Zapomniałem hasła Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie   Wyślij ponownie e-mail aktywacyjny  

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  Strona 7 z 8
[ View Topic Options ] Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona [ ‹‹ | ›› ]
Autor 
Offline
 Tytuł: Re: SAAB 9-3X 2.0T XWD 240hp by Hirsch Myslenice
PostNapisane: 14 kwi 2018, o 22:06 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 898
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
Na pewno nie zaszkodzi. ALe bardziej obciążone fury się robi bez dotrysku Pb i nie ma problemu :)

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
Saab 9-5 2.3T SC 250KM + wirusik MY`00
... kiwi off-road 4x4


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: SAAB 9-3X 2.0T XWD 240hp by Hirsch Myslenice
PostNapisane: 15 kwi 2018, o 11:27 
Starszy Chorąży

Dołączył(a): 31 sty 2016, o 15:35
Posty: 721
Lokalizacja: Kraków
Model SAABa: 9-3 SS 2,0t
To jest fakt że dużo mocy w 4cyl, to problem dla wtrysków. A do tego stykowy reduktor i nie wyrabia. Ale są mocniejsze wtryski i reduktory. Latem powinno to jeździć na lpg bez problemu.

-------------------------
B207L na lekkim koksie + LPG


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: SAAB 9-3X 2.0T XWD 240hp by Hirsch Myslenice
PostNapisane: 15 kwi 2018, o 15:46 

Dołączył(a): 14 lut 2018, o 21:40
Posty: 46
Lokalizacja: Myślenice/Kraków
Model SAABa: 93X
A jaka jest różnica pomiędzy latem a wiosna?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: SAAB 9-3X 2.0T XWD 240hp by Hirsch Myslenice
PostNapisane: 15 kwi 2018, o 15:59 
Starszy Chorąży

Dołączył(a): 31 sty 2016, o 15:35
Posty: 721
Lokalizacja: Kraków
Model SAABa: 9-3 SS 2,0t
Bardziej między latem, a zimą. A dokładnie miedzy niskimi a wysokimi temperaturami.
Ostatnimi laty mamy bardzo słaby gaz pod względem prężności i reduktory często nie są w stanie trzymać ciśnienia na mrozie, przy doładowanych silnikach. A im bardziej doładowany i instalacja na styk, tym częściej zdarzają sie przełączenia na benzynę przy mocniejszym pociśnięciu.

-------------------------
B207L na lekkim koksie + LPG


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: SAAB 9-3X 2.0T XWD 240hp by Hirsch Myslenice
PostNapisane: 15 kwi 2018, o 16:05 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 898
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
Dlatego zawsze instalacja musi być ze znacznym zapasem a nie na styk jak producenci deklarują.

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
Saab 9-5 2.3T SC 250KM + wirusik MY`00
... kiwi off-road 4x4


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: SAAB 9-3X 2.0T XWD 240hp by Hirsch Myslenice
PostNapisane: 15 kwi 2018, o 18:02 

Dołączył(a): 14 lut 2018, o 21:40
Posty: 46
Lokalizacja: Myślenice/Kraków
Model SAABa: 93X
To wytlumaczcie mi dlaczego wiedza o tym normalni użytkownicy, a warsztaty robią swoje, przecież ja prosiłem o instalację dobra tak żeby wszystko chodziło, nie mówiłem ile dam Max. Proponowałem lepszy reduktor albo dwa żeby dali, to przecież ja płacę za to nie wiem, Tak dużo roboty z tym? Przy tej cenie dołożyć kilka stowek to już nie problem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: SAAB 9-3X 2.0T XWD 240hp by Hirsch Myslenice
PostNapisane: 15 kwi 2018, o 19:18 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2016, o 19:55
Posty: 1125
Lokalizacja: warszawski zachodni
Model SAABa: 9-3 II
BO są mechanicy co odwalają sztampę, "zawsze tak robię i działa". Na sugestie żeby zrobić cos jak klient chce reagują nerwowo-moze po prostu są za słabi i boja sie, że sobie nie poradzą gdy odbiegną od rutynowych czynności.

-------------------------
SAAB 1.9 II TTiD kombi 220KM 440Nm
SAAB 1.8t sedan...podrasowany... :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: SAAB 9-3X 2.0T XWD 240hp by Hirsch Myslenice
PostNapisane: 15 kwi 2018, o 19:49 

Dołączył(a): 14 lut 2018, o 21:40
Posty: 46
Lokalizacja: Myślenice/Kraków
Model SAABa: 93X
Zakładałem w warsztacie Mgas, uważam ich za dobrych fachowców, mają bardzo dobre opinie w sieci i działają już bardzo długo. Myślałem że tu chodzi o jakieś względy ekonomiczne. Na częściach standardowych mają lepszą kasę bo hurtowo to kupują . W każdym razie, złego słowa na nich nie mogę powiedzieć, nawet dołożyli mi jakąś sąde dodatkowa,.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: SAAB 9-3X 2.0T XWD 240hp by Hirsch Myslenice
PostNapisane: 15 kwi 2018, o 21:06 
Starszy Chorąży

Dołączył(a): 31 sty 2016, o 15:35
Posty: 721
Lokalizacja: Kraków
Model SAABa: 9-3 SS 2,0t
Pytałeś na PW - pisałem to samo. A teraz jesteś zaskoczony?
Szukanie lepszych rozwiązań, wymaga chęci, pracy i pojętnego łba. Niestety ciężko o te wszystkie cechy u większości fachowców.
Ale z tą sondą (jak mniemam, chodzi o szerokopasmówkę podczas strojenia), to plus duży... o ile potrafi się z niej skorzystać.

PS Kto powiedział że zwykli użytkownicy? Ja tam trochę mam kontaktu z tym tematem. To nie tak, że tylko teoretyzuje. ;)

-------------------------
B207L na lekkim koksie + LPG


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: SAAB 9-3X 2.0T XWD 240hp by Hirsch Myslenice
PostNapisane: 16 kwi 2018, o 08:34 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 1231
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
omajdzi napisał(a):
No tak , tylko ty masz 6 cylindrów i 250 km a ja ma 4 cylindry a koni 240 więc z tego co gość mówił to nawet barrakuda 130 nie ma za dużo zapasu. Napewno ten dotrysk nie zaszkodzi silnikowi a to czy mnie z uwagi na nadmierne zużycie paliwa nie zacznie wkurzac to się okaże za jakiś czas.



To jedna sytuacja gdzie dotrysk taki głupi nie jest, zakładać po dwa wtryski LPG to kombinację, a Barracudy jednak są trwałe i precyzyjne. Miałem dwa (teraz jednego) gazowce co długo i dużo na LPG jeździły, w każdym pozapiekały się wtryski i co jakiś czas leje bak PB z czyścikiem do wtrysków i wyjeżdżam, nie wiem co jest w tym czyściku, może obniża oktan lub wartość opałową żeby wtryski lały wache, ale paliwo z nim znika w oczach...a to też kosztuje. W tej instalce dotrysku nie ma. Dlatego wg mnie minimalny dotrysk PB powyżej np; 75% obciążenia głupi nie jest, wtryski się schłodzą i zmoczą co jakiś czas.

Ogólnie cała instalacja z zapasem, doprowadzenie LPG na 8mm faro lub dobrze miedziuchem (czasem zawory nawet przerabiają żeby zimą było lepiej) to oczywistość jak to że wieczorem słońce zajdzie a jutro wstanie.
Ps. Kiedyś stolarze nam powiedzieli że nie sztuką jest zrobić raz dobrze, sztuką jest zrobić dobrze i poprawić za jakiś czas odpłatnie.

-------------------------
Saab 95 2,3T manual
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Honda CBR 900RR sc33
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: SAAB 9-3X 2.0T XWD 240hp by Hirsch Myslenice
PostNapisane: 16 kwi 2018, o 08:52 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 898
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
Może mało widziałem ale jak żyję nie widziałem ani nie słyszałem żeby coś się stało z wytryskami we trysku pośrednim z instalacją LPG. Auto po każdym odpaleniu co najmniej kilkanaście sekund pracuje na Pb. Rano nawet kilka do kllkunastu minut. A wtryskiwacze w kolektorze nie mają żadnych ciężkich warunków pracy. Tak więc zupełnie nie ma obaw aby im coś było. Totalnie bez sensu jest stosowanie dotrysku Pb z w/w powodów. To ma oczywiście sens tylko w wypadku kiedy instalacja nie wyrabia obciążenia na samym lpg.

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
Saab 9-5 2.3T SC 250KM + wirusik MY`00
... kiwi off-road 4x4


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: SAAB 9-3X 2.0T XWD 240hp by Hirsch Myslenice
PostNapisane: 16 kwi 2018, o 09:47 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 1231
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
Jak ktoś odpala auto i jedzie 3-5-7km do pracy i z powrotem to OK, na PB pochodzi stosunkowo dużo. Mam VW LT35 2,3b którego kupiłem od kolesia co do DE systematycznie jeździł, na jednej butli koło 700-800km a jak się postarał to pewnie do 1000km dochodził. Sam też potrafię jechać 200-400km w Polskę po jakąś maszynę. Miałem Forda co praktycznie robił tylko trasy 100-300km...w Brukseli, Amsterdamie czy Zagrzebiu też nim byłem. W obu był/jest problem wtrysków PB, dlatego jak i tak mam palić PB z czyścikiem, to lepiej ustawić dotrysk PB na minimalnym poziomie i zapomnieć o czyścikach. Znam, no znałem (teraz pewnie żyletki z niego są) jedną daewoo nubira co miała podobnie.

-------------------------
Saab 95 2,3T manual
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Honda CBR 900RR sc33
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: SAAB 9-3X 2.0T XWD 240hp by Hirsch Myslenice
PostNapisane: 16 kwi 2018, o 09:54 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 898
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
TO jakiś pechowy jesteś. Ja przerobiłem już chyba kilkanaście aut z lpg. Żaden nie miał dotrysku, żaden nie miał problemów z wtryskami.... siedzę na nie jednym forum i też nigdy nie słyszałem o takim problemie. Co innego wtrysk bezpośredni. Ale do kolektora to nie słyszałem żeby coś się działo. Przecież wtryskiwacz jest tam omywany tylko powietrzem i to chłodnym..... kolektor nie ma więcej niż kilkadziesiąt stopni....

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
Saab 9-5 2.3T SC 250KM + wirusik MY`00
... kiwi off-road 4x4


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: SAAB 9-3X 2.0T XWD 240hp by Hirsch Myslenice
PostNapisane: 16 kwi 2018, o 12:03 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 1231
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
Nie jestem pechowy, mam tylko specyficznie i dłuugo używane auta. Pisząc o dotrysku nie mam na myśli permanentny dotrysk 25% bo nie po to LPG się zakłada...nie wiem ile można najmniej - 5% a i tak uzależnić to od obrotów czy raczej obciążenia żeby raz kiedyś się schłodziły, ruszyły i zmyły z siebie nagar.

-------------------------
Saab 95 2,3T manual
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Honda CBR 900RR sc33
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: SAAB 9-3X 2.0T XWD 240hp by Hirsch Myslenice
PostNapisane: 16 kwi 2018, o 13:13 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 898
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
ALe jaki nagar :) przecież wtryskiwacze w kolektorze mają kontakt tylko z zasysanym powietrzem :) czystym :)

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
Saab 9-5 2.3T SC 250KM + wirusik MY`00
... kiwi off-road 4x4


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: SAAB 9-3X 2.0T XWD 240hp by Hirsch Myslenice
PostNapisane: 16 kwi 2018, o 13:45 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 1231
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
Wiesz na jakiej zasadzie działa odma i EGR? Żeby nie było, nie miałem na myśli nagaru (nalotu) 3mm grubości :)

-------------------------
Saab 95 2,3T manual
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Honda CBR 900RR sc33
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: SAAB 9-3X 2.0T XWD 240hp by Hirsch Myslenice
PostNapisane: 16 kwi 2018, o 17:55 

Dołączył(a): 14 lut 2018, o 21:40
Posty: 46
Lokalizacja: Myślenice/Kraków
Model SAABa: 93X
[quote="mcjezioro"]Pytałeś na PW - pisałem to samo. A teraz jesteś zaskoczony?/quote]
Nie jestem zaskoczony, skorzystałem z Twojej porady , kazałem sobie zamontować barrakudy 130 . Ale jak się człowiek nie zna to trzeba zaufać do reszty fachowcom. Sprawa jest otwarta, ja będzie za dużo złopał benzyny to zawiozę do regulacji i będę ich męczył.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: SAAB 9-3X 2.0T XWD 240hp by Hirsch Myslenice
PostNapisane: 16 kwi 2018, o 17:56 

Dołączył(a): 14 lut 2018, o 21:40
Posty: 46
Lokalizacja: Myślenice/Kraków
Model SAABa: 93X
mcjezioro napisał(a):
Pytałeś na PW - pisałem to samo. A teraz jesteś zaskoczony?

Nie jestem zaskoczony, skorzystałem z Twojej porady , kazałem sobie zamontować barrakudy 130 . Ale jak się człowiek nie zna to trzeba zaufać do reszty fachowcom. Sprawa jest otwarta, ja będzie za dużo złopał benzyny to zawiozę do regulacji i będę ich męczył.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: SAAB 9-3X 2.0T XWD 240hp by Hirsch Myslenice
PostNapisane: 16 kwi 2018, o 21:32 
Starszy Chorąży

Dołączył(a): 31 sty 2016, o 15:35
Posty: 721
Lokalizacja: Kraków
Model SAABa: 9-3 SS 2,0t
Odnośnie zapiekania wtrysków, to ciekaw jestem kto i jak to sprawdził? Pewnie źle chodził na benzynie i stąd wniosek w ciemno że zapieczone wtryski.
A może po prostu benzyna wietrzała jak auto dużo w trasach jeździło. Albo adaptacje się rozjeżdżały od złej regulacji lpg.

-------------------------
B207L na lekkim koksie + LPG


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: SAAB 9-3X 2.0T XWD 240hp by Hirsch Myslenice
PostNapisane: 17 kwi 2018, o 07:55 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 898
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
Też bym to bardziej obstawiał bo z tym się spotkałem :) ale nigdy z zapieczonymi wtryskami (czy jakkolwiek inaczej uszkodzonymi).

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
Saab 9-5 2.3T SC 250KM + wirusik MY`00
... kiwi off-road 4x4


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 150 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

 

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Warunki użytkowania | Polityka prywatności

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL