: 19 sty 2019, o 19:38 
Starszy Sierżant

Dołączył(a): 13 kwi 2013, o 20:15
Posty: 376
Model SAABa: 9-5
Z ciekawości testowałem szczelność zaworów - głowica jeszcze przed regeneracją. Zawory ssące szczelne, ale wydechowe wszystkie puszczają.

https://www.youtube.com/watch?v=iyP8Jp1W8nI&feature=youtu.be

-------------------------
Saab 9-5 2.3t 260KM/400NM MY98


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: DIY remont silnika
PostNapisane: 24 sty 2019, o 21:49 
Starszy Sierżant

Dołączył(a): 13 kwi 2013, o 20:15
Posty: 376
Model SAABa: 9-5
Takie fanty jeszcze przyszły. Muszę przyznać, że na pierwszy rzut oka jakość wykonania naprawdę bardzo dobra. Zobaczymy, jak trzymają wymiary, ale to za jakiś czas. Standardowe korby w porównaniu do kutych wyglądają w niektórych miejscach na bardziej masywne, co mnie trochę zaskoczyło. Rzeczywiście korby chyba nie są słabym punktem tego silnika.


Załączniki:
IMG_20190124_182247.jpg
IMG_20190124_182247.jpg [ 94.94 KiB | Przeglądane 292 razy ]
IMG_20190124_182508.jpg
IMG_20190124_182508.jpg [ 50.33 KiB | Przeglądane 292 razy ]
IMG_20190124_183018.jpg
IMG_20190124_183018.jpg [ 107.87 KiB | Przeglądane 292 razy ]
IMG_20190124_183033.jpg
IMG_20190124_183033.jpg [ 107.14 KiB | Przeglądane 292 razy ]
IMG_20190124_183048.jpg
IMG_20190124_183048.jpg [ 84.7 KiB | Przeglądane 292 razy ]
IMG_20190124_183131.jpg
IMG_20190124_183131.jpg [ 57 KiB | Przeglądane 292 razy ]

-------------------------
Saab 9-5 2.3t 260KM/400NM MY98
Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: DIY remont silnika
PostNapisane: 25 sty 2019, o 20:12 
Starszy Sierżant

Dołączył(a): 13 kwi 2013, o 20:15
Posty: 376
Model SAABa: 9-5
Waga korb:

standard - 842 g.
kuta - 668 g.

Standard cięższy o jakieś 26%.

Czyli układ korbowo-tłokowy:

standard - 1390 g.
kute - 1162 g.

Standard cięższy o jakieś 20%.

Tyle statystyki. Kute korby fabrycznie wyważone praktycznie co do grama względem siebie. Łączenie stopy korbowodu praktycznie niewidoczne. W standardzie widoczne szczeliny w niektórych miejscach. W kutych jedynie rowek olejowy w główce moim zdaniem gorzej wykonany. Jedynie do tego można się na ten moment czepić.


Załączniki:
IMG_20190124_182340.jpg
IMG_20190124_182340.jpg [ 63.32 KiB | Przeglądane 270 razy ]
IMG_20190124_201510.jpg
IMG_20190124_201510.jpg [ 64.54 KiB | Przeglądane 270 razy ]
IMG_20190124_182312.jpg
IMG_20190124_182312.jpg [ 54.39 KiB | Przeglądane 270 razy ]
IMG_20190124_182307.jpg
IMG_20190124_182307.jpg [ 55.79 KiB | Przeglądane 270 razy ]

-------------------------
Saab 9-5 2.3t 260KM/400NM MY98
Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: DIY remont silnika
PostNapisane: 25 sty 2019, o 21:04 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 1269
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
art1man napisał(a):
Waga korb:

standard - 842 g.
kuta - 668 g.

Standard cięższy o jakieś 26%.

Czyli układ korbowo-tłokowy:

standard - 1390 g.
kute - 1162 g.

Standard cięższy o jakieś 20%.


Czyli balans można bez zastanowienia wywalić

-------------------------
Saab 95 2,3T manual - rozbity, szukam dawcy budy i power comeback
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Honda CBR 900RR sc33 czarna - SPRZEDAM
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Mitsubishi Pajero III Long 3,5 V6 manual SS - taki wycieczkobus terenowy
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: DIY remont silnika
PostNapisane: 26 sty 2019, o 20:49 
Starszy Sierżant

Dołączył(a): 13 kwi 2013, o 20:15
Posty: 376
Model SAABa: 9-5
DSZ- napisał(a):
Czyli balans można bez zastanowienia wywalić


I taki jest plan.

Mocno się zastanawiałem, czy w ogóle wymieniać korby. Ostatnio oglądałem starą korbę i zauważyłem pęknięcie na tulejce w główce, więc mam nadzieję, że nowe korby wyjdą silnikowi na dobre.
Dzisiaj sprawdzałem pasowanie panewek korbowodowych, a właściwie jednej panewki. Wyszło 0.05, czyli tak, jak na głównych.


Załączniki:
IMG_20190125_202419.jpg
IMG_20190125_202419.jpg [ 705.6 KiB | Przeglądane 244 razy ]
IMG_20190126_193954.jpg
IMG_20190126_193954.jpg [ 55.7 KiB | Przeglądane 244 razy ]

-------------------------
Saab 9-5 2.3t 260KM/400NM MY98
Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: DIY remont silnika
PostNapisane: 16 lut 2019, o 09:45 
Starszy Sierżant

Dołączył(a): 13 kwi 2013, o 20:15
Posty: 376
Model SAABa: 9-5
Blok pojechał wczoraj na rozwiercanie do firmy Dziak Motorsport. Mają go najpierw "ocenić" i w poniedziałek-wtorek mają dzwonić, czy blok się nadaje do rozwiertu. Chciałem się jeszcze upewnić o jedną rzecz: na pudełku jest podany wymiar tłoka i pasowanie. Wynika, że tłok ma 90.43mm plus pasowanie 0.07, więc średnica cylindra wychodzi 90.5 zgodnie z katalogiem. Jak mierzyłem jeden tłok, to wychodziło mi jakieś 90.44. Znalazłem gdzieś w instrukcji, że tłok ma napyloną warstwę ochronną:

"Wossner clearances are set before coating. Coatings are 0.012mm (0.00047”) thick and should be deducted when measuring for piston to bore clearance."

Czy z tego wynika, że wielkość cylindra powinna wynosić 90.43+0.07+0.012=90.512mm ?

Jeżeli tak, to ciekawe, jak będą pasowały pierścienie? Czy nie będzie za dużego luzu na zamku?

Czy znowu za bardzo kombinuję i trzymać się po prostu katalogu 90.5?


Załączniki:
IMG_20190103_164827.jpg
IMG_20190103_164827.jpg [ 59.73 KiB | Przeglądane 61 razy ]

-------------------------
Saab 9-5 2.3t 260KM/400NM MY98
Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: DIY remont silnika
PostNapisane: 19 lut 2019, o 18:05 
Starszy Sierżant

Dołączył(a): 13 kwi 2013, o 20:15
Posty: 376
Model SAABa: 9-5
Nikt z Was nie przerabiał tematu?

-------------------------
Saab 9-5 2.3t 260KM/400NM MY98


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

 

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Warunki użytkowania | Polityka prywatności

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL