Zapomniałem hasła Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie   Wyślij ponownie e-mail aktywacyjny  

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  Strona 4 z 7
[ View Topic Options ] Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona [ ‹‹ | ›› ]
Autor 
Wiadomość: DIY remont silnika  
Offline
 Tytuł: Re: DIY remont silnika
PostNapisane: 26 kwi 2019, o 08:19 

Dołączył(a): 22 lut 2019, o 09:36
Posty: 32
Lokalizacja: Łowicz
Model SAABa: 9-5 I
Aha nie sądziłem że aż tak są robione te podpory pod konkretny czop.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: DIY remont silnika
PostNapisane: 28 kwi 2019, o 09:35 
Chorąży

Dołączył(a): 13 kwi 2013, o 20:15
Posty: 466
Model SAABa: 9-5
rajson napisał(a):
Aha nie sądziłem że aż tak są robione te podpory pod konkretny czop.


Chociaż znalazłem taki film. Nikt tam się nie przejmował przełożeniem mocowań z jednej głowicy do drugiej...

https://www.youtube.com/watch?v=4ZXIcuTuqxA

Dobra, teraz trochę fotek. Zacząłem powoli składanie.


Załączniki:
IMG_20190427_141901.jpg
IMG_20190427_141901.jpg [ 88.07 KiB | Przeglądane 1120 razy ]
IMG_20190427_142711.jpg
IMG_20190427_142711.jpg [ 102.86 KiB | Przeglądane 1120 razy ]
IMG_20190427_194228.jpg
IMG_20190427_194228.jpg [ 99.45 KiB | Przeglądane 1120 razy ]
IMG_20190427_194312.jpg
IMG_20190427_194312.jpg [ 69.49 KiB | Przeglądane 1120 razy ]
IMG_20190427_224329.jpg
IMG_20190427_224329.jpg [ 85.09 KiB | Przeglądane 1120 razy ]
IMG_20190427_225716.jpg
IMG_20190427_225716.jpg [ 96.71 KiB | Przeglądane 1120 razy ]
IMG_20190427_232600.jpg
IMG_20190427_232600.jpg [ 64.92 KiB | Przeglądane 1120 razy ]
IMG_20190427_233839.jpg
IMG_20190427_233839.jpg [ 88.98 KiB | Przeglądane 1120 razy ]
IMG_20190427_234629.jpg
IMG_20190427_234629.jpg [ 66.13 KiB | Przeglądane 1120 razy ]

-------------------------
Saab 9-5 2.3t 260KM/400NM MY98
Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: DIY remont silnika
PostNapisane: 30 kwi 2019, o 17:07 
Chorąży

Dołączył(a): 13 kwi 2013, o 20:15
Posty: 466
Model SAABa: 9-5
Prace idą dalej. Miałem dwa problemy:
1. naszły mnie wątpliwości, który pierścień idzie na górę tłoka, a który na środek? Jakoś nie mogłem się nigdzie tego doczytać, a oznaczenia na samych pierścieniach nic nie mówią, przynajmniej mi. W końcu znalazłem tam, gdzie powinny być takie informacje, czyli ... w katalogu Wossnera. Wynikało z tego, że:
TE - pierścień górny
N - pierścień środkowy

2. w jakim położeniu ustawić zamki na pierścieniach? W internecie znalazłem przynajmniej z 5 różnych wariantów. Wossner też tego jakoś specjalnie nie precyzuje. Doszedłem jednak do wniosku, że zostanę przy ustawieniu Saabowym, czyli posiłkowałem się WIS. Chociaż nawet tam nie było napisane, w jakim położeniu ustawić "sprężynkę".

I jeszcze taki tam film:

https://www.youtube.com/watch?v=dsXptnyVieg&feature=youtu.be


Załączniki:
IMG_20190103_165006.jpg
IMG_20190103_165006.jpg [ 71.37 KiB | Przeglądane 1088 razy ]
pierscienie.jpg
pierscienie.jpg [ 47.15 KiB | Przeglądane 1088 razy ]
IMG_20190430_120508.jpg
IMG_20190430_120508.jpg [ 80.69 KiB | Przeglądane 1088 razy ]
IMG_20190430_143824.jpg
IMG_20190430_143824.jpg [ 70.46 KiB | Przeglądane 1088 razy ]
IMG_20190430_143829.jpg
IMG_20190430_143829.jpg [ 62.4 KiB | Przeglądane 1088 razy ]
IMG_20190430_143835.jpg
IMG_20190430_143835.jpg [ 66.46 KiB | Przeglądane 1088 razy ]
IMG_20190430_154458.jpg
IMG_20190430_154458.jpg [ 90.45 KiB | Przeglądane 1088 razy ]
IMG_20190430_155135.jpg
IMG_20190430_155135.jpg [ 85.53 KiB | Przeglądane 1088 razy ]

-------------------------
Saab 9-5 2.3t 260KM/400NM MY98
Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: DIY remont silnika
PostNapisane: 5 maja 2019, o 10:54 
Chorąży

Dołączył(a): 13 kwi 2013, o 20:15
Posty: 466
Model SAABa: 9-5
Powoli do przodu...

https://www.youtube.com/watch?v=Bvv7pl7Dsvk

https://www.youtube.com/watch?v=2ji9cAIxS6Y


Załączniki:
IMG_20190503_112243.jpg
IMG_20190503_112243.jpg [ 66.47 KiB | Przeglądane 1054 razy ]
IMG_20190504_130021.jpg
IMG_20190504_130021.jpg [ 66.3 KiB | Przeglądane 1054 razy ]
IMG_20190504_130051.jpg
IMG_20190504_130051.jpg [ 46.85 KiB | Przeglądane 1054 razy ]
IMG_20190504_130142.jpg
IMG_20190504_130142.jpg [ 95.55 KiB | Przeglądane 1054 razy ]
IMG_20190504_141257.jpg
IMG_20190504_141257.jpg [ 109.74 KiB | Przeglądane 1054 razy ]
IMG_20190504_150557.jpg
IMG_20190504_150557.jpg [ 131.79 KiB | Przeglądane 1054 razy ]

-------------------------
Saab 9-5 2.3t 260KM/400NM MY98
Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: DIY remont silnika
PostNapisane: 5 maja 2019, o 22:22 

Dołączył(a): 4 sty 2019, o 19:58
Posty: 3
Lokalizacja: Zamość
Model SAABa: 9-5
Elegancko to wygląda. Czym czyściłeś wszystkie stare nagary z części silnika?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: DIY remont silnika
PostNapisane: 6 maja 2019, o 16:29 
Chorąży

Dołączył(a): 13 kwi 2013, o 20:15
Posty: 466
Model SAABa: 9-5
Dimer.

-------------------------
Saab 9-5 2.3t 260KM/400NM MY98


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: DIY remont silnika
PostNapisane: 8 maja 2019, o 21:05 
Chorąży

Dołączył(a): 13 kwi 2013, o 20:15
Posty: 466
Model SAABa: 9-5
Wolno idzie... Jednak kupiłem nowy wkład pompy oleju...


Załączniki:
IMG_20190506_194130.jpg
IMG_20190506_194130.jpg [ 118.97 KiB | Przeglądane 985 razy ]
IMG_20190508_192115.jpg
IMG_20190508_192115.jpg [ 90.22 KiB | Przeglądane 985 razy ]
IMG_20190508_202938.jpg
IMG_20190508_202938.jpg [ 101.66 KiB | Przeglądane 985 razy ]

-------------------------
Saab 9-5 2.3t 260KM/400NM MY98
Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: DIY remont silnika
PostNapisane: 8 maja 2019, o 21:33 
Starszy Kapral
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 lut 2013, o 18:29
Posty: 215
Lokalizacja: WPR
Model SAABa: 9-5 Aero MY01
Zakładając nowy wkład do starego dekla/obudowy to nie będzie gorzej?

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: DIY remont silnika
PostNapisane: 9 maja 2019, o 19:52 
Chorąży

Dołączył(a): 13 kwi 2013, o 20:15
Posty: 466
Model SAABa: 9-5
Dekiel nowy, wkład nowy...

Taka tam paczka z Maklandu...

Jeszcze tylko olej do skrzyni i chyba będę miał wszystko...


Załączniki:
IMG_20190509_100834.jpg
IMG_20190509_100834.jpg [ 111.86 KiB | Przeglądane 960 razy ]
IMG_20190509_100839.jpg
IMG_20190509_100839.jpg [ 134.83 KiB | Przeglądane 960 razy ]
IMG_20190509_100857.jpg
IMG_20190509_100857.jpg [ 96.12 KiB | Przeglądane 960 razy ]

-------------------------
Saab 9-5 2.3t 260KM/400NM MY98
Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: DIY remont silnika
PostNapisane: 10 maja 2019, o 13:49 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 1348
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
Ile makland za takie coś sobie policzył?

-------------------------
Saab 95 2,3T manual - rozbity, szukam dawcy budy i power comeback
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Mitsubishi Pajero III Long 3,5 V6 manual SS - taki wycieczkobus terenowy
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: DIY remont silnika
PostNapisane: 10 maja 2019, o 16:17 
Chorąży

Dołączył(a): 13 kwi 2013, o 20:15
Posty: 466
Model SAABa: 9-5
250 PLN. + 20 PLN. przesyłka.

-------------------------
Saab 9-5 2.3t 260KM/400NM MY98


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: DIY remont silnika
PostNapisane: 17 maja 2019, o 16:03 

Dołączył(a): 22 lut 2019, o 09:36
Posty: 32
Lokalizacja: Łowicz
Model SAABa: 9-5 I
Jakiego lubrykantu używałeś pod panewki i inne ruchome części? Projekt widzę mocno się rozwinął, dawno nie zaglądałem ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: DIY remont silnika
PostNapisane: 18 maja 2019, o 05:42 
Starszy Sierżant

Dołączył(a): 7 paź 2015, o 09:02
Posty: 355
Lokalizacja: Wrocław / Z.Góra
Model SAABa: 9-5 SportCombi 2.0t
rajson napisał(a):
Jakiego lubrykantu używałeś pod panewki i inne ruchome części? Projekt widzę mocno się rozwinął, dawno nie zaglądałem ;)


podbijam. Wiem że millers ma jakiś śmieszny środek do tego, gęstości miodu. Czerwonego jeszcze nie spotkałem


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: DIY remont silnika
PostNapisane: 18 maja 2019, o 07:39 
Chorąży

Dołączył(a): 13 kwi 2013, o 20:15
Posty: 466
Model SAABa: 9-5
Red Line Assembly Lube.

Miałem dylemat między Millersem, a Red Line. W necie widziałem parę filmów, jak ludzie składali silniki na coś takiego czerwonego - nie wiem, czy to był akurat Red Line, ale tak czy inaczej wybór padł na to. Czysty przypadek... Ostatnio Coobcio wspominał, że składa na Millersa. Jakby ten film pojawił się wcześniej, to pewnie był zakupił Millersa, a tak wyszło, jak wyszło.


Załączniki:
IMG_20190313_095045.jpg
IMG_20190313_095045.jpg [ 80.83 KiB | Przeglądane 876 razy ]
IMG_20190313_095055.jpg
IMG_20190313_095055.jpg [ 58.41 KiB | Przeglądane 876 razy ]

-------------------------
Saab 9-5 2.3t 260KM/400NM MY98
Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: DIY remont silnika
PostNapisane: 18 maja 2019, o 14:27 

Dołączył(a): 3 lut 2019, o 23:35
Posty: 13
Model SAABa: 9-5 2.3t
Panowie, gdzie można kupić śruby, które mocują wałki rozrządu do głowicy poprzez "kopyta"? Te, które mają od wewnętrznej strony bruzdę pełniącą rolę kanału olejowego, a z drugiej są zwykłe. Nie widzę tego nigdzie w sklepie (saabix, sweden czy draken), chyba, że źle szukam. Potrzebuję kilka, ewntualnie komplet. Chyba, że można to zamienić czym uniwersalnym?

Śruby mają oznaczenia bufo (ta z kanałem) i eska (zwykła).


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: DIY remont silnika
PostNapisane: 19 maja 2019, o 07:47 
Podpułkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2012, o 11:27
Posty: 4351
Lokalizacja: Białystok
Model SAABa: 9-3 I Aero
Jak Ci będzie lżej to powiem że ja składam na redlinie. ;)

-------------------------
9-3 Aero Viggen MY02, 3xxKM --> 4xxKM under construction
9-3 Aero Viggen MY01, BSR STG 1- zmienił właściciela
900NG SE MY95 + B235R Viggen - znów mój, drag concept
9-5 Vector MY02 - zmienił właściciela
9-5 Aero MY02 motorschaden - zmienił właściciela
9-5 Aero MY01 - ciągnik - Zmienił właściciela
9000 Aero MY97 - Wół roboczy
W124 300CE
W210 E55 AMG
http://www.turbolaab.pl under construction


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: DIY remont silnika
PostNapisane: 19 maja 2019, o 20:00 
Chorąży

Dołączył(a): 13 kwi 2013, o 20:15
Posty: 466
Model SAABa: 9-5
Levis napisał(a):
Jak Ci będzie lżej to powiem że ja składam na redlinie. ;)


hehe Spoko... Tak na poważnie - ta wiadomość naprawdę mnie podbudowała. Ale jak wiadomo, nawet dobry smar mi nie pomoże, jak popełnię jakiś błąd...

Pracę trochę stanęły w miejscu, bo miałem sporo "drobiazgów" do ogarnięcia, ale strasznie upierdliwych i czasochłonnych. Poza tym pogoda trochę nie sprzyjała i muszę przyznać, że ogólnie nie miałem weny i strasznie jakoś nie chciało mi się robić...

Do roboty miałem rozpruwanie deski rozdzielczej, aby się dostać do przewodów idących do nagrzewnicy. Jakiś czas temu uciekał mi płyn. Okazało się, że miałem zżarte rurki w rejonach grodzi. Wtedy jakoś udało mi się to "zdrutować" i tak jeździłem do tej pory. Teraz uznałem, że czas się za to zabrać. Przesrana robota...
Jak widać zżarte rurki składają się "w całość" z zeżartą głowicą...

Drugi temat to klima. Od dawna mi nie działa, bo miałem przecieki, których nie udało mi się zlikwidować. Też przesrany temat, zobaczymy, jak to wyjdzie, ale układ mam rozpięty, więc najlepsza okazja, żeby się tym zająć.

Silnik grzecznie czeka na włożenie do budy...


Załączniki:
IMG_20190510_194620.jpg
IMG_20190510_194620.jpg [ 92.52 KiB | Przeglądane 822 razy ]
IMG_20190510_195356.jpg
IMG_20190510_195356.jpg [ 71.1 KiB | Przeglądane 822 razy ]
IMG_20190511_171328.jpg
IMG_20190511_171328.jpg [ 92.23 KiB | Przeglądane 822 razy ]
IMG_20190511_171351.jpg
IMG_20190511_171351.jpg [ 99.16 KiB | Przeglądane 822 razy ]
IMG_20190511_171500.jpg
IMG_20190511_171500.jpg [ 83.22 KiB | Przeglądane 822 razy ]
IMG_20190511_173500.jpg
IMG_20190511_173500.jpg [ 104.35 KiB | Przeglądane 822 razy ]
IMG_20190518_171221.jpg
IMG_20190518_171221.jpg [ 100.68 KiB | Przeglądane 822 razy ]
IMG_20190518_183126.jpg
IMG_20190518_183126.jpg [ 74.53 KiB | Przeglądane 822 razy ]
IMG_20190518_183209.jpg
IMG_20190518_183209.jpg [ 126.34 KiB | Przeglądane 822 razy ]
IMG_20190518_161942.jpg
IMG_20190518_161942.jpg [ 116.53 KiB | Przeglądane 822 razy ]

-------------------------
Saab 9-5 2.3t 260KM/400NM MY98
Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: DIY remont silnika
PostNapisane: 20 maja 2019, o 20:51 

Dołączył(a): 11 lis 2016, o 09:05
Posty: 3
Model SAABa: 9-5 Aero
Przeczytałem twój temat o rozrządzie a teraz z całą uwagą ten, jest pod wrażeniem, serioooo. Sam mam duzy warsztat w domu, kanał i myślę o wymianie samemu rozrządu.... Tylko dużo ludzi mi mówi że trzeba ściągać głowice itp... a ty robiłeś bez ściągania, nie wiem ile w tym prawdy, ze bez ściągnięcia głowicy nie można jakiegoś tam ślizgu wymienić... nie wiem

art1man, mówiłeś coś że masz blisko saabix, czy jesteś z LBN lub okolic?? z chęcią bym z kimś pogadał na temat rozrządu, lub posłuchał by na żywo czy u mnie już do wymiany koniecznie ( napinacz 15mm)

Pozdrawiam serdecznie

PS: wiem ze gadam o rozrządzie a tutaj temat remontu ale tu masz większą aktywność i fotki z rozrządem wrzucone to myślę, napiszę :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: DIY remont silnika
PostNapisane: 20 maja 2019, o 22:27 
Chorąży

Dołączył(a): 13 kwi 2013, o 20:15
Posty: 466
Model SAABa: 9-5
W zasadzie wydaje mi się, że wszystko jest w miarę jasno opisane w temacie rozrządu. Głowicy nie ściągałem. Zresztą zaopatrz się w WIS i tam jest wszystko elegancko napisane, co robić krok po kroku. W razie czego pisz na PW.

-------------------------
Saab 9-5 2.3t 260KM/400NM MY98


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: DIY remont silnika
PostNapisane: 23 maja 2019, o 20:09 
Szeregowy

Dołączył(a): 4 sty 2015, o 21:56
Posty: 50
PiotrLublinAero przy tym przebiegu lepiej wymienić uszczelkę głowicy + sprawdzenie pierścieni tłoków. Pokusiłbym się jeszcze o wymianę gumek zaworowych. Po tych zabiegach możesz spokojnie spać, albo tego nie zrobić i dolewać cały czas olej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 134 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

 

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Warunki użytkowania | Polityka prywatności

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL