Zapomniałem hasła Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie   Wyślij ponownie e-mail aktywacyjny  

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  Strona 10 z 10
[ View Topic Options ] Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10 [ ‹‹ | ›› ]
Autor 
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 2,3T 250KM - do odgruzowania
PostNapisane: 17 paź 2019, o 08:00 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 1156
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
Czy ja wiem czy tak nagle? Nagle to pojęcie względne. Ja robię przynajmniej 3-3,5 tys. km miesięcznie. Na jałowym tak idealnie to nie było już "jakiś czas". Ale przecież w tym aucie ciągle coś nie domaga więc i tym się nie przejmowałem :D myślałem że właśnie kaseta się kończy, a może inna pierdoła której po prostu nie miałem czasu robić. Ale jak się zrobiło zimniej zaczęły się też problemy z odpalaniem. Teraz parę dni było cieplej (nawet rano prawie 20) to palił dobrze. Ale jednak nierówna praca na jałowym i szarpanie chwilę po odpaleniu jest.
Wykręciłem wszystkie świece i po kolei manometr "w gar". Każdy sprawdzałem z 5, 6 razy. No pomiary nie były identyczne ale jednak czwarty ma wyraźnie kilkanaście bar a reszta drastycznie mniej. Gniazdo jest głęboko a mój zestaw ma krótką szyjkę. Dokładnie nie mogłem dokręcić ale nie sądzę żeby to miało istotny wpływ na pomiar.
Odnośnie pewności to będzie jak rozkręcę :D na pomysł sprężania wpadłem ostatnio bo mi się przypomniało jak X lat temu w puntaczu miałem identycznie. Wszystko już sprawdziłem i wymieniłem a on ja się telepał tak się telepał. Okazała się właśnie czapka. Tylko że tam koszt i robota jest porównywalna z wymianą paska osprzętu w B2x5 :D a w schabie jest ciut trudniej z tego co czytam.
Po pomiarze zalałem kieliszkiem oleju jeden gar. Ponowny pomiar nie przyniósł żadnych zmian stąd wnioskuję że ucieka zaworami. Stan płynu bez zmian (jak i czystość) oleju na 10kkm nie pali praktycznie wcale (nie dostrzegam zmian na bagnecie). Nie dymi nic a nic nawet przy odpalaniu.
Dlatego stawiam na górę a nie dół. Najgorsze jest to że silnik wzorowo trzyma ciśnienie oleju. Czyli żal tak od razu wyrzucać.
Studiuję teraz fora w poszukiwaniu informacji ile roboty i jakie koszty części. Nie wiem jeszcze jaki specjalistyczny sprzęt byłby mi potrzebny do tego. Co trzeba rozkręcić i co wymienić. Czy muszę zmieniać rozrząd, czy zrobię na aucie..... itd.
Zbiorę informację i podejmę decyzję. Obecnie chyba zmienię wydech i dalej będę jeździł. W sensie do podjęcia decyzji lub znalezienia ewentualnego następcy. Bo jak już odpali to jedzie dobrze :D

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
Saab 9-5 2.3T SC 250KM + wirusik MY`00
Frota 3.2V6 4x4 205KM


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 2,3T 250KM - do odgruzowania
PostNapisane: 17 paź 2019, o 18:28 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 1156
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
Poczytałem, policzyłem i wykonałem telefon do wsparcia technicznego :D przed chwilą sprawdziłem rozrząd i nie muszę go wymieniać. To oznacza niższe koszty i mniej łatwiejszej roboty. Decyzja - ratować gruza przed złomowaniem. Po raz drugi :D

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
Saab 9-5 2.3T SC 250KM + wirusik MY`00
Frota 3.2V6 4x4 205KM


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 2,3T 250KM - do odgruzowania
PostNapisane: 25 paź 2019, o 18:59 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 1156
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
W myśl zasady "śpiesz się powoli" nie zabrałem się za robotę. Nie chciałem rozdłubywać gruza przed urlopem. Zamówiłem nowy ciśnieniomierz "na długiej rurce", który mogłem pewnie i solidnie wkręcić. Miałem jednak wątpliwości co do pierwszych pomiarów. I faktycznie nie do końca pomiar był wiarygodny. Teraz dobrze dokręciłem i wyników jestem pewien.
1cyl - 12bar
2cyl - 10bar
3cyl - 7bar
4cyl - 14bar

Trójka po zalaniu zakrętką oleju niby tam dygnęła ciut więcej - 8bar ale to i tak wydaje mi się wskazuje na głowicę a nie pierscienie. Za mała różnica.

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
Saab 9-5 2.3T SC 250KM + wirusik MY`00
Frota 3.2V6 4x4 205KM


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 2,3T 250KM - do odgruzowania
PostNapisane: 27 paź 2019, o 21:17 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 cze 2012, o 11:42
Posty: 1185
Lokalizacja: WARSZAWA
Model SAABa: Saab 95 Performance
Znając życie szykował bym się na generalny remont silnika

-------------------------
WWW.MOTOWIT.COM SERWIS MOTOCYKLOWY - WARSZAWA-ZACISZE


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 2,3T 250KM - do odgruzowania
PostNapisane: 27 paź 2019, o 21:58 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 1156
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
ALe dół też? Dlaczego?

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
Saab 9-5 2.3T SC 250KM + wirusik MY`00
Frota 3.2V6 4x4 205KM


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 2,3T 250KM - do odgruzowania
PostNapisane: 28 paź 2019, o 09:14 
Starszy Kapral

Dołączył(a): 19 lis 2017, o 10:39
Posty: 230
Lokalizacja: Słupsk
Model SAABa: 9-5 Aero 2.3 2002
kup porządną płukankę do silnika i zmień olej, może coś się podwiesiło albo pierścienie przyłapały

-------------------------
"Nic nie zastąpi doładowania, chyba, że większe doładowanie" - gicy vel dexter


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 2,3T 250KM - do odgruzowania
PostNapisane: 6 lis 2019, o 22:14 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 1156
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
Jestem po płukance. Nic to nie dało. A nawet mam wrażenie że pogorszyło. Na drugim i trzecim garze wyszło 1bar mniej. Nie chciało mi się sprawdzać czy to "błąd pomiaru".

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
Saab 9-5 2.3T SC 250KM + wirusik MY`00
Frota 3.2V6 4x4 205KM


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 2,3T 250KM - do odgruzowania
PostNapisane: 7 lis 2019, o 08:15 
Starszy Kapral

Dołączył(a): 19 lis 2017, o 10:39
Posty: 230
Lokalizacja: Słupsk
Model SAABa: 9-5 Aero 2.3 2002
czyli czapka do rewizji

-------------------------
"Nic nie zastąpi doładowania, chyba, że większe doładowanie" - gicy vel dexter


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 188 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

 

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Warunki użytkowania | Polityka prywatności

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL