Zapomniałem hasła Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie   Wyślij ponownie e-mail aktywacyjny  

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  Strona 5 z 7
[ View Topic Options ] Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona [ ‹‹ | ›› ]
Autor 
Wiadomość: DIY remont silnika  
Offline
 Tytuł: Re: DIY remont silnika
PostNapisane: 23 maja 2019, o 20:22 
Szeregowy

Dołączył(a): 4 sty 2015, o 21:56
Posty: 50
art1man wkręć w miskę olejową korek z magnesem


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: DIY remont silnika
PostNapisane: 23 maja 2019, o 21:33 
Chorąży

Dołączył(a): 13 kwi 2013, o 20:15
Posty: 463
Model SAABa: 9-5
Skąd wiesz, że mam bez? To aż tak widać?????

-------------------------
Saab 9-5 2.3t 260KM/400NM MY98


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: DIY remont silnika
PostNapisane: 24 maja 2019, o 15:04 
Szeregowy

Dołączył(a): 4 sty 2015, o 21:56
Posty: 50
seryjnie było bez, a szkoda bo by tyle opiłków nie leciało na smog i pompa oleju


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: DIY remont silnika
PostNapisane: 26 maja 2019, o 10:18 
Chorąży

Dołączył(a): 13 kwi 2013, o 20:15
Posty: 463
Model SAABa: 9-5
Pogoda dopisała. Silnik w budzie, ale jeszcze sporo roboty ze spinaniem wszystkiego do kupy.
Z ciekawostek zakupiłem żeliwo z Volvo. Temat na przyszłość...


Załączniki:
IMG_20190525_154116.jpg
IMG_20190525_154116.jpg [ 129.26 KiB | Przeglądane 817 razy ]
IMG_20190525_162336.jpg
IMG_20190525_162336.jpg [ 163.88 KiB | Przeglądane 817 razy ]
IMG_20190524_222244.jpg
IMG_20190524_222244.jpg [ 73.63 KiB | Przeglądane 817 razy ]
IMG_20190524_222308.jpg
IMG_20190524_222308.jpg [ 72.4 KiB | Przeglądane 817 razy ]

-------------------------
Saab 9-5 2.3t 260KM/400NM MY98
Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: DIY remont silnika
PostNapisane: 26 maja 2019, o 19:40 
Chorąży

Dołączył(a): 13 kwi 2013, o 20:15
Posty: 463
Model SAABa: 9-5
Plan jest taki, aby docierać na ostro. Macie jakieś przydatne wskazówki?

Pakiet startowy.


Załączniki:
IMG_20190526_203224.jpg
IMG_20190526_203224.jpg [ 88.92 KiB | Przeglądane 806 razy ]

-------------------------
Saab 9-5 2.3t 260KM/400NM MY98
Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: DIY remont silnika
PostNapisane: 27 maja 2019, o 06:15 
Kapral

Dołączył(a): 19 lis 2017, o 10:39
Posty: 199
Lokalizacja: Słupsk
Model SAABa: 9-5 Aero 2.3 2002
od czego to żeliwo?, super robota

-------------------------
"Nic nie zastąpi doładowania, chyba, że większe doładowanie" - gicy vel dexter


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: DIY remont silnika
PostNapisane: 27 maja 2019, o 06:49 
Starszy Kapral
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 lut 2013, o 18:29
Posty: 213
Lokalizacja: WPR
Model SAABa: 9-5 Aero MY01
gicy69 napisał(a):
od czego to żeliwo?, super robota
Może być z s60/v70 T5. Sprawdź czy nie popękane.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: DIY remont silnika
PostNapisane: 27 maja 2019, o 16:33 
Chorąży

Dołączył(a): 13 kwi 2013, o 20:15
Posty: 463
Model SAABa: 9-5
kaban napisał(a):
Może być z s60/v70 T5. Sprawdź czy nie popękane.


Rzeczywiście, bardzo częsta przypadłość. W necie sporo popękanych, sam miałem okazję taką "pożyczyć". Ta, którą mam obecnie, w bardzo dobrym stanie się wydaje.
Wg numerów katalogowych turbo TD04HL-13T - Volvo V70/S70/XC70/S60/C70 - takie modele mi wyskoczyły...


Załączniki:
IMG_20190523_145320.jpg
IMG_20190523_145320.jpg [ 98.54 KiB | Przeglądane 760 razy ]

-------------------------
Saab 9-5 2.3t 260KM/400NM MY98
Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: DIY remont silnika
PostNapisane: 27 maja 2019, o 16:54 
Starszy Kapral
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 lut 2013, o 18:29
Posty: 213
Lokalizacja: WPR
Model SAABa: 9-5 Aero MY01
To nie jest 6cm2 jak w 9000? Chyba, że świeże roczniki jakieś...

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: DIY remont silnika
PostNapisane: 27 maja 2019, o 17:17 
Chorąży

Dołączył(a): 13 kwi 2013, o 20:15
Posty: 463
Model SAABa: 9-5
Teraz to już sam nie wiem, czy to 6 czy 7 cm. Tak czy inaczej różnica w wielkości jest ogromna.

-------------------------
Saab 9-5 2.3t 260KM/400NM MY98


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: DIY remont silnika
PostNapisane: 1 cze 2019, o 10:27 

Dołączył(a): 22 lut 2019, o 09:36
Posty: 32
Lokalizacja: Łowicz
Model SAABa: 9-5 I
Pytanko mam odnośnie docierania silnika na ostro. Jak to będziesz robił bo w internecie jest mnóstwo, różnych teorii na ten temat. Pytam z czystej ciekawości. Pierwszy olej 15w40 Mobil? Jakie są plusy takiego docierania?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: DIY remont silnika
PostNapisane: 2 cze 2019, o 21:14 
Chorąży

Dołączył(a): 13 kwi 2013, o 20:15
Posty: 463
Model SAABa: 9-5
Rzeczywiście w internecie jest mnóstwo różnych wariantów docierania, w zasadzie każdy ma swój sposób. Sporo tematów przeczytałem, ale też nie wiem, czy mój plan będzie dobry. Po prostu wybrałem coś, co uważam, że powinno mieć dobry efekt. Na pewno Wasze wskazówki mile widziane. Olej na docieranie powinien być mineralny i tutaj chyba nikt nie powinien się spierać. Padło akurat na Mobil, bo na tej firmie jeździłem przez cały czas. Podejrzewam, że każda inna firma będzie dobra.
Co do sposobu docierania, to napiszę następnym razem.

-------------------------
Saab 9-5 2.3t 260KM/400NM MY98


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: DIY remont silnika
PostNapisane: 10 cze 2019, o 15:25 
Chorąży

Dołączył(a): 13 kwi 2013, o 20:15
Posty: 463
Model SAABa: 9-5
Prace strasznie się przedłużają, czas szybko leci, a postępów nie widać. Z montażem wielu części wiążą się przeróbki lub czynności związane ze zwykłym czyszczeniem, co pochłania naprawdę dużo czasu. Liczyłem, że odpalę silnik już 2 tygodnie temu, a tu nadal jestem „w lesie”.
Podczas montażu przewodów od chłodzenia okazało się, czego zresztą można było się spodziewać, że są w środku strasznie „zaszlamione”. Musiałem je wymontować i przepłukać. Jeden musiałem wymienić, bo był trochę „wybulony”.
Bardzo dużo czasu zajęła walka z klimą. Wcale się nie dziwię, że naprawy tej części samochodu są bardzo drogie, bo naprawdę upierdliwy temat. Jak ktoś chce, to może sam próbować, ale nie polecam. Znalazłem w sumie 3 przecieki: jeden na osuszaczu, drugi na przewodzie aluminiowym - była dziura, trzeci na zaworze w sprężarce. Przewód musiałem wymienić, resztę jakoś udało się uszczelnić. Mam nadzieję, że będzie grało, ale jestem bardzo niepewny, co do powodzenia tej operacji. Bardzo problematyczny był dobór oringów. Wymiary, które są podane na przykład na stronie Skandix lub Eeuroparts można sobie „wsadzić w buty”, bo po prostu nie zgadzają się z rzeczywistością. Po wielu próbach udało mi się namierzyć właściwe wymiary na jakiejś ukraińskiej stronie, chociaż jeden oring też tam się nie zgadzał, ale generalnie można powiedzieć, że w pozostałych przypadkach były ok. Czas pokaże, czy nie będą ciekły.
Przerabiałem też trochę mocowanie chłodnicy oleju i intercoolera, bo to, jak miałem zrobione, po prostu mi się nie podobało. Chociaż po zmianie też nie jestem do końca zadowolony, ale na razie nie będę się już z tym bawił.
Zmieniałem też sposób montażu LPG, ale temat niedokończony i będzie kontynuowany w przyszłości, na razie złożyłem tak, aby było, bo i tak na razie będę jeździł na tylko benzynie.
Widzę jeszcze jakiś przeciek płynu od wspomagania, ale też temat na najbliższą przyszłość, na pewno w pierwszej kolejności.
I teraz porażki. Przy czyszczeniu rozwaliłem zawór BPV/DV oraz urwałem kabel od czujnika ciśnienia oleju. Czekam na nowy zawór, czujnik już wymieniłem. Ale to nie był koniec. Wczoraj szukałem, gdzie mam wkręcić jeszcze dwie śruby, które mi zostały i nie wiem, do czego są... hehe …Niezły mechanik ze mnie… I tak patrzę, świecę latarką, a tu coś się błyszczy. Okazało się, że błyszczał się przewód od wtyczki do czujnika ciśnienia oleju, po prostu był urwany. Tym razem od strony wiązki. Wtyczka trzymała się, bo była okręcona taśmą elektroizolacyjną!!! Nie wiem, jak tego wcześniej nie zauważyłem, jak wymieniałem urwany czujnik!!! Wszystko miałem na wierzchu, a teraz dostęp naprawdę bardzo słaby. Mam nadzieję, że uda mi się to jakoś polutować. Jeszcze nie wszystko złożone, więc jest jeszcze szansa, że coś zepsuje. Oby jak najmniej.


Załączniki:
IMG_20190531_191531.jpg
IMG_20190531_191531.jpg [ 101.19 KiB | Przeglądane 653 razy ]
IMG_20190601_100310.jpg
IMG_20190601_100310.jpg [ 68.03 KiB | Przeglądane 653 razy ]
IMG_20190601_145157.jpg
IMG_20190601_145157.jpg [ 73.94 KiB | Przeglądane 653 razy ]
IMG_20190607_210657.jpg
IMG_20190607_210657.jpg [ 147.11 KiB | Przeglądane 653 razy ]

-------------------------
Saab 9-5 2.3t 260KM/400NM MY98
Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: DIY remont silnika
PostNapisane: 12 cze 2019, o 21:41 
Chorąży

Dołączył(a): 13 kwi 2013, o 20:15
Posty: 463
Model SAABa: 9-5
Dzisiaj zagadka: podpowiecie, od czego zostały mi te dwie śruby - M08x50 ????


Załączniki:
IMG_20190611_173551.jpg
IMG_20190611_173551.jpg [ 149.88 KiB | Przeglądane 630 razy ]

-------------------------
Saab 9-5 2.3t 260KM/400NM MY98
Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: DIY remont silnika
PostNapisane: 14 cze 2019, o 13:47 

Dołączył(a): 22 lut 2019, o 09:36
Posty: 32
Lokalizacja: Łowicz
Model SAABa: 9-5 I
Nie mam pojęcia od czego te śruby Ci zostały, przy turbinie mam podobne przy mocowaniu ale nie jestem pewien nie zaglądałem dawno pod auto.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: DIY remont silnika
PostNapisane: 14 cze 2019, o 15:05 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 1346
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
To wygląda jak od mocowania jakiejś łapy, alternatora, rozrusznika...

-------------------------
Saab 95 2,3T manual - rozbity, szukam dawcy budy i power comeback
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Mitsubishi Pajero III Long 3,5 V6 manual SS - taki wycieczkobus terenowy
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: DIY remont silnika
PostNapisane: 14 cze 2019, o 19:56 
Chorąży

Dołączył(a): 13 kwi 2013, o 20:15
Posty: 463
Model SAABa: 9-5
Turbina ma wszystko na miejscu.

DSZ- napisał(a):
To wygląda jak od mocowania jakiejś łapy, alternatora, rozrusznika...


Też tak strzelałem, ale nie widzę, żeby gdzieś mi brakowało śrub. Jeszcze raz się przyjrzę.

Nadszedł sądny dzień i ..... du....pa...

Dzisiaj pierwsze testy i mam poważny problem. Zacznę od początku.

Podłączam akumulator, przekręcam kluczyk, błędów brak. Dla mnie elektryczny sukces.

Potem kręcę rozrusznikiem i ... nie mogę nabić ciśnienia oleju!!! Kontrolka nie gaśnie. Mam dodatkowy czujnik ciśnienia oleju i też zero. Nie ukrywam załamka...

https://www.youtube.com/watch?v=ResqrLHbPns&feature=youtu.be

I teraz dylemat: odpalać, czy... no właśnie... jak szukać przyczyny?????????

Dodam taką ciekawostkę - trochę się tego spodziewałem. Dlaczego? Jakieś 3 lata temu wymieniałem turbinę. Jeżeli dobrze pamiętam, to wtedy miałem identyczny problem. Za cholerę nie mogłem nabić ciśnienia oleju. Wtedy w końcu po prostu odpaliłem. Przez te 3 lata chyba nie wpłynęło to jakoś negatywnie. Tutaj trochę inna sytuacja, bo cały silnik suchy. Miałem cichą nadzieję, że po remoncie taki problem się nie powtórzy, tym bardziej, że zakupiłem wszystkie oringi na rurki, aby samemu nie dobierać rozmiarów, tylko kupić "firmowe". Niestety nie pomogło i jestem teraz w kropce...

Żeby tego było mało, to na zakończenie wpychałem samochód do garażu. Patrzę, a tu zostawiam ślady. Płyn chłodniczy. Okazało się, że kapie z.... odpływu klimy!!! Stawiam, że chyba nagrzewnica powiedziała "do widzenia". Tak się zakończył sądny dzień.

Idę się napić...

-------------------------
Saab 9-5 2.3t 260KM/400NM MY98


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: DIY remont silnika
PostNapisane: 15 cze 2019, o 10:29 
Podpułkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2012, o 11:27
Posty: 4344
Lokalizacja: Białystok
Model SAABa: 9-3 I Aero
Cały piec masz poskładany na redline więc nie jest suchy.
Filtr oleju zalałeś olejem do pełna zanim go przykręciłeś?
Odpal go na 5s jak nie złapie ciśnienia rozbieraj i szukaj dziury ;)

-------------------------
9-3 Aero Viggen MY02, 3xxKM --> 4xxKM under construction
9-3 Aero Viggen MY01, BSR STG 1- zmienił właściciela
900NG SE MY95 + B235R Viggen - znów mój, drag concept
9-5 Vector MY02 - zmienił właściciela
9-5 Aero MY02 motorschaden - zmienił właściciela
9-5 Aero MY01 - ciągnik - Zmienił właściciela
9000 Aero MY97 - Wół roboczy
W124 300CE
W210 E55 AMG
http://www.turbolaab.pl under construction


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: DIY remont silnika
PostNapisane: 15 cze 2019, o 10:49 
Chorąży

Dołączył(a): 13 kwi 2013, o 20:15
Posty: 463
Model SAABa: 9-5
Filtr odkręcony - sucho. Pompa oleju odkręcona - sucho...


Załączniki:
IMG_20190615_104040.jpg
IMG_20190615_104040.jpg [ 89.76 KiB | Przeglądane 560 razy ]
IMG_20190615_111723.jpg
IMG_20190615_111723.jpg [ 108.76 KiB | Przeglądane 560 razy ]
IMG_20190615_111728.jpg
IMG_20190615_111728.jpg [ 84.68 KiB | Przeglądane 560 razy ]
IMG_20190615_111734.jpg
IMG_20190615_111734.jpg [ 89.28 KiB | Przeglądane 560 razy ]
IMG_20190615_111853.jpg
IMG_20190615_111853.jpg [ 90.94 KiB | Przeglądane 560 razy ]

-------------------------
Saab 9-5 2.3t 260KM/400NM MY98
Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: DIY remont silnika
PostNapisane: 15 cze 2019, o 10:52 
Chorąży

Dołączył(a): 13 kwi 2013, o 20:15
Posty: 463
Model SAABa: 9-5
Levis napisał(a):
Cały piec masz poskładany na redline więc nie jest suchy.
Filtr oleju zalałeś olejem do pełna zanim go przykręciłeś?
Odpal go na 5s jak nie złapie ciśnienia rozbieraj i szukaj dziury ;)


Levis, jak Ty tak mówisz, to wierzę w ciemno. Filtr był zalany, ale chyba nie cały, bo uznałem, że i tak mi się wyleje przy przykręcaniu. Napełnię go po sufit i odpał.

-------------------------
Saab 9-5 2.3t 260KM/400NM MY98


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 134 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

 

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Warunki użytkowania | Polityka prywatności

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL