Zapomniałem hasła Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie   Wyślij ponownie e-mail aktywacyjny  

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  Strona 6 z 8
[ View Topic Options ] Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona [ ‹‹ | ›› ]
Autor 
Wiadomość: 9-5 B205E 1998r  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 B205E 1998r
PostNapisane: 31 paź 2018, o 16:05 
Starszy Kapral

Dołączył(a): 25 cze 2016, o 21:45
Posty: 225
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Model SAABa: 9-5 OG
Nowy akumulator 73Ah, 650A prądu rozruchowego. 300zł i problem załatwiony. W poprzednim trafione były dwie cele (zwarcie) i w jednej totalny brak elektrolitu.
Obecnie walczę z migającym znowu CEL. Pojawia się błąd przepływomierza, który jest nowy. Zamiennik, ale nowy. Na starym nie dało się ustawić LPG i szarpał jak powalony, nie dało się jechac w ogóle, dodatkowo obroty rosły o około 300-500 przy zmianie biegu. Przełożyłem przepływomierz z nowego na stary i jedyne co zostało to te podnoszące się obroty. Nie ma już szarpania i CEL nie miga jak mu depnę na gazie. Sam się naprawił, szok...ciekawe na jak długo.

-------------------------
Kto mieszka z kobietą, ten się w cyrku nie śmieje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 B205E 1998r
PostNapisane: 29 lis 2018, o 13:34 
Starszy Kapral

Dołączył(a): 25 cze 2016, o 21:45
Posty: 225
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Model SAABa: 9-5 OG
Pojawił się dwa razy błąd P1260, za pierwszym razem bez problemu udało się zresetować przepustnicę. Drugi jest teraz i nie jestem w stanie zablokować końca spręzynki na przeciwnej niż jest obecnie stronie, żeby obrócić to kółko przy samym korpusie przepustnicy. Odbija ta sprężynka i nie da się tego zrobić..
poza tym w drodze są nowe zaworki do podciśnienia, wymienię z okazji świąt, może na dobre zniknie P1444. Nowe świece też już by się przydało założyć, w końcu 10 000km na tych już zrobione. Tak to po staremu, odpala, jeździ, hamuje. Poliuretan w zawieszeniu sprawdza się bardzo w porządku.
Wydech muszę zrobić szybciej niż planowałem, bo ma przedmuchy i brzęczy na złączu elastycznym. Robił ktoś zabieg usunięcia środkowego tłumika? Z ciekawości pytam.

-------------------------
Kto mieszka z kobietą, ten się w cyrku nie śmieje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 B205E 1998r
PostNapisane: 6 sty 2019, o 12:19 
Starszy Kapral

Dołączył(a): 25 cze 2016, o 21:45
Posty: 225
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Model SAABa: 9-5 OG
Myślę żeby podmienić spryskiwacze przedniej szyby, bo te są słabe. Ktoś montował mgłowe i może zdać relacje?

-------------------------
Kto mieszka z kobietą, ten się w cyrku nie śmieje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 B205E 1998r
PostNapisane: 6 sty 2019, o 19:43 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 981
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
Może zmień ale na nowe oryginały? Moje się świetnie spisują.

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
Saab 9-5 2.3T SC 250KM + wirusik MY`00
Frota 3.2V6 4x4 205KM


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 B205E 1998r
PostNapisane: 7 sty 2019, o 10:24 
Starszy Chorąży

Dołączył(a): 27 cze 2015, o 10:20
Posty: 512
Lokalizacja: Kwidzyn
Model SAABa: 9-5
Co rozumiesz przez "słabe"? Proponuje najpierw je wyczyścić (albo kupić nowe) i dobrze ustawić.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 B205E 1998r
PostNapisane: 7 sty 2019, o 12:46 
Starszy Kapral

Dołączył(a): 25 cze 2016, o 21:45
Posty: 225
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Model SAABa: 9-5 OG
Chodzi o punktowość psikania, a ja wolałbym je mieć na całą szybę. Co do czyszczenia: czyścić od wewnątrz jakimś specyfikiem dodanym do płynu czy mechanicznie?

-------------------------
Kto mieszka z kobietą, ten się w cyrku nie śmieje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 B205E 1998r
PostNapisane: 7 sty 2019, o 14:19 
Starszy Chorąży

Dołączył(a): 27 cze 2015, o 10:20
Posty: 512
Lokalizacja: Kwidzyn
Model SAABa: 9-5
Punktowe będą i tak, ale dobrze ustawione bez problemu czyszczą całą szybę.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 B205E 1998r
PostNapisane: 12 sty 2019, o 09:02 
Starszy Kapral

Dołączył(a): 25 cze 2016, o 21:45
Posty: 225
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Model SAABa: 9-5 OG
Faktycznie po wyczyszczeniu porządnie (igła, psikacz, szmatka) jest różnica, nie jest to 100% poprawy ale na pewno jest lepiej ;) jeszcze wycieraczki kupić nowe, bo te po nie całym roku już nie spełniają funkcji tak, jak na początku. Może kwestia ceny, nie wiem.
Inna sprawa - jakie objawy daje uszkodzone łożysko oporowe/wysprzęglik? To stukanie wciąż nie daje mi spokoju i tak się zastanawiam, czy to czasem nie łożysko.

-------------------------
Kto mieszka z kobietą, ten się w cyrku nie śmieje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 B205E 1998r
PostNapisane: 12 sty 2019, o 09:40 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 1281
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
Wycieraczki to raczej tanie i często zmieniać, a łożysko wysprzęglika słychać na luzie (takie świerszczenie łożyska) a cichnie jak wciśniesz sprzęgło.

-------------------------
Saab 95 2,3T manual - rozbity, szukam dawcy budy i power comeback
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Honda CBR 900RR sc33 czarna - SPRZEDAM
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Mitsubishi Pajero III Long 3,5 V6 manual SS - taki wycieczkobus terenowy
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 B205E 1998r
PostNapisane: 12 sty 2019, o 16:07 
Starszy Kapral

Dołączył(a): 25 cze 2016, o 21:45
Posty: 225
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Model SAABa: 9-5 OG
DSZ- napisał(a):
Wycieraczki to raczej tanie i często zmieniać, a łożysko wysprzęglika słychać na luzie (takie świerszczenie łożyska) a cichnie jak wciśniesz sprzęgło.


A stukanie, które czuć na pedale sprzęgła to nie będzie łożysko może? Sprzęgło już samo się może kończyć? Nie ślizga się, ale czuć drganie zgrane z dźwiękiem lekkiego stukania właśnie. Już tak kupę kilometrów zrobiłem, nic nie ma tylko ten dźwięk...
poza tym wziąłem się za wymianę termostatu, ale to jest niewykonalne z moimi rękami przy tej ilości przewodów, wężyków i kabli. Musiałbym dosłownie wszystko demontować po kolei, włącznie ze zbiorniczkiem na płyn hamulcowy, żeby się móc dostać do śrub...a na 99% zaciął się mi termostat na dużym obiegu i nie zamyka..

-------------------------
Kto mieszka z kobietą, ten się w cyrku nie śmieje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 B205E 1998r
PostNapisane: 12 sty 2019, o 19:11 
Sierżant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lut 2013, o 12:04
Posty: 322
Lokalizacja: DW
Model SAABa: 9-5 2.0t
Musisz mieć dłonie jak bochen chleba :) Bez demontażu czegokolwiek, wymieniałem termostat ostatnio tuż przed świętami.
Sprzęgło wymieniałem zaś już w nowym roku. Przed wymianą zaczynało się ślizgać przy bucie w podłogę. Oprócz tego trzeba było użyć trochę siły, aby wcisnąć pedał sprzęgła. Żadnych drgań, ani stukania nie było. Po wymianie wystarczy oprzeć stopę, żeby pedał zaczął pracować.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 B205E 1998r
PostNapisane: 12 sty 2019, o 19:58 
Starszy Kapral

Dołączył(a): 25 cze 2016, o 21:45
Posty: 225
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Model SAABa: 9-5 OG
excellero napisał(a):
Musisz mieć dłonie jak bochen chleba :) Bez demontażu czegokolwiek, wymieniałem termostat ostatnio tuż przed świętami.
Sprzęgło wymieniałem zaś już w nowym roku. Przed wymianą zaczynało się ślizgać przy bucie w podłogę. Oprócz tego trzeba było użyć trochę siły, aby wcisnąć pedał sprzęgła. Żadnych drgań, ani stukania nie było. Po wymianie wystarczy oprzeć stopę, żeby pedał zaczął pracować.


Mam LPG + fakt, że "nasi już tu byli" i mam taki bajzel, że autentycznie musiałbym wszystko rozpiąć, rozizolować, rozplątać, ułożyć na nowo, spiąć i dopiero wtedy ewentualnie dam radę wsadzić tam rękę. Próbowałem na prawdę tak, jak pokazywał gość na yt i dokładnie tak samo robiłem i nie ma szans ;d dodatkowo nabawiłem się key not accepted, włączonych wiatraków bez klucza w stacyjce i coś tam jeszcze xd odpiąłem akumulator, potem wróciło do normy, ale termostatu nie naprawiłem ^^

-------------------------
Kto mieszka z kobietą, ten się w cyrku nie śmieje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 B205E 1998r
PostNapisane: 12 sty 2019, o 20:08 
Sierżant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lut 2013, o 12:04
Posty: 322
Lokalizacja: DW
Model SAABa: 9-5 2.0t
Jeszcze odnośnie termostatu. Poprzedni miałem Gatesa. Teraz kupiłem ten sam. Okazało się, że w oryginalnie zaplombowanym pudełku jest wyrób Motorad, na dodatek krótszy od poprzedniego o ok. 5mm. Teraz auto nabiera temperatury roboczej znacznie dluzej, mimo, że nagrzewam płyn przez Webasto...

Znowu czeka mnie kolejna wymiana [emoji36]

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 B205E 1998r
PostNapisane: 12 sty 2019, o 20:28 
Starszy Kapral

Dołączył(a): 25 cze 2016, o 21:45
Posty: 225
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Model SAABa: 9-5 OG
Ja poszedłem od razu po Wahlera, ale jeszcze nie sprawdziłem, czy się otwiera i działa dobrze, bo podobno one też lubią mieć z tym problem.

-------------------------
Kto mieszka z kobietą, ten się w cyrku nie śmieje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 B205E 1998r
PostNapisane: 12 sty 2019, o 20:34 
Sierżant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lut 2013, o 12:04
Posty: 322
Lokalizacja: DW
Model SAABa: 9-5 2.0t
Wahlera już kilkukrotnie przerabiałem (auto w moim posiadaniu od 11lat). Do tej pory nie znalazłem termostatu, który wytrzymałby więcej niż 2 lata, aczkolwiek Verneta jeszcze nie próbowałem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 B205E 1998r
PostNapisane: 18 sty 2019, o 16:46 
Starszy Kapral

Dołączył(a): 25 cze 2016, o 21:45
Posty: 225
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Model SAABa: 9-5 OG
Udało mi się nagrać pewien dziwny objaw przy przyspieszaniu, mianowicie gaz w podłodze, obroty rosną jak widać i da się zauważyć pewien dziwny ruch, jak rosną i spadają i zaraz znów rosną. Tak się dzieje na biegach 3-5. Nie ma objawu zgodnego ze slizganiem się sprzęgła, bo auto normalnie wraz z tym przyspiesza...jakieś pomysły?
https://youtu.be/MJl7zUXxQuw

-------------------------
Kto mieszka z kobietą, ten się w cyrku nie śmieje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 B205E 1998r
PostNapisane: 18 sty 2019, o 17:22 
Podpułkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2012, o 11:27
Posty: 4275
Lokalizacja: Białystok
Model SAABa: 9-3 I Aero
A jak wg Ciebie objawia się ślizganie się sprzęgła? ;)

-------------------------
9-3 Aero Viggen MY02, 3xxKM --> 4xxKM under construction
9-3 Aero Viggen MY01, BSR STG 1- zmienił właściciela
900NG SE MY95 + B235R Viggen - znów mój, drag concept
9-5 Vector MY02 - zmienił właściciela
9-5 Aero MY02 motorschaden - zmienił właściciela
9-5 Aero MY01 - ciągnik - Zmienił właściciela
9000 Aero MY97 - Wół roboczy
W124 300CE
W210 E55 AMG
http://www.turbolaab.pl under construction


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 B205E 1998r
PostNapisane: 18 sty 2019, o 17:52 
Starszy Kapral

Dołączył(a): 25 cze 2016, o 21:45
Posty: 225
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Model SAABa: 9-5 OG
Levis napisał(a):
A jak wg Ciebie objawia się ślizganie się sprzęgła? ;)


Obroty rosną, ale nie prędkość. Takich objawów jak tutaj to nie miałem w żadnym aucie. Zaczęło się - tak mi się wydaje, bo nie kojarzę wcześniej - po wymianie APC (też na używkę, ale sprawną). Jak jest ślisko to normalnie od dołu się zbiera, a potem jak zaczyna się dziać tak jak na filmie widać, to koła się ślizgają i traci przyczepność, tak jakby gwałtowny wzrost doładowania. Niemniej jednak błędów brak z tym związanych.
Tutaj mimo tego, że obroty się zachowują tak jak widać to auto nie traci na prędkości, a nawet szybciej się zbiera. Nie widzę tutaj powiązania ze sprzęgłem, choćby również dlatego, że nie czuję zapachu palonej tarczy i nie pałuję auta, żeby się miało sprzęgło grzać.

-------------------------
Kto mieszka z kobietą, ten się w cyrku nie śmieje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 B205E 1998r
PostNapisane: 18 sty 2019, o 17:56 
Starszy Kapral

Dołączył(a): 25 cze 2016, o 21:45
Posty: 225
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Model SAABa: 9-5 OG
https://www.youtube.com/watch?v=Tnd3Sp3UoK4

Tu jeszcze drugi filmik, gdzie też widać to zjawisko nawet trochę lepiej.

-------------------------
Kto mieszka z kobietą, ten się w cyrku nie śmieje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 B205E 1998r
PostNapisane: 18 sty 2019, o 18:16 
Podpułkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2012, o 11:27
Posty: 4275
Lokalizacja: Białystok
Model SAABa: 9-3 I Aero
Aha ok to szukaj przyczyny gdzie indziej ;)

A na poważnie weź wymień sprzęgło i nie wypisuj głupot :)

-------------------------
9-3 Aero Viggen MY02, 3xxKM --> 4xxKM under construction
9-3 Aero Viggen MY01, BSR STG 1- zmienił właściciela
900NG SE MY95 + B235R Viggen - znów mój, drag concept
9-5 Vector MY02 - zmienił właściciela
9-5 Aero MY02 motorschaden - zmienił właściciela
9-5 Aero MY01 - ciągnik - Zmienił właściciela
9000 Aero MY97 - Wół roboczy
W124 300CE
W210 E55 AMG
http://www.turbolaab.pl under construction


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 158 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

 

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Warunki użytkowania | Polityka prywatności

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL