Zapomniałem hasła Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie   Wyślij ponownie e-mail aktywacyjny  

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  Strona 1 z 1
[ View Topic Options ] [ ‹‹ | ›› ]
Autor 
Offline
 Tytuł: SAAB 9-5 2.3T SE Tasiemca
PostNapisane: 29 sty 2018, o 14:26 

Dołączył(a): 11 wrz 2016, o 09:57
Posty: 3
Model SAABa: 9-5 2.3 Turbo
Hejka!

Zgodnie z zapowiedziami z działu "Sprzedam" auto pozostało w moich rękach i czas poprowadzić własny wątek :)

9-5 2.3 SE, przywieziony ze Szwajcarii i dedykowany na tamten rynek.
Katalogowo: 170KM
B235E
Skrzynia: Manual
Z rzeczy niestandardowych - Radio z wyświetlaczem, BT, TV(niestety analogowa), SD, DVD etc + Bezprzewodowa kamera cofania w ramce tablicy rejestracyjnej.

Od początku.
Auto zakupiłem w październiku 2016r. Po zakupie okazało się, że turbo jest do wymiany(wałek był tak wyrobiony, że o zgrozo), wtedy jeszcze nie wiedząc jaki jest potencjał w tych autach została zamontowana regenerowana, taka sama turbosprężarka jak była wczęśniej.
Tu zaczął się problem - o tym za chwilę.
Wyczyszczono odmę.
Zmieniono olej na 5W50 VR1
Filtry (wkładka powietrza Pipercross)
Wyczyszczona tapicerka, wyprana podłoga etc.
Nabita klimatyzacja(ozonowanie również)
Pasek osprzętu + rolki + regeneracja alternatora + napinacz(Na częściach Febiego większość)
Łożysko koła przód wraz z piastą
Tarcze przód + klocki (TRW)
Łączniki stabilizatora(Delphi)
Rozpórka przód z Górnego Sportu
Wyczyszczono odmę
Zmieniono uszczelkę pokrywy zaworów
Owinięto bandażem metalową rurę dolotową(IC -> Przepustnica)
Wymieniony wyświetlacz SIDa

Rzeczy robione na bieżąco - wszystko dokumentuję, stąd taki opis był w dziale sprzedaży :)

Co do problemów...

Kolektor wydechowy wydmuchiwał uszczelkę co chwilę... Wina zakładu mechanicznego - Kupili kolektor z 9-3 z 2002r, splanowali, nowe szpilki weszły i problem został zażegnany. Z mojej strony zakupiłem w drakienie uszczelki(kolektor + turbo). by było porządnie.
Problem rozwiązany.

Obecnie przymierzam się do sprawdzenia auta na hamownii bo jak tak oglądam filmiki przyśpieszenia itp to mój coś się szybciej odpycha więc kto wie co kto i gdzie grzebał...

Teraz tak. Przymierzam się do wymiany:
Rozrządu(zaczyna grzechotać na zimnym silniku - chcę zmienić cały główny + łyżwy balansu)
Panewek(profilaktycznie, pewnie nikt nie zaglądał... a już 250k nalatane)
Oleju w skrzyni biegów - ten z Drakena GMowski jest git czy jakiś lepszy?
Micha będzie na dole więc czyszczenie smoka
Olej + Filtry - Jaki olej? 5W50 VR1 podobno nie jest już taki super hiper... Elf 5W50? Coś innego?
Montaż OCT - czekam na realizację zamówienia - Będzie to OCT w wersji MINI i będzie wspomagał fabryczną odmę w separacji syfu lecącego do dolotu.
Owinąc fabryczny DP by troszkę schłodzić IC, DP idzie mega blisko ICka.... Po owinięciu metalowej rury dolotowej jest lepiej w takim subiektywnym odczuciu).
Chciałem owijać też kolektor ale słyszałem, że żeliwo może pękać...
Poduszki silnika/skrzyni - Muszę podjechać na ścieżkę zdrowia i sprawdzić co tam piszczy i wymienić co trzeba. Poliuretan byłby lepszy ale tylko regeneracje widziałem a z auta korzystam na codzień więc akcje serwisowe będą musiały być szybkie...

Co powiecie o krokach? Co polecacie robić? Autkiem jeździ mi się mega fajnie a i przy wzroście 210cm jest stosunkowo sporo miejsca.

Czekam na opinie :)


P. S. Zdjęcia w najbliższym czasie :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: SAAB 9-5 2.3T SE Tasiemca
PostNapisane: 11 mar 2018, o 20:05 
Sierżant

Dołączył(a): 7 paź 2015, o 09:02
Posty: 336
Lokalizacja: Wrocław / Z.Góra
Model SAABa: 9-5 SportCombi 2.0t
rozrząd grzechota ci na zimnym 5w50 cały rok czy zaczął zimą? poczekaj do ciepłych dni z rozrządem bo możliwe ze przez olej i minusowe temperatury się tak dzieje (spróbuj odpalić coś na 10w60 przy -10* to zrozumiesz o co chodzi :))

zalej motulem 5w50 albo penrite. nie lej żadnych castroli i mobili. Poduszki skrzyni wymienisz sam (jedna jest od spodu (kość)) druga jest pod akumulatorem. Możesz kupic gotowe poliuretany do tego. Poduszke silnika górną tez łatwo zrobisz, z dolna jest zabawa (i chyba tylko wysyłka na regeneracje/odlew poli jesli chcesz miec poli).

Pomyśl nad zmiana IC na taki przed wszystkimi chłodnicami, w lato bedzie kosmiczna różnica.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: SAAB 9-5 2.3T SE Tasiemca
PostNapisane: 11 mar 2018, o 20:50 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 1113
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
Bez zdjęć to sie nie liczy.

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
Saab 9-5 2.3T SC 250KM + wirusik MY`00
Frota 3.2V6 4x4 205KM


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

 

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Warunki użytkowania | Polityka prywatności

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL