Zapomniałem hasła Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie   Wyślij ponownie e-mail aktywacyjny  

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  Strona 3 z 3
[ View Topic Options ] Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3 [ ‹‹ | ›› ]
Autor 
Wiadomość: DIY remont silnika  
Offline
 Tytuł: Re: DIY remont silnika
PostNapisane: 1 mar 2019, o 13:38 

Dołączył(a): 3 lut 2019, o 23:35
Posty: 7
Model SAABa: 9-5 2.3t
Nie. Silnik siedzi w aucie (a przynajmniej to, co z niego zostało po ściągnięciu osprzętu całego oraz głowicy). Chcę ściągnąć pokrywę rozrządu, ponieważ została źle uszczelniona. Nie mogę rozrząd zablokować, ponieważ nie ma górnej głowicy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: DIY remont silnika
PostNapisane: 1 mar 2019, o 17:20 
Starszy Sierżant

Dołączył(a): 13 kwi 2013, o 20:15
Posty: 387
Model SAABa: 9-5
Trzeba kombinować z dorobieniem jakiejś blokady. Chyba najlepiej zdjąć osłonę koła zamachowego koło miski olejowej. Można tam coś przykręcić (płaskownik, kątownik itp.), aby zablokować koło zamachowe na zębatce. Niby w WIS można znaleźć, jak wygląda "firmowa" blokada, ale na "żywo" nigdy czegoś takiego nie widziałem.


Załączniki:
blokada.jpg
blokada.jpg [ 225.23 KiB | Przeglądane 370 razy ]

-------------------------
Saab 9-5 2.3t 260KM/400NM MY98
Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: DIY remont silnika
PostNapisane: 6 mar 2019, o 20:01 
Starszy Sierżant

Dołączył(a): 13 kwi 2013, o 20:15
Posty: 387
Model SAABa: 9-5
Dzisiaj początek zabawy z wywalaniem balansu. Zakupiłem zaślepki od kolegi z forum WITEK_95. Na razie wybiłem tylko panewkę balansu od strony ssącej. Do demontażu zastosowałem 50 centymetrową rurkę stalową 42.4x2.6. Bardzo dobrze się spasowała z blokiem i nadspodziewanie elegancko poszło. Jak się potem okazało panewka na wymiary 44x40, więc rurka idealnie pasowała do tego zadania. Oczywiście panewka rok produkcji 1997, więc siedziała tam od początku. Wyglądała całkiem nieźle. Myślałem, że trzeba będzie wybijać brok, żeby ją wyciągnąć, bo było dosyć mało miejsca, ale udało się ją fajnie wyciągnąć za pomocą magnesu na przedłużce.

Czy ktoś z Was zaślepiał balans? Bo mam takie pytanie - dlaczego jest zaślepiane miejsce po panewce, ale tylko od strony ssącej? Wydechowa ma zostać nieruszona....


Załączniki:
IMG_20190306_191609.jpg
IMG_20190306_191609.jpg [ 88.65 KiB | Przeglądane 311 razy ]
IMG_20190306_192057.jpg
IMG_20190306_192057.jpg [ 73.63 KiB | Przeglądane 311 razy ]
IMG_20190306_192613.jpg
IMG_20190306_192613.jpg [ 137.71 KiB | Przeglądane 311 razy ]
IMG_20190306_193322.jpg
IMG_20190306_193322.jpg [ 53.19 KiB | Przeglądane 311 razy ]
IMG_20190306_193329.jpg
IMG_20190306_193329.jpg [ 52.56 KiB | Przeglądane 311 razy ]
IMG_20190306_193348.jpg
IMG_20190306_193348.jpg [ 66.42 KiB | Przeglądane 311 razy ]

-------------------------
Saab 9-5 2.3t 260KM/400NM MY98
Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: DIY remont silnika
PostNapisane: 9 mar 2019, o 15:34 
Starszy Sierżant

Dołączył(a): 13 kwi 2013, o 20:15
Posty: 387
Model SAABa: 9-5
Dzisiaj była wizyta w SPA. Niespodziewanie bardzo owocna, bo uzyskałem odpowiedź na pytanie:

art1man napisał(a):
Czy ktoś z Was zaślepiał balans? Bo mam takie pytanie - dlaczego jest zaślepiane miejsce po panewce, ale tylko od strony ssącej? Wydechowa ma zostać nieruszona....


Już gadam sam do siebie i odpowiadam, więc chyba nie jest ze mną dobrze... hehe...

Testowałem, w jaki sposób krąży olej po bloku. Dzięki temu już wiem, że rzeczywiście nie ma konieczności zaślepiania panewki po wałku od strony wydechowej... Zresztą sami zobaczcie, bo pobawiłem się i przygotowałem parę "slajdów". Na żółto zaznaczyłem kanały olejowe. Mam nadzieję, że nic nie namieszałem. Miłej lektury.


Załączniki:
IMG_20190309_095451.jpg
IMG_20190309_095451.jpg [ 154.53 KiB | Przeglądane 275 razy ]
IMG_20190309_115550.jpg
IMG_20190309_115550.jpg [ 167.61 KiB | Przeglądane 275 razy ]
IMG_20190309_115603.jpg
IMG_20190309_115603.jpg [ 182.17 KiB | Przeglądane 275 razy ]
IMG_20190309_115654.jpg
IMG_20190309_115654.jpg [ 110.29 KiB | Przeglądane 273 razy ]

-------------------------
Saab 9-5 2.3t 260KM/400NM MY98
Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: DIY remont silnika
PostNapisane: 9 mar 2019, o 20:25 
Starszy Sierżant

Dołączył(a): 13 kwi 2013, o 20:15
Posty: 387
Model SAABa: 9-5
Myślałem, że zakończę dzisiaj zaślepianie balansu, ale niestety się nie udało. Okazało się, że kołki, które są w zestawie, mają złe pasowanie i wpadają w kanały pod podporami wału...


Załączniki:
IMG_20190309_171725.jpg
IMG_20190309_171725.jpg [ 64.33 KiB | Przeglądane 265 razy ]
IMG_20190309_182523.jpg
IMG_20190309_182523.jpg [ 35.56 KiB | Przeglądane 265 razy ]
IMG_20190309_190934.jpg
IMG_20190309_190934.jpg [ 83.62 KiB | Przeglądane 265 razy ]

-------------------------
Saab 9-5 2.3t 260KM/400NM MY98
Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: DIY remont silnika
PostNapisane: 18 mar 2019, o 18:11 
Starszy Sierżant

Dołączył(a): 13 kwi 2013, o 20:15
Posty: 387
Model SAABa: 9-5
Operację wywalania balansu uważam za zakończoną. Udało mi się zaślepić podpory wału.

Mam teraz dylemat z pompą oleju. Chciałem zakupić nowy oryginał, ale z tego, co się dowiedziałem, to generalnie nie do dostania. Wchodzi w grę tylko zamiennik PPS, ale jestem zrażony do tej firmy, bo miałem już problem z napinaczem rozrządu tej firmy i nie wiem, czy ryzykować. Z moją aktualną pompą nic się nie działo. Co robić - ryzykować PPS? Ktoś z Was przerabiał temat?


Załączniki:
IMG_20190316_195519.jpg
IMG_20190316_195519.jpg [ 120.91 KiB | Przeglądane 110 razy ]
IMG_20190316_195536.jpg
IMG_20190316_195536.jpg [ 70.62 KiB | Przeglądane 110 razy ]
IMG_20190316_195544.jpg
IMG_20190316_195544.jpg [ 89.6 KiB | Przeglądane 110 razy ]

-------------------------
Saab 9-5 2.3t 260KM/400NM MY98
Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: DIY remont silnika
PostNapisane: 18 mar 2019, o 18:31 
Starszy Sierżant

Dołączył(a): 13 kwi 2013, o 20:15
Posty: 387
Model SAABa: 9-5
Moja pompa wygląda tak, jak na zdjęciach. Ryski są, ale praktycznie niewyczuwalne pod palcem.


Załączniki:
IMG_20190318_181631.jpg
IMG_20190318_181631.jpg [ 67.44 KiB | Przeglądane 108 razy ]
IMG_20190318_181703.jpg
IMG_20190318_181703.jpg [ 70.11 KiB | Przeglądane 108 razy ]
IMG_20190318_181732.jpg
IMG_20190318_181732.jpg [ 79.5 KiB | Przeglądane 108 razy ]
IMG_20190318_181736.jpg
IMG_20190318_181736.jpg [ 71.79 KiB | Przeglądane 108 razy ]
IMG_20190318_181750.jpg
IMG_20190318_181750.jpg [ 69.6 KiB | Przeglądane 108 razy ]

-------------------------
Saab 9-5 2.3t 260KM/400NM MY98
Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: DIY remont silnika
PostNapisane: 22 mar 2019, o 17:48 

Dołączył(a): 22 lut 2019, o 09:36
Posty: 11
Lokalizacja: Łowicz
Model SAABa: 9-5 I
Jaką decyzję w końcu podjąłeś z tą pompą? I jak idą dalej prace z remontu :)?
Według mnie patrząc na fotki to ta pompa wygląda zdrowo i chyba bym ją zostawił na Twoim miejscu. Ale masz podobny charakter do mnie że jakbyś mógł to i tak byś założył nówke ori. Powodzenia


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: DIY remont silnika
PostNapisane: 22 mar 2019, o 21:26 
Starszy Sierżant

Dołączył(a): 13 kwi 2013, o 20:15
Posty: 387
Model SAABa: 9-5
Zębatki zostawiam, pokrywę kupiłem oryginalną nową. W zasadzie została mi głowica do roboty, ale chciałem zrobić lekki porting i widzę, że trochę się z tym zejdzie. Graty w zasadzie mam prawie wszystkie, więc dół mógłbym już składać, ale chyba poczekam, aż głowica będzie gotowa.


Załączniki:
IMG_20190321_183426.jpg
IMG_20190321_183426.jpg [ 77.54 KiB | Przeglądane 39 razy ]
IMG_20190320_165845.jpg
IMG_20190320_165845.jpg [ 98.08 KiB | Przeglądane 39 razy ]
IMG_20190320_170100.jpg
IMG_20190320_170100.jpg [ 84.26 KiB | Przeglądane 39 razy ]

-------------------------
Saab 9-5 2.3t 260KM/400NM MY98
Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

 

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Warunki użytkowania | Polityka prywatności

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL