Zapomniałem hasła Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie   Wyślij ponownie e-mail aktywacyjny  

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  Strona 9 z 9
[ View Topic Options ] Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9 [ ‹‹ | ›› ]
Autor 
Wiadomość: DIY wymiana rozrządu  
Offline
 Tytuł: Re: DIY wymiana rozrządu
PostNapisane: 21 cze 2020, o 09:20 

Dołączył(a): 9 cze 2020, o 21:13
Posty: 16
Model SAABa: 9-5 2.3t Aero
Dzięki za szybką odpowiedź, a jak z tym wyjmowaniem motoru z auta? Mechanik uparł się na wyjęcie silnika, a ponoć jest to wymagane tylko jak chce się grzebać przy walkach balansujacych.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: DIY wymiana rozrządu
PostNapisane: 21 cze 2020, o 12:16 

Dołączył(a): 19 lut 2016, o 15:54
Posty: 21
Lokalizacja: Ostrowiec Św
Model SAABa: 9-3 OG
Ja tam sobie nie wyobrażam bez wyjmowania silnika. Jest tak ciasno, ze nawet pasek osprzetu cieżko zmienić, a co dopiero dekiel od rozrzadu

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: DIY wymiana rozrządu
PostNapisane: 21 cze 2020, o 13:58 
Starszy Chorąży

Dołączył(a): 13 kwi 2013, o 20:15
Posty: 503
Model SAABa: 9-5
Również bym się nie podjął takiej roboty bez wyjmowania silnika.

-------------------------
Saab 9-5 2.3t 279KM/465NM MY98


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: DIY wymiana rozrządu
PostNapisane: 23 cze 2020, o 20:45 

Dołączył(a): 9 cze 2020, o 21:13
Posty: 16
Model SAABa: 9-5 2.3t Aero
Mimo wszystko znalazłem mechanika w okolicy który wymieniał już rozrząd w B235r i pokrewnych, twierdzi że jak nie chce wywalać wałków balansowych to da się to zrobić.
Rozrząd z napinaczem już u mnie leży, z mechanikiem też jestem umówiony na weekend bo chce przy tym być.
Dam znać jak poszło i czy się udało bez wyjmowania.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: DIY wymiana rozrządu
PostNapisane: 31 paź 2020, o 17:55 

Dołączył(a): 12 sie 2018, o 00:05
Posty: 14
Model SAABa: Saab 9-5
Da się wymienić rozrząd bez wyjmowania silnika, bo sam tak zrobiłem, choć ja demontowałem głowicę. Przy demontażu głowicy można było dotrzeć zawory i wymienić uszczelniacze, ale główny powód jej zdejmowania był taki, że w żaden sposób nie szło wyjąc ślizgów rozrządu głównego, a tu widzę kolega art1man zrobił to bez większego problemu :).


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: DIY wymiana rozrządu
PostNapisane: 20 gru 2020, o 20:00 

Dołączył(a): 23 paź 2019, o 11:53
Posty: 37
Model SAABa: 9-5 aero
Cześć. Czy od tych paru lat odkład powstał ten wątek, ktoś z kolegów ma doświadczenie i podzieli się uwagami jakiej firmy najlepiej zakupić komplet rozrządu? Interesują mnie orientacyjne koszty z poszczególnych firm. Komplet mam na myśli bez balansu, bo będę je u siebie demontował.

Pozdrawiam

Kilka fotek z obecnego stanu rzeczy u mnie :) ObrazekObrazek

Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: DIY wymiana rozrządu
PostNapisane: 6 sty 2021, o 20:08 

Dołączył(a): 23 paź 2019, o 11:53
Posty: 37
Model SAABa: 9-5 aero
Temat u mnie nadal się rozwija. Zamiast składać i jeździć brnę dalej.

Zaślepki balansu zakupione.

Silnik umyty czeka już na stojaku do rozbiórki.

Kilka fotek:ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: DIY wymiana rozrządu
PostNapisane: 6 sty 2021, o 20:14 

Dołączył(a): 23 paź 2019, o 11:53
Posty: 37
Model SAABa: 9-5 aero
Kilka pytań jeśli ktoś miałby ochotę odpowiedzieć :) :
1.Kusi mnie aby zwalić głowice i zrobić jej obróbkę przy okazji sprawdzić jak wyglądają ori tłoki (mam komplet tlokow od innego silnika który wygląda bardzo spoko - pierścienie siedzą ładnie(jutro pokuszę się na zmierzenie przerwy po wsadzeniu do cylindra (w silniku uszkodzona była uszczelka pod głowica.) jak by głowica wyleciała może nowe pierścienie ?jest jakiś sprawdzony zestaw hastings jest ok?
2.pompa oleju też bardzo ładna. Lekkie ryski na obudowie. Nie zmieniam. Mam dwie wybiorę jak najlepsza i ewentualnie ze szlifuje delikatnie papierkiem na szybie.
3.. Czy przy demontażu konieczne nowe śruby do głowicy? Czytałem coś o innej uszczelce pod głowice. Czy od b234 lepiej dać?
4.chcialbym zamontować oct zamiast odmy (dobry pomysł czy lepiej ten najnowszy zestaw https://saab.fandom.com/pl/wiki/Odma_ol ... ikach_B2x5)
5.mam automat i chciałbym zastosować inna/osobna chłodnice oleju (gdzie i jaka najlepiej upchnąć?).
6.intercooler dać przed chłodnice klimy (da się?)

Pozdro

Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: DIY wymiana rozrządu
PostNapisane: 7 sty 2021, o 18:43 
Starszy Chorąży

Dołączył(a): 13 kwi 2013, o 20:15
Posty: 503
Model SAABa: 9-5
Wszystko zależy od funduszy, jakimi dysponujesz. Jak masz wszystko na wierzchu, to oczywiście najlepiej wszystko dać nowe - oryginalne, zrobić głowicę itd., czyli generalny remont, jeżeli oczywiście zamierzasz tym samochodem jeszcze sporo pojeździć.

3. Śruby bym dał nowe, koszt niewielki. Jak chcesz, możesz pomierzyć, czy nie są wyciągnięte i wtedy zdecydować, ale to raczej lepienie z g... Uszczelki na pewno bym nie zmieniał na B234 i nigdy nie słyszałem o takim modzie.
6. Nie tylko się da, ale raczej trzeba.

-------------------------
Saab 9-5 2.3t 279KM/465NM MY98


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: DIY wymiana rozrządu
PostNapisane: 7 sty 2021, o 19:10 

Dołączył(a): 23 paź 2019, o 11:53
Posty: 37
Model SAABa: 9-5 aero
Dziękuję kolego art1man za odpowiedź. Wiem że przerabiałeś sporo tematów w swoim aucie - też remont.

Budżet jakiś jest,ale nie chciałbym popłynąć i dlatego nie daje kutych tłoków. (może kiedyś)

Dziś w ciągu dnia nie dałem rady nic po rozkręcać więc nic się nie ruszyło chociaż przemyśleń sporo.

Nie jestem fanem kupowania w drakenie lub sabixsie dlatego międzyinnymi pytałem o komplet pierścieni hastingsa. Czy ktoś miał z nimi do czynienia?

Co do dylematu panewek to wymieniałem w zeszłym roku panewki u brata w b235r - kupowane w swedenparts jako oryginały std. Na torebce chyba głównych był napis made in Poland.niemialem zastrzeżeń co do jakości wykonania, ale też nie miałem porównania z innymi
Zastanawiam się zatem czy do siebie kupić:
1. taki sam zestaw ze swedenparts wsadzić i zapomnieć
2.zrobic szlif wału i kupić npr (nie wiem czy są dostępne) na 1 szlif - wtedy trzeba zaufać warsztatowi który wykona obróbkę. Najlepiej też dostarczyć do warsztatu blok aby dobrze spasowali? Jednak to dodatkowe koszty
2.kupic nominały innej firmy(glyco odpada) nr npr albo Kinga - nie orientowałem się jeszcze jaka to różnica w cenie.

M










Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: DIY wymiana rozrządu
PostNapisane: 7 sty 2021, o 19:39 
Starszy Chorąży

Dołączył(a): 13 kwi 2013, o 20:15
Posty: 503
Model SAABa: 9-5
Po co od razu szlifować wał? Najpierw wszystko pomierzyć, wał i cylindry, i będzie wiadomo. Pasowania najważniejsze. Pierścienie dałbym NPR, panewki NPR, King lub ACL.

-------------------------
Saab 9-5 2.3t 279KM/465NM MY98


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: DIY wymiana rozrządu
PostNapisane: 8 sty 2021, o 08:33 

Dołączył(a): 23 paź 2019, o 11:53
Posty: 37
Model SAABa: 9-5 aero
Kilka fotek z wczoraj/dzisiaj

Wał tylko na 3 głównej ma lekkie ryski ale pod paznokciem nie wyczuwalne. Reszta ładna co mnie trochę podbudowało.

Dziś zdejmę głowice wyciągnę tłoki, sprawdzę jak siedzą pierścienie.

Jutro podjadę do warsztatu gdzie robią głowice, może uda się na miejscu pomierzyć wał.

Pozdrawiam ObrazekObrazekObrazek

Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: DIY wymiana rozrządu
PostNapisane: 12 sty 2021, o 22:03 

Dołączył(a): 23 paź 2019, o 11:53
Posty: 37
Model SAABa: 9-5 aero
Cześć.

W mojej sprawie lekki postęp chodź nie tak optymistyczny jak myślałem.

Byłem w warsztacie gdzie oddałem głowice wal i blok.

Glowiaca bez problemu będzie zregenerowana.

Wał ma odchylek na środku 0.10 0.12 i wstępnie powiedzieli że nadaje się do szlifu.

(wtedy panewki na 1 szlif - warsztat poleca Kinga - nie mogę znaleźć w necie oferty żadnej - pomożecie?)

Blok będzie sprawdzany

Wszystko niestety okaże się za 2 tyg bo majster ma covid.

Pozdrawiam

Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 173 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

 

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Warunki użytkowania | Polityka prywatności

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL