Zapomniałem hasła Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie   Wyślij ponownie e-mail aktywacyjny  

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  Strona 3 z 7
[ View Topic Options ] Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona [ ‹‹ | ›› ]
Autor 
Wiadomość: DIY remont silnika  
Offline
 Tytuł: Re: DIY remont silnika
PostNapisane: 1 mar 2019, o 13:38 

Dołączył(a): 3 lut 2019, o 23:35
Posty: 13
Model SAABa: 9-5 2.3t
Nie. Silnik siedzi w aucie (a przynajmniej to, co z niego zostało po ściągnięciu osprzętu całego oraz głowicy). Chcę ściągnąć pokrywę rozrządu, ponieważ została źle uszczelniona. Nie mogę rozrząd zablokować, ponieważ nie ma górnej głowicy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: DIY remont silnika
PostNapisane: 1 mar 2019, o 17:20 
Chorąży

Dołączył(a): 13 kwi 2013, o 20:15
Posty: 466
Model SAABa: 9-5
Trzeba kombinować z dorobieniem jakiejś blokady. Chyba najlepiej zdjąć osłonę koła zamachowego koło miski olejowej. Można tam coś przykręcić (płaskownik, kątownik itp.), aby zablokować koło zamachowe na zębatce. Niby w WIS można znaleźć, jak wygląda "firmowa" blokada, ale na "żywo" nigdy czegoś takiego nie widziałem.


Załączniki:
blokada.jpg
blokada.jpg [ 225.23 KiB | Przeglądane 1630 razy ]

-------------------------
Saab 9-5 2.3t 260KM/400NM MY98
Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: DIY remont silnika
PostNapisane: 6 mar 2019, o 20:01 
Chorąży

Dołączył(a): 13 kwi 2013, o 20:15
Posty: 466
Model SAABa: 9-5
Dzisiaj początek zabawy z wywalaniem balansu. Zakupiłem zaślepki od kolegi z forum WITEK_95. Na razie wybiłem tylko panewkę balansu od strony ssącej. Do demontażu zastosowałem 50 centymetrową rurkę stalową 42.4x2.6. Bardzo dobrze się spasowała z blokiem i nadspodziewanie elegancko poszło. Jak się potem okazało panewka na wymiary 44x40, więc rurka idealnie pasowała do tego zadania. Oczywiście panewka rok produkcji 1997, więc siedziała tam od początku. Wyglądała całkiem nieźle. Myślałem, że trzeba będzie wybijać brok, żeby ją wyciągnąć, bo było dosyć mało miejsca, ale udało się ją fajnie wyciągnąć za pomocą magnesu na przedłużce.

Czy ktoś z Was zaślepiał balans? Bo mam takie pytanie - dlaczego jest zaślepiane miejsce po panewce, ale tylko od strony ssącej? Wydechowa ma zostać nieruszona....


Załączniki:
IMG_20190306_191609.jpg
IMG_20190306_191609.jpg [ 74.15 KiB | Przeglądane 637 razy ]
IMG_20190306_192057.jpg
IMG_20190306_192057.jpg [ 61 KiB | Przeglądane 637 razy ]
IMG_20190306_192613.jpg
IMG_20190306_192613.jpg [ 119.19 KiB | Przeglądane 637 razy ]
IMG_20190306_193322.jpg
IMG_20190306_193322.jpg [ 42.23 KiB | Przeglądane 637 razy ]
IMG_20190306_193329.jpg
IMG_20190306_193329.jpg [ 41.63 KiB | Przeglądane 637 razy ]
IMG_20190306_193348.jpg
IMG_20190306_193348.jpg [ 54.51 KiB | Przeglądane 637 razy ]

-------------------------
Saab 9-5 2.3t 260KM/400NM MY98


Ostatnio edytowano 26 maja 2019, o 19:07 przez art1man, łącznie edytowano 1 raz
Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: DIY remont silnika
PostNapisane: 9 mar 2019, o 15:34 
Chorąży

Dołączył(a): 13 kwi 2013, o 20:15
Posty: 466
Model SAABa: 9-5
Dzisiaj była wizyta w SPA. Niespodziewanie bardzo owocna, bo uzyskałem odpowiedź na pytanie:

art1man napisał(a):
Czy ktoś z Was zaślepiał balans? Bo mam takie pytanie - dlaczego jest zaślepiane miejsce po panewce, ale tylko od strony ssącej? Wydechowa ma zostać nieruszona....


Już gadam sam do siebie i odpowiadam, więc chyba nie jest ze mną dobrze... hehe...

Testowałem, w jaki sposób krąży olej po bloku. Dzięki temu już wiem, że rzeczywiście nie ma konieczności zaślepiania panewki po wałku od strony wydechowej... Zresztą sami zobaczcie, bo pobawiłem się i przygotowałem parę "slajdów". Na żółto zaznaczyłem kanały olejowe. Mam nadzieję, że nic nie namieszałem. Miłej lektury.


Załączniki:
IMG_20190309_095451.jpg
IMG_20190309_095451.jpg [ 132.06 KiB | Przeglądane 637 razy ]
IMG_20190309_115550.jpg
IMG_20190309_115550.jpg [ 145.93 KiB | Przeglądane 637 razy ]
IMG_20190309_115603.jpg
IMG_20190309_115603.jpg [ 110 KiB | Przeglądane 637 razy ]
IMG_20190309_115654.jpg
IMG_20190309_115654.jpg [ 67.38 KiB | Przeglądane 637 razy ]

-------------------------
Saab 9-5 2.3t 260KM/400NM MY98


Ostatnio edytowano 26 maja 2019, o 19:10 przez art1man, łącznie edytowano 1 raz
Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: DIY remont silnika
PostNapisane: 9 mar 2019, o 20:25 
Chorąży

Dołączył(a): 13 kwi 2013, o 20:15
Posty: 466
Model SAABa: 9-5
Myślałem, że zakończę dzisiaj zaślepianie balansu, ale niestety się nie udało. Okazało się, że kołki, które są w zestawie, mają złe pasowanie i wpadają w kanały pod podporami wału...


Załączniki:
IMG_20190309_171725.jpg
IMG_20190309_171725.jpg [ 52.1 KiB | Przeglądane 637 razy ]
IMG_20190309_182523.jpg
IMG_20190309_182523.jpg [ 27.04 KiB | Przeglądane 637 razy ]
IMG_20190309_190934.jpg
IMG_20190309_190934.jpg [ 68.81 KiB | Przeglądane 637 razy ]

-------------------------
Saab 9-5 2.3t 260KM/400NM MY98


Ostatnio edytowano 26 maja 2019, o 19:11 przez art1man, łącznie edytowano 1 raz
Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: DIY remont silnika
PostNapisane: 18 mar 2019, o 18:11 
Chorąży

Dołączył(a): 13 kwi 2013, o 20:15
Posty: 466
Model SAABa: 9-5
Operację wywalania balansu uważam za zakończoną. Udało mi się zaślepić podpory wału.

Mam teraz dylemat z pompą oleju. Chciałem zakupić nowy oryginał, ale z tego, co się dowiedziałem, to generalnie nie do dostania. Wchodzi w grę tylko zamiennik PPS, ale jestem zrażony do tej firmy, bo miałem już problem z napinaczem rozrządu tej firmy i nie wiem, czy ryzykować. Z moją aktualną pompą nic się nie działo. Co robić - ryzykować PPS? Ktoś z Was przerabiał temat?


Załączniki:
IMG_20190316_195519.jpg
IMG_20190316_195519.jpg [ 104.65 KiB | Przeglądane 637 razy ]
IMG_20190316_195536.jpg
IMG_20190316_195536.jpg [ 58.29 KiB | Przeglądane 637 razy ]
IMG_20190316_195544.jpg
IMG_20190316_195544.jpg [ 75.53 KiB | Przeglądane 637 razy ]

-------------------------
Saab 9-5 2.3t 260KM/400NM MY98


Ostatnio edytowano 26 maja 2019, o 19:13 przez art1man, łącznie edytowano 1 raz
Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: DIY remont silnika
PostNapisane: 18 mar 2019, o 18:31 
Chorąży

Dołączył(a): 13 kwi 2013, o 20:15
Posty: 466
Model SAABa: 9-5
Moja pompa wygląda tak, jak na zdjęciach. Ryski są, ale praktycznie niewyczuwalne pod palcem.


Załączniki:
IMG_20190318_181631.jpg
IMG_20190318_181631.jpg [ 54.76 KiB | Przeglądane 637 razy ]
IMG_20190318_181703.jpg
IMG_20190318_181703.jpg [ 56.82 KiB | Przeglądane 637 razy ]
IMG_20190318_181732.jpg
IMG_20190318_181732.jpg [ 65.32 KiB | Przeglądane 637 razy ]
IMG_20190318_181736.jpg
IMG_20190318_181736.jpg [ 58.46 KiB | Przeglądane 637 razy ]
IMG_20190318_181750.jpg
IMG_20190318_181750.jpg [ 56.55 KiB | Przeglądane 637 razy ]

-------------------------
Saab 9-5 2.3t 260KM/400NM MY98


Ostatnio edytowano 26 maja 2019, o 19:16 przez art1man, łącznie edytowano 1 raz
Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: DIY remont silnika
PostNapisane: 22 mar 2019, o 17:48 

Dołączył(a): 22 lut 2019, o 09:36
Posty: 32
Lokalizacja: Łowicz
Model SAABa: 9-5 I
Jaką decyzję w końcu podjąłeś z tą pompą? I jak idą dalej prace z remontu :)?
Według mnie patrząc na fotki to ta pompa wygląda zdrowo i chyba bym ją zostawił na Twoim miejscu. Ale masz podobny charakter do mnie że jakbyś mógł to i tak byś założył nówke ori. Powodzenia


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: DIY remont silnika
PostNapisane: 22 mar 2019, o 21:26 
Chorąży

Dołączył(a): 13 kwi 2013, o 20:15
Posty: 466
Model SAABa: 9-5
Zębatki zostawiam, pokrywę kupiłem oryginalną nową. W zasadzie została mi głowica do roboty, ale chciałem zrobić lekki porting i widzę, że trochę się z tym zejdzie. Graty w zasadzie mam prawie wszystkie, więc dół mógłbym już składać, ale chyba poczekam, aż głowica będzie gotowa.


Załączniki:
IMG_20190320_165845.jpg
IMG_20190320_165845.jpg [ 82.22 KiB | Przeglądane 637 razy ]
IMG_20190320_170100.jpg
IMG_20190320_170100.jpg [ 69.92 KiB | Przeglądane 637 razy ]
IMG_20190321_183426.jpg
IMG_20190321_183426.jpg [ 63.81 KiB | Przeglądane 637 razy ]

-------------------------
Saab 9-5 2.3t 260KM/400NM MY98


Ostatnio edytowano 26 maja 2019, o 19:18 przez art1man, łącznie edytowano 1 raz
Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: DIY remont silnika
PostNapisane: 25 mar 2019, o 21:25 
Starszy Sierżant

Dołączył(a): 7 paź 2015, o 09:02
Posty: 355
Lokalizacja: Wrocław / Z.Góra
Model SAABa: 9-5 SportCombi 2.0t
z pompą oleju jest tak że albo szukasz nowej za 1500 albo kupujesz do skutku używki i sprawdzasz każdą czy ma czy nie ma rys.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: DIY remont silnika
PostNapisane: 4 kwi 2019, o 15:29 
Chorąży

Dołączył(a): 13 kwi 2013, o 20:15
Posty: 466
Model SAABa: 9-5
Temat trochę się przeciąga.
Po pierwsze - miałem problem z blokiem, bo po pomiarach wyszło jakieś jajo na pierwszym cylindrze. Jak się potem okazało, wszystko było w normie.
Po drugie - poszukuję głowicy. Dzisiaj zawiozłem ją do roboty i już na starcie zwrócono mi uwagę, że mam strasznie wyżarte kanały i chyba trzeba będzie spawać, a i tak nie jest pewne, czy gdzieś nie przeżarło w rejonach gniazd zaworowych. Jakby ktoś miał na zbyciu głowicę pasującą do Saab 9-5 B235E 2.3 w bardzo dobrym stanie, to proszę o PM.

Z ciekawostek wyniki pomiarów i zdjęcia niektórych wżerów, ale trochę słabe ujęcia.


Załączniki:
cylindry2.jpg
cylindry2.jpg [ 88.92 KiB | Przeglądane 638 razy ]
IMG_20190221_200421.jpg
IMG_20190221_200421.jpg [ 69.96 KiB | Przeglądane 638 razy ]
IMG_20190330_142730.jpg
IMG_20190330_142730.jpg [ 80.23 KiB | Przeglądane 638 razy ]
IMG_20190330_142739.jpg
IMG_20190330_142739.jpg [ 61.84 KiB | Przeglądane 638 razy ]

-------------------------
Saab 9-5 2.3t 260KM/400NM MY98


Ostatnio edytowano 26 maja 2019, o 19:20 przez art1man, łącznie edytowano 1 raz
Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: DIY remont silnika
PostNapisane: 14 kwi 2019, o 22:02 
Chorąży

Dołączył(a): 13 kwi 2013, o 20:15
Posty: 466
Model SAABa: 9-5
Zakupiłem głowicę. Różnica w poziomie "wyżarcia przez płyn" jest ogromna. W nowej "starej" głowicy wygląda to na stan niemalże jak z fabryki.


Załączniki:
IMG_20190330_142730.jpg
IMG_20190330_142730.jpg [ 80.23 KiB | Przeglądane 638 razy ]
IMG_20190413_204759.jpg
IMG_20190413_204759.jpg [ 85 KiB | Przeglądane 638 razy ]
IMG_20190330_142714.jpg
IMG_20190330_142714.jpg [ 72.4 KiB | Przeglądane 638 razy ]
IMG_20190413_204410.jpg
IMG_20190413_204410.jpg [ 85.93 KiB | Przeglądane 638 razy ]
IMG_20190330_142710.jpg
IMG_20190330_142710.jpg [ 106.14 KiB | Przeglądane 638 razy ]
IMG_20190409_193207.jpg
IMG_20190409_193207.jpg [ 79.59 KiB | Przeglądane 638 razy ]

-------------------------
Saab 9-5 2.3t 260KM/400NM MY98


Ostatnio edytowano 26 maja 2019, o 19:23 przez art1man, łącznie edytowano 1 raz
Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: DIY remont silnika
PostNapisane: 15 kwi 2019, o 04:57 
Starszy Kapral
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 lut 2013, o 18:29
Posty: 215
Lokalizacja: WPR
Model SAABa: 9-5 Aero MY01
Ciekawe czy to kwestia stosowanego płynu. Poza głowicą i może pierścieniami Twój silnik był w niezłym stanie, zwlaszcza panewki. W takim przypadku osobiście niczego bym nie zaślepiał tylko zapodał nowe panewki, sprawdził tloki-pierścienie i leciał na tym co jest. Chyba, że masz parcie na 300km+ ;)

Wysłane przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: DIY remont silnika
PostNapisane: 18 kwi 2019, o 20:58 
Chorąży

Dołączył(a): 13 kwi 2013, o 20:15
Posty: 466
Model SAABa: 9-5
Jest parcie na 300+.

Odebrałem głowicę ze szlifierni. Oczywiście głowica nie była do końca ok. Dwa zawory krzywe, część płaszczyzny ktoś jakby pucował papierem ściernym, ale narobił więcej szkód niż pożytku. Chyba komuś ta głowica upadła i dlatego pokrzywiła zawory i uszkodziła płaszczyznę i ktoś próbował to zamaskować. Jakoś się udało wszystko doprowadzić do porządku, ale trzeba było sporo zebrać z powierzchni, aby wyprowadzić płaszczyznę.

Wymienione krzywe zawory, uszczelniacze, zawory dotarte, płaszczyzna splanowana. Prowadnice w porządku.

Jutro czyszczę popychacze i będę zakładał wałki.

Blokują mnie jeszcze korbowody, które poszły do sprawdzenia. Trochę późno, bo miałem tego nie robić, ale jednak się zdecydowałem. Zobaczymy, jak wyjdą pomiary.


Załączniki:
IMG_20190418_182212.jpg
IMG_20190418_182212.jpg [ 68.18 KiB | Przeglądane 638 razy ]

-------------------------
Saab 9-5 2.3t 260KM/400NM MY98


Ostatnio edytowano 26 maja 2019, o 19:24 przez art1man, łącznie edytowano 1 raz
Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: DIY remont silnika
PostNapisane: 19 kwi 2019, o 10:58 
Chorąży

Dołączył(a): 13 kwi 2013, o 20:15
Posty: 466
Model SAABa: 9-5
Miałem dzisiaj telefon od firmy Dziak. Sprawdzili korbowody, ale nie do końca. Wyważenie bez zastrzeżeń, otwory też, ale w górnej tolerancji - radzili sprawdzić pasowanie. Teraz czekają w kolejce do sprawdzenia osiowości. Odbiór niestety po świętach, ale ważne, że jak na razie są w miarę ok.

-------------------------
Saab 9-5 2.3t 260KM/400NM MY98


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: DIY remont silnika
PostNapisane: 20 kwi 2019, o 21:33 
Chorąży

Dołączył(a): 13 kwi 2013, o 20:15
Posty: 466
Model SAABa: 9-5
No i wyszła trochę du...... Głowica zregenerowana, a dopiero się zgapnąłem, że jedno mocowanie wałków rozrządu jest wyszczerbione. Co teraz z tym zrobić?


Załączniki:
IMG_20190416_190156.jpg
IMG_20190416_190156.jpg [ 65.29 KiB | Przeglądane 638 razy ]

-------------------------
Saab 9-5 2.3t 260KM/400NM MY98


Ostatnio edytowano 26 maja 2019, o 19:25 przez art1man, łącznie edytowano 1 raz
Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: DIY remont silnika
PostNapisane: 24 kwi 2019, o 20:27 
Chorąży

Dołączył(a): 13 kwi 2013, o 20:15
Posty: 466
Model SAABa: 9-5
Szkoda, że nikt nie ma pomysłów. Tak czy inaczej składam na wyszczerbionej podporze. Mam nadzieję, że przeżyje.

W weekend wyczyściłem popychacze i zamontowałem wałki. Czekam nadal na korby...


Załączniki:
IMG_20190419_154724.jpg
IMG_20190419_154724.jpg [ 150.96 KiB | Przeglądane 638 razy ]
IMG_20190420_105930.jpg
IMG_20190420_105930.jpg [ 147.72 KiB | Przeglądane 638 razy ]

-------------------------
Saab 9-5 2.3t 260KM/400NM MY98


Ostatnio edytowano 26 maja 2019, o 19:27 przez art1man, łącznie edytowano 1 raz
Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: DIY remont silnika
PostNapisane: 24 kwi 2019, o 22:08 

Dołączył(a): 22 lut 2019, o 09:36
Posty: 32
Lokalizacja: Łowicz
Model SAABa: 9-5 I
To z tymi korbami taki problem dostać? Ja też złożyłbym na wyszczerbionej, gdyby nie udało się szybko dostać drugiej. Będzie dobrze zobaczysz.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: DIY remont silnika
PostNapisane: 24 kwi 2019, o 22:26 
Chorąży

Dołączył(a): 13 kwi 2013, o 20:15
Posty: 466
Model SAABa: 9-5
Nie. Korby mam zakupione, tylko są teraz sprawdzane pod kątem trzymania wymiarów i trochę to trwa. Mam podpory ze starej głowicy, ale uzyskałem info, że każda podpora jest specjalnie pasowana pod konkretny czop. Dlatego też są numerowane i nie można ich zamieniać.

-------------------------
Saab 9-5 2.3t 260KM/400NM MY98


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: DIY remont silnika
PostNapisane: 25 kwi 2019, o 18:11 
Chorąży

Dołączył(a): 13 kwi 2013, o 20:15
Posty: 466
Model SAABa: 9-5
Temat korb zakończony. Mam informację, że waga, wymiary i osiowość w porządku. Jestem zadowolony, że nic nie trzeba było poprawiać. Dobry produkt. Jutro jak się uda, to korby będę miał u siebie. Może w końcu ruszy składanie.

-------------------------
Saab 9-5 2.3t 260KM/400NM MY98


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 134 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

 

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Warunki użytkowania | Polityka prywatności

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL