Zapomniałem hasła Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie   Wyślij ponownie e-mail aktywacyjny  

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  Strona 1 z 1
[ View Topic Options ] [ ‹‹ | ›› ]
Autor 
Wiadomość: SAAB 9-3 1.8t Vector  
Offline
 Tytuł: SAAB 9-3 1.8t Vector
PostNapisane: 3 kwi 2019, o 20:40 
Szeregowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 mar 2019, o 17:44
Posty: 90
Model SAABa: 9-3 SS 1.8t 195KM
Witam, chciałem przedstawić moje autko, SAAB 9-3 w wersji Vector o mocy 195KM. Jest to mój pierwszy SAAB, jeżdżę nim dopiero od ok. miesiąca ale jest bardzo z niego zadowolony. Plany na początek to doprowadzić go mechanicznie do ładu, bo jednak 260k przelotu i 15lat na karku swoje robi, a profilaktycznie wypadało by pogrzebać. Następnie zajmę się trochę lakierem, jakaś większa felga wpadnie i może pomyślę nad zmianą zderzaków jak i progów na te z wersji AERO i pewnie wydech też inny wleci. No ale póki co to tylko plany, czas pokaże w którym kierunku pójdę ;)

Gdyby w SAABiku jakieś zmiany zaszły na pewno coś tutaj wrzucę :)

A tym czasem aktualny stan


Załączniki:
7.jpg
7.jpg [ 8.15 MiB | Przeglądane 499 razy ]
1.jpg
1.jpg [ 6.33 MiB | Przeglądane 499 razy ]
5.jpg
5.jpg [ 8.53 MiB | Przeglądane 499 razy ]
4.jpg
4.jpg [ 9.06 MiB | Przeglądane 499 razy ]
2.jpg
2.jpg [ 9.43 MiB | Przeglądane 499 razy ]
Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Online
 Tytuł: Re: SAAB 9-3 1.8t Vector
PostNapisane: 3 kwi 2019, o 20:41 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2016, o 19:55
Posty: 1285
Lokalizacja: warszawski zachodni
Model SAABa: 9-3 II
gratuluję ładnego Vectora, wielu km bezproblemowej jazdy życzę! :)

-------------------------
SAAB 1.9 II TTiD kombi 220KM 440Nm
SAAB 1.8t sedan...podrasowany... :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: SAAB 9-3 1.8t Vector
PostNapisane: 3 kwi 2019, o 20:51 
Szeregowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 mar 2019, o 17:44
Posty: 90
Model SAABa: 9-3 SS 1.8t 195KM
Na zdjęciach każdy ładny, ale dziękuję bardzo Tommy ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: SAAB 9-3 1.8t Vector
PostNapisane: 19 kwi 2019, o 13:25 
Szeregowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 mar 2019, o 17:44
Posty: 90
Model SAABa: 9-3 SS 1.8t 195KM
Wczoraj Saabina złapała focha i pokazała język... check engine się zapalił, brakuje mocy, nie słychać żeby turbina wstawała, generalnie auto przyspiesza jak wolnossak, lecz nic nie szarpie i obroty nie falują. Niestety dopiero w przyszłym tygodniu będę miał możliwość podpięcia pod kompa, ale do tego czasu sprawdzę tyle ile będzie możliwe, a wydaje mi się że może coś z czujnikiem doładowania jest nie tak. Jak ktoś umie wróżyć na odległość to posłucham jakie ma podejrzenia.
Także jak by co podzielę się doświadczeniami.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: SAAB 9-3 1.8t Vector
PostNapisane: 19 kwi 2019, o 14:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2018, o 18:43
Posty: 34
Lokalizacja: Reda
Model SAABa: 9-3 SC Vector
Ja miałem taką sytuacje ostatnio, że jak jechałem do zachodnich sąsiadów to mi sie w klekocie całą droge tryb awaryjny włączał jak wskaźnik turbo wszedł do połowy, czasami gasł przy 70km/h , a czasami udało sie go rozbujać i jechał nawet 150. Pojechałem na kanał, i okazało sie, że na wężu turbo-intercooler były mikrodziurki pod opaską, urżnąłem nieszczelny kawałek i śmiga jak talala :D

-------------------------
2008 9-3 SC Vector 1.9 TTID 180km


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: SAAB 9-3 1.8t Vector
PostNapisane: 19 kwi 2019, o 14:36 
Szeregowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 mar 2019, o 17:44
Posty: 90
Model SAABa: 9-3 SS 1.8t 195KM
kacper0921 napisał(a):
Ja miałem taką sytuacje ostatnio, że jak jechałem do zachodnich sąsiadów to mi sie w klekocie całą droge tryb awaryjny włączał jak wskaźnik turbo wszedł do połowy, czasami gasł przy 70km/h , a czasami udało sie go rozbujać i jechał nawet 150. Pojechałem na kanał, i okazało sie, że na wężu turbo-intercooler były mikrodziurki pod opaską, urżnąłem nieszczelny kawałek i śmiga jak talala :D

No niestety wskaźnika turbo nie mam, 1.8t..., ale wężyki też sprawdzę, dzięki :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: SAAB 9-3 1.8t Vector
PostNapisane: 19 kwi 2019, o 14:59 
Porucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 sie 2016, o 14:38
Posty: 1612
Lokalizacja: Września i okolice
Model SAABa: 93 SS 1.8t H.P.
Dyloo napisał(a):
kacper0921 napisał(a):
Ja miałem taką sytuacje ostatnio, że jak jechałem do zachodnich sąsiadów to mi sie w klekocie całą droge tryb awaryjny włączał jak wskaźnik turbo wszedł do połowy, czasami gasł przy 70km/h , a czasami udało sie go rozbujać i jechał nawet 150. Pojechałem na kanał, i okazało sie, że na wężu turbo-intercooler były mikrodziurki pod opaską, urżnąłem nieszczelny kawałek i śmiga jak talala :D

No niestety wskaźnika turbo nie mam, 1.8t..., ale wężyki też sprawdzę, dzięki :)
Do sprawdzania szczelność dolotu, węże sterujące turbo, zawór sterujący turbo ( ten przy gruszce). Najprostsza lokalizacja, to wg mnie najpierw odczyt kodu błędu. Zrobisz to zwykłym elmem. Wtedy można szukać dalej.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: SAAB 9-3 1.8t Vector
PostNapisane: 19 kwi 2019, o 21:37 
Szeregowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 mar 2019, o 17:44
Posty: 90
Model SAABa: 9-3 SS 1.8t 195KM
SWME31 napisał(a):
Do sprawdzania szczelność dolotu, węże sterujące turbo, zawór sterujący turbo ( ten przy gruszce). Najprostsza lokalizacja, to wg mnie najpierw odczyt kodu błędu. Zrobisz to zwykłym elmem. Wtedy można szukać dalej.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Wiadomo, dopóki nie sprawdzę kompem to nie ma sensu tracić czasu i pieniędzy w ciemno. Sprawdzę to co mogę a po weekendzie komp.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: SAAB 9-3 1.8t Vector
PostNapisane: 23 kwi 2019, o 07:08 
Kapral

Dołączył(a): 28 maja 2018, o 11:35
Posty: 158
Lokalizacja: Sokołów Podlaski/Warszawa
Model SAABa: Saab 9-3 1.8t
Bardzo ładne autko :) Jakoś mi temat umknął :( Sprawdziłbym raczej węże, u mnie przy uszkodzonym zaworze turbo jednak ładowało coś. Mimo wszystko najszybsza i najprostsza diagnoza to podpięcie się pod jakiś interfejs i zdiagnozowanie co i jak.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: SAAB 9-3 1.8t Vector
PostNapisane: 23 kwi 2019, o 09:44 
Szeregowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 mar 2019, o 17:44
Posty: 90
Model SAABa: 9-3 SS 1.8t 195KM
Palele napisał(a):
Bardzo ładne autko :) Jakoś mi temat umknął :( Sprawdziłbym raczej węże, u mnie przy uszkodzonym zaworze turbo jednak ładowało coś. Mimo wszystko najszybsza i najprostsza diagnoza to podpięcie się pod jakiś interfejs i zdiagnozowanie co i jak.

Dzisiaj będzie podpinany pod kompa, a jeżeli chodzi o sam check engine, to mega dziwnie to występuje: zapali się obcina moc, następnego dnia świeci się dalej ale normalnie jeździ, jeszcze później gaśnie, po czym przy kolejnym odpaleniu silnika znowu potrafi się zapalić. Ale nigdy się nie zapala w trakcie jazdy. Zastanawiam się jeszcze w tym momencie czy temperatura nie ma jakiegoś wpływu na to, dlatego że pierwszy raz kiedy mi się to stało było z 21-22st na zewnątrz, słońce dosyć grzało, no a auto pod chmurką cały czas.

EDIT: Podpiąłem pod OBD pojawił się następujący kod błędu


Załączniki:
obd check.png
obd check.png [ 248.22 KiB | Przeglądane 342 razy ]
Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: SAAB 9-3 1.8t Vector
PostNapisane: 23 kwi 2019, o 17:24 
Szeregowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 mar 2019, o 17:44
Posty: 90
Model SAABa: 9-3 SS 1.8t 195KM
Więc tak, węże sprawdzone, wszystkie w całkiem dobrym stanie, przewody całe, czujniki pod maską wyczyszczone. No i prawdopodobnie główny winowajca, czyli moduł/czujnik położenia pedału przyspieszenia rozłączony "przepsiukany" contact cleanerem podłączony na nowo i skalibrowany (wyczytałem na zagranicznym forum że przeprowadza się kalibracje tego pedału). Rundka autem zrobiona, auto gaszone i zapalane kilka razy, oczywiście wcześniej błąd skasowany został, no i niby jest ok., saabina dobrze się zbiera, turbo znowu wstaje, no ale czy to pomogło co zrobiłem to czas pokaże, jeżeli nie to będę musiał ogarnąć "nowy-używany" w/w czujnik i wtedy się przekonam w 100%


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: SAAB 9-3 1.8t Vector
PostNapisane: 24 kwi 2019, o 19:02 
Szeregowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 kwi 2015, o 10:57
Posty: 67
Lokalizacja: Kónin
Model SAABa: YS3F B207R
o, przegapiłem temat kolegi z okolic :P
na mieście na żywo jeszcze nie widziałem, jak zobaczę nie omieszkam obtrąbić.

Tak sobie czytam o Twoich planach Aerowych i jakbyś chciał za jakiś naprawdę marny pieniądz to mam tylni zderzak od aero
(tylko odrobinę pęknięty - ale naprawdę nic strasznego) oraz tłumik końcowy z aerową końcówką (foty są gdzieś na pierwszej
stronie w wątku z moim autem). U mnie po wymianie leży to na strychu i zbiera kurz, a mogło by upiększyć jakiegoś saabika :D

-------------------------
mój laser red


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: SAAB 9-3 1.8t Vector
PostNapisane: 24 kwi 2019, o 20:13 
Szeregowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 mar 2019, o 17:44
Posty: 90
Model SAABa: 9-3 SS 1.8t 195KM
TommyX napisał(a):
o, przegapiłem temat kolegi z okolic :P
na mieście na żywo jeszcze nie widziałem, jak zobaczę nie omieszkam obtrąbić.

Tak sobie czytam o Twoich planach Aerowych i jakbyś chciał za jakiś naprawdę marny pieniądz to mam tylni zderzak od aero
(tylko odrobinę pęknięty - ale naprawdę nic strasznego) oraz tłumik końcowy z aerową końcówką (foty są gdzieś na pierwszej
stronie w wątku z moim autem). U mnie po wymianie leży to na strychu i zbiera kurz, a mogło by upiększyć jakiegoś saabika :D

O proszę możliwe ze gdzieś widziałem na rejonie autko, niewiele jest ich u nas w mieście. Można wiedzieć w jakim kolorku masz saabolota ?

A co do planów ałero to najpierw fundusz leci na typowo mechaniczne części, a następnie w wygląd, ale na pewno się odezwę :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: SAAB 9-3 1.8t Vector
PostNapisane: 25 kwi 2019, o 07:39 
Szeregowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 kwi 2015, o 10:57
Posty: 67
Lokalizacja: Kónin
Model SAABa: YS3F B207R
Dyloo napisał(a):
Można wiedzieć w jakim kolorku masz saabolota ? :D

w mojej stopce masz linka do wątku w tym dziale :P

-------------------------
mój laser red


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: SAAB 9-3 1.8t Vector
PostNapisane: 30 kwi 2019, o 14:03 
Szeregowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 mar 2019, o 17:44
Posty: 90
Model SAABa: 9-3 SS 1.8t 195KM
Check w dalszym ciągu pojawia się i znika pomimo zmiany potencjometru pedału gazu na "nowy"... Dzisiaj rozebralem przepustnice i moim oczom pojawił się przykry obraz, a mianowicie olej w kolektorze :( przpustnica cała upier... od strony kolektora ale nie wydaję mi się że to brud i olej w kolektorze nie jest jest przyczyną checka a czujnik położenia przepustnicy, niestety w saabinach oczywiście jest on zintegrowany z przepustnicą i raczej będzie konieczność wymiany całej. Najpierw wyczyszcze i sprawdzę, ale wątpię że coś to da. Oczywiście będę musiał jeszcze wymienić ustrojstwo które z ang nazywa się pcv valve, który raczej jest powodem oleju w kolektorze.


Załączniki:
20190430_145752.jpg
20190430_145752.jpg [ 3.17 MiB | Przeglądane 277 razy ]
20190430_145740.jpg
20190430_145740.jpg [ 2.61 MiB | Przeglądane 277 razy ]
Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: SAAB 9-3 1.8t Vector
PostNapisane: 30 kwi 2019, o 14:27 
Starszy Kapral

Dołączył(a): 4 wrz 2014, o 14:41
Posty: 203
Model SAABa: 9-3 SS
Pryskałeś jakimś kontaktem do styków elektrycznych. Spotkałem się z kilkoma przypadkami problemów na łączeniu wtyków we wtyczce przy przepustnicy. Druga sprawa to przestrzel kable od pedału do przepustnicy, a zanim to zrobisz to zdejmij aku z obudową i dokładnie przejrzyj wiązkę idąca pod nim. Czasem wina lezy właśnie tam :)

-------------------------
Saab 93SS 2.0T 350KM/480Nm Powered by TurboLPG


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: SAAB 9-3 1.8t Vector
PostNapisane: 30 kwi 2019, o 14:43 

Dołączył(a): 3 lut 2019, o 16:24
Posty: 48
Model SAABa: 9-3 SS 2,0t ASB
Dyloo napisał(a):
będę musiał jeszcze wymienić ustrojstwo które z ang nazywa się pcv valve, który raczej jest powodem oleju w kolektorze.

Właśnie kurier przyniósł mi to "usrojstwo" Stówa z wysyłką, z Drakena. :x I roboty w ch...
U mnie, o dziwo, przepustnica i kolektor właściwie bez oleju, pokazała się warstwa oleju na ściankach w całym dolocie. Wyszło przy okazji demontażu kolektora do LPG, a wcześniej oglądałem rury i było sucho. Olej pojawił się po "tuningu", doładowanie podniesione do 0,9 bar i wydmuchuje oliwę przez odmę.
Zawór mam całkiem strzaskany, nawet w całości go nie wyciągnę. Chyba ktoś z nim wcześniej walczył.
Łatwo sprawdzić, czy działa. Jak zdjęta przepustnica, trzeba szczelnie dopasować jakiś wężyk czy rurkę, powietrze można zassać przez zaworek, ale nie powinno się dać wdmuchać.
Doładowanie też lekko kuleje przez tego dziada. Może dlatego błędy. Zobacz jakie ciśnienie w kolektorze pokazuje.

-------------------------
9-3 II 2,0t SS ASB 2003r.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: SAAB 9-3 1.8t Vector
PostNapisane: 30 kwi 2019, o 15:28 
Szeregowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 mar 2019, o 17:44
Posty: 90
Model SAABa: 9-3 SS 1.8t 195KM
Seba napisał(a):
Pryskałeś jakimś kontaktem do styków elektrycznych. Spotkałem się z kilkoma przypadkami problemów na łączeniu wtyków we wtyczce przy przepustnicy. Druga sprawa to przestrzel kable od pedału do przepustnicy, a zanim to zrobisz to zdejmij aku z obudową i dokładnie przejrzyj wiązkę idąca pod nim. Czasem wina lezy właśnie tam :)

Styki będę jeszcze przepsikiwał, ale jak zobaczyłem jak przepustnica wygląda to się za głowę złapałem.
Nbogdan napisał(a):
Dyloo napisał(a):
będę musiał jeszcze wymienić ustrojstwo które z ang nazywa się pcv valve, który raczej jest powodem oleju w kolektorze.

Właśnie kurier przyniósł mi to "usrojstwo" Stówa z wysyłką, z Drakena. :x I roboty w ch...
U mnie, o dziwo, przepustnica i kolektor właściwie bez oleju, pokazała się warstwa oleju na ściankach w całym dolocie. Wyszło przy okazji demontażu kolektora do LPG, a wcześniej oglądałem rury i było sucho. Olej pojawił się po "tuningu", doładowanie podniesione do 0,9 bar i wydmuchuje oliwę przez odmę.
Zawór mam całkiem strzaskany, nawet w całości go nie wyciągnę. Chyba ktoś z nim wcześniej walczył.
Łatwo sprawdzić, czy działa. Jak zdjęta przepustnica, trzeba szczelnie dopasować jakiś wężyk czy rurkę, powietrze można zassać przez zaworek, ale nie powinno się dać wdmuchać.
Doładowanie też lekko kuleje przez tego dziada. Może dlatego błędy. Zobacz jakie ciśnienie w kolektorze pokazuje.

No ten kolektor to ciężko wychodzi przez te wszystkie kable i osprzęty. A u mnie jest tak że jak odpale auto zaświeci sie check i nie ma mocy, przejade jakiś dystans, zgasze auto i zapale z powrotem to check sie świeci ale moc wraca. Później po kolejnym zgaszeniu i odpaleniu auta check gaśnie i tak sie dzieje codziennie lub co dwa dni. Autem nie szarpie i nie wkręca sie samoczynnie na wyższe obroty na jałowym biegu, ale czasami szarpnie lekko 2-3 razy podczas jazdy przy puszczeniu gazu na obrotach ok 2k i poniżej.
Dzięki za porady Panowie


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

 

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Warunki użytkowania | Polityka prywatności

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL