Zapomniałem hasła Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie   Wyślij ponownie e-mail aktywacyjny  

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  Strona 5 z 5
[ View Topic Options ] Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 [ ‹‹ | ›› ]
Autor 
Offline
 Tytuł: Re: 9-3 II 1.8t sedan srebrzyk...
PostNapisane: 3 maja 2018, o 21:35 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2016, o 19:55
Posty: 921
Lokalizacja: warszawski zachodni
Model SAABa: 9-3 II
wymaga ogarnięcia :)
jak już wcześniej pisałem ;)


Ale działa dużo lepiej niż seria. :P

-------------------------
SAAB 1.9 II TTiD kombi 220KM 440Nm
SAAB 1.8t sedan...HP... :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-3 II 1.8t sedan srebrzyk...
PostNapisane: 3 maja 2018, o 21:43 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 sie 2016, o 14:38
Posty: 1098
Lokalizacja: Września i okolice
Model SAABa: 93 SS 1.8t H.P.
Tommy napisał(a):
wymaga ogarnięcia :)
jak już wcześniej pisałem ;)


Ale działa dużo lepiej niż seria. :P
W to nie wątpię, jednak warto rozważyć przenosiny stacji. EHU musi zostać z wiadomych przyczyn.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-3 II 1.8t sedan srebrzyk...
PostNapisane: 4 maja 2018, o 07:49 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2016, o 19:55
Posty: 921
Lokalizacja: warszawski zachodni
Model SAABa: 9-3 II
Tylko czy się zmieści? Podejrzewam, że ktoś się namęczył nie bez powodu...

-------------------------
SAAB 1.9 II TTiD kombi 220KM 440Nm
SAAB 1.8t sedan...HP... :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-3 II 1.8t sedan srebrzyk...
PostNapisane: 4 maja 2018, o 09:32 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 597
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
Generalnie jak zgłębiałem materię przed zakupem to własnie przeniesienie klimy do góry a radio 2din na dole jest prostszym rozwiązaniem. Co prawda navi mamy przy kolanach a to trochę słabo.... ale za to panel klimy mieści się u góry bez większej rzeźby. Żeby dać 2din u góry to trzeba by było poświęcić nawiewy. Albo jak gdzieś widziałem grubsza rzeźba żeby radio było opuszczone jak w polifcie. Nie wiem czy przekładana deska czy tak wyrzeźbiona ale da się.
Ale pocieszę Was. Deska w saabie jest tak prosta że przeróbki i tak są łagodne dla oka. Wyobraźcie sobie jak potwornie wyglądają rzeźby w obłych kształtach kokpitu alfy :)

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
... jakieś reno
... kiwi off-road 4x4


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-3 II 1.8t sedan srebrzyk...
PostNapisane: 4 maja 2018, o 09:51 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2016, o 19:55
Posty: 921
Lokalizacja: warszawski zachodni
Model SAABa: 9-3 II
Sprawdziłem i się upewniłem, nie zmieści się 2din na górze, musi tak zostac

-------------------------
SAAB 1.9 II TTiD kombi 220KM 440Nm
SAAB 1.8t sedan...HP... :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-3 II 1.8t sedan srebrzyk...
PostNapisane: 19 maja 2018, o 14:31 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2016, o 19:55
Posty: 921
Lokalizacja: warszawski zachodni
Model SAABa: 9-3 II
Zapodałem sobie odrobinę "luksusu" wrzucając nowe dywaniki w miejsce gumowych :)

Przedwczoraj odebrałem maszynkę z warsztatu, trochę kieszeń przetrzepana: wymiana uszczelnienia vacuum, wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów i wymiana uszczelnienia pokrywy rozrządu...a gdy pokrywa została zdjęta to się okazało, ze napinacz jest w kawałkach i łyżwa złamana. Szczęści, że nie zmasakrowało to pozostałych elementów. Czyli pierwsze konkretne inwestycje mam zaliczone :P Oczywiscie rozrząd docelowo cały wymienię, bo to juzblisko 240tys km. W kolejce czekają elementy zawieszenia ale tu seryjnych chyba nie będę pchać...zobaczymy.


Załączniki:
WP_20180519_001.jpg
WP_20180519_001.jpg [ 1.31 MiB | Przeglądane 212 razy ]

-------------------------
SAAB 1.9 II TTiD kombi 220KM 440Nm
SAAB 1.8t sedan...HP... :)
Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-3 II 1.8t sedan srebrzyk...
PostNapisane: 20 maja 2018, o 06:05 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 sie 2016, o 14:38
Posty: 1098
Lokalizacja: Września i okolice
Model SAABa: 93 SS 1.8t H.P.
Tommy napisał(a):
Zapodałem sobie odrobinę "luksusu" wrzucając nowe dywaniki w miejsce gumowych :)

Przedwczoraj odebrałem maszynkę z warsztatu, trochę kieszeń przetrzepana: wymiana uszczelnienia vacuum, wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów i wymiana uszczelnienia pokrywy rozrządu...a gdy pokrywa została zdjęta to się okazało, ze napinacz jest w kawałkach i łyżwa złamana. Szczęści, że nie zmasakrowało to pozostałych elementów. Czyli pierwsze konkretne inwestycje mam zaliczone [emoji14] Oczywiscie rozrząd docelowo cały wymienię, bo to juzblisko 240tys km. W kolejce czekają elementy zawieszenia ale tu seryjnych chyba nie będę pchać...zobaczymy.
Czyli i Ciebie dopadł syndrom wściekłe j łyżwy?

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-3 II 1.8t sedan srebrzyk...
PostNapisane: 20 maja 2018, o 09:25 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2016, o 19:55
Posty: 921
Lokalizacja: warszawski zachodni
Model SAABa: 9-3 II
Taak...trochę kiepski moment, bo miałem inne wydatki ale jak mus to mus. MIałem się rozrządem zająć w wakacje ale cóż.
Nie wiem czy to kwestia autosugestii ale silnik zdecydowanie inaczej pracuje po tej naprawie, chodzi mi zarówno o dźwięk jak i reakcje na pedał gazu.

-------------------------
SAAB 1.9 II TTiD kombi 220KM 440Nm
SAAB 1.8t sedan...HP... :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-3 II 1.8t sedan srebrzyk...
PostNapisane: 12 cze 2018, o 18:45 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2016, o 19:55
Posty: 921
Lokalizacja: warszawski zachodni
Model SAABa: 9-3 II
Dzisiaj dotarły do mnie dwie zamówione cewki ale spotkała mnie niespodzianka: nie mogłem otworzyć maski! :) Coś jakby blokowało linkę lub klamkę, bo tylko trochę daje się wychylić i koniec, nie zwalnia blokady. Szukałem porad w necie ale nei znalazłem, więc zacząłem oglądać zamek w drugim Saabie i zauważyłem, że dostęp do sprężyn blokujących będę miał po wyjęciu grilla. Udało mi się go jakoś wysupłać i otworzyć ostatecznie maskę.

Sytuacja była, jak już wcześniej pisałem, taka: poprzedni właściciel w zeszłym roku wymienił dwie padłe cewki, założył nowe czarne. Dwie żółte zostały. Silnik na wolnych obrotach wchodzi w nieregularne drgania. Niestety gdy zabrałem się za wymianę to odkryłem, że te nowe cewki to jakieś badziewne podróbki. Po zastapieniu cewek zółtych nowymi czarnymi niewiele się zmieniło. Wyjąłem podróbki czarne, włożyłem stare żółte i dwie nowe-jest lepiej ale nie idealnie, czyli kolejne dwie muszę zamówić żeby miec ostatecznie komplet nowych, odpowiednich części.
Nie miałem już chęci szukania przyczyny blokady linki, to musi poczekać do weekendu...
Oczywiście zdaję sobie sprawę, że wymiana kolejnych cewek nie musi wcale przynieść poprawy. Może swiece też zostały wymienione po taniości i trzeba bedzie je ruszyć. Z braku odpowiednich narzędzi nie brałem się za oglądanie ich stanu. A moze przepustnica? A moze źle wyregulowana instalacja gazowa? Do końca tygodnia chcę odwiedzić serwis gdzie była instalacja montowana.

A poza tym autko śmiga, :D :D

-------------------------
SAAB 1.9 II TTiD kombi 220KM 440Nm
SAAB 1.8t sedan...HP... :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-3 II 1.8t sedan srebrzyk...
PostNapisane: 13 cze 2018, o 07:22 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 597
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
Jeżeli masz jakieś wątpliwości do LPG to zanim poniesiesz koszty to po prostu odepnij gaz i pojeździj na samej benzynie. Najlepiej by było zrobić reset ecu ale nie wiem jak się robi w saabie.
Odnośnie cewek to kupiłeś oryginał czy zamiennik? U mnie chyba zacznie się "próbowanie" bo po odpaleniu czasami nierówno chodzi (szarpie jakby zapłon gubił). Wymieniłem świece ale to chyba jednak nie to bo dzisiaj rano się powtórzyło. I teraz mam dylemat czy NTY za niecałą stówę czy NGK za dwie :) a mam ich 6 :D

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
... jakieś reno
... kiwi off-road 4x4


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-3 II 1.8t sedan srebrzyk...
PostNapisane: 13 cze 2018, o 08:05 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2016, o 19:55
Posty: 921
Lokalizacja: warszawski zachodni
Model SAABa: 9-3 II
Ori Mitsubishi, na lpg i benzyna mam wrażenie że to samo. W warsztacie stwierdzili wypadanie zapłonu więc włożyłam nowe cewki i silnikiem już tak nie szarpie Ale drgania jakieś się pojawiają jeszcze.

-------------------------
SAAB 1.9 II TTiD kombi 220KM 440Nm
SAAB 1.8t sedan...HP... :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-3 II 1.8t sedan srebrzyk...
PostNapisane: 13 cze 2018, o 09:11 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 sie 2016, o 14:38
Posty: 1098
Lokalizacja: Września i okolice
Model SAABa: 93 SS 1.8t H.P.
marek230482 napisał(a):
Jeżeli masz jakieś wątpliwości do LPG to zanim poniesiesz koszty to po prostu odepnij gaz i pojeździj na samej benzynie. Najlepiej by było zrobić reset ecu ale nie wiem jak się robi w saabie.
Odnośnie cewek to kupiłeś oryginał czy zamiennik? U mnie chyba zacznie się "próbowanie" bo po odpaleniu czasami nierówno chodzi (szarpie jakby zapłon gubił). Wymieniłem świece ale to chyba jednak nie to bo dzisiaj rano się powtórzyło. I teraz mam dylemat czy NTY za niecałą stówę czy NGK za dwie :) a mam ich 6 :D
Jeśli masz sterownik T8 wystarczy odpiąć prund na około 20 minut i wszystkie parametry powinny się zresetować

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-3 II 1.8t sedan srebrzyk...
PostNapisane: 13 cze 2018, o 13:19 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2016, o 19:55
Posty: 921
Lokalizacja: warszawski zachodni
Model SAABa: 9-3 II
Nie wiem czy mam sterownik t8 :)

-------------------------
SAAB 1.9 II TTiD kombi 220KM 440Nm
SAAB 1.8t sedan...HP... :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-3 II 1.8t sedan srebrzyk...
PostNapisane: 13 cze 2018, o 14:17 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 sie 2016, o 14:38
Posty: 1098
Lokalizacja: Września i okolice
Model SAABa: 93 SS 1.8t H.P.
Tommy napisał(a):
Nie wiem czy mam sterownik t8 :)
Ty masz Trionic 8. Nie wiem czy Marek ma

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-3 II 1.8t sedan srebrzyk...
PostNapisane: 14 cze 2018, o 07:32 
Młodszy Chorąży

Dołączył(a): 27 cze 2015, o 10:20
Posty: 409
Lokalizacja: Kwidzyn
Model SAABa: 9-5
W V6 jest Motronic.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 95 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

 

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Warunki użytkowania | Polityka prywatności

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL