Zapomniałem hasła Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie   Wyślij ponownie e-mail aktywacyjny  

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  Strona 3 z 4
[ View Topic Options ] Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona [ ‹‹ | ›› ]
Autor 
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-3 SS Skoch edition
PostNapisane: 6 kwi 2018, o 22:58 
Starszy Kapral
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 mar 2015, o 15:59
Posty: 209
Lokalizacja: Gniezno
Model SAABa: 9-3 II 1,8t
Małe zmiany
Wczoraj byłem z wizytą w okolicach Tczewa.
Bartek odprawił swoje czary, teraz wreszcie można powiedzieć, że to auto jeździ :-) Kawał dobrej roboty.

Niestety nie obyło się bez małych problemów. Pierwsze to sprzęgło, które sobie już nie radzi, a drugi to urwana łyżwa łańcucha balansu. Z dwojga złego lepiej, że wydarzyło się to w odpowiednim miejscu, a nie w połowie drogi do domu........
Chłopaki znów stanęli na wysokości zadania i po kilku godzinkach wracałem już w pełni sprawnym autem na sterydach :-)

Załącznik:
IMG_20180405_153930.jpg
IMG_20180405_153930.jpg [ 3.91 MiB | Przeglądane 1145 razy ]


Załącznik:
IMG_20180405_153930_2.jpg
IMG_20180405_153930_2.jpg [ 3.97 MiB | Przeglądane 1145 razy ]


Ostatnio edytowano 25 maja 2018, o 21:50 przez Skoch84, łącznie edytowano 4 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-3 SS Skoch edition
PostNapisane: 7 kwi 2018, o 06:01 
Porucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 sie 2016, o 14:38
Posty: 1612
Lokalizacja: Września i okolice
Model SAABa: 93 SS 1.8t H.P.
I jak się udało go wystroić, zmieniłeś jakieś graty? Co do sprzęgła poważnie zastanowił bym się nad kewlarem. Moje seryjne po wymianie już długo pewno nie pociągnie, a zwiększenie mocy a tym samym NM nie pomaga [WHITE SMILING FACE]

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-3 SS Skoch edition
PostNapisane: 7 kwi 2018, o 07:51 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 1329
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
To coś ;) z drugiego zdjęcia to hamowało?

-------------------------
Saab 95 2,3T manual - rozbity, szukam dawcy budy i power comeback
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Mitsubishi Pajero III Long 3,5 V6 manual SS - taki wycieczkobus terenowy
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-3 SS Skoch edition
PostNapisane: 7 kwi 2018, o 08:16 
Porucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 sie 2016, o 14:38
Posty: 1612
Lokalizacja: Września i okolice
Model SAABa: 93 SS 1.8t H.P.
DSZ- napisał(a):
To coś ;) z drugiego zdjęcia to hamowało?
Faktycznie, jakby zacisk nie działał prawidłowo.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-3 SS Skoch edition
PostNapisane: 7 kwi 2018, o 08:57 
Starszy Kapral
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 mar 2015, o 15:59
Posty: 209
Lokalizacja: Gniezno
Model SAABa: 9-3 II 1,8t
DSZ- napisał(a):
To coś ;) z drugiego zdjęcia to hamowało?

Może zdjęcie jakieś takie.....
Dzięki za troskę, ale zapewniam Cię, że według mnie jak i diagnosty z SKP (a na moją prośbę przeszedł bardzo szczegółową kontrolę) nie tylko tarcz i zacisk z tej strony, ale i cały układ hamulcowy jest w nienagannej kondycji


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-3 SS Skoch edition
PostNapisane: 7 kwi 2018, o 09:02 
Porucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 sie 2016, o 14:38
Posty: 1612
Lokalizacja: Września i okolice
Model SAABa: 93 SS 1.8t H.P.
To opowiadaj co tam zgrzebałeś

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-3 SS Skoch edition
PostNapisane: 7 kwi 2018, o 09:10 
Starszy Kapral
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 mar 2015, o 15:59
Posty: 209
Lokalizacja: Gniezno
Model SAABa: 9-3 II 1,8t
to już na PW lub pogadamy kiedyś w realu


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-3 SS Skoch edition
PostNapisane: 7 kwi 2018, o 09:12 
Starszy Chorąży

Dołączył(a): 31 sty 2016, o 15:35
Posty: 762
Lokalizacja: Kraków
Model SAABa: 9-3 SS 2,0t
Hamulce zgrzane, albo jakieś ciulowe klocki, ale nie wyglądają źle.

-------------------------
B207L na lekkim koksie + LPG


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-3 SS Skoch edition
PostNapisane: 7 kwi 2018, o 09:43 
Starszy Kapral
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 mar 2015, o 15:59
Posty: 209
Lokalizacja: Gniezno
Model SAABa: 9-3 II 1,8t
Klocki ATE
Chwile przed zdjęciem auto przejechało 250 km, jeśli to może mieć jakiś związek to może dlatego to zdjęcie tak wyszło


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-3 SS Skoch edition
PostNapisane: 20 maja 2018, o 20:58 
Starszy Kapral
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 mar 2015, o 15:59
Posty: 209
Lokalizacja: Gniezno
Model SAABa: 9-3 II 1,8t
Jadąc w trasie w pewnym momencie turbina weszła w tryb awaryjny i auto zaczęło zamulać jakbym jechał wolnossakiem. Błędów brak. Zatrzymałem się, wyłączyłem silnik by zerknąć pod maskę, czy np jakiś wężyk nie spadł lub coś w tym stylu. Nic...... więc odpaliłem auto i ruszyłem dalej. O dziwo wszystko wróciło do normy. Po przejechaniu kolejnych 20 km. Saab znów zamula, ale tym razem pojawił się błąd P0033.
Po powrocie do domu zajrzałem do elektrozaworków. Okazało się, że ten przy turbinie i ten przy przepustnicy mam takie same, te same numery (a tak być nie powinno). Dzięki koledze SWME31 miałem jednego na podmianę (najprawdopodobniej niedomagającego bo na nim Szymona wskaźnik turbo nie osiągał maksymalnych skazań). Nic mi nie szkodzi spróbować więc założyłem go na próbę. Wszystko wróciło do normy. Turbo ładnie się wkręca, błędów i zamulania brak.
W związku z tym, że dbam o swoje auto i wnerwiało mnie to, że przy przepustnicy jest zaworek o innym numerze niż zaleca Saab kupiłem nowy w Drakenie taki, jaki ma być

Załącznik:
IMG_20180516_131133.jpg
IMG_20180516_131133.jpg [ 3.23 MiB | Przeglądane 1147 razy ]


Szybka podmiana no i lipa. Autem nie da się jeździć, przyspieszasz kilka razy Turbo wchodzi w tryb awaryjny i koniec zabawy.
Zmuszony byłem z powrotem podmienić elektrozawór przy przepustnicy na ten mój, teoretycznie uszkodzony
Szukając przyczyny zdjąłem wężyki by sprawdzić zawór DV........... no i niestety mamy winowajcę.

Załącznik:
IMG_20180519_104040.jpg
IMG_20180519_104040.jpg [ 4.79 MiB | Przeglądane 1147 razy ]


Załącznik:
IMG_20180519_104138.jpg
IMG_20180519_104138.jpg [ 2.99 MiB | Przeglądane 1147 razy ]


Opcje naprawy są dwie...
Kupujesz zestaw naprawczy, czyli membranę, koszyczek i pewnie sprężynkę za około 350 zł,
albo Polski produkt z firmy Properfekt za 250 zł
Wybrałem opcję drugą.......

Załącznik:
IMG_20180519_104139_1.jpg
IMG_20180519_104139_1.jpg [ 3.97 MiB | Przeglądane 1147 razy ]


Załącznik:
IMG_20180519_104342.jpg
IMG_20180519_104342.jpg [ 4.01 MiB | Przeglądane 1147 razy ]


Wykonanie pierwsza klasa, po zamontowaniu wszystko działa prawidłowo. Auto odzyskało pełną moc i żadne błędy już się nie pojawiły.

Nurtuje mnie jedno pytanie. Dlaczego na moim elektrozaworku (teoretycznie uszkodzonym i o innych numerach niż faktycznie tam powinno się znajdować) auto nie sypało błędami i nie było żadnych objawów uszkodzonego zaworu DV?


Ostatnio edytowano 25 maja 2018, o 21:42 przez Skoch84, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-3 SS Skoch edition
PostNapisane: 21 maja 2018, o 05:54 
Porucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 sie 2016, o 14:38
Posty: 1612
Lokalizacja: Września i okolice
Model SAABa: 93 SS 1.8t H.P.
Skoch84 napisał(a):
Jadąc w trasie w pewnym momencie turbina weszła w tryb awaryjny i auto zaczęło zamulać jakbym jechał wolnossakiem. Błędów brak. Zatrzymałem się, wyłączyłem silnik by zerknąć pod maskę, czy np jakiś wężyk nie spadł lub coś w tym stylu. Nic...... więc odpaliłem auto i ruszyłem dalej. O dziwo wszystko wróciło do normy. Po przejechaniu kolejnych 20 km. Saab znów zamula, ale tym razem pojawił się błąd P0033.
Po powrocie do domu zajrzałem do elektrozaworków. Okazało się, że ten przy turbinie i ten przy przepustnicy mam takie same, te same numery (a tak być nie powinno). Dzięki koledze SWME31 miałem jednego na podmianę (najprawdopodobniej niedomagającego bo na nim Szymona wskaźnik turbo nie osiągał maksymalnych skazań). Nic mi nie szkodzi spróbować więc założyłem go na próbę. Wszystko wróciło do normy. Turbo ładnie się wkręca, błędów i zamulania brak.
W związku z tym, że dbam o swoje auto i wnerwiało mnie to, że przy przepustnicy jest zaworek o innym numerze niż zaleca Saab kupiłem nowy w Drakenie taki, jaki ma być

Obrazek

Szybka podmiana no i lipa. Autem nie da się jeździć, przyspieszasz kilka razy Turbo wchodzi w tryb awaryjny i koniec zabawy.
Zmuszony byłem z powrotem podmienić elektrozawór przy przepustnicy na ten mój, teoretycznie uszkodzony
Szukając przyczyny zdjąłem wężyki by sprawdzić zawór DV........... no i niestety mamy winowajcę.

Obrazek

Obrazek

Opcje naprawy są dwie...
Kupujesz zestaw naprawczy, czyli membranę, koszyczek i pewnie sprężynkę za około 350 zł,
albo Polski produkt z firmy Properfekt za 250 zł
Wybrałem opcję drugą.......

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Wykonanie pierwsza klasa, po zamontowaniu wszystko działa prawidłowo. Auto odzyskało pełną moc i żadne błędy już się nie pojawiły.

Nurtuje mnie jedno pytanie. Dlaczego na moim elektrozaworku (teoretycznie uszkodzonym i o innych numerach niż faktycznie tam powinno się znajdować) auto nie sypało błędami i nie było żadnych objawów uszkodzonego zaworu DV?
Właśnie wskaźnik od turbo szedł do połowy jak jeździłem na Twoim zaworze, auto nie ładowało do końca. Na moim (starym) szedł do końca. W razie co mam ten przy przepustnicy ( z oryginalnymi numerami) na podmianke .

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-3 SS Skoch edition
PostNapisane: 21 maja 2018, o 05:59 
Porucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 sie 2016, o 14:38
Posty: 1612
Lokalizacja: Września i okolice
Model SAABa: 93 SS 1.8t H.P.
A nie chciało to działać na nowym zaworze, bo wg mnie jak założyłeś sprawny, ciśnienie doładowania jakie osiągał cały układ było wyższe niż to gdy całość pracowała z uszkodzonym zaworem. A dziura na membranie DV pewno ujawniła się właśnie przy wyższym ciśnieniu doładowania i dlatego błąd wywaliło po jakimś czasie

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-3 SS Skoch edition
PostNapisane: 21 maja 2018, o 19:02 
Porucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 sie 2016, o 14:38
Posty: 1612
Lokalizacja: Września i okolice
Model SAABa: 93 SS 1.8t H.P.
Poczytaj jeszcze o tym properfekcie, bo gdzieś mi się obiło o uszy, że waliło błędami po zamontowaniu ustrojstwa jak się trochę pojeździło i one chyba miały wymienną sprężynę zależnie od ciśnienia doładowania.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-3 SS Skoch edition
PostNapisane: 25 maja 2018, o 21:47 
Starszy Kapral
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 mar 2015, o 15:59
Posty: 209
Lokalizacja: Gniezno
Model SAABa: 9-3 II 1,8t
Ten zaworek przy przepustnicy kupiłem nowy, ale i tak jestem Ci wdzięczny za ten pierwszy. Bez tego nie dało się jeździć autem, a kilka dni musiałem się przemęczyć.

Z tym wyższym ciśnieniem doładowania to masz rację..... a odnośnie Properfekt póki co działa wzorowo. Dodatkową sprężynkę też dostałem w komplecie, ale przez telefon radzili najpierw spróbować bez niej, a jeśli coś będzie nie tak rozebrać to jeszcze raz i dołożyć sprężynkę.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-3 SS Skoch edition
PostNapisane: 24 cze 2018, o 21:17 
Starszy Kapral
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 mar 2015, o 15:59
Posty: 209
Lokalizacja: Gniezno
Model SAABa: 9-3 II 1,8t
Po wymianie sprzęgła wreszcie można cieszyć się pełną mocą

Załącznik:
IMG_20180610_190020.jpg
IMG_20180610_190020.jpg [ 3.9 MiB | Przeglądane 1052 razy ]


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-3 SS Skoch edition
PostNapisane: 25 cze 2018, o 18:01 
Sierżant

Dołączył(a): 7 paź 2015, o 09:02
Posty: 322
Lokalizacja: Wrocław / Z.Góra
Model SAABa: 9-5 SportCombi 2.0t
ile tam mocy i niuta weszło?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-3 SS Skoch edition
PostNapisane: 28 cze 2018, o 22:10 
Starszy Kapral
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 mar 2015, o 15:59
Posty: 209
Lokalizacja: Gniezno
Model SAABa: 9-3 II 1,8t
200KM
350Nm


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-3 SS Skoch edition
PostNapisane: 29 cze 2018, o 19:10 
Porucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 sie 2016, o 14:38
Posty: 1612
Lokalizacja: Września i okolice
Model SAABa: 93 SS 1.8t H.P.
Skoch84 napisał(a):
200KM
350Nm
Zgadamy się i mnie przewiesz:-)

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-3 SS Skoch edition
PostNapisane: 29 cze 2018, o 21:51 
Starszy Kapral
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 mar 2015, o 15:59
Posty: 209
Lokalizacja: Gniezno
Model SAABa: 9-3 II 1,8t
w porównaniu z Twoim to mój ledwo się odpycha :-)
Jeszcze mam kilka spraw do ogarnięcia (pojedyncze, metaliczne stuknięcie przy odpalaniu i wydech)
Z tym stuknięciem sam nie wiem, występuje tylko przy odpaleniu w momencie, gdy silnik załapuje. Nieważne, czy mam wciśnięte sprzęgło, czy też nie. Jak odpali nieważne ciepły, czy zimny pracuje zupełnie normalnie, kompletnie nic się nie dzieje. Będę szukał w sobotę

A co do wydechu to kończy się pomału łącznik elastyczny i tłumik środkowy. Zastanawiam się nad nowym kompletem PolmOstrów. Co Wy na to?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-3 SS Skoch edition
PostNapisane: 8 paź 2018, o 20:29 
Starszy Kapral
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 mar 2015, o 15:59
Posty: 209
Lokalizacja: Gniezno
Model SAABa: 9-3 II 1,8t
No i sprawa pojedynczego puknięcia w trakcie odpalania rozwiązana.
To był jedyny objaw zużytego koła dwumasowego

Załącznik:
IMG_20180822_112714.jpg
IMG_20180822_112714.jpg [ 3.57 MiB | Przeglądane 672 razy ]


Załącznik:
IMG_20180822_104939.jpg
IMG_20180822_104939.jpg [ 3.31 MiB | Przeglądane 672 razy ]


Przy okazji zdecydowałem się jednak na cały nowy wydech

Załącznik:
IMG_20180822_120839_2.jpg
IMG_20180822_120839_2.jpg [ 5.06 MiB | Przeglądane 672 razy ]


Wizualnie bez zmian......... tylko przebieg rośnie. Na dziś to okolice 215 tys km.

Załącznik:
IMGP2383.JPG
IMGP2383.JPG [ 2.67 MiB | Przeglądane 672 razy ]


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 79 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

 

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Warunki użytkowania | Polityka prywatności

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL