Zapomniałem hasła Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie   Wyślij ponownie e-mail aktywacyjny  

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  Strona 1 z 1
[ View Topic Options ] [ ‹‹ | ›› ]
Autor 
Offline
 Tytuł: Wymiana paska osprzętu SS B207
PostNapisane: 30 cze 2014, o 21:14 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 maja 2014, o 20:03
Posty: 1005
Model SAABa: 9-3 SS Aero
Witam.

Jako że męczyłem się z wymiana w.w paseczka opiszę jak udało mi się to zrobić w domowych warunkach. Może komuś się przyda:)

A więc głównym problem jest bardzo małą ilość miejsca między komorą a napinaczem. Prawidłowo powinniśmy chyba posiadać specjalny klucz z zakończeniem ala imbus, wsadzić go w kwadratowy otwór znajdując się w połowie długości ramienia napinacza.

No ale kto z nas ma takowy :)


Więc:

1) Podnosimy auto na lewarku( dosyć wysoko), odkręcamy koło, plastikowe nadkole oraz demontujemy puszkę powietrza.

2) Musimy podnieść napinacz jako że nie posiadam specjalnego narzędzia do tego celu znalazłem listewkę którą podłożyłem pod napinacz i oparłem o ziemie :) ważne żeby listewka, rura nie opierała się o pasek tylko zewnętrzną cześć napinacza.
Załącznik:
IMAG0244.jpg
IMAG0244.jpg [ 2.9 MiB | Przeglądane 2113 razy ]


3) Opuszczamy bardzo powoli auto na lewarku. Auto idzie w dół napinacz w górę. Ważne aby nie przedobrzyć i robić to bardzo powoli.
Napinacz działa z dość dużą siła- gdy ustawmy naszą podporę pod skosem jest zagrożenie że wyskoczy i a) połamie nam palce b) narobi bajzlu w komorze, mi się udało mimo że listewka stałą krzywo ...
Załącznik:
IMAG0243.jpg
IMAG0243.jpg [ 2.89 MiB | Przeglądane 2113 razy ]



4) Gdy mamy już cofnięty napinacz ściągamy pasek z kół tak aby wisiał na ostatnim największym kółeczku ;).
Załącznik:
IMAG0249.jpg
IMAG0249.jpg [ 3.61 MiB | Przeglądane 2113 razy ]



5) Podnosimy auto do momentu aż będziemy mogli wyciągnąć podporę i ściągamy stary pasek

Załącznik:
IMAG0250.jpg
IMAG0250.jpg [ 2.46 MiB | Przeglądane 2113 razy ]


6) Zakładamy nowy pasek na największe koło, podnosimy auto aby wsadzić naszą podporę i znowu opuszczamy- bardzo powoli

Załącznik:
IMAG0251.jpg
IMAG0251.jpg [ 2.9 MiB | Przeglądane 2113 razy ]



7) Zakładamy pasek na koło alternatora oraz sprężarki klimatyzacji i na końcu na duże koło, jeśli nie wystarczy nam jeszcze aby nałożyć opuszczamy auto odrobinę, sprawdzamy, opuszczamy w końcu wystarczy nam paska nakładamy na ostatnie koło i podnosimy samochód aby wyciągnąć podpórkę.

I takim oto sposobem mamy wymieniony paseczek, sprawdzamy czy śmiga czy nic nie piszczy pod pełnym obciążeniem( włączona klima, max nawiew, podgrzewanie szyby)


I ostatni najważniejszy punkt

8) Otwieramy piwo ;)


Pozdrawiam

-------------------------
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Wymiana paska osprzętu SS B207
PostNapisane: 2 sty 2017, o 12:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lis 2016, o 20:12
Posty: 35
Lokalizacja: Olsztyn, obecnie UK
Model SAABa: Saab 9-3 Aero 2.0T
hej dzięki Twój post mi się przyda, choć pomysł z belką dość innowacyjny ;) Czemu nie wymieniałeś rolek prowadzących? Ciekawe ile ich jest, pewnie dowiem się jak zajrzę :D

-------------------------
Saab 9-3 Sport Sedan Aero 2.0T czarny w UK
Saab 9-3 Aero 2.0T Old Generatin czarny w PL
#TurboLife


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

 

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Warunki użytkowania | Polityka prywatności

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL