Zapomniałem hasła Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie   Wyślij ponownie e-mail aktywacyjny  

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  Strona 5 z 6
[ View Topic Options ] Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona [ ‹‹ | ›› ]
Autor 
Wiadomość: 9-5 B205E 1998r  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 B205E 1998r
PostNapisane: 2 paź 2018, o 18:14 
Kapral

Dołączył(a): 25 cze 2016, o 21:45
Posty: 168
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Model SAABa: 9-5 OG
marek230482 napisał(a):
Ja w papierach mam 2 remonty silnika, jedną wymianę a potem znowu jego remont :) tak więc ten teges.... :D
Ja jestem bardziej leniwy i zamiast zrzucać miskę postanowiłem zamontować czujnik ciśnienia oleju. Ponoć jak spada ciśnienie na gorącym jałowym to trzeba sprzedawać :D założyłem czujnik i się uspokoiłem :)


O, może i to jakieś rozwiązanie jest :D Jakąś konkretną podstwkę i czujnik polecasz? Jak masz to u siebie rozwiązane? Chodzi o rozmieszczenie zegarów.
Myślałem o tym, żeby w słupek wsadzić właśnie ciśnienie oleju, jego temperaturę i ciśnienie doładowania. O ile dwa pierwsze to pociągnąć z podstawki jest bez problemu to ciśnienie doładowania jak monitorować?

-------------------------
Kto mieszka z kobietą, ten się w cyrku nie śmieje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 B205E 1998r
PostNapisane: 3 paź 2018, o 06:02 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 sty 2012, o 19:05
Posty: 2409
Lokalizacja: Łomianki
Model SAABa: 9-3
Wy naprawdę mówicie o oszczędności na oleju ???
chłopy, tu nie może być o tym mowy. Te silniki wymagają najlepszego smarowidła oraz jego częstej wymiany.

-------------------------
SAAB 9-3 2.3 turbo 327KM 462Nm
Dodge Caravan LE 3.0 V6 1990r + boazeria
Buick Regal 1978 T-top 5, V8
BMW 120d
Kymco Xciting 500R
Suzuki Bandit 650S 2007


Życie jest zbyt krótkie aby jeździć DIESLEM


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 B205E 1998r
PostNapisane: 3 paź 2018, o 07:01 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 860
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
Ja wyczynowo nie jeżdżę. Czujnik ciśnienia oleju założyłem tylko po to żeby znać kondycję silnika. Temperatura mi nie potrzebna (starczy że widzę jak się nagrzał silnik) a ciśnienie doładowania mam z OBD na radiu. Bo walczę z nim ale docelowo i tak nie jest potrzebny.
Czujnik ciśnienia i wskaźnik z autogauge (zestaw z alegrosza). Podstawka za dychacza. Zegar wstawiłem koło podłokietnika "w tą gumę na monety". I jest git. Z montażem nie ma żadnego problemu. Robota na 30min.
Z tym olejem bym nie demonizował. Wiem że ludzie na tym punkcie mają hopla. Ale w tym wypadku faktycznie nie ma specjalnie wyboru a cena jeszcze jest ok. Poniżej stówki za wymianę jest akceptowalnie. A jak ktoś uważa, że zalewając olej za 2x, 3x więcej i lepiej się z tym czuje to jego sprawa. Kto bogatemu zabroni. Ważna jest tylko specyfikacja lepkościowa no i baza bo nie każdy niby syntetyk jest takim na prawdę.

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
Saab 9-5 2.3T SC 250KM + wirusik MY`00
... kiwi off-road 4x4


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 B205E 1998r
PostNapisane: 3 paź 2018, o 07:35 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 1206
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
No może nie trzeba zaraz lać coś 3x droższego, ale czegoś kto nikt tego nie zna do silnika nie wleje...to że silnik się na tym nie zatrze to nie znaczy że dobrze smaruję.

-------------------------
Saab 95 2,3T manual
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Honda CBR 900RR sc33
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 B205E 1998r
PostNapisane: 3 paź 2018, o 07:51 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 sty 2012, o 19:05
Posty: 2409
Lokalizacja: Łomianki
Model SAABa: 9-3
Oszczędności na oleju skutkują obróconymi panewami, zapchanymi smokami, syfem w misce olejowej nawet bez torowej jazdy.
Olej ma byc dobrej jakości i pełny syntetyk. Polecam Valvoline VR1 Racing 5W50.

-------------------------
SAAB 9-3 2.3 turbo 327KM 462Nm
Dodge Caravan LE 3.0 V6 1990r + boazeria
Buick Regal 1978 T-top 5, V8
BMW 120d
Kymco Xciting 500R
Suzuki Bandit 650S 2007


Życie jest zbyt krótkie aby jeździć DIESLEM


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 B205E 1998r
PostNapisane: 3 paź 2018, o 09:02 
Kapral

Dołączył(a): 25 cze 2016, o 21:45
Posty: 168
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Model SAABa: 9-5 OG
Oktagon napisał(a):
Wy naprawdę mówicie o oszczędności na oleju ???
chłopy, tu nie może być o tym mowy. Te silniki wymagają najlepszego smarowidła oraz jego częstej wymiany.


Dywagacje, lałem Valvo 5W50 i lał będę dalej, ale spytać zawsze można ;d

Dzisiejszy CEL : P0243, P1843, P0143 - auto zaskakuje mnie codziennie czymś innym. Nie wiem co tam z tym działać, muszę pod wieczór albo w weekend się tym zająć..

-------------------------
Kto mieszka z kobietą, ten się w cyrku nie śmieje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 B205E 1998r
PostNapisane: 3 paź 2018, o 10:42 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 1206
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
Takie coś znalazłem https://www.youtube.com/watch?v=Wfcoij_LnUs choć to bardziej bazy i lepkości dotyczy...Oktagon nie chcesz zamienić kawysoki 400 (bo widzę że nabyłeś) na moje 900? Lepiej na Hondzie niż na wielbłądzie, bo wielbłąd turysta nie leci trzysta.

-------------------------
Saab 95 2,3T manual
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Honda CBR 900RR sc33
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 B205E 1998r
PostNapisane: 3 paź 2018, o 17:20 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 860
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
Oktagon napisał(a):
Oszczędności na oleju skutkują obróconymi panewami, zapchanymi smokami, syfem w misce olejowej nawet bez torowej jazdy.
Olej ma byc dobrej jakości i pełny syntetyk. Polecam Valvoline VR1 Racing 5W50.

Akurat w B2x5 panewki się obracają a smoki zapychają bez względu na oliwę. To jest pewne tyko nie znasz dnia ani godziny. Gorszy olej to tylko przyspieszy. Lepszy wcale Cię nie uchroni.

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
Saab 9-5 2.3T SC 250KM + wirusik MY`00
... kiwi off-road 4x4


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 B205E 1998r
PostNapisane: 4 paź 2018, o 06:05 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 sty 2012, o 19:05
Posty: 2409
Lokalizacja: Łomianki
Model SAABa: 9-3
ale widzisz różnicę między obrócona panewą po 50kkm a po 250kkm ?
Oczywistym jest, że należy zadbać o stan odmy i od czasu do czasu zwalić misę celem jej wyczyszczenia

-------------------------
SAAB 9-3 2.3 turbo 327KM 462Nm
Dodge Caravan LE 3.0 V6 1990r + boazeria
Buick Regal 1978 T-top 5, V8
BMW 120d
Kymco Xciting 500R
Suzuki Bandit 650S 2007


Życie jest zbyt krótkie aby jeździć DIESLEM


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 B205E 1998r
PostNapisane: 4 paź 2018, o 07:23 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 860
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
Założę się że w nowym silniku panewka nie obróci Ci się nawet jakbyś na 10w40 orlenie jeździł :D ale fakt że lepszy olej oczywiście wydłuży żywot tych kiepskich silników. Masz rację.

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
Saab 9-5 2.3T SC 250KM + wirusik MY`00
... kiwi off-road 4x4


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 B205E 1998r
PostNapisane: 4 paź 2018, o 08:28 
Kapral

Dołączył(a): 25 cze 2016, o 21:45
Posty: 168
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Model SAABa: 9-5 OG
Tak też będzie tym Razem przy zmianie oleju. Dodatkowo dorzucę zegary, tak dla własnego świętego spokoju.
Poza tym dzisiejsze błędy, które pojawiają się po jeździe na LPG, bo przy benzynie nie ma nic...
P0243
P0247
P0347
Dwa pierwsze od turbo może chodzić o wężyk, który idzie do gruszki? Bo jego nie wymieniłem ostatnio niestety..

Edit:
Zająłem się tym negatywem z tyłu i tak:
Wszystkie tuleje tył do roboty, do tego przewód hamulcowy jeden elastyczny i filtr paliwa bo cieknie.
Z przodu też tuleje wahacza, poza tym uszczelka miski, a skoro i tak będzie na dole to od razu inspekcja panewek i czyszczenie smoka.
Chciałem wrzucać na tył poliuretan, ale biorąc pod uwagę zakres pracy jaki mnie czeka to chyba zrobię to na podstawowych gumowych elementach ^^

-------------------------
Kto mieszka z kobietą, ten się w cyrku nie śmieje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 B205E 1998r
PostNapisane: 9 paź 2018, o 19:05 
Kapral

Dołączył(a): 25 cze 2016, o 21:45
Posty: 168
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Model SAABa: 9-5 OG
Co dzień to inny CEL xD nawet nie wpisuję co dziś bo to sensu nie ma xD
Poliuretany na przód i tył siedzą już w domu i czekają na montaż. Wyszły wcale nie drożej niz gumy, a nie kupiłem byle jakiej firmy więc wniosek taki, że pisanie maili z pytaniem o rabat się opłaca ;d

-------------------------
Kto mieszka z kobietą, ten się w cyrku nie śmieje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 B205E 1998r
PostNapisane: 22 paź 2018, o 19:00 
Kapral

Dołączył(a): 25 cze 2016, o 21:45
Posty: 168
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Model SAABa: 9-5 OG
Okej. Sytuacja z zawiasem w 3/4 ogarnięta. Tuleje zaweszenia już mamy poliuretanowe, olej wymieniony, kolo pasowe również siedzi nowe, a przy okazji płyn hamulcowy też zmieniłem i zaraz inaczej się hamuje. Na prawdę nie przypuszczałem, że będzie AŻ TAKA różnica.
Aktualnie dalej męczę się ze stukaniem silnika po nagrzaniu. Jeżdżę już z tym 10kkm i tak jak stukało tak stuka, żadnej zmiany. Nic głośniej, nic ciszej. Nie wiem czy to może być panewa czy nie, ale mimo wszystko gdzieś tam staram się odkładać jakieś grosze na B2x4L, żeby w razie czego go mieć przygotowanego na ewentualną podmianę jak ten wyzionie ducha.

-------------------------
Kto mieszka z kobietą, ten się w cyrku nie śmieje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 B205E 1998r
PostNapisane: 23 paź 2018, o 08:59 
Kapral

Dołączył(a): 25 cze 2016, o 21:45
Posty: 168
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Model SAABa: 9-5 OG
Zapomniałem: po przepsikaniu wszystkich wtyczek kontaktem i po czyszczeniu styków troszkę oraz po dokreceniu opasek i sprawdzeniu podcisnien ustąpiły szarpania, wypadania zapłonow również nie ma.

-------------------------
Kto mieszka z kobietą, ten się w cyrku nie śmieje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 B205E 1998r
PostNapisane: 24 paź 2018, o 18:20 

Dołączył(a): 23 maja 2018, o 12:08
Posty: 30
Model SAABa: 9-5, 2.0, 97 r.
Murzyn napisał(a):
Tuleje zaweszenia już mamy poliuretanowe,.


Pytanko, u Ciebie też dolne tuleje pływające były wręcz przyspawane rdzą do zwrotnicy? :D
Górne udało mi się wymienić, ale dolne siedzą mocno. Wywiercałeś?

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 B205E 1998r
PostNapisane: 24 paź 2018, o 18:30 
Kapral

Dołączył(a): 25 cze 2016, o 21:45
Posty: 168
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Model SAABa: 9-5 OG
MACHETTTTTE napisał(a):
Murzyn napisał(a):
Tuleje zaweszenia już mamy poliuretanowe,.


Pytanko, u Ciebie też dolne tuleje pływające były wręcz przyspawane rdzą do zwrotnicy? :D
Górne udało mi się wymienić, ale dolne siedzą mocno. Wywiercałeś?

Pozdrawiam


Nie mam warunków do tego, żeby się brać za zawieszenie, ale pierwszy mechanik - w dodatku typowo od Saabów jedyny w okolicy o którym już zmienilem swoje dobre zdanie - odpuścił. Dopiero drugi mechanik się tego podjął, w piątek zapsikał kilka razy wszystko w zawieszeniu i tak psikał cały weekend aż dopiero w poniedziałek w południe udało się ruszyć. Nic tam nigdy nie było robione toteż przypuszczam, że lekkiej roboty z tym nie miał ^^

-------------------------
Kto mieszka z kobietą, ten się w cyrku nie śmieje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 B205E 1998r
PostNapisane: 25 paź 2018, o 23:28 

Dołączył(a): 23 maja 2018, o 12:08
Posty: 30
Model SAABa: 9-5, 2.0, 97 r.
Hehe, mam właśnie podobny problem. Na razie kompletuję narzędzia i postaram się z tym zmierzyć.
Mam wrażenia, że tuleje nie były wymieniane od nowości, czyli od 22 lat :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 B205E 1998r
PostNapisane: 27 paź 2018, o 18:37 
Kapral

Dołączył(a): 25 cze 2016, o 21:45
Posty: 168
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Model SAABa: 9-5 OG
W ramach niespodzianki auto uznało, że dziś będzie rano odpalać bardzo ciężko żeby potem pod sklepem odpalić normalnie, a po dojechaniu do domu wyjechalem akumulator do zera i nie odpalił. Wróciłem za 3 godziny i tak kręcił resztkami sił i odpalił Xd aku się naladowal sam czy wtf Xd nie wiem czemu on tak odpala, nie wiem nawet czego szukać bo to jest niezależne od temperatury zewnętrznej i silnika i w ogóle...

-------------------------
Kto mieszka z kobietą, ten się w cyrku nie śmieje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 B205E 1998r
PostNapisane: 28 paź 2018, o 20:20 

Dołączył(a): 23 maja 2018, o 12:08
Posty: 30
Model SAABa: 9-5, 2.0, 97 r.
Pompa paliwa?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 B205E 1998r
PostNapisane: 29 paź 2018, o 07:39 
Kapral

Dołączył(a): 25 cze 2016, o 21:45
Posty: 168
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Model SAABa: 9-5 OG
MACHETTTTTE napisał(a):
Pompa paliwa?


Pompę słychac. Z reszta była wymieniana. Raczej sklaniam się ku zwarciu w akumulatorze między celami. Szybko mu prąd spada, bo napięcie trzyma spoczynkowe 12.5-12.6V a na rozruchu 14.4V więc to jest w porządku. Dziś jadę do fachmana sprawdzić akumulator.
Ktoś ma dane jaki prąd rozruchu musi być katalogowy do B205E?

-------------------------
Kto mieszka z kobietą, ten się w cyrku nie śmieje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 101 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

 

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Warunki użytkowania | Polityka prywatności

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL