Zapomniałem hasła Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie   Wyślij ponownie e-mail aktywacyjny  

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  Strona 8 z 8
[ View Topic Options ] Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8 [ ‹‹ | ›› ]
Autor 
Wiadomość: DIY wymiana rozrządu  
Offline
 Tytuł: Re: DIY wymiana rozrządu
PostNapisane: 25 kwi 2014, o 08:53 
Podporucznik

Dołączył(a): 7 sty 2013, o 18:45
Posty: 1174
Lokalizacja: Sztum
Model SAABa: 9-5 Aero MY03
Pozwolę sobie zapytać - Czego dotyczy ten tema?? coś o rozrządzie... ?? :D :D :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: DIY wymiana rozrządu
PostNapisane: 25 kwi 2014, o 09:06 
Starszy Chorąży

Dołączył(a): 17 lis 2012, o 20:52
Posty: 792
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Model SAABa: 9-5 3.0 t 230 KM
Hehe, rozrząd to bardzo ogólny temat:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: DIY wymiana rozrządu
PostNapisane: 25 kwi 2014, o 09:08 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 lip 2012, o 19:14
Posty: 2987
Lokalizacja: Czersk, Pomorskie
Model SAABa: 9-3 SS MY06 2,8 V6
Rozrząd był na początku i najtrudniejsza sprawa wyszła najłatwiej a z najłatwiejszą są problemy :)

-------------------------
Obrazek



Krótki incydent z 900Ng V6 i Saab 9-3 Viggen Cabrio
Saab 9-5 SE MY98 - był
Saab 9-5 Vector MY04 - był
Saab 9-3 SS Vector MY05 ASB- był
Saab 9-3 SC 2.8 V6 AERO MY06 ASB - jest
313KM 466Nm


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: DIY wymiana rozrządu
PostNapisane: 26 kwi 2014, o 15:00 
Sierżant

Dołączył(a): 13 kwi 2013, o 20:15
Posty: 333
Model SAABa: 9-5
Rzeczywiście, temat trochę się rozbudował o inne wątki. Ale muszę powiedzieć, że złapałem dziada!!!! Dzisiaj w końcu przejechałem się i elegancko biegi wchodziły!!! Ale oczywiście wypadł inny problem, ale o tym chyba w innym wątku będę prosił o radę. Teraz może jakiś quiz - jak sądzicie, co było przyczyną? Strzelajcie. Później napiszę o tym, co po kolei zrobiłem i ile mi to zajęło.

-------------------------
Saab 9-5 2.3t 260KM/400NM MY98


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: DIY wymiana rozrządu
PostNapisane: 26 kwi 2014, o 15:15 
Sierżant

Dołączył(a): 13 kwi 2013, o 20:15
Posty: 333
Model SAABa: 9-5
Może mała podpowiedź - kolejna część wideoteki z dzisiaj.

https://www.youtube.com/watch?v=DaS9l1MBTnI&feature=youtu.be

-------------------------
Saab 9-5 2.3t 260KM/400NM MY98


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: DIY wymiana rozrządu
PostNapisane: 26 kwi 2014, o 19:59 
Sierżant

Dołączył(a): 13 kwi 2013, o 20:15
Posty: 333
Model SAABa: 9-5
Nikt nie chce strzelić? No dobra, w sumie wszystkie typy, co może być przyczyną pojawiły się w tym wątku. Zacznijmy od początku.


Wymieniłem sprzęgło, docisk, wysprzęglik, pompkę sprzęgła czyli można powiedzieć kompletny mechanizm sprzęgła. Okazało się, że po montażu biegi strasznie ciężko wchodzą, nie wchodzą w ogóle lub ze zgrzytem.

1. pierwszym typem był zapowietrzony układ - po wielokrotnym odpowietrzaniu brak rezultatów.

2. drugim typem był zły montaż tarczy - wywaliłem skrzynię, sprawdziłem poprawność montażu tarczy, wysprzęglika, docisku, wszystko ok. Montaż z powrotem i te same objawy.

3. trzecim typem był jednak nieprawidłowo działający wysprzęglik, który nie wysuwał się do końca - wywaliłem skrzynie ponownie, montaż starego wysprzęglika. Montaż z powrotem i te same objawy.

4. czwartym typem była pompka sprzęgła - no bo w sumie już nic innego nie pozostało. Nowa pompka sucha. Założona stara, która lekko mi cieknie. Odpowietrzenie układu jak zwykle i.............STRZAŁ W DZIESIĄTKĘ!!!! MAM WINNEGO!!!

Szczerze mówiąc przystępując dzisiaj do pracy nie liczyłem w ogóle na jakikolwiek sukces. Byłem w 99% pewien, że to na pewno nie pompka zwłaszcza, że stara mi ciekła i nie miałem z tego tytułu problemów z wrzucaniem biegów, a ta nowa na pewno była szczelna, więc niemożliwe, żeby coś nie grało. Tym bardziej, że nikt w moich znajomych nigdy nie typował tej przyczyny, jak również w tym wątku nikt o tym nie wspominał. Z kim bym nie rozmawiał i opisywał problem, to wszyscy mi mówili - ewidentnie zapowietrzony układ, odpowietrzyć i musi grać. Ale niestety tak nie było. Znaczy może i było, bo w sumie do tej pory nie wiem, dlaczego nowiutka pompka nie funkcjonowała jak trzeba, może rzeczywiście ona zapowietrzała układ, ale chyba nie, bo jak kilkakrotnie odpowietrzałem, to bąbelków nie widziałem. Teraz jak porównuję, jak wyglądało odpowietrzanie na starej, a na nowej, to moje subiektywne odczucie jest takie, że stara pompowała sporo więcej płynu do zbiorniczka po strzykawce niż nowa. Dziwne, ale to tylko moje odczucie. Fizycznie obie pompki jakoś się nie różniły. Na taką samą długość się wysuwały, na taką samą długość się chowały. Jedyną różnicą, jaką zauważyłem, to że od strony, z której płyn wylatuje po przepchnięciu przez tłok, to dziura w starej pompce była większa niż w nowej. Tak w ogóle pedał sprzęgła stoi tak samo wysoko czyli wyżej od hamulca, więc tak musi być. Ale wydaje mi się, że ten luz na pedale, o którym mówiłem wcześniej, jest jednak ciut mniejszy. Reasumując: powinienem zacząć sprawdzanie od rzeczy, które najłatwiej sprawdzić czyli najpierw odpowietrzanie, potem pompka, potem dopiero tarcza, docisk, wysprzęglik. Ale moim kryterium było prawdopodobieństwo wadliwości poszczególnych elementów, a dla mnie było praktycznie niemożliwe, że nowa pompka psuje robotę.

Dodatkowo dzisiaj na jazdach testowych miałem mały problem z zupełnie innej beczki. Gdy lekko przyśpieszyłem usłyszałem świst, samochód trochę przystopował. Myślę - co jest? Jeszcze tego mi mało? Generalnie jak przyśpieszałem, to słychać było świst. Zwróciłem też uwagę na dwie rzeczy, a mianowicie, że lecą mi missfire'y - nagle zrobiło się 170, a odcinek był króciutki. Poza tym mam sondę szerokopasmową - jak mi tak świstało, to AFR leciał mi na 10 czyli strasznie bogato. Sobie myślę: kurdę, kolejny temat do rozwiązania na forum. Jak dojechałem do domu, to zajrzałem pod machę: niby wszystkie przewody podpięte. Ale złapałem na przewód idący z turbo do intercoolera i.... opaska nie zaciśnięta! Zacisnąłem i przed chwilą jeszcze raz się przejechałem i wydaje się, że jest ok. Zobaczymy za jakiś czas, jak to wszystko będzie funkcjonowało. Na razie jestem strasznie zmęczony, ale i w końcu zadowolony. Tfu....nie zapeszać. Bardzo długo to wszystko trwało, ale w tym momencie znowu jest przyjemność z jazdy. To chyba na razie tyle. Uffff....


Załączniki:
IMG_8848.jpg
IMG_8848.jpg [ 76.99 KiB | Przeglądane 2441 razy ]
IMG_8850.jpg
IMG_8850.jpg [ 72.97 KiB | Przeglądane 2441 razy ]
IMG_9046.jpg
IMG_9046.jpg [ 79.21 KiB | Przeglądane 2441 razy ]
IMG_9048.jpg
IMG_9048.jpg [ 76.14 KiB | Przeglądane 2441 razy ]
IMG_9045.jpg
IMG_9045.jpg [ 77.75 KiB | Przeglądane 2441 razy ]
IMG_9044.jpg
IMG_9044.jpg [ 78.38 KiB | Przeglądane 2441 razy ]

-------------------------
Saab 9-5 2.3t 260KM/400NM MY98
Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: DIY wymiana rozrządu
PostNapisane: 26 kwi 2014, o 20:14 
Sierżant

Dołączył(a): 13 kwi 2013, o 20:15
Posty: 333
Model SAABa: 9-5
A tak w ogóle zapomniałem dodać bardzo ważną rzecz - dziękuję serdecznie wszystkim, którzy udzielali się w tym wątku. Dziękuję Wam za cenne rady, a przede wszystkim za cierpliwość, bo moje niektóre pytania z racji mojej małej wiedzy mechanicznej były pewnie z kategorii tych "głupich". Ale muszę przyznać, że mój horyzont związany z mechaniką samochodową strasznie się poszerzył. Dzięki serdeczne. Zdrówko.


Załączniki:
IMG_9051.jpg
IMG_9051.jpg [ 91.82 KiB | Przeglądane 2438 razy ]

-------------------------
Saab 9-5 2.3t 260KM/400NM MY98
Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: DIY wymiana rozrządu
PostNapisane: 26 kwi 2014, o 20:48 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 lip 2012, o 19:14
Posty: 2987
Lokalizacja: Czersk, Pomorskie
Model SAABa: 9-3 SS MY06 2,8 V6
To teraz pozostało dowalić boosta i cieszyć się jazdą :)

-------------------------
Obrazek



Krótki incydent z 900Ng V6 i Saab 9-3 Viggen Cabrio
Saab 9-5 SE MY98 - był
Saab 9-5 Vector MY04 - był
Saab 9-3 SS Vector MY05 ASB- był
Saab 9-3 SC 2.8 V6 AERO MY06 ASB - jest
313KM 466Nm


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: DIY wymiana rozrządu
PostNapisane: 26 kwi 2014, o 23:36 
Sierżant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lut 2013, o 12:04
Posty: 310
Lokalizacja: DW
Model SAABa: 9-5 2.0t
Fajnie się to czytało. Gratulacje z doprowadzenia auta do przyzwoitego stanu.
Wiedza nabyta przy robocie - bezcenna.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: DIY wymiana rozrządu
PostNapisane: 27 kwi 2014, o 12:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 gru 2013, o 00:29
Posty: 40
Lokalizacja: Poznań
Model SAABa: 9-3 2.0 SE Turbo
Gratuluję art1man!!! Naprawdę zgotowana dla Ciebie była prawdziwa droga krzyżowa :P
Ale wszystko dobre co się dobrze kończy, więc nic tylko siadać za kółko i uczyć właścicieli BMW i tym podobnych respektu do najlepszej marki jaką jest Saab :D
Pozdrawiam

-------------------------
"Saab bez turbo, to nie Saab"

SAAB 9-3I 2.0 SE Turbo 200+ KM
SAAB 9000 Aero 225 KM


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: DIY wymiana rozrządu
PostNapisane: 28 kwi 2014, o 17:48 
Starszy Szeregowy

Dołączył(a): 14 kwi 2013, o 20:41
Posty: 121
Lokalizacja: Starogard Gd
Model SAABa: 9-5 B204/205 combi
ta.. gratulacje za ogarnięcie schaboszczaka.. znając życie - w krótszym lub dłuższym czasie pewno znów coś się spierdzileli i psiocząc na auto będziemy dalej przywracać mu pełną sprawność..


PSSaaB napisał(a):
(..) więc nic tylko siadać za kółko i uczyć właścicieli BMW i tym podobnych respektu do najlepszej marki jaką jest Saab :D
Pozdrawiam


a tego powyższego zdania to nie rozumiem.. czego niby uczyć, czemu niby tylko właścicieli BMW i jakich "tym podobnych"?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: DIY wymiana rozrządu
PostNapisane: 29 kwi 2014, o 16:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 gru 2013, o 00:29
Posty: 40
Lokalizacja: Poznań
Model SAABa: 9-3 2.0 SE Turbo
conpress napisał(a):
ta.. gratulacje za ogarnięcie schaboszczaka.. znając życie - w krótszym lub dłuższym czasie pewno znów coś się spierdzileli i psiocząc na auto będziemy dalej przywracać mu pełną sprawność..


PSSaaB napisał(a):
(..) więc nic tylko siadać za kółko i uczyć właścicieli BMW i tym podobnych respektu do najlepszej marki jaką jest Saab :D
Pozdrawiam


a tego powyższego zdania to nie rozumiem.. czego niby uczyć, czemu niby tylko właścicieli BMW i jakich "tym podobnych"?


Bo zwykle jest tak, że jak się stoi pod światłami to podjeżdża BMW z rozwaloną muzyką na full i Panowie bardzo chcą się spróbować ze wszystkim co ma cztery koła. Po dojechaniu do następnych świateł ich mina jest bezcenna... gdy niestety zostali w tyle. W takich przypadkach ludzie zazwyczaj nabierają respektu do naszej marki co mnie bardzo cieszy 8-)

-------------------------
"Saab bez turbo, to nie Saab"

SAAB 9-3I 2.0 SE Turbo 200+ KM
SAAB 9000 Aero 225 KM


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: DIY wymiana rozrządu
PostNapisane: 16 sie 2016, o 19:28 
Sierżant

Dołączył(a): 13 kwi 2013, o 20:15
Posty: 333
Model SAABa: 9-5
Witam.

Postanowiłem coś napisać, bo miałem ciekawą sytuację.
Przebieg na nowym rozrządzie: 25 000 km. Rozrząd jak na razie żyje, odpukać, chociaż ostatnio miałem wrażenie, że silnik pracuje zdecydowanie głośniej. W pewnym momencie myślałem, że to może panewki, ale ciśnienie oleju mi trzymał, a odgłos trochę inny, chociaż nigdy nie miałem okazji posłuchać "na żywo", tylko na YouTube. Nie byłem do końca pewien, czy jest coś nie tak czy po prostu ten typ tak ma, a mi się po prostu tylko wydaje, że chodzi głośniej. W każdym razie dałem sobie z tym spokój, bo nie uśmiechało mi się rozpruwać ponownie silnika i szukać nie wiadomo czego.
W związku z tym, że często śledzę RacingForum, trafiłem przez przypadek na wątek kolegi "Er-a-de-ek", obecnego tutaj na forum Saabotage, jeżeli się nie mylę jako "gandziorz".

http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=131619&st=120

Odgłosy wydawały mi się bardzo podobne do moich, więc dzisiaj postanowiłem sprawdzić napinacz. Jak się zdążyłem zorientować, przy wymianie rozrządu również zakupiłem napinacz firmy PPS. Po wymontowaniu sytuacja wygląda następująco - po 25 000 km. ząbki trochę wytarte, może nie tak bardzo, jak w przypadku kolegi "gandziorz", ale generalnie dla mnie negatywne zaskoczenie. Udało mi się pogrzebać w złomie i znalazłem mój stary napinacz. Muszę przyznać, że po 210 000 km. stary napinacz nie ma kompletnie żadnych oznak zużycie ząbków, a PPS już nie wyglądał dobrze. Może zdjęcia tego nie oddają, ale nie wyglądało to dobrze. Wysunięcie napinacza 9 mm.

Postanowiłem założyć stary napinacz, bo po prostu wyglądał sto razy lepiej. Po wymianie moim zdaniem jest zdecydowanie ciszej, chociaż jeszcze jutro sprawdzę na zimnym silniku, bo moim zdaniem wtedy problem był bardziej słyszalny.

W każdym razie wniosek jest taki - nigdy więcej PPS. Nie zazdroszczę tym, którzy kupili kompletny rozrząd z tej firmy.


Załączniki:
Komentarz: taki napinacz kiedyś zakupiłem
IMG_7827.jpg
IMG_7827.jpg [ 45.23 KiB | Przeglądane 1593 razy ]
Komentarz: napinacz PPS po 25 000 km.
IMG_4899.jpg
IMG_4899.jpg [ 47.73 KiB | Przeglądane 1593 razy ]
Komentarz: napinacz PPS po 25 000 km.
IMG_4898.jpg
IMG_4898.jpg [ 53.5 KiB | Przeglądane 1593 razy ]
Komentarz: po lewej nowy napinacz po 25 000 km., po prawej stary napinacz po 210 000 km.
IMG_4889.jpg
IMG_4889.jpg [ 73.13 KiB | Przeglądane 1593 razy ]

-------------------------
Saab 9-5 2.3t 260KM/400NM MY98
Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: DIY wymiana rozrządu
PostNapisane: 17 sie 2016, o 12:25 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 sty 2013, o 06:59
Posty: 970
Lokalizacja: Olsztyn
Model SAABa: 9-3 2.2 TiD
Ameryki nie odkryłeś, niestety jakość produktów PPS pozostawia wiele do życzenia. Dobrze że Ci ten napinacz nie "puścił".

Wysłane z mojego HUAWEI MT7-L09 przy użyciu Tapatalka

-------------------------
Obrazek
9000 CS 2.0T MY94 175,1 KM 272NM - zmienił właściciela
9-3 2.2 TiD MY02 155,9 KM 344,6NM


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 154 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

 

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Warunki użytkowania | Polityka prywatności

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL