Zapomniałem hasła Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie   Wyślij ponownie e-mail aktywacyjny  

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  Strona 10 z 13
[ View Topic Options ] Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Następna strona [ ‹‹ | ›› ]
Autor 
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 2,3T 250KM - do odgruzowania
PostNapisane: 17 paź 2019, o 08:00 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 1354
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
Czy ja wiem czy tak nagle? Nagle to pojęcie względne. Ja robię przynajmniej 3-3,5 tys. km miesięcznie. Na jałowym tak idealnie to nie było już "jakiś czas". Ale przecież w tym aucie ciągle coś nie domaga więc i tym się nie przejmowałem :D myślałem że właśnie kaseta się kończy, a może inna pierdoła której po prostu nie miałem czasu robić. Ale jak się zrobiło zimniej zaczęły się też problemy z odpalaniem. Teraz parę dni było cieplej (nawet rano prawie 20) to palił dobrze. Ale jednak nierówna praca na jałowym i szarpanie chwilę po odpaleniu jest.
Wykręciłem wszystkie świece i po kolei manometr "w gar". Każdy sprawdzałem z 5, 6 razy. No pomiary nie były identyczne ale jednak czwarty ma wyraźnie kilkanaście bar a reszta drastycznie mniej. Gniazdo jest głęboko a mój zestaw ma krótką szyjkę. Dokładnie nie mogłem dokręcić ale nie sądzę żeby to miało istotny wpływ na pomiar.
Odnośnie pewności to będzie jak rozkręcę :D na pomysł sprężania wpadłem ostatnio bo mi się przypomniało jak X lat temu w puntaczu miałem identycznie. Wszystko już sprawdziłem i wymieniłem a on ja się telepał tak się telepał. Okazała się właśnie czapka. Tylko że tam koszt i robota jest porównywalna z wymianą paska osprzętu w B2x5 :D a w schabie jest ciut trudniej z tego co czytam.
Po pomiarze zalałem kieliszkiem oleju jeden gar. Ponowny pomiar nie przyniósł żadnych zmian stąd wnioskuję że ucieka zaworami. Stan płynu bez zmian (jak i czystość) oleju na 10kkm nie pali praktycznie wcale (nie dostrzegam zmian na bagnecie). Nie dymi nic a nic nawet przy odpalaniu.
Dlatego stawiam na górę a nie dół. Najgorsze jest to że silnik wzorowo trzyma ciśnienie oleju. Czyli żal tak od razu wyrzucać.
Studiuję teraz fora w poszukiwaniu informacji ile roboty i jakie koszty części. Nie wiem jeszcze jaki specjalistyczny sprzęt byłby mi potrzebny do tego. Co trzeba rozkręcić i co wymienić. Czy muszę zmieniać rozrząd, czy zrobię na aucie..... itd.
Zbiorę informację i podejmę decyzję. Obecnie chyba zmienię wydech i dalej będę jeździł. W sensie do podjęcia decyzji lub znalezienia ewentualnego następcy. Bo jak już odpali to jedzie dobrze :D

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
Saab 9-5 2.3T SC 250KM + wirusik MY`00
Frota 3.2V6 4x4 205KM


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 2,3T 250KM - do odgruzowania
PostNapisane: 17 paź 2019, o 18:28 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 1354
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
Poczytałem, policzyłem i wykonałem telefon do wsparcia technicznego :D przed chwilą sprawdziłem rozrząd i nie muszę go wymieniać. To oznacza niższe koszty i mniej łatwiejszej roboty. Decyzja - ratować gruza przed złomowaniem. Po raz drugi :D

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
Saab 9-5 2.3T SC 250KM + wirusik MY`00
Frota 3.2V6 4x4 205KM


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 2,3T 250KM - do odgruzowania
PostNapisane: 25 paź 2019, o 18:59 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 1354
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
W myśl zasady "śpiesz się powoli" nie zabrałem się za robotę. Nie chciałem rozdłubywać gruza przed urlopem. Zamówiłem nowy ciśnieniomierz "na długiej rurce", który mogłem pewnie i solidnie wkręcić. Miałem jednak wątpliwości co do pierwszych pomiarów. I faktycznie nie do końca pomiar był wiarygodny. Teraz dobrze dokręciłem i wyników jestem pewien.
1cyl - 12bar
2cyl - 10bar
3cyl - 7bar
4cyl - 14bar

Trójka po zalaniu zakrętką oleju niby tam dygnęła ciut więcej - 8bar ale to i tak wydaje mi się wskazuje na głowicę a nie pierscienie. Za mała różnica.

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
Saab 9-5 2.3T SC 250KM + wirusik MY`00
Frota 3.2V6 4x4 205KM


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 2,3T 250KM - do odgruzowania
PostNapisane: 27 paź 2019, o 21:17 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 cze 2012, o 11:42
Posty: 1185
Lokalizacja: WARSZAWA
Model SAABa: Saab 95 Performance
Znając życie szykował bym się na generalny remont silnika

-------------------------
WWW.MOTOWIT.COM SERWIS MOTOCYKLOWY - WARSZAWA-ZACISZE


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 2,3T 250KM - do odgruzowania
PostNapisane: 27 paź 2019, o 21:58 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 1354
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
ALe dół też? Dlaczego?

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
Saab 9-5 2.3T SC 250KM + wirusik MY`00
Frota 3.2V6 4x4 205KM


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 2,3T 250KM - do odgruzowania
PostNapisane: 28 paź 2019, o 09:14 
Sierżant

Dołączył(a): 19 lis 2017, o 10:39
Posty: 328
Lokalizacja: Słupsk
Model SAABa: 9-5 Aero 2.3 2002
kup porządną płukankę do silnika i zmień olej, może coś się podwiesiło albo pierścienie przyłapały

-------------------------
"Nic nie zastąpi doładowania, chyba, że większe doładowanie" - gicy vel dexter


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 2,3T 250KM - do odgruzowania
PostNapisane: 6 lis 2019, o 22:14 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 1354
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
Jestem po płukance. Nic to nie dało. A nawet mam wrażenie że pogorszyło. Na drugim i trzecim garze wyszło 1bar mniej. Nie chciało mi się sprawdzać czy to "błąd pomiaru".

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
Saab 9-5 2.3T SC 250KM + wirusik MY`00
Frota 3.2V6 4x4 205KM


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 2,3T 250KM - do odgruzowania
PostNapisane: 7 lis 2019, o 08:15 
Sierżant

Dołączył(a): 19 lis 2017, o 10:39
Posty: 328
Lokalizacja: Słupsk
Model SAABa: 9-5 Aero 2.3 2002
czyli czapka do rewizji

-------------------------
"Nic nie zastąpi doładowania, chyba, że większe doładowanie" - gicy vel dexter


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 2,3T 250KM - do odgruzowania
PostNapisane: 26 lis 2019, o 21:54 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 1354
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
Oj podchodzę do tego jak pies do jeża. Może dlatego, że w tym roku już jeden remont robiłem - V6. Ale co ma wisieć nie utonie. Tak więc "czapki z głów panowie".
O dziwo poszło łatwo. Wszystko łącznie z kolektorem dolotowym odkręciły się jakby wczoraj ktoś to robił.
Jutro ściągam głowicę.
Mam tylko problem z pierwszą śrubą od kolektora dolotowego. Nie ma do niej dostępu przez łapę alternatora. A przecież jej całej nie odkręcę bez zdejmowania altka - to jakieś nieporozumienie. Będę musiał zdejmować go z głowicą i potem odkręcać.

Ale żeby nie było tak fajnie to w ostatnich dniach jazdy straciłem ogrzewanie po stronie kierowcy. A zaznaczę, że dźwigienkę na alu wymieniłem niedawno. Wniosek? Jeszcze tam nie zaglądałem. Ale albo coś spadło (marzenie ściętej głowy) albo czeka mnie szarpanie deski i wymiana ośki w module nawiewów. Po prostu super.


Załączniki:
IMG_20191126_203720777.jpg
IMG_20191126_203720777.jpg [ 624.46 KiB | Przeglądane 653 razy ]

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
Saab 9-5 2.3T SC 250KM + wirusik MY`00
Frota 3.2V6 4x4 205KM
Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 2,3T 250KM - do odgruzowania
PostNapisane: 27 lis 2019, o 14:12 
Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 maja 2012, o 20:50
Posty: 495
Lokalizacja: Landshut / Gdynia
Model SAABa: 9-5 9-3
marek230482 napisał(a):
Oj podchodzę do tego jak pies do jeża. Może dlatego, że w tym roku już jeden remont robiłem - V6. Ale co ma wisieć nie utonie. Tak więc "czapki z głów panowie".
O dziwo poszło łatwo. Wszystko łącznie z kolektorem dolotowym odkręciły się jakby wczoraj ktoś to robił.
Jutro ściągam głowicę.
Mam tylko problem z pierwszą śrubą od kolektora dolotowego. Nie ma do niej dostępu przez łapę alternatora. A przecież jej całej nie odkręcę bez zdejmowania altka - to jakieś nieporozumienie. Będę musiał zdejmować go z głowicą i potem odkręcać.

Ale żeby nie było tak fajnie to w ostatnich dniach jazdy straciłem ogrzewanie po stronie kierowcy. A zaznaczę, że dźwigienkę na alu wymieniłem niedawno. Wniosek? Jeszcze tam nie zaglądałem. Ale albo coś spadło (marzenie ściętej głowy) albo czeka mnie szarpanie deski i wymiana ośki w module nawiewów. Po prostu super.


A tak z ciekawosci: dlaczego demontujesz kolektory w aucie jak i tak bedziesz sciagal glowice? Na stole wile latwiej ;)

-------------------------
Faster and faster until the thrill of speed overcomes the fear of death


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 2,3T 250KM - do odgruzowania
PostNapisane: 27 lis 2019, o 14:33 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 1354
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
Nie wpadłem na to wcześniej :D Wydechowy poszedł łatwo. A dolotowy nie poszedł przez tą jedną śrubę dlatego właśnie teraz tak zrobię :)

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
Saab 9-5 2.3T SC 250KM + wirusik MY`00
Frota 3.2V6 4x4 205KM


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 2,3T 250KM - do odgruzowania
PostNapisane: 27 lis 2019, o 14:40 

Dołączył(a): 14 sie 2017, o 22:53
Posty: 7
Spokojnie da radę ściągnąć dolotowy bez ściągania głowicy czy alternatora


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 2,3T 250KM - do odgruzowania
PostNapisane: 27 lis 2019, o 17:52 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 1354
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
To super mi pomogłeś :D

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
Saab 9-5 2.3T SC 250KM + wirusik MY`00
Frota 3.2V6 4x4 205KM


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 2,3T 250KM - do odgruzowania
PostNapisane: 27 lis 2019, o 21:18 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 1354
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
Jutro głowica idzie do sprawdzenia i regeneracji. Ogólnie szybko poszło (porównując do roboty w V6). Ale miałem chwilę strachu bo do dwóch ostatnich śrub głowicy była potrzebna długa rura. A śruby strzelały jakby miały zaraz pęknąć. A znam ten dźwięk jak pęka śruba głowicy :)
Moim amatorskim okiem oprócz nagaru nie widzę nic specjalnego w tej głowicy. Nie ma większych braków :) Gładzie cylindrów ładniutkie. Tłoki też :woohoo:
Obadałem też turbinę bo zaczynała się pocić od strony zimnej. Ale o dziwo to musiał być olej "skąd indziej". W środku i w rurze do IC sucho. Luzów osiowych brak. Promieniowe ledwie wyczuwalne, raczej "kilka dyszek".
Oblookałem też silnik dookoła bo teraz ładnie wszystko widać (zwłaszcza z tyłu) i mam też parę "robótek" w między czasie.


Załączniki:
IMG_20191127_200427490.jpg
IMG_20191127_200427490.jpg [ 912.26 KiB | Przeglądane 642 razy ]

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
Saab 9-5 2.3T SC 250KM + wirusik MY`00
Frota 3.2V6 4x4 205KM
Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 2,3T 250KM - do odgruzowania
PostNapisane: 27 lis 2019, o 21:29 
Porucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 sie 2016, o 14:38
Posty: 1941
Lokalizacja: Września i okolice
Model SAABa: 93 SS 1.8t H.P.
Faktycznie źle to nie wygląda. Hmm tłoki też wywalasz?? Z jakiegoś powodu ta kompresja uciekała.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 2,3T 250KM - do odgruzowania
PostNapisane: 27 lis 2019, o 21:53 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 1354
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
Nie no nie strasz mnie. Dołu nie ruszam. Próba olejowa wskazuje na głowicę. Poza tym olej zawsze był czysty, nie ubywało. Z odmy i korka nic nie dmuchało. Tak więc raczej to nie tłoki puszczają. Jutro jedzie głowica do speców starej daty. Może zawór jakiś podgryziony. Może jakaś przylgnia podpalona. Albo popychacz się zawiesił? Nie wiem.

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
Saab 9-5 2.3T SC 250KM + wirusik MY`00
Frota 3.2V6 4x4 205KM


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 2,3T 250KM - do odgruzowania
PostNapisane: 27 lis 2019, o 22:06 
Porucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 sie 2016, o 14:38
Posty: 1941
Lokalizacja: Września i okolice
Model SAABa: 93 SS 1.8t H.P.
marek230482 napisał(a):
Nie no nie strasz mnie. Dołu nie ruszam. Próba olejowa wskazuje na głowicę. Poza tym olej zawsze był czysty, nie ubywało. Z odmy i korka nic nie dmuchało. Tak więc raczej to nie tłoki puszczają. Jutro jedzie głowica do speców starej daty. Może zawór jakiś podgryziony. Może jakaś przylgnia podpalona. Albo popychacz się zawiesił? Nie wiem.
Będziesz wiedział jak obadają głowicę. Daj znać co wyszło

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 2,3T 250KM - do odgruzowania
PostNapisane: 28 lis 2019, o 08:18 
Sierżant

Dołączył(a): 19 lis 2017, o 10:39
Posty: 328
Lokalizacja: Słupsk
Model SAABa: 9-5 Aero 2.3 2002
Czeka mnie to samo niestety, ale ja u siebie obstawiam dół, bo olej czarny. Nie zmienia to faktu , że czapka też będzie do roboty.

-------------------------
"Nic nie zastąpi doładowania, chyba, że większe doładowanie" - gicy vel dexter


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 2,3T 250KM - do odgruzowania
PostNapisane: 28 lis 2019, o 09:04 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 1354
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
A sprawdzałeś kompresję? Czy ja wiem czy dla samego czarnego oleju bym robił remont? Zabieranie się za dół to już gruba robota. Nie to co czapka.

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
Saab 9-5 2.3T SC 250KM + wirusik MY`00
Frota 3.2V6 4x4 205KM


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 2,3T 250KM - do odgruzowania
PostNapisane: 28 lis 2019, o 21:49 
Sierżant

Dołączył(a): 19 lis 2017, o 10:39
Posty: 328
Lokalizacja: Słupsk
Model SAABa: 9-5 Aero 2.3 2002
ciśnieniomierz leży w aucie, w sobotę to ustalę

-------------------------
"Nic nie zastąpi doładowania, chyba, że większe doładowanie" - gicy vel dexter


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 252 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

 

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Warunki użytkowania | Polityka prywatności

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL