Zapomniałem hasła Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie   Wyślij ponownie e-mail aktywacyjny  

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  Strona 1 z 1
[ View Topic Options ] [ ‹‹ | ›› ]
Autor 
Wiadomość: Granatowa 900tka  
Offline
 Tytuł: Granatowa 900tka
PostNapisane: 14 lut 2017, o 21:38 

Dołączył(a): 4 paź 2016, o 17:57
Posty: 8
Lokalizacja: Szczecin/ZG
Model SAABa: 900NG
Dzień dobry,

Przedstawiam mojego granatowego Saaba 900NG.
Silnik wolnossący 2.3l 150km.
Samochód kupiłem jakiś czas temu, do tej pory wspólnie pokonaliśmy jakieś 6000km. Można powiedzieć,że jeszcze się docieramy ;)
Jestem zwykłym użytkownikiem, nie planuję podnosić mocy ani robić jakichkolwiek zmian wizualnych. Podoba mi się seria. Temat będę traktował jak dziennik.

Wypadałoby zacząć od przedstawienia stanu samochodu.
Nie ma rdzy, grubość lakieru sprawdzona- w normie. "Najgrubsze" miejsce ma 190 mikronów. Mały fragment nad szybą na drzwiach. Dziwna sprawa bo po obu stronach dokładnie w tym samym miejscu. Pod słońce widać,że faktura tam jest inna. Poza tym fabryka (co bardzo mnie cieszy)- fabryka.
Podwozie jest zakonserwowane, poprzedni właściciel zrobił to całkiem porządnie (wymontował elementy przed pryskaniem). Zobaczymy jak to wszystko będzie wyglądało gdy na dobre pożegnamy zimę.
Z rzeczy,które teoretycznie też były robione to:
-kompletne sprzęgło z dociskiem łożyskiem i linką sprzęgła
-przeguby zew.
-szczęki hamulcowe z tyłu
-nowe przewody uk.chłodzenia,podciśnienia i uk.wspomagania
-pompa wspomagania

Samochód przejechał około 350 000km i po tym czasie wymieniony został silnik na młodszy (teoretyczny przebieg 145000km). Póki co, po tych 6tyś. km nie zauważyłem żadnych ubytków oleju. Szczerze mówiąc, stanu rozrządu nie sprawdzałem.

Po zakupie wymieniłem wszystkie płyny eksploatacyjne i filtry. Wahacze, końcowki drążków, tarcze również.
Autko ma swoje lata więc jest nadal kilka mankamentów,z którymi trzeba się uporać a są to:

-zniszczony fotel kierowcy, uszkodzenia zostały zamaskowane jakimś kremem do renowacji skór. Nie mogłem tego wywietrzyć przez tydzień. Wygląda to teraz dobrze ale pojawiają się pierwsze spękania. Na lato wezmę dwa przednie fotele na tapetę. Wyczyszczę, pomaluję, zakonserwuję.
-grzanie fotel nie działa- nie przeszkadza mi to zupełnie ale na pewno kiedyś do tego wrócę.
-uciekło trochę czynnika z klimatyzacji, sama klimatyzacja działa ale słychać sprzęgło. W zapasie mam używany kompresor ale zanim zdecyduję się na jakiekolwiek zmiany sprawdzę źródło nieszczelności.
-spalanie- spodziewałem się,że będzie wysokie i intensywnie myślę nad instalacją LPG. Jakaś porządna, na wtryskach z wlewem tam gdzie paliwa. Jest to mój jedyny samochód więc dosyć szybko by się zwróciła

Podczas najbliższej wymiany oleju planuję zrobić płukankę i przejść na 5w40. Obecnie jeżdżę na Motulu 6100 10w40.
Jutro jadę wymienić termostat i na TECHa (po przekroczeniu połowy zakresu temperatury silnika zapala się check).

Dobra, dosyć przynudzania. Parę zdjęć:


Załączniki:
saab.jpg
saab.jpg [ 118.63 KiB | Przeglądane 594 razy ]
saab2.jpg
saab2.jpg [ 42.33 KiB | Przeglądane 594 razy ]
saab3.jpg
saab3.jpg [ 28.39 KiB | Przeglądane 594 razy ]
saab4.jpg
saab4.jpg [ 43.41 KiB | Przeglądane 594 razy ]
Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

 

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


cron

Warunki użytkowania | Polityka prywatności

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL