Zapomniałem hasła Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie   Wyślij ponownie e-mail aktywacyjny  

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  Strona 6 z 7
[ View Topic Options ] Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona [ ‹‹ | ›› ]
Autor 
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 2,3T 250KM - do odgruzowania
PostNapisane: 1 lis 2018, o 21:10 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 862
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
hmmmm... no fotografować to tam nie ma za bardzo co :D ale zrobiłem fotki. Widać gdzie są nowe przewody :) jeszcze mi się przypomniało że zmieniłem przy okazji węże wodne do reduktora i oringi na kolankach wejściowych.
Jak jeszcze coś chcesz wiedzieć to pytaj.


Załączniki:
IMG_20181101_205559436.jpg
IMG_20181101_205559436.jpg [ 403.76 KiB | Przeglądane 203 razy ]
IMG_20181101_205608935.jpg
IMG_20181101_205608935.jpg [ 357.96 KiB | Przeglądane 203 razy ]
IMG_20181101_205642836.jpg
IMG_20181101_205642836.jpg [ 392.99 KiB | Przeglądane 203 razy ]
IMG_20181101_205647680.jpg
IMG_20181101_205647680.jpg [ 395.02 KiB | Przeglądane 203 razy ]
IMG_20181101_205651793.jpg
IMG_20181101_205651793.jpg [ 360.3 KiB | Przeglądane 203 razy ]
IMG_20181101_205657759.jpg
IMG_20181101_205657759.jpg [ 373.14 KiB | Przeglądane 203 razy ]
IMG_20181101_205707439.jpg
IMG_20181101_205707439.jpg [ 346 KiB | Przeglądane 203 razy ]
IMG_20181101_205712586.jpg
IMG_20181101_205712586.jpg [ 319.39 KiB | Przeglądane 203 razy ]

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
Saab 9-5 2.3T SC 250KM + wirusik MY`00
... kiwi off-road 4x4
Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 2,3T 250KM - do odgruzowania
PostNapisane: 1 lis 2018, o 21:26 

Dołączył(a): 19 lut 2016, o 15:54
Posty: 20
Lokalizacja: Ostrowiec Św
Model SAABa: 9-3 OG
Ja mam pytanko. Jak podłaczone masz podciśnienie i zawor bezpieczeństwa do kolektora? Czy można na na te dwa węzyki dać trojnik i w jedno miejsce w kolektor puścić?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 2,3T 250KM - do odgruzowania
PostNapisane: 1 lis 2018, o 21:41 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 862
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
Jaki zawór? Nie mam żadnego zaworu :D
Podciśnienie mam podłączone do czujnika i reduktora. Oczywiście z jednego źródła.

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
Saab 9-5 2.3T SC 250KM + wirusik MY`00
... kiwi off-road 4x4


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 2,3T 250KM - do odgruzowania
PostNapisane: 1 lis 2018, o 21:50 

Dołączył(a): 19 lut 2016, o 15:54
Posty: 20
Lokalizacja: Ostrowiec Św
Model SAABa: 9-3 OG
Podciśnienie to nr2, a co z nr5 zrobić?Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 2,3T 250KM - do odgruzowania
PostNapisane: 1 lis 2018, o 22:06 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 862
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
Nr 2 mam pociągnięty z jakiegoś trójnika przy dolocie. Tak samo czujnik gazu fazy lotnej. A nr5 ja nie mam. Nie wiem czemu. Może dlatego że ja mam zwykłego golda (co widać na fotce). Pomyliło mi się bo GT mam w 9-3. Ale nie sprawdzę bo tam z V6 mam to tak upakowane że reduktor mam schowany w nadkolu :D

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
Saab 9-5 2.3T SC 250KM + wirusik MY`00
... kiwi off-road 4x4


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 2,3T 250KM - do odgruzowania
PostNapisane: 2 lis 2018, o 08:56 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 1209
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
Jak już musiałeś wymienić 2 wtryski to trzeba było od razu 4 nowe dać, miał byś je z głowy na dłuższy czas.

-------------------------
Saab 95 2,3T manual
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Honda CBR 900RR sc33
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 2,3T 250KM - do odgruzowania
PostNapisane: 2 lis 2018, o 09:12 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 862
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
Może i tak. Ale szkoda mi ich było (w sensie pieniędzy) żeby wymieniać "na zapas". Może pochodzą miesiąc a może 5 lat. Zobaczymy. Można je wymieniać pojedynczo dlatego się nie szarpałem na komplet. Zostawione dwa nie odbiegają pracą od nowych. Przynajmniej na razie :)

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
Saab 9-5 2.3T SC 250KM + wirusik MY`00
... kiwi off-road 4x4


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 2,3T 250KM - do odgruzowania
PostNapisane: 2 lis 2018, o 22:54 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 862
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
Dzisiejszy dzień (dopiero) można uznać za powrót mocy. Wreszcie jest wszystko tak jak w aero powinno być. A chyba nawet ciut lepiej :) a mianowicie boost mam 1,3bar. Czyli chyba o 0,1 więcej? Nie wiem bo dokładnie nigdzie tych informacji nie można znaleźć. Powtarzam tylko to co słyszałem.
Co się okazało finalnie? Że doładowanie było ograniczone programowo. Pomimo, że ecu było z aero 2002. Po wrzuceniu sprawdzonego ecu ciśnienie doładowania ochoczo pikuje w górę. Przy okazji "dostałem" open sida :)
Teraz mnie jeszcze czeka znowu strojenie LPG. A przy tej mocy już nie będzie miało lekko. Musiałem sporo podnieść ciśnienie.
A to wszystko (jak i w ogóle całe wsparcie techniczne od początku) zawdzięczam koledze blondyn79. Brawo dla niego bo 9-5 ma w jednym paluszku.

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
Saab 9-5 2.3T SC 250KM + wirusik MY`00
... kiwi off-road 4x4


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 2,3T 250KM - do odgruzowania
PostNapisane: 3 lis 2018, o 06:36 
Kapral

Dołączył(a): 19 lis 2017, o 10:39
Posty: 169
Lokalizacja: Słupsk
Model SAABa: 9-5 Aero 2.3 2002
brawo Ty, brawo On, brawo Wy
Zastanawia mnie tylko, komu chciało się ograniczać moc w sterowniku aero 2002.

-------------------------
"Nic nie zastąpi doładowania, chyba, że większe doładowanie" - gicy vel dexter


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 2,3T 250KM - do odgruzowania
PostNapisane: 3 lis 2018, o 09:04 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 862
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
Teorie są dwie..... Sterownik byl z automatu. Może bez ingerencji nie widział on zmiany biegów i ograniczał moc/moment jak na pierwszym biegu. Druga to celowy downgrade mapy żeby koleś się nie zabił :D to auto to było 2.0 LPT. Przeskok ze 150 na 250KM mógłby być dla niego zbyt dużym szokiem :D Za jakiś czas myślę, że się dowiem co tam faktycznie siedziało. Sterownik dostałem "po dłubnięciu" (podniesiona moc i open sid) i mój stary trafi do tego samego "dłubacza" który sprawdzi co tam faktycznie siedziało.

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
Saab 9-5 2.3T SC 250KM + wirusik MY`00
... kiwi off-road 4x4


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 2,3T 250KM - do odgruzowania
PostNapisane: 3 lis 2018, o 18:27 
Kapral

Dołączył(a): 19 lis 2017, o 10:39
Posty: 169
Lokalizacja: Słupsk
Model SAABa: 9-5 Aero 2.3 2002
daj Ci żeby się to sprawdziło, do mnie to jakoś nie przemawia. Najważniejsze żebyś był zadowolony.

-------------------------
"Nic nie zastąpi doładowania, chyba, że większe doładowanie" - gicy vel dexter


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 2,3T 250KM - do odgruzowania
PostNapisane: 4 lis 2018, o 10:29 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 862
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
Ale co nie przemawia? Co ma się sprawdzić?
To co było ze sterownikiem to sprawa wtórna - tylko jako ciekawostka.
Ważne że auto teraz jedzie jak powinno albo nawet lepiej.

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
Saab 9-5 2.3T SC 250KM + wirusik MY`00
... kiwi off-road 4x4


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 2,3T 250KM - do odgruzowania
PostNapisane: 4 lis 2018, o 18:43 
Kapral

Dołączył(a): 19 lis 2017, o 10:39
Posty: 169
Lokalizacja: Słupsk
Model SAABa: 9-5 Aero 2.3 2002
Cytuj:
Najważniejsze żebyś był zadowolony.

-------------------------
"Nic nie zastąpi doładowania, chyba, że większe doładowanie" - gicy vel dexter


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 2,3T 250KM - do odgruzowania
PostNapisane: 7 lis 2018, o 22:28 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 862
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
Poza tym, że walczę codziennie z ustawieniem LPG w pełnym zakresie dla nowej zwiększonej mocy to zrobiłem wreszcie panel klimatronika. W tak zwanym między czasie :D
Miałem dwa. Jeden nie wyświetlał wszystkich pikseli/linii a drugi nie podświetlał przycisków. A niestety te elementy nie są zamienne... do tej pory jakoś żyłem bez podświetlenia ale z czytelnym wyświetlaczem. Ale teraz więcej jeżdżę po ciemku i przestało mnie bawić "celowanie i na macajewa". Dlatego zamówiłem kilka tasiemek do LCD (kilka na wypadek nie powodzenia operacji). A tu niespodzianka bo udało się za pierwszym razem wymienić i wszystko pięknie działa. Czyli kolejny mały krok w przód :D


Załączniki:
IMG_20181107_220345231.jpg
IMG_20181107_220345231.jpg [ 82.98 KiB | Przeglądane 112 razy ]

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
Saab 9-5 2.3T SC 250KM + wirusik MY`00
... kiwi off-road 4x4
Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 2,3T 250KM - do odgruzowania
PostNapisane: 9 lis 2018, o 08:57 
Starszy Kapral

Dołączył(a): 7 paź 2015, o 09:02
Posty: 230
Lokalizacja: Wrocław / Z.Góra
Model SAABa: 9-5 SportCombi 2.0t
marek230482 napisał(a):
hmmmm... no fotografować to tam nie ma za bardzo co :D ale zrobiłem fotki. Widać gdzie są nowe przewody :) jeszcze mi się przypomniało że zmieniłem przy okazji węże wodne do reduktora i oringi na kolankach wejściowych.
Jak jeszcze coś chcesz wiedzieć to pytaj.


Panie, te węże to fagumit ? :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 2,3T 250KM - do odgruzowania
PostNapisane: 9 lis 2018, o 09:54 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 862
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
Dokładnie tak :) a źle? :D

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
Saab 9-5 2.3T SC 250KM + wirusik MY`00
... kiwi off-road 4x4


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 2,3T 250KM - do odgruzowania
PostNapisane: 9 lis 2018, o 12:58 
Starszy Kapral

Dołączył(a): 7 paź 2015, o 09:02
Posty: 230
Lokalizacja: Wrocław / Z.Góra
Model SAABa: 9-5 SportCombi 2.0t
źle !

nie wiem jak z gazem działają (na forach nie maja dobrych opinii) ale jak wsadziłem je do pompy paliwa to 2x w ciagu tygodnia zmiękły na tyle że sie rozerwały w baku i w końcu dałem tekalan


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 2,3T 250KM - do odgruzowania
PostNapisane: 9 lis 2018, o 13:26 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 862
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
Wiem że fagumit to nie najwyższych lotów ale o takich historiach to nie słyszałem :) a o teklanie nie słyszałem wcale. Jak potrzebuję porządnych przewodów to kupuję tylko parkera.
Parkera to właśnie kupiłbym do benzyny lub tam gdzie zakładam raz i chcę mieć spokój na zawsze (albo lata). A w instalacji lpg i tak przy wymianie filtrów czy czyszczenia reduktora/wtrysków wszystko trzeba rozkręcić. A jak taki "zleżały" przewód rozkręcisz to już ponownie go nie zmontujesz (przynajmniej ja wychodzę z tego założenia, że to już nie ta sama szczelność). Dlatego raz na rok/dwa przy wymianie filtrów zmieniam i tak obowiązkowo przewody na nowe miękkie/świeże.
Parę razu już używałem fagumit do lpg i jakoś nie zauważyłem żadnych problemów. Ale będę bardziej czujny po tym co napisałeś :)
negatywne opinie o tanich przewodach do lpg (fagumit, semperit) wywodzą się z tego, że szybko twardnieją a po latach pękają. Nie słyszałem jeszcze żeby jakikolwiek tani przewód gazowy puścił po roku czy dwóch. One "dziadzieją" po paru latach lub wielokrotnym rozkręcaniu. A taki parker jest dużo trwalszy, elastyczny. Ja jednak z uwagi na "unikanie powtórnego skręcania" węża w tym samym miejscu przyjąłem taktykę tanich przewodów a "jednorazowych".

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
Saab 9-5 2.3T SC 250KM + wirusik MY`00
... kiwi off-road 4x4


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 2,3T 250KM - do odgruzowania
PostNapisane: 9 lis 2018, o 15:31 

Dołączył(a): 14 paź 2018, o 09:13
Posty: 35
Model SAABa: 9-5
Witam Semperit też jest bardzo dobry. Każdy ogarnięty gazownik powie że fagumit to syf


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 2,3T 250KM - do odgruzowania
PostNapisane: 9 lis 2018, o 17:57 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 862
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
Używałem semperitów. W mojej ocenie (kilkunastu lat grzebania w instalacjach lpg) to ten sam syf :) ale czy ten czy inny doskonale spełnia swoją rolę na krótki czas. Czyli do następnej wymiany filtrów. Ale skoro mówicie że ten fagumit to taki zły a semperit lepszy to przy następnych filtrach faktycznie zmienię na semperit. Kosztuje tyle samo.

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
Saab 9-5 2.3T SC 250KM + wirusik MY`00
... kiwi off-road 4x4


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 122 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

 

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Warunki użytkowania | Polityka prywatności

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL