Zapomniałem hasła Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie   Wyślij ponownie e-mail aktywacyjny  

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  Strona 4 z 6
[ View Topic Options ] Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona [ ‹‹ | ›› ]
Autor 
Offline
 Tytuł: Re: 9-3 II 1.8t sedan srebrzyk...
PostNapisane: 29 mar 2018, o 22:10 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 sie 2016, o 14:38
Posty: 1236
Lokalizacja: Września i okolice
Model SAABa: 93 SS 1.8t H.P.
Nie chodzi tu o to czy najlepiej, tylko o to, że bardzo dobrze oświetlają drogę. Marek Ty obecnie modzisz coś ze swoimi lampami prawda? Powiedz mi, jak to ma się do homologacji lampy i do samego przeglądu (mocno się czepiają? Czy tylko strumień ma być spasowany z urządzeniem pomiarowym). Wiem, że są stacje kontroli, które puściły by nawet auto ze świeczkami zamiast lamp. Jednak w moich stronach to takie upuerdliwce były, że w momencie softowego zaprogramowania świateł do jazdy dziennej w mojej starej beemce sprawdzali wszystko łącznie z oznaczeniami na kloszach).

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-3 II 1.8t sedan srebrzyk...
PostNapisane: 30 mar 2018, o 07:52 
Kapral

Dołączył(a): 4 wrz 2014, o 14:41
Posty: 175
Model SAABa: 9-3 SS
SWME31 napisał(a):
Jeśli samopoziomowanie reflektorów działa wam w autach prawidłowo, to pilnujcie tego, aby na stacji diagnostycznej podczas przeglądu żaden mądry diagnosta nie próbował nic regulować w lampie.


W tym miejscu nie zgodzę się z Tobą. Regulacja na stacji diagnostycznej jest bardzo ważna. Diagnosta ustawia Ci maksymalną wysokość strumienia dla nieobciążonego auta. Samopoziomowanie ma za zadanie regulować wysokość świateł w zależności od obciążenia pojazdu.

-------------------------
Saab 93SS 2.0T 350KM/480Nm Powered by TurboLPG


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-3 II 1.8t sedan srebrzyk...
PostNapisane: 30 mar 2018, o 08:23 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 sie 2016, o 14:38
Posty: 1236
Lokalizacja: Września i okolice
Model SAABa: 93 SS 1.8t H.P.
Zasadę działania samopoziomowania znasz [WHITE SMILING FACE]. Po co grzebać w czymś co jest ustawione dobrze. Zaznaczam że znamionowy poziom świecenia reflektorów w fabryce ustawiony jest dla znamionowego bazowego obciążenia ( np. Kierowca i pasażer, = jakaś masa w środku, fabryka zadaje takie obciazenia przy pierwszej regulacji i nie należy nic więcej tam grzebać. Co model samochodu to inne obciążenie ), a nie jak w stacji diagnostycznej wg ogólnych standartów wysokości i w pustym samochodzie.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-3 II 1.8t sedan srebrzyk...
PostNapisane: 30 mar 2018, o 08:48 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 676
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
Seba ma rację. Samopoziomowanie nie zwalnia z regulacji na skp.
Odnośnie homo i modów. Robiłem to w paru autach z racji sporego zaplecza i doświadczeniu w regeneracji. Ale niestety każdą zmianę bierze na klatę użytkownik. Nie przerabiający. Prawnie rzecz biorąc tracisz homologację wkładając nawet niehomologowaną żarówkę a co dopiero inne źródło :)
Jednak jeżeli przerabiasz lampy tak że teoretycznie nie łamiesz homologacji (czyli np zwykłe lampy typu clear wyposażasz w soczewki na żarówki halogenowe) to formalnie nic Ci nie grozi. Ale..... w daleko idącej teorii może ktoś Ci udowodnić że takich lamp nie było i tym samym złamałeś homologację - choć to trochę abstrakcja. Ja obecnie w przy okazji regeneracji lamp w saabie (nie nie modzę ich bo mam bixenon, ewentualnie myślę o dołożeniu led w soczewkę) przerobię lampy w terenówce. Mam zwykłe reflektory typu clear i chcę wstawić soczewki. Ale też na halogen. Nie chce mi się bawić z hidami i świecić oczami przed policją lub w razie kolizji.

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
Saab 9-5 2.3T SC 250KM MY`00
... kiwi off-road 4x4


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-3 II 1.8t sedan srebrzyk...
PostNapisane: 30 mar 2018, o 08:51 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 676
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
A przekonam się ile są warte światła w saabie bo w mojej 166 mam nówki ori xenon i w terenówce będzie nówka optyka H7 ze 159.
A światła w 166 porównywałem już z wieloma autami więc mam porównanie :)
Generalnie za najlepsze optyki reflektorów są uważane japońskie. Ale to laboratoryjna teoria. W realu jak porównywałem swoją 166 z innymi autami (japońskimi, niemieckimi, włoskimi) to lepiej nic nie świeciło. I w sumie nic w tymdziwnego ponieważ ilość i jakość światła charakteryzuje cecha na reflektorze. Więc fabrycznie wszystkie powinny świecić tak samo. To tylko stopień zużycia/starzenia ma wpływ na tą jakość.

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
Saab 9-5 2.3T SC 250KM MY`00
... kiwi off-road 4x4


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-3 II 1.8t sedan srebrzyk...
PostNapisane: 30 mar 2018, o 09:11 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2016, o 19:55
Posty: 980
Lokalizacja: warszawski zachodni
Model SAABa: 9-3 II
Oczywiście, że kontrola ustawienia bedzie na SKP, jeśli będzie potrzebna korekta to zostanie wykonana, to chyba oczywiste :)
W kombiaku musiałem korektę zrobić po naprawie zawieszenia tylnego, mechanik musiał podczas walki ruszyć lekko mocowanie czujnika i robił korektę swiecąc za wysoko. Teraz jest ok.

-------------------------
SAAB 1.9 II TTiD kombi 220KM 440Nm
SAAB 1.8t sedan...HP... :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-3 II 1.8t sedan srebrzyk...
PostNapisane: 30 mar 2018, o 09:31 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 sie 2016, o 14:38
Posty: 1236
Lokalizacja: Września i okolice
Model SAABa: 93 SS 1.8t H.P.
Sprawdzenie wysokości świecenia po gruntownym remoncie zawiechy rozumiem. Przy prawidłowym montażu czujników i jeśli prędzej nikt nie grzebał przy lampach wszystko powinno sięjednak wyzerować i wysokość powinna być optymalna. Jednak jeśli nic się nie rusza, to diagnosta nie powinien nawet tego dotykać przy przeglądzie, ten układ ma pewną tolerancję i jeśli przy kontroli wysokości strumienia wyjdzie nieprawidłowość trzeba się mocno zastanowić czy aby napewno w podwoziu wszystko gra. Druga sprawa to odpięcie czujnika z wahacza, jeśli nie ma się techa powinno się po złożeniu wszystkiego w całoścć trochę pojeździć, bo cały układ musi się wykalibrować. I ewentualnie wtedy na stację.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-3 II 1.8t sedan srebrzyk...
PostNapisane: 30 mar 2018, o 09:52 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 sie 2016, o 14:38
Posty: 1236
Lokalizacja: Września i okolice
Model SAABa: 93 SS 1.8t H.P.
marek230482 napisał(a):
Seba ma rację. Samopoziomowanie nie zwalnia z regulacji na skp.
Odnośnie homo i modów. Robiłem to w paru autach z racji sporego zaplecza i doświadczeniu w regeneracji. Ale niestety każdą zmianę bierze na klatę użytkownik. Nie przerabiający. Prawnie rzecz biorąc tracisz homologację wkładając nawet niehomologowaną żarówkę a co dopiero inne źródło :)
Jednak jeżeli przerabiasz lampy tak że teoretycznie nie łamiesz homologacji (czyli np zwykłe lampy typu clear wyposażasz w soczewki na żarówki halogenowe) to formalnie nic Ci nie grozi. Ale..... w daleko idącej teorii może ktoś Ci udowodnić że takich lamp nie było i tym samym złamałeś homologację - choć to trochę abstrakcja. Ja obecnie w przy okazji regeneracji lamp w saabie (nie nie modzę ich bo mam bixenon, ewentualnie myślę o dołożeniu led w soczewkę) przerobię lampy w terenówce. Mam zwykłe reflektory typu clear i chcę wstawić soczewki. Ale też na halogen. Nie chce mi się bawić z hidami i świecić oczami przed policją lub w razie kolizji.
Odnośnie tych ledów w soczewkę w jakim celu miały by być dołożone i jak to świeci? Pytam z ciekawości, bo jakiś czas temu widziałem 9-3 z czymś w rodzaju ringu wokół soczewki. Tzn po włączeniu postojòwek za soczewką zaświecił się biały pierścień. Dość zacnie to wyglądało. Podobnie jak w Camaro [WHITE SMILING FACE]. I czy to nie pożarło by się z upierdliwą szyną CAN w aucie.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-3 II 1.8t sedan srebrzyk...
PostNapisane: 30 mar 2018, o 10:12 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 676
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
Nie wiem czy do końca się rozumiemy z tym poziomowaniem. Układ samopoziomowania nie ma narzędzi zdolnych do kontroli gdzie i jak wysoko świeci. To układ który jedynie koryguje nierówne obciążenie osi. Jeżeli masz "od zawsze" źle ustawione reflektory to układ będzie Ci ciągle poziomował lampy do tej samej błędnej pozycji.
Odnośnie ledów mój zamysł ma na celu jedynie oszczędzenie odbłyśników. Czyli zrobię automat lub ręcznie załączony led wewnątrz soczewki (umieszczony pod przysłoną) aby oświetlenie wyglądało jak fabryczne na mijania a jednak żarniki nie będą wypalać odbłyśnika. Ale to się okaże po otrzymaniu modułu led. Jest tam mało miejsca i max co mi się uda tam zamocować to jest jakieś 800lm. Muszę zobaczyć czy rozświetli to soczewkę do tego stopnia aby w dzień wyglądała jak z załączonymi światłami mijania. Jeżeli nie to nici z mojego planu :)

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
Saab 9-5 2.3T SC 250KM MY`00
... kiwi off-road 4x4


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-3 II 1.8t sedan srebrzyk...
PostNapisane: 30 mar 2018, o 10:35 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 sie 2016, o 14:38
Posty: 1236
Lokalizacja: Września i okolice
Model SAABa: 93 SS 1.8t H.P.
Zero, czyli optymalna wysokość świecenia zadana jest programowo w module sterującym i to faktycznie nie jest sprawdzane fizycznie. Natomiast kontrola układu realizuje się na zasadzie porównania napięć pomiędzy czujnikiem przednim a tylnym, jeśli różnica jest za duża, to wypluwa błąd. Dzieje się tak jeśli czujnik pracuje poza zakresem ( np. Nieprawidłowa praca zawieszenia, złe założenie dźwigni). Albo wystąpi przerwa w obwodzie któregoś z czujników. Miałem okazję się temu przyjrzeć dokładnie jak odbudowywałem samopoziomowanie w moim BMW. Te czujniki działają na zasadzie generowania na wyjściu napięcia po przyłożeniu pewnego potencjału na jego wejście ( coś na zasadzie małej prądnicy ) i pracują w naprawdę małym zakresie ruchu.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-3 II 1.8t sedan srebrzyk...
PostNapisane: 30 mar 2018, o 10:54 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 sie 2016, o 14:38
Posty: 1236
Lokalizacja: Września i okolice
Model SAABa: 93 SS 1.8t H.P.
Nie głupi pomysł z tym ledem w celu oszczędzania elementów lampy. Daj znać czy coś z tego wyszło

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-3 II 1.8t sedan srebrzyk...
PostNapisane: 15 kwi 2018, o 13:17 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2016, o 19:55
Posty: 980
Lokalizacja: warszawski zachodni
Model SAABa: 9-3 II
A tak z innej beki: czy fotele i tylna kanapę sedan polift da się bez problemu zamontować w przedlifcie? Wiem, że podpięcie elektryki sterowania czy grzania to większa rzeźba ale czy np. czujniki w fotelach będą współpracowały z instalacją przedlifta?

-------------------------
SAAB 1.9 II TTiD kombi 220KM 440Nm
SAAB 1.8t sedan...HP... :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-3 II 1.8t sedan srebrzyk...
PostNapisane: 18 kwi 2018, o 20:17 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2016, o 19:55
Posty: 980
Lokalizacja: warszawski zachodni
Model SAABa: 9-3 II
to co, nikt nic o tych fotelach nie wie? Wymieniłbym sobie na pełną skórę ale na aukcjach albo angliki albo polifty...

-------------------------
SAAB 1.9 II TTiD kombi 220KM 440Nm
SAAB 1.8t sedan...HP... :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-3 II 1.8t sedan srebrzyk...
PostNapisane: 19 kwi 2018, o 07:23 
Kapral

Dołączył(a): 4 wrz 2014, o 14:41
Posty: 175
Model SAABa: 9-3 SS
Przednie fotele będą pasować, instalacja także. Musisz tylko przełożyć czujnik położenia fotela z przedlifta do polifta. Czujnik znajdziesz na szynie, od wewnętrznej strony. Przekładkę robisz dla fotela kierowcy i pasażera. Tylna kanapa powinna pasować ale dla pewności porównaj.

-------------------------
Saab 93SS 2.0T 350KM/480Nm Powered by TurboLPG


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-3 II 1.8t sedan srebrzyk...
PostNapisane: 19 kwi 2018, o 07:58 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2016, o 19:55
Posty: 980
Lokalizacja: warszawski zachodni
Model SAABa: 9-3 II
Wielkie dzięki za odpowiedź:)

-------------------------
SAAB 1.9 II TTiD kombi 220KM 440Nm
SAAB 1.8t sedan...HP... :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-3 II 1.8t sedan srebrzyk...
PostNapisane: 29 kwi 2018, o 19:24 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2016, o 19:55
Posty: 980
Lokalizacja: warszawski zachodni
Model SAABa: 9-3 II
Dzisiaj, korzystając z ładnej pogody, pomiędzy grillowaniem a obrabianiem roślinności wokół domu, położyłem plasti dip na czarne listwy. Ten drobny zabieg znacząco w mojej (i mojej żony też) ocenie poprawił wygląd sedana. Bryła jest pełniejsza, lepiej zaznacza się jej kształt. Docelowo i tak wlecą aerowe pierdoloty ale póki co, drobny retusz:


Załączniki:
DSC_7802.JPG
DSC_7802.JPG [ 7.34 MiB | Przeglądane 333 razy ]
DSC_7810.JPG
DSC_7810.JPG [ 6.63 MiB | Przeglądane 333 razy ]

-------------------------
SAAB 1.9 II TTiD kombi 220KM 440Nm
SAAB 1.8t sedan...HP... :)
Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-3 II 1.8t sedan srebrzyk...
PostNapisane: 3 maja 2018, o 17:53 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2016, o 19:55
Posty: 980
Lokalizacja: warszawski zachodni
Model SAABa: 9-3 II
A teraz ciekawostka na temat audio, bo ktoś mnie w innym temacie pytał o rozwiazanie.
Jako że nie byłem opatrzony z przedliftami to dopiero po jakimś czasie zauważyłem, że mam panel klimatyzacji w nietypowym miejscu. Dlaczego? Stacja multimedialna wpakowana w miejsce panelu...no tak, bo ona zabiera miejsca sporo a na miejscu fabrycznego audio nie dałoby się zmieścić zarówno fabrycznych bebechów (które musiały zostać) oraz 2DIN nowego sprzętu. W tej sytuacji, nieznany mi "rzeźbiarz" pokusił się o zamianę miejscami...co wiazało się z koniecznością wykonania "zabudowy" panelu klimy. Całość była oklejona fillią a'la carbon, która mi się nie bardzo podobała, więc zdarłem ją. Na miejsce tej folii dałem nową, szczotkowane aluminium ale kupiłem najtanszą i niestety nie "legła" tak jak bym oczekiwał. Jest to rozwiazanie tymczasowe, docelowo wleci folia wyższej jakości, chcę szczotkowany tytan (lub coś w tym rodzaju). Ponieważ chwyty w drzwiach były już też wymęczone (dziwny patent Saaba na te gówniane wykonczenia "plastikowo-gumowe", parciejace z czasem...) to również obleciałem folią, ta samą co kokpit.
Podejrzałem, że głosniki zostały fabryczne-szkoda, bedę chciał je wymienić na coś "świeższego". Na tylnej półce gra para midów a bassowe są odłączone. Bass robi skrzynia Magnat wspierana wzmacniaczem również Magnat.


Załączniki:
DSC_7835.JPG
DSC_7835.JPG [ 6.03 MiB | Przeglądane 309 razy ]
DSC_7836.JPG
DSC_7836.JPG [ 6.36 MiB | Przeglądane 309 razy ]
DSC_7837.JPG
DSC_7837.JPG [ 5.21 MiB | Przeglądane 309 razy ]
DSC_7833.JPG
DSC_7833.JPG [ 5.18 MiB | Przeglądane 309 razy ]

-------------------------
SAAB 1.9 II TTiD kombi 220KM 440Nm
SAAB 1.8t sedan...HP... :)
Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-3 II 1.8t sedan srebrzyk...
PostNapisane: 3 maja 2018, o 19:53 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 676
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
Serio tego nie zauważyłeś przy kupnie? :)

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
Saab 9-5 2.3T SC 250KM MY`00
... kiwi off-road 4x4


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-3 II 1.8t sedan srebrzyk...
PostNapisane: 3 maja 2018, o 20:03 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2016, o 19:55
Posty: 980
Lokalizacja: warszawski zachodni
Model SAABa: 9-3 II
To był pierwszy przedlift-przedlift w jakim siedziałem, wcześniej ogladałem przedlifty ale z poliftowymi wnętrzami, które już dobrze znam-co w tym dziwnego? Wiedziałem, ze tych wersji panelu centralnego jest kilka ale nie zagłebiałem się w temat, to najmniej istotna dla mnie sprawa...bardziej mnie interesowało to czego się od samochodu najbardziej oczekuje.

-------------------------
SAAB 1.9 II TTiD kombi 220KM 440Nm
SAAB 1.8t sedan...HP... :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-3 II 1.8t sedan srebrzyk...
PostNapisane: 3 maja 2018, o 21:32 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 sie 2016, o 14:38
Posty: 1236
Lokalizacja: Września i okolice
Model SAABa: 93 SS 1.8t H.P.
Zajadę troche Pasikowskim, ale zapytam. CO TO K#@$A JEST? Byłem przekonany że ta stacja 2 din została zaimplementowana tak, że ma to ręce i nogi, ale wybacz Kolego, to wygląda conajmniej nieciekawie, do tego przenosiny panelu klimy. Napewno kable były spawane i przedłużane. Co do estetyki deski. Hmm nie gryzie Cię to w oczy? To nie jest oryginalny kolor ani projekt fabryki z Trollhattan. Przepraszam za mocne słowa. Nie chce tu nikogo krytykować, ani oczerniać, ale warto by to wyprostować bez utraty funkcjonalności stacji

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Ostatnio edytowano 3 maja 2018, o 21:37 przez SWME31, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 104 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

 

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Warunki użytkowania | Polityka prywatności

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL