Zapomniałem hasła Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie   Wyślij ponownie e-mail aktywacyjny  

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  Strona 11 z 13
[ View Topic Options ] Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13  Następna strona [ ‹‹ | ›› ]
Autor 
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 2,3T 250KM - do odgruzowania
PostNapisane: 2 gru 2019, o 12:38 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 1354
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
Jest diagnoza - są koszty :D regeneracja prawie 1k. Do wymiany większość zaworów.

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
Saab 9-5 2.3T SC 250KM + wirusik MY`00
Frota 3.2V6 4x4 205KM


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 2,3T 250KM - do odgruzowania
PostNapisane: 2 gru 2019, o 12:41 
Starszy Chorąży

Dołączył(a): 27 cze 2015, o 10:20
Posty: 671
Lokalizacja: Kwidzyn
Model SAABa: 9-5
Co im się stało? Wypalone?

-------------------------
Saab 9⁵ MY2001 2.3T
KIA Sportage MY2008 2.0i 4x4


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 2,3T 250KM - do odgruzowania
PostNapisane: 2 gru 2019, o 12:49 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 1354
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
Raczej tak. Nie drążyłem tematu. Koleś powiedział że nie ma sensu tego szlifować bo większość z nich pewnie nie uda się dobrze zrobić więc zaleca wymianę. Myślę, że się nie ma co droczyć. W tej kwocie części to jakieś 350zł. Tak więc nie bardzo jest gdzie oszczędzać :)

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
Saab 9-5 2.3T SC 250KM + wirusik MY`00
Frota 3.2V6 4x4 205KM


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 2,3T 250KM - do odgruzowania
PostNapisane: 2 gru 2019, o 12:57 
Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 maja 2012, o 20:50
Posty: 495
Lokalizacja: Landshut / Gdynia
Model SAABa: 9-5 9-3
marek230482 napisał(a):
Jest diagnoza - są koszty :D regeneracja prawie 1k. Do wymiany większość zaworów.


i to 350pln za materjal? koszt samych uszczelniaczy zaworowych dobrej jakosci to juz +- 200pln. Cos mi tu nie gra

-------------------------
Faster and faster until the thrill of speed overcomes the fear of death


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 2,3T 250KM - do odgruzowania
PostNapisane: 2 gru 2019, o 13:46 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 1354
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
Dokładnie to 615zł robocizna, 340zł materiały. Oczywiście rachunku jeszcze nie widziałem bo to tylko na gębę. Może gość mi zadzwoni za 2 dni powiedzieć że będzie np 500zł więcej :D nie wiem :) z drugiej strony ja nie wątpię w kompetencje warsztatu bo ma dobre opinie i robiłem już u nich głowicę do V6.
Może z uwagi na wielkość i przerób mają tak tanio części? Nie wiem.

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
Saab 9-5 2.3T SC 250KM + wirusik MY`00
Frota 3.2V6 4x4 205KM


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 2,3T 250KM - do odgruzowania
PostNapisane: 2 gru 2019, o 18:02 
Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 maja 2012, o 20:50
Posty: 495
Lokalizacja: Landshut / Gdynia
Model SAABa: 9-5 9-3
No zobaczymy, wydaje mi sie ze jest to bardzo tanio.

-------------------------
Faster and faster until the thrill of speed overcomes the fear of death


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 2,3T 250KM - do odgruzowania
PostNapisane: 2 gru 2019, o 18:48 
Sierżant

Dołączył(a): 19 lis 2017, o 10:39
Posty: 328
Lokalizacja: Słupsk
Model SAABa: 9-5 Aero 2.3 2002
jaką miałeś kompreche na zimnym?, u mnie na 1,4-11, a na 2,3-12, ok już doczytałem. Na trzech było tylko 6?

-------------------------
"Nic nie zastąpi doładowania, chyba, że większe doładowanie" - gicy vel dexter


Ostatnio edytowano 2 gru 2019, o 18:55 przez gicy69, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 2,3T 250KM - do odgruzowania
PostNapisane: 2 gru 2019, o 18:55 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 1354
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
Ja mierzyłem na ciepłym
1cyl - 12bar
2cyl - 10bar
3cyl - 7bar
4cyl - 14bar

To u Ciebie różnica nie jest duża. Ale ciśnienie trochę małe. Musisz poczytać czy akceptowalne czy nie.
A jak po próbie olejowej?

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
Saab 9-5 2.3T SC 250KM + wirusik MY`00
Frota 3.2V6 4x4 205KM


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 2,3T 250KM - do odgruzowania
PostNapisane: 2 gru 2019, o 20:52 
Sierżant

Dołączył(a): 19 lis 2017, o 10:39
Posty: 328
Lokalizacja: Słupsk
Model SAABa: 9-5 Aero 2.3 2002
nie robiłem próby olejowej

-------------------------
"Nic nie zastąpi doładowania, chyba, że większe doładowanie" - gicy vel dexter


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 2,3T 250KM - do odgruzowania
PostNapisane: 6 gru 2019, o 15:53 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 1354
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
Jestem zaskoczony szybkością zakładu :) i nie mam zakupionych jeszcze czesci montazowych. Glowica odebrana. Zawory ssące wszystkie trzeba było wymienić. Moj portfel usczuplil sie o 880zl.... Montaż w przyszlym tygodniu.


Załączniki:
IMG_20191206_154557720.jpg
IMG_20191206_154557720.jpg [ 2.77 MiB | Przeglądane 839 razy ]

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
Saab 9-5 2.3T SC 250KM + wirusik MY`00
Frota 3.2V6 4x4 205KM
Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 2,3T 250KM - do odgruzowania
PostNapisane: 6 gru 2019, o 20:13 
Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 maja 2012, o 20:50
Posty: 495
Lokalizacja: Landshut / Gdynia
Model SAABa: 9-5 9-3
marek230482 napisał(a):
Jestem zaskoczony szybkością zakładu :) i nie mam zakupionych jeszcze czesci montazowych. Glowica odebrana. Zawory ssące wszystkie trzeba było wymienić. Moj portfel usczuplil sie o 880zl.... Montaż w przyszlym tygodniu.


Zamienic na co i z jakiego powodu?

-------------------------
Faster and faster until the thrill of speed overcomes the fear of death


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 2,3T 250KM - do odgruzowania
PostNapisane: 6 gru 2019, o 21:27 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 1354
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
Nowe są zawory ssące. Stare nie nadawały się już do szlifowania. Głębokość ubytków była większa niż dopuszczalna grubość zdejmowanego materiału.

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
Saab 9-5 2.3T SC 250KM + wirusik MY`00
Frota 3.2V6 4x4 205KM


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 2,3T 250KM - do odgruzowania
PostNapisane: 12 gru 2019, o 16:13 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 1354
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
Ech jak się chce zaoszczędzić to na przesyłki trzeba się naczekać. Dzisiaj wszystko skompletowane. Może w weekend auto ożyje :)
Przy okazji wymieniłem też wszystkie uszczelnienia na pompie wody. Nie wiem skąd, ale jednak dół pompy był wilgotny.


Załączniki:
IMG_20191212_143428344.jpg
IMG_20191212_143428344.jpg [ 292.21 KiB | Przeglądane 819 razy ]

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
Saab 9-5 2.3T SC 250KM + wirusik MY`00
Frota 3.2V6 4x4 205KM
Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 2,3T 250KM - do odgruzowania
PostNapisane: 13 gru 2019, o 20:57 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 1354
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
Postanowiłem tez zadbać o kosmetykę. Szkoda by było tego nie zrobić mając tyle rozkręcone. Powymieniałem część starych przewodów do altka, i paru czujników. Całą odmę wymyłem i skręciłem na opaski. Wreszcie mam nadzieję że nie będzie wszędzie tłusto (nie wiem czemu węże były tylko na wcisk). A część elementów "frontowych" polakierowałem. Większość samodzielnie a pokrywę zaworów postanowiłem dać "do proszku". Podkowa będzie polerowana. Ogólnie w myśl zasady "śpiesz się powoli". Mam nadzieję że schab się odwdzięczy (bo nie jestem bezinteresowny :P )


Załączniki:
IMG_20191213_203229300.jpg
IMG_20191213_203229300.jpg [ 152.81 KiB | Przeglądane 794 razy ]

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
Saab 9-5 2.3T SC 250KM + wirusik MY`00
Frota 3.2V6 4x4 205KM
Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 2,3T 250KM - do odgruzowania
PostNapisane: 15 gru 2019, o 12:17 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 1354
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
Operacja się udała - pacjent żyje :D
Pomiar ciśnienia dla pewności. Wszędzie 14-15bar :D i to po pierwszym obrocie :D

Przy złożeniu wszystkiego spędziłem od rada do nocy (~15h). Pomijając prawię godzinę na włożenie rury od bagnetu (do łagrów bym zesłał tego co kto to wymyślił) to powolutku ale bez problemów. Wszystko na bieżąco czyszczone/myte, wszystkie uszczelnienia wymienione (nawet oringi na króćcach odmy). Wszędzie nowe opaski i nowe trytki :) śruby skręcane kluczem dynamometrycznym żeby mieć pewność co do ściśnięcia uszczelek. Cały słupek dookoła rozkręcony i wszystko skręcone na nowo (nie ruszałem tylko miski i skrzyni). Mam nadzieję że wreszcie nie będzie problemu z permanentnymi wyciekami i zapoceniami "wszędzie" na rurkach.

Po odpaleniu silnik pracuje jak pszczółka :D jednostajny nieskazitelny szum a silnik ani drgnie :D po kilku tygodniach jazdy toporną terenówką (140km dziennie) z ryczącym V6 i ciężkim ogumieniem terenowym (podróżowanie wskazane w ochraniaczach słuchu) nocna przejażdżka saabem była niczym lot ekskluzywnym samolotem. W połączeniu z nowym wydechem jeździ się jak autem elektrycznym :D

Jak już wspomniałem korzystając z okazji grzechem by było nie zadbać o stronę estetyczną. Co prawda podczas montażu już się trochę to wszystko "ufajdało" ale wygląda to ok. To nie V6 ale jest schludnie.
Pokrywa poszła "do proszku", rurki i uchwyty "na mokro" a kaseta poszła strukturą VHT, podkowa i rura zaworu upustowego polerowana.


Załączniki:
DSC_4668.JPG
DSC_4668.JPG [ 1.04 MiB | Przeglądane 767 razy ]
DSC_4669.JPG
DSC_4669.JPG [ 572.34 KiB | Przeglądane 767 razy ]
DSC_4670.JPG
DSC_4670.JPG [ 704.76 KiB | Przeglądane 767 razy ]
DSC_4672.JPG
DSC_4672.JPG [ 629.23 KiB | Przeglądane 767 razy ]
DSC_4674.JPG
DSC_4674.JPG [ 744.98 KiB | Przeglądane 767 razy ]

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
Saab 9-5 2.3T SC 250KM + wirusik MY`00
Frota 3.2V6 4x4 205KM
Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 2,3T 250KM - do odgruzowania
PostNapisane: 16 gru 2019, o 09:15 
Starszy Chorąży

Dołączył(a): 27 cze 2015, o 10:20
Posty: 671
Lokalizacja: Kwidzyn
Model SAABa: 9-5
Fju, fju... Ładnie. :-D

-------------------------
Saab 9⁵ MY2001 2.3T
KIA Sportage MY2008 2.0i 4x4


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 2,3T 250KM - do odgruzowania
PostNapisane: 23 gru 2019, o 15:31 
Sierżant

Dołączył(a): 25 cze 2016, o 21:45
Posty: 307
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Model SAABa: Mercedes-Benz E420
Podziwiam Cię za tak dużą samodzielność przy mechanice - nie wiem czym się zajmujesz prywatnie, ale masz dwie bardzo prawe ręce do samochodu. I za upór, to drugie co jest godne pokłonów. Efekty mówią same za siebie, ale ilość pracy jest nie do przecenienia. Super sprawa!

-------------------------
Kto mieszka z kobietą, ten się w cyrku nie śmieje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Online
 Tytuł: Re: 9-5 2,3T 250KM - do odgruzowania
PostNapisane: 23 gru 2019, o 21:23 
Podpułkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2012, o 11:27
Posty: 4431
Lokalizacja: Białystok
Pokrywe czysciles mechanicznie czy chemia lakier zdjety?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 2,3T 250KM - do odgruzowania
PostNapisane: 23 gru 2019, o 22:50 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 1354
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
Dzięki. Pochwały trochę koją ból po kosztach :) robię wszystko co mogę sam. Po pierwsze nikt nie zrobi tego lepiej niż ja sam. Tu wyczyszczę, tam zajrzę. Poza tym lubię estetykę i gdzie mogę to ją wprowadzam. Z takim ładnym silnikiem to przynajmniej +15% do satysfakcji z jazdy :) Po drugie lubię grzebać a za oszczędzone pieniądze mogę więcej grzebać :D mając kilka aut to niestety fundusze zawsze i wszędzie potrzebne, a saab wcale najwięcej nie doi :)

Levis, pokrywa poszła do piaskowania i lakierowania proszkowego. Reszta to szczota i papier na obrotach. Po czyszczeniu i odtłuszczeniu cewka zrobiona strukturą VHT a reszta zwykłym czarnym matem.

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
Saab 9-5 2.3T SC 250KM + wirusik MY`00
Frota 3.2V6 4x4 205KM


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Online
 Tytuł: Re: 9-5 2,3T 250KM - do odgruzowania
PostNapisane: 24 gru 2019, o 09:47 
Podpułkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2012, o 11:27
Posty: 4431
Lokalizacja: Białystok
Odwiercales po tym zabiegu blachę odmy wewnątrz pokrywy i czysciles resztki scierniwa?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 252 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

 

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Warunki użytkowania | Polityka prywatności

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL