Zapomniałem hasła Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie   Wyślij ponownie e-mail aktywacyjny  

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  Strona 9 z 10
[ View Topic Options ] Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Następna strona [ ‹‹ | ›› ]
Autor 
Wiadomość: 9-5 B205E 1998r  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 B205E 1998r
PostNapisane: 15 maja 2019, o 15:24 
Plutonowy

Dołączył(a): 25 cze 2016, o 21:45
Posty: 263
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Model SAABa: 9-5 OG
Wyjątkowo nie mam o czym nowym pisać, bo większych zmian nie odnotowano.
Wczoraj okrągłe 333333km przebiegu pękło, nawet nakręciłem filmik uwieczniający chwilę :D
Dodatkowo klimatyzacja została sprawdzona przed sezonem, chłodzi, jest gitara. Czeka mnie wymiana przednich tarcz hamulcowych, bo biją przy hamowaniu, a nie mają wielkiego przebiegu...nieuważne zatrzymanie z gorącego w zimnym i taki efekt, cóż.
Zaskakujące jest to, że regularnie wpinam ELM i odpalam Torque, a tam brak błędów. Nie wiem czy komunikacja informująca o nich się zepsuła, czy po prostu faktycznie wreszcie go wyleczyłem z dolegliwości xD
Dodatkowo zmieniłem olej, tym razem Motul 6100 10W40. Przy tym przebiegu uznałem, że pora odejść od 5W50 i przejść na coś innego.

-------------------------
Kto mieszka z kobietą, ten się w cyrku nie śmieje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 B205E 1998r
PostNapisane: 27 maja 2019, o 07:25 
Plutonowy

Dołączył(a): 25 cze 2016, o 21:45
Posty: 263
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Model SAABa: 9-5 OG
Obrazek
Obrazek

Bez większych zmian w zasadzie. Ktoś podpowie czym usunąć pozostałość po oznaczeniu modelu i wersji? Chodzi mi o ten klej ze spodu, bo ciężko to zdrapać bez uszkodzenia lakieru no i ciężko ogólnie się za to zabrać bo nie wiem czym.

-------------------------
Kto mieszka z kobietą, ten się w cyrku nie śmieje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 B205E 1998r
PostNapisane: 27 maja 2019, o 11:22 
Sierżant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2013, o 15:02
Posty: 348
Model SAABa: 9-3 2.0T Stage 3
Co prawda fabrycznych nie usuwałem ale mój miał na klapie naklejkę z punktu gdzie go kupiłem. Zdrapać tego dziadostwa też nie mogłem ale wkurzyłem się i usunąłem to zwykłym rozpuszczalnikiem z Casto. Nasączyłem szmatę i jazda. Lakier nie ucierpiał a różnice w odcieniu gdzie była naklejka po drugim polerowaniu jakimś najtańszym woskiem zniknęły.

-------------------------
9-3 MY01 Zapierdalator (prawie na ukończeniu)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 B205E 1998r
PostNapisane: 27 maja 2019, o 19:31 
Starszy Szeregowy

Dołączył(a): 16 maja 2015, o 15:01
Posty: 120
Model SAABa: 900 NG
Po co od razu lakier niszczyć zwykłym denaturatem spróbuj albo w sklepie z chemią samochodową jakiś nieagresywny zmywacz kupić.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 B205E 1998r
PostNapisane: 27 maja 2019, o 21:48 

Dołączył(a): 2 lut 2018, o 02:04
Posty: 18
Model SAABa: 9-5
Murzyn napisał(a):
Obrazek
Obrazek

Bez większych zmian w zasadzie. Ktoś podpowie czym usunąć pozostałość po oznaczeniu modelu i wersji? Chodzi mi o ten klej ze spodu, bo ciężko to zdrapać bez uszkodzenia lakieru no i ciężko ogólnie się za to zabrać bo nie wiem czym.

koch eulex 100% da rade


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 B205E 1998r
PostNapisane: 28 maja 2019, o 08:25 
Plutonowy

Dołączył(a): 25 cze 2016, o 21:45
Posty: 263
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Model SAABa: 9-5 OG
To po wypłacie sprawdzamy wasze porady :D

-------------------------
Kto mieszka z kobietą, ten się w cyrku nie śmieje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 B205E 1998r
PostNapisane: 28 maja 2019, o 16:56 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 1094
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
Aceton. Od kobiety weź. Sprawdzone.

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
Saab 9-5 2.3T SC 250KM + wirusik MY`00
Frota 3.2V6 4x4 205KM


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 B205E 1998r
PostNapisane: 30 maja 2019, o 18:23 
Plutonowy

Dołączył(a): 25 cze 2016, o 21:45
Posty: 263
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Model SAABa: 9-5 OG
To muszę sprawdzić czy jeszcze nie zużyła, chociaż o ile pamiętam to próbowałem acetonem i efekt nie był zbyt dobry. A może starań zbyt mało włożyłem...
z innej beczki - mam do wymiany gumy tylnego stabilizatora, tutaj nie widzę większych problemów, a jak z wymianą tulei sań z przodu? Trzeba do tego rozpinać cały zawias i robić potem zbieżnośc czy obejdzie się bez tego i wymiana nie jest zbyt trudna?

-------------------------
Kto mieszka z kobietą, ten się w cyrku nie śmieje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 B205E 1998r
PostNapisane: 30 maja 2019, o 20:44 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 1094
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
Teoretycznie możesz trafić w stare miejsca ale...... ruszasz element mający wpływ na zbieżność więc z definicji powinno się ją zrobić. Trudno nie jest pomijając, że zdjęcie sanek wiąże się z podwieszaniem całego napędu :D

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
Saab 9-5 2.3T SC 250KM + wirusik MY`00
Frota 3.2V6 4x4 205KM


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 B205E 1998r
PostNapisane: 16 cze 2019, o 08:46 
Plutonowy

Dołączył(a): 25 cze 2016, o 21:45
Posty: 263
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Model SAABa: 9-5 OG
Gumy stabilizatora niewymieniane od nowości, śruby stoją na amen. Swoją drogą nie spodziewałem się tam używać klucza 15, ale widać takie śruby dali. Tym zajmie się mechanik, ja nie podołałem odkręceniu, a nie widzi mi się ich urwać.
Wczoraj odwoziłem byłą z jej pieskiem - niestety - do Bydgoszczy. Trasa 2x480km nie zrobiła wrażenia na samochodzie. Obawiałem się trochę, przez to stukanie któregoś z elementów osprzętu (albo alternator, albo nie wiem co. Stuka, a jak zdejmę pasek to ani nie stuka ani nie drży pedał sprzęgła, więc wniosek prosty ale znaleźć trudno.). Niemniej jednak nie było problemu. Zaślepienie evapu dało miły efekt, boost wrocił, aczkolwiek wchodzi dość agresywnie i nie wiem czego to jest wina. W okolicach 2300 obrotów auto jedzie normalnie i nagle jakby się coś otwiera i dostaje nagłego doładowania. 9-3 tak miało, ale 9-5 nie. Przynajmniej nie moje.
Ponadto z obserwacji podróżnych: koła krzywe jak cholera, powyżej 110km/h kierownica drży jak szalona, o dziwo przy przyspieszaniu mniej niż przy zwalnianiu. No i hamulce przód pokrzywiła temperatura któregoś nieprzemyślanego hamowania i są do wymiany, ale to już od dawna.
Spalanie na trasie w normie, całą podróż na klimatyzacji (30-35 stopni to jest chore).
200km/h poszedł, więcej bałem się przez te koła. Zaskoczył mnie pozytywnie.

-------------------------
Kto mieszka z kobietą, ten się w cyrku nie śmieje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 B205E 1998r
PostNapisane: 16 cze 2019, o 14:40 
Starszy Szeregowy

Dołączył(a): 16 maja 2015, o 15:01
Posty: 120
Model SAABa: 900 NG
Z tego co opisujesz przyczyną wibracji są półosie.
Miałem to samo jedno regeneracja dwa nowe dobrze dobrane tuleje do skrzyni biegów.
Jestem niemal pewien że koła nie są przyczyną.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 B205E 1998r
PostNapisane: 16 cze 2019, o 16:17 
Plutonowy

Dołączył(a): 25 cze 2016, o 21:45
Posty: 263
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Model SAABa: 9-5 OG
LaniR1 napisał(a):
Z tego co opisujesz przyczyną wibracji są półosie.
Miałem to samo jedno regeneracja dwa nowe dobrze dobrane tuleje do skrzyni biegów.
Jestem niemal pewien że koła nie są przyczyną.


Jest to jak sprawdzić w sposób inny niż przekładanie kół na inne i próba prędkości? Nie pamiętam żebym na tamtych kołach co mam na zimę miał taką przypadłość, ale nie dam sobie ręki uciąć.
Jakie koszta imprezy z regeneracją półosi i tulejami?
Miałem gdzieś w głowie taką możliwość, ale nie brałem jej zbyt pod uwagę właśnie przez to, że tak dzieje się dopiero od pewnej prędkości.

-------------------------
Kto mieszka z kobietą, ten się w cyrku nie śmieje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 B205E 1998r
PostNapisane: 18 cze 2019, o 11:54 
Plutonowy

Dołączył(a): 25 cze 2016, o 21:45
Posty: 263
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Model SAABa: 9-5 OG
Małe zmiany: naprawiłem kierownicę, bo gubiła umiejętność przełączania radiem. Poza tym znalazłem przyczynę stukania, która jest prosta ale tak nieoczywista, że głowa mała - nieregularne stuki i drżenie pedału sprzęgła, to wina sprzęgła alternatora, które pod wpływem wyższej temperatury (a ona rośnie przy pracy silnika) zaczyna chwytać i blokować, przez co napinacz paska osprzętu stuka o ogranicznik swojego ruchu. Drży przez to pasek, a wał niesie drgania na sprzęgło i od razu na nogę kierowcy. Nie wiem czy sprzęgło alternatora jest takie samo w benzynie i dieslu, bo nie wiem czy alternator jest ten sam. Niemniej jednak naprawa kosztuje ok. 150zł i jest prosta. Jak sam się nie weżmiesz i nie poszukasz, to mechanik powie Ci, że to panewki albo silnik cały do remontu...dramat!
No i sprawdziłem bicie kół. Po zmianie spowrotem na zimowe (bo tylko takie mam na podmiankę) bicie ustało. Kwestia więc jest albo opon albo felg.

-------------------------
Kto mieszka z kobietą, ten się w cyrku nie śmieje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 B205E 1998r
PostNapisane: 18 cze 2019, o 12:23 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 1094
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
Wyważ koła i po problemie. Pewnie ciężarek zgubiłeś. To częsty przypadek bo w warsztatach szkoda czasu na odtłuszczenie pod ciężarki. Przeciera się tylko na sucho :)

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
Saab 9-5 2.3T SC 250KM + wirusik MY`00
Frota 3.2V6 4x4 205KM


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 B205E 1998r
PostNapisane: 18 cze 2019, o 14:13 
Starszy Chorąży

Dołączył(a): 27 cze 2015, o 10:20
Posty: 585
Lokalizacja: Kwidzyn
Model SAABa: 9-5
Byłem do tej pory przekonany, że alternator w 9-5 nie ma wbudowanego sprzęgła.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 B205E 1998r
PostNapisane: 18 cze 2019, o 15:13 
Plutonowy

Dołączył(a): 25 cze 2016, o 21:45
Posty: 263
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Model SAABa: 9-5 OG
marek230482 napisał(a):
Wyważ koła i po problemie. Pewnie ciężarek zgubiłeś. To częsty przypadek bo w warsztatach szkoda czasu na odtłuszczenie pod ciężarki. Przeciera się tylko na sucho :)


Muszę tylko porządny warsztat znaleźć :d a to ciężko tu u mnie. Ale tak zrobię. Gość psikal odtluszczaczem tak na szybko i naklejal, ale może faktycznie gdzieś coś mi odpadlo.

-------------------------
Kto mieszka z kobietą, ten się w cyrku nie śmieje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 B205E 1998r
PostNapisane: 25 lip 2019, o 17:55 
Plutonowy

Dołączył(a): 25 cze 2016, o 21:45
Posty: 263
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Model SAABa: 9-5 OG
Klima bangla znów, przewód niskiego ciśnienia wymieniony (ile tam jest rozbierania, żeby do tego dojść!), od strony kierowcy słabo chłodzi, ale od pasażera dobrze. Chyba przypadłość 9-5 z tego co widzę. Dziwne, że szwedzi lepiej robią pasażerowi niż pilotowi.
Dziś zamówiłem tarcze hamulcowe na przódi klocki ceramiczne. Dużo dobrych opinii o nich słyszałem to się przekonamy ile w tym jest prawdy. Kolejne 600zł na części, ale ostatnio przyoszczędziłem na tarczach to teraz rok później zmieniam je kolejny raz po mniej więcej 15 000km, bo są tak krzywe, że hamowanie z wyższej prędkości owocuje padaczką kierowcy, bo nie da się koła kierownicy utrzymać w rekach.

-------------------------
Kto mieszka z kobietą, ten się w cyrku nie śmieje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 B205E 1998r
PostNapisane: 25 lip 2019, o 18:54 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 1094
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
Też tak miałem że od strony pasażera chłodziło lepiej. Miałem za mało czynnika. Teraz jak jest dobrze to różnica jest niewyczuwalna. Choć czasami mam drobną wątpliwość, ale to pewnie już z nerwicy :) generalnie ten model tak nie ma :)

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
Saab 9-5 2.3T SC 250KM + wirusik MY`00
Frota 3.2V6 4x4 205KM


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 B205E 1998r
PostNapisane: 25 lip 2019, o 21:51 
Plutonowy

Dołączył(a): 25 cze 2016, o 21:45
Posty: 263
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Model SAABa: 9-5 OG
Mam wrażenie, że nie otwiera mi do końca klapy od kierowcy, chociaż jak przymknę nawiewy pasażera to dmucha lepiej. Klima nabita na full, skraplacz ma rok, osuszacz jest świeżutki. Taki urok po prostu może. Jak trochę dłużej się jedzie na klimatyzacji i już to powietrze w kabinie trochę się ochłodzi to też znacznie poprawia się jej skuteczność. Ja może też źle patrzę, bo przesiadłem się z E39, gdzie klima tak działała jak w żadnym samochodzie, który miałem, a auto z tego samego rocznika. Z kratek niemalże śnieg leciał i to z wszystkich, a nie tylko dla pasażera ^^
Zauważyłem też, że 2 czy 3 raz zdarzyła się sytuacja twardego pedału hamulca po odpaleniu samochodu. Nie ma w ogóle mowy o hamowaniu, jakbym zapierał się nogą o beton. Pół biedy, że to mija w 5-10 sekund, ale nie zmienia zupełnie faktu, że gdybym zaraz po odpaleniu samochodu miał zatrzymać się z górki, to ręczny jest moim jedynym ratunkiem ^^

-------------------------
Kto mieszka z kobietą, ten się w cyrku nie śmieje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 B205E 1998r
PostNapisane: 26 lip 2019, o 09:20 

Dołączył(a): 25 sie 2016, o 10:11
Posty: 36
Lokalizacja: Warszawa
Model SAABa: 93 Aero ss
Jak wypada porównanie 2.0t na koksie o podobnej mocy co powiedzmy seryjne 2.3t?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 192 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

 

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Warunki użytkowania | Polityka prywatności

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL