Zapomniałem hasła Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie   Wyślij ponownie e-mail aktywacyjny  

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  Strona 7 z 8
[ View Topic Options ] Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona [ ‹‹ | ›› ]
Autor 
Wiadomość: DIY wymiana rozrządu  
Offline
 Tytuł: Re: DIY wymiana rozrządu
PostNapisane: 16 kwi 2014, o 19:17 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 lip 2012, o 19:14
Posty: 2987
Lokalizacja: Czersk, Pomorskie
Model SAABa: 9-3 SS MY06 2,8 V6
może sam lewarek od biegów Ci uciekł i trzeba go wyregulować

-------------------------
Obrazek



Krótki incydent z 900Ng V6 i Saab 9-3 Viggen Cabrio
Saab 9-5 SE MY98 - był
Saab 9-5 Vector MY04 - był
Saab 9-3 SS Vector MY05 ASB- był
Saab 9-3 SC 2.8 V6 AERO MY06 ASB - jest
313KM 466Nm


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: DIY wymiana rozrządu
PostNapisane: 17 kwi 2014, o 21:44 
Sierżant

Dołączył(a): 13 kwi 2013, o 20:15
Posty: 342
Model SAABa: 9-5
Wielka niewiadoma. Tak mogę streścić wczorajszy dzień. Wymontowałem skrzynię. Wszystko wydaje się poprawnie zmontowane. Dokładniej napiszę może jutro, bo jestem zdechły jak cholera. Na szybko kilka fotek.


Załączniki:
IMG_8939.jpg
IMG_8939.jpg [ 39.35 KiB | Przeglądane 1931 razy ]
IMG_8924.jpg
IMG_8924.jpg [ 121.58 KiB | Przeglądane 1931 razy ]
IMG_8923.jpg
IMG_8923.jpg [ 91.88 KiB | Przeglądane 1931 razy ]
IMG_8921.jpg
IMG_8921.jpg [ 101.89 KiB | Przeglądane 1931 razy ]

-------------------------
Saab 9-5 2.3t 260KM/400NM MY98
Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: DIY wymiana rozrządu
PostNapisane: 18 kwi 2014, o 20:36 
Sierżant

Dołączył(a): 13 kwi 2013, o 20:15
Posty: 342
Model SAABa: 9-5
No i w zasadzie wykonałem ogromną ilość roboty i jestem w tym samym miejscu. Dzisiaj złożyłem wszystko do kupy. Przed odpaleniem odpowietrzyłem sprzęgło. Trwało to naprawdę dużo, dużo dłużej niż poprzednio. Pomyślałem, że może tu był mój błąd. Odpalam i...znowu te same objawy, a nawet powiedziałbym gorzej. Jedynka bez zgrzytów, ale bardzo ciężko wchodzi i nie zawsze. Wcześniej wchodziła bez problemów. Wsteczny - standardowo zgrzyt i nie chce wejść. Przez moment miałem coś dziwnego - trzymając wciśnięte sprzęgło, wcisnąłem również hamulec. Próbowałem wtedy wrzucić jedynkę i się nie dało - dodatkowo słychać było szum ocierającej się tarczy. Puściłem tylko hamulec i wtedy spróbowałem wrzucić jedynkę i weszła. Nacisnąłem ponownie hamulec przy wciśniętym sprzęgle, próbuję wrzucić jedynkę i znów blokada i szum, puszczam hamulec i jedynka wchodzi. I tak parę razy. Ale potem ten objaw zniknął. Już zrobiło się ciemno i dałem sobie spokój z testami. Może jeszcze jutro na spokojnie po testuje. Podsumowując: tarcza poprawnie zamontowana, okolice wysprzęglika trochę mokre, ale pewnie to zalało płynem chłodzącym lub hamulcowym podczas demontażu silnika, więc nieszczelności raczej nie było. Ale dla pewności wysprzęglik wymontowałem, jeszcze raz dobrze skręciłem i raczej teraz nie ma prawa ciec. Oczywiście odpowietrzyłem od razu i również nie widziałem wycieków. Koło zamachowe równiutkie. Jacy podejrzani teraz zostają? Zapowietrzenie? Wybierak? Lewarek?


Załączniki:
IMG_8943.jpg
IMG_8943.jpg [ 64.29 KiB | Przeglądane 1907 razy ]
IMG_8942.jpg
IMG_8942.jpg [ 71.5 KiB | Przeglądane 1907 razy ]
IMG_8941.jpg
IMG_8941.jpg [ 94.2 KiB | Przeglądane 1907 razy ]

-------------------------
Saab 9-5 2.3t 260KM/400NM MY98
Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: DIY wymiana rozrządu
PostNapisane: 18 kwi 2014, o 22:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 gru 2013, o 00:29
Posty: 40
Lokalizacja: Poznań
Model SAABa: 9-3 2.0 SE Turbo
Widziałem, że masz zamontowaną na wężyku od odpowietrznika strzykawkę. To w takim wypadku wsadź tłoczek do środka strzykawki i przepchnij płyn do zbiorniczka płynu. Znów podpompuj aby aby strzykawka się napełniła i tak kilka razy. Następnie zalej zbiorniczek płynu do pełna po rant i przepompuj płyn tak aby płyn był na poziomie oznaczenia MAX. I oczywiście całe odpowietrzenie robi się na otwartym zbiorniczku od płynu. Jak to nie pomoże to nie będzie wina zapowietrzenia.

tu jeszcze masz temat z elektrody:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2292716.html

-------------------------
"Saab bez turbo, to nie Saab"

SAAB 9-3I 2.0 SE Turbo 200+ KM
SAAB 9000 Aero 225 KM


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: DIY wymiana rozrządu
PostNapisane: 19 kwi 2014, o 04:51 
Młodszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 paź 2013, o 13:16
Posty: 427
Lokalizacja: Warszawa-BIELANY
Model SAABa: 900NG
Moze wybierał byl poprostu zle zablokowany lub sie przestawil

-------------------------
"Samochód jest dopiero wtedy szybki, kiedy rano stoisz przed nim i boisz się go otworzyć" Walter Röhrl


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: DIY wymiana rozrządu
PostNapisane: 19 kwi 2014, o 07:17 
Sierżant

Dołączył(a): 13 kwi 2013, o 20:15
Posty: 342
Model SAABa: 9-5
Spróbuję jeszcze raz odpowietrzyć.


Ale właśnie. Tak się zastanawiałem.


1. Jeżeli układ byłby zapowietrzony, to jedynka też by wchodziła ze zgrzytem albo w ogóle, tak???? A dzieje się to tylko dla wstecznego.

2. Jeżeli to byłaby wina regulacji wybieraka czy lewarka, to problem wbicia wstecznego byłby również odczuwalny przy wyłączonym silniku, tak???? A dzieje się tak tylko na włączonym silniku.

Jeżeli te dwie opcje wykluczymy, to chyba nie ma innych opcji.

-------------------------
Saab 9-5 2.3t 260KM/400NM MY98


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: DIY wymiana rozrządu
PostNapisane: 19 kwi 2014, o 07:23 
Kapitan

Dołączył(a): 23 sty 2012, o 12:31
Posty: 2944
Nie no. Jak tak to chyba ze tak.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: DIY wymiana rozrządu
PostNapisane: 19 kwi 2014, o 12:05 
Sierżant

Dołączył(a): 13 kwi 2013, o 20:15
Posty: 342
Model SAABa: 9-5
Dzisiaj wykonałem pierwszą jazdę próbną. Zastanawiałem się, jak wyjechać z podjazdu, skoro nie wchodzi mi wsteczny. Wpadłem na prosty pomysł, żeby wbić wsteczny na zgaszonym silniku, bo wtedy wszystkie biegi mi wchodzą. Tak więc zrobiłem. Wrzuciłem wsteczny, zapaliłem silnik ze wciśniętym sprzęgłem i jakoś wyjechałem. Zrobiłem niedużą rundkę po osiedlu. Wszystkie biegi wchodziły, ale niektóre z oporem. Najgorzej dwójka. Jedynka czasami nie chciała, trójka, czwórka i piątka w miarę dobrze. Przed domem zatrzymałem się, wysiadłem z samochodu, żeby otworzyć bramę. W związku z tym, że musiałem cofnąć, bo za blisko podjechałem, więc zgasiłem silnik, wrzuciłem wsteczny, nacisnąłem sprzęgło i zapaliłem. I nagle ze wciśniętym sprzęgłem samochód zaczyna mi powolutku jechać do tyłu! Nacisnąłem hamulec, chciałem wrzucić na luz, ale się nie udało, wajcha była przyblokowana. Zgasiłem silnik, wtedy wrzuciłem na luz, zapaliłem, jedynka i wjechałem na podjazd. Postanowiłem jeszcze raz odpowietrzyć sprzęgło. Bąbelków żadnych nie było. Zrobiłem również to, co radził mi kolega PSSaaB czyli przepompowałem strzykawką płyn do zbiorniczka i odwrotnie. Nic to nie dało. Odpaliłem na wstecznym i znowu samochód mi lekko jedzie do tyłu i oczywiście nie dało się wbić na luz. Zgasiłem, wrzuciłem jedynkę, potem wsteczny, potem jedynkę, potem wsteczny i znów zapalam na wstecznym. No i o dziwo samochód stoi w miejscu!!! Dało się również wrzucić na luz. Potem jedynka. Potem wsteczny. Wielkie zdziwienie, bo wsteczny wszedł! Pierwszy raz od drugiego montażu. Potem znów jedynka, znów wsteczny i już niestety nie wszedł tylko zgrzyt. Jak tak dalej pójdzie, to rozwalę skrzynię zanim to naprawię.

-------------------------
Saab 9-5 2.3t 260KM/400NM MY98


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: DIY wymiana rozrządu
PostNapisane: 19 kwi 2014, o 12:56 
Kapitan

Dołączył(a): 23 sty 2012, o 12:31
Posty: 2944
Ja mam takie skromne pytanie. Czy nie ma kolo Ciebie gdzies mechanika saabowego ktory to obejrzy?
Bo jak czytam ten watek to Ty zrobiles sobie niezla droge krzyzowa.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: DIY wymiana rozrządu
PostNapisane: 19 kwi 2014, o 14:35 
Sierżant

Dołączył(a): 13 kwi 2013, o 20:15
Posty: 342
Model SAABa: 9-5
Jasne, że jest Saabix. Ale jestem taki zaudany, że albo to zrobię sam albo w końcu sprzedam ten samochód na części...

-------------------------
Saab 9-5 2.3t 260KM/400NM MY98


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: DIY wymiana rozrządu
PostNapisane: 19 kwi 2014, o 14:42 
Młodszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 paź 2013, o 13:16
Posty: 427
Lokalizacja: Warszawa-BIELANY
Model SAABa: 900NG
Dziwne podejście :) kasy nie odzyskasz a jak ogarnieta osoba spojrzy to nic się nie stanie przecież

-------------------------
"Samochód jest dopiero wtedy szybki, kiedy rano stoisz przed nim i boisz się go otworzyć" Walter Röhrl


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: DIY wymiana rozrządu
PostNapisane: 19 kwi 2014, o 17:20 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 lip 2012, o 19:14
Posty: 2987
Lokalizacja: Czersk, Pomorskie
Model SAABa: 9-3 SS MY06 2,8 V6
Jak masz stary wysprzęglik to go załóż , w oplu tak raz było co robilem ,że nowy był do dupy i nie wysprzęglał. I tarcze jak zakładasz tym odstającym do środka czy na zewnątrz i ten docisk mi jakoś wygląda jak by miał dziurę za dużą i wysprzęglik dobrze nie dociskał

-------------------------
Obrazek



Krótki incydent z 900Ng V6 i Saab 9-3 Viggen Cabrio
Saab 9-5 SE MY98 - był
Saab 9-5 Vector MY04 - był
Saab 9-3 SS Vector MY05 ASB- był
Saab 9-3 SC 2.8 V6 AERO MY06 ASB - jest
313KM 466Nm


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: DIY wymiana rozrządu
PostNapisane: 23 kwi 2014, o 20:24 
Sierżant

Dołączył(a): 13 kwi 2013, o 20:15
Posty: 342
Model SAABa: 9-5
Mam jeszcze takie pytanie, szczególnie do użytkowników 9-5. Czy naciskając pedał sprzęgł macie na początku jakiś luz tzn. czy na początku czuć działanie tylko sprężyny, a potem czuć dopiero opór płynu? Bo u mnie po wciśnięciu ok.1/3 pedału dopiero czuć większy opór - załączam film.

https://www.youtube.com/watch?v=dAvn8zr1EBk&feature=youtu.be


Dodatkowo nakręciłem, jak pracuje docisk oraz wysprzęglik. Sorry za jakość, ale był słaby sprzęt i słaby dostęp.


https://www.youtube.com/watch?v=6wFe8g4Z4qQ&feature=youtu.be

https://www.youtube.com/watch?v=YxfC7EkKbNo&feature=youtu.be

-------------------------
Saab 9-5 2.3t 260KM/400NM MY98


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: DIY wymiana rozrządu
PostNapisane: 23 kwi 2014, o 20:26 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sty 2013, o 12:37
Posty: 1048
Lokalizacja: pomorskie
Model SAABa: 9-5 Arc 2.3 t
mam nowe sprzęgło Aero i łapie od samego dołu, nie ma żadnego luzu

-------------------------
...no cóż że ze Szwecji...
9-5 Arc, 2.3t 2004r zakute b235 Wossner
GT 23, FMIC 600*300*76, 3'' wydech, katy off, lekki zamach, 630cm Deka
... w ciągłej modernizacji

Saab=choroba


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: DIY wymiana rozrządu
PostNapisane: 23 kwi 2014, o 20:45 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 sty 2013, o 06:59
Posty: 970
Lokalizacja: Olsztyn
Model SAABa: 9-3 2.2 TiD
W 9000 mam lekki luz, sprzęgło od Aero robione w zeszłym roku. Oprócz lekkiego luzu nic się złego nie dzieje.

-------------------------
Obrazek
9000 CS 2.0T MY94 175,1 KM 272NM - zmienił właściciela
9-3 2.2 TiD MY02 155,9 KM 344,6NM


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: DIY wymiana rozrządu
PostNapisane: 23 kwi 2014, o 21:23 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 lip 2012, o 19:14
Posty: 2987
Lokalizacja: Czersk, Pomorskie
Model SAABa: 9-3 SS MY06 2,8 V6
luz może być minimalny u ciebie jest sporo za duży, do tego sam pedał stoi sporo za wysoko a potem za słabo wysprzęgla

-------------------------
Obrazek



Krótki incydent z 900Ng V6 i Saab 9-3 Viggen Cabrio
Saab 9-5 SE MY98 - był
Saab 9-5 Vector MY04 - był
Saab 9-3 SS Vector MY05 ASB- był
Saab 9-3 SC 2.8 V6 AERO MY06 ASB - jest
313KM 466Nm


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: DIY wymiana rozrządu
PostNapisane: 24 kwi 2014, o 07:44 
Sierżant

Dołączył(a): 13 kwi 2013, o 20:15
Posty: 342
Model SAABa: 9-5
A czy po wymianie pompki trzeba ten pedał jakoś regulować - czy w ogóle się da?

-------------------------
Saab 9-5 2.3t 260KM/400NM MY98


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: DIY wymiana rozrządu
PostNapisane: 24 kwi 2014, o 16:22 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 lip 2012, o 19:14
Posty: 2987
Lokalizacja: Czersk, Pomorskie
Model SAABa: 9-3 SS MY06 2,8 V6
Jedynie co mozesz zorbić to rozciagnac czujnik nad pedałem sprzęgła co jest bo mogłeś go wcisnąć i przez to jet taki luz.

-------------------------
Obrazek



Krótki incydent z 900Ng V6 i Saab 9-3 Viggen Cabrio
Saab 9-5 SE MY98 - był
Saab 9-5 Vector MY04 - był
Saab 9-3 SS Vector MY05 ASB- był
Saab 9-3 SC 2.8 V6 AERO MY06 ASB - jest
313KM 466Nm


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: DIY wymiana rozrządu
PostNapisane: 25 kwi 2014, o 07:26 
Sierżant

Dołączył(a): 13 kwi 2013, o 20:15
Posty: 342
Model SAABa: 9-5
Jakoś nie zauważyłem możliwości rozciągnięcia czujnika, ale jeszcze sprawdzę. Dzisiaj kolejna część wideoteki. Czy procedurę odpowietrzenia wysprzęglika robię prawidłowo?

https://www.youtube.com/watch?v=CRZ0Jx4p3ic&feature=youtu.be

-------------------------
Saab 9-5 2.3t 260KM/400NM MY98


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: DIY wymiana rozrządu
PostNapisane: 25 kwi 2014, o 08:28 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 lip 2012, o 19:14
Posty: 2987
Lokalizacja: Czersk, Pomorskie
Model SAABa: 9-3 SS MY06 2,8 V6
Najłatwiejszy sposób odpowietrzania to skrzynia w budzie zbiorniczek plynu zalany pod sam korek , kilka razy pompujsze pedał trzymasz wciśnięty ktoś popuszcza odpowietrznik , zakręca go, znowu pompujesz trzymasz , ktoś popuszcza odpowietrznik i aż do momentu jak zacznie lecieć sam płyn i nie baw się w rurki niech leci prosto na ziemię tego wyleci może tam 50ml. ,ale będzie pewniej. Bo jak tak odpowietrzasz to znaczy ,że ten luz co masz na pedale to po prostu nie odpowietrzone sprzęło

-------------------------
Obrazek



Krótki incydent z 900Ng V6 i Saab 9-3 Viggen Cabrio
Saab 9-5 SE MY98 - był
Saab 9-5 Vector MY04 - był
Saab 9-3 SS Vector MY05 ASB- był
Saab 9-3 SC 2.8 V6 AERO MY06 ASB - jest
313KM 466Nm


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 155 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

 

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Warunki użytkowania | Polityka prywatności

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL