Zapomniałem hasła Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie   Wyślij ponownie e-mail aktywacyjny  

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  Strona 7 z 9
[ View Topic Options ] Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona [ ‹‹ | ›› ]
Autor 
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 2,3T 250KM - do odgruzowania
PostNapisane: 10 lis 2018, o 07:39 
Sierżant

Dołączył(a): 7 paź 2015, o 09:02
Posty: 336
Lokalizacja: Wrocław / Z.Góra
Model SAABa: 9-5 SportCombi 2.0t
moje fagumity pływały parę dni w benzynie, moze to im pomogło spuchnąć i się naderwać. Później wsadziłem jeden kawałek fagumitu do słoiczka z benzyną i benzyna zmieniła kolor po 3 dniach na bordową... wąż napuchnięty.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 2,3T 250KM - do odgruzowania
PostNapisane: 10 lis 2018, o 20:28 

Dołączył(a): 14 paź 2018, o 09:13
Posty: 36
Model SAABa: 9-5
ilu użytkowników tyle opinii ja z semperitem nigdy nie miałem problemów przy lpg


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 2,3T 250KM - do odgruzowania
PostNapisane: 24 lis 2018, o 16:30 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 1113
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
Dzisiaj trochę z nudów postanowiłem "zrzucić błotko" z auta. Pewnie na darmo ale chociaż teraz pocieszy oko :) jako samochód na codzienne dojazdy nie mam za bardzo czasu ani cierpliwości na pieszczoty z lakierem. Zwłaszcza o tej porze roku. Więcej uwagi poświęcam na mechanikę i wnętrze. Systematycznie robię jakieś drobiazgi we wnętrzu bądź pod maską. Cały czas też walczę z ustawieniem LPG. Przy tej mocy i takich komponentach nie jest łatwo ale można powiedzieć, że jestem coraz bliżej sukcesu :) pogoda trochę nie na testy (problem z trakcją) ale powolutku do przodu. Ogólnie w użytkowym zakresie już jest wszystko pięknie. Ale jednak góra przy maksymalnym obciążeniu pozostawia trochę do życzenia. Na razie jeszcze nie tracę chęci i nadziei, że się uda :) codziennie jeżdżę z laptopem "on line" :)


Załączniki:
PB240143.JPG
PB240143.JPG [ 646.95 KiB | Przeglądane 828 razy ]

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
Saab 9-5 2.3T SC 250KM + wirusik MY`00
Frota 3.2V6 4x4 205KM
Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 2,3T 250KM - do odgruzowania
PostNapisane: 25 lis 2018, o 22:43 

Dołączył(a): 2 lut 2018, o 02:04
Posty: 18
Model SAABa: 9-5
strasznie szanuje, że potrafisz znaleźć czas na "ciągłe dłubanie"!
no i to prawda, chociaż na chwile warto pocieszyć oko, w 100% się zgadzam!


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 2,3T 250KM - do odgruzowania
PostNapisane: 5 gru 2018, o 21:44 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 1113
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
A dzisiaj wpadło nowe łożysko koła LP. Wreszcie nastała błoga cisza :D nieco wcześniej nowe teleskopy maski. A dla równowagi przestał mi grzać fotel kierowcy. To tak specjalnie "na sezon" ...

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
Saab 9-5 2.3T SC 250KM + wirusik MY`00
Frota 3.2V6 4x4 205KM


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 2,3T 250KM - do odgruzowania
PostNapisane: 6 gru 2018, o 13:04 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2016, o 19:55
Posty: 1339
Lokalizacja: warszawski zachodni
Model SAABa: 9-3 II
To dla zdrowia lepiej :)

-------------------------
SAAB 1.9 II TTiD kombi 220KM 440Nm
SAAB 1.8t sedan...podrasowany... :)
9-3 SC Aero XWD V6


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 2,3T 250KM - do odgruzowania
PostNapisane: 6 gru 2018, o 14:17 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 1348
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
Łożyska pojedynczo zmieniasz?

-------------------------
Saab 95 2,3T manual - rozbity, szukam dawcy budy i power comeback
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Mitsubishi Pajero III Long 3,5 V6 manual SS - taki wycieczkobus terenowy
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 2,3T 250KM - do odgruzowania
PostNapisane: 6 gru 2018, o 14:53 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 1113
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
Tak, zawsze. Sugerujesz, że powinno być inaczej? Nie widzę związku między prawym a lewym aby dokonywać zmiany parami.

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
Saab 9-5 2.3T SC 250KM + wirusik MY`00
Frota 3.2V6 4x4 205KM


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 2,3T 250KM - do odgruzowania
PostNapisane: 6 gru 2018, o 21:47 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 1348
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
Zawsze mi się wydawało że koła robią podobną ilość km i to ślepy los że któreś posypało się deko szybciej :)

-------------------------
Saab 95 2,3T manual - rozbity, szukam dawcy budy i power comeback
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Mitsubishi Pajero III Long 3,5 V6 manual SS - taki wycieczkobus terenowy
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 2,3T 250KM - do odgruzowania
PostNapisane: 7 gru 2018, o 08:43 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 1113
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
Tak, masz zupełną rację. To ślepy los. ALe mi się w żadnym aucie nie zdarzyło żebym musiał w krótkim odstępie czasu (np kilu miesięcy) wymieniać kolejne łożysko. Ale nawet gdyby to miało mieć miejsce teraz to wymiana na zapas nie ma sensu. Ani to przy okazji, ani nie ułatwia całej procedury. Czy wymienię jedno czy cztery na raz to roboty mam dokładnie tyle samo co czterokrotnie wymieniając jedno. Dlatego ja osobiście nie widzę sensu wymiany łożysk parami lub wszystkich na raz.

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
Saab 9-5 2.3T SC 250KM + wirusik MY`00
Frota 3.2V6 4x4 205KM


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 2,3T 250KM - do odgruzowania
PostNapisane: 7 gru 2018, o 09:13 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 sty 2012, o 19:05
Posty: 2448
Lokalizacja: Łomianki
Model SAABa: 9-3
ooo z ust mi to wyjąłeś. Skoro drugie jest ciche to wymiana parami sensu nie ma.

-------------------------
BMW 740i
Dodge Caravan LE 3.0 V6 1990r + boazeria
Buick Regal 1978 T-top 5, V8

Suzuki Bandit 1200s

Życie jest zbyt krótkie aby jeździć DIESLEM


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 2,3T 250KM - do odgruzowania
PostNapisane: 11 gru 2018, o 21:44 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 1113
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
Dzisiaj kolejny raz gałka została mi w ręce :D to jak już ją zdjąłem żeby coś pod nią upchnąć to oskórkowałem ją :) mam sporo ścinków (większych lub mniejszych) naturalnej antracytowej skóry więc pół godzinki i już.


Załączniki:
IMG_20181211_211502693.jpg
IMG_20181211_211502693.jpg [ 274.67 KiB | Przeglądane 706 razy ]
IMG_20181211_211523847.jpg
IMG_20181211_211523847.jpg [ 466.28 KiB | Przeglądane 706 razy ]

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
Saab 9-5 2.3T SC 250KM + wirusik MY`00
Frota 3.2V6 4x4 205KM
Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 2,3T 250KM - do odgruzowania
PostNapisane: 14 mar 2019, o 18:48 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 1113
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
Ostatnio skrzynia powiedziała "papa"..... od początku były problemy z wyskakującą dwójką ale odkładałem to ciągle na "kiedyśtam". Aż tu nagle dwójka przestała trybić i kolejna trójeczka zaczęła wyskakiwać :D kilka dni jazdy tylko z biegami 1,4,5 była dość męcząca więc trzeba było się za to zabrać. Sam takie operacje kilka razy już wykonywałem "na trawie" ale saab 9-5 to pod tym względem wyjątkowo wredna gadzina i wiedziałem, że tu wymienić skrzynię jest przerąbane. Dlatego oddałem auto bez walki :D

Dzisiaj auto odebrane od mechaników. Dzielnie walczyli przez 3 dni :woohoo: powierzyłem to swoim "kowalom starej daty".
Samochód dostał:
- tarczę obitą kevlarem i planowany docisk (mam set`up na tarczy 228mm)
- nową skrzynię używkę
- w skrzyni wymiana oleju, simmeringów wybieraka i półosi
- wysprzęglik (udało mi się wyrwać oryginał GM za dobrą cenę)
- rozrusznik - sprawną używkę
- przy okazji lewy drążek z końcówką i zbieżność
Niestety efekt pozostawia trochę do życzenia ponieważ przypuszczalnie przez puchnięcie przewodu między pompą a wysprzęglikiem pedał bierze niemal od podłogi. Ponoć przewód puchnie w oczach i dlatego nie wysprzęgla na 100%. Druga sprawa to może kevlar musi się ułożyć z dociskiem. Nie wiem, zobaczę ale skoro faktycznie przewód pęcznieje to może być to. Muszę szybko taki zakupić i wymienić bo raczej tak nie powinno być.

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
Saab 9-5 2.3T SC 250KM + wirusik MY`00
Frota 3.2V6 4x4 205KM


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 2,3T 250KM - do odgruzowania
PostNapisane: 15 mar 2019, o 08:27 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 1348
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
Kevlar nie dotarty łapie zaraz (ciężko uzyskać pół sprzęgło), po dotarciu i tak jest mniej wyczuwalny.

-------------------------
Saab 95 2,3T manual - rozbity, szukam dawcy budy i power comeback
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Mitsubishi Pajero III Long 3,5 V6 manual SS - taki wycieczkobus terenowy
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 2,3T 250KM - do odgruzowania
PostNapisane: 15 mar 2019, o 11:01 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 1113
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
Nie chciałem dawać serii bo to długo u mnie nie pociągnie. Jeszcze przyczepę holuję.

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
Saab 9-5 2.3T SC 250KM + wirusik MY`00
Frota 3.2V6 4x4 205KM


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 2,3T 250KM - do odgruzowania
PostNapisane: 23 mar 2019, o 22:42 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 1113
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
A więc przewód zmieniłem. Niestety oczekiwanego efektu to nie przyniosło.... Co prawda już nie ma efektu "tracenia wysprzęglenia" przy długim trzymaniu ale i tak sprzęgło bierze od samej podłogi. Żeby bez większych problemów wbić bieg to trzeba się aż zaprzeć o pedał. Usunąłem dywanik, gumowy odbój pod pedałem (tam przy czujniku) oraz podwinąłem wykładzinę. Teraz pedał siada dalej i wysprzęgla zdecydowanie lepiej i nie od samej podłogi. Myślałem że przesunę samą pompę ale niestety da się ją tylko odsunąć na zewnątrz grodzi :/ wie ktoś może czy te widełki na tłoczysku co są mocowane do pedału da się zdjąć? Jak to jest mocowane? Może ten widelec odsadzę dalej?
Poza tym zastanawiam się czy może to wina pompy? Czasami ni z gruchy ni z pietruchy muszę ponownie wysprzęglić żeby bieg wbić. Poza tym, że się siłuję z pedałem to właśnie czasami coś jakby w ogóle nie wysprzęglił..... a skoro mam wszystko poza pompą nowe to podejrzenia padają na nią. Nie wiem. Z jednej strony dziwne nie wskazujące zachowanie a z drugiej cholera już nic innego nie może być. Na razie tak jeżdżę bo muszę a robota trochę wyssała budżet (a jestem ciągle w trakcie remontu V6 w innym aucie). Nie mniej jednak wkurza mnie to i nie wiem co tu bezinwestycyjnie da się sprawdzić/naprawić.


Dzisiaj wymyte auto po zimie. Póki było brudne to było całe "średnio wyglądające". Teraz z kolei jak jest czyste to miejscami jest pięknie, a miejscami ohydnie.... może do lata zasłuży sabiszcze na jakieś prace lakiernicze.
Tymczasem ucięliśmy sobie z rodzinką wycieczkę samochodowo-rowerową.


Załączniki:
IMG_20190323_125458292.jpg
IMG_20190323_125458292.jpg [ 252.12 KiB | Przeglądane 373 razy ]
IMG_20190323_125526980.jpg
IMG_20190323_125526980.jpg [ 237.54 KiB | Przeglądane 373 razy ]
IMG_20190323_152657610.jpg
IMG_20190323_152657610.jpg [ 261.39 KiB | Przeglądane 373 razy ]
IMG_20190323_152702773.jpg
IMG_20190323_152702773.jpg [ 277.88 KiB | Przeglądane 373 razy ]
IMG_20190323_152720966.jpg
IMG_20190323_152720966.jpg [ 277.18 KiB | Przeglądane 373 razy ]

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
Saab 9-5 2.3T SC 250KM + wirusik MY`00
Frota 3.2V6 4x4 205KM
Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 2,3T 250KM - do odgruzowania
PostNapisane: 19 kwi 2019, o 20:07 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 1113
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
Od wymiany sprzęgła ciągle byłem nie zadowolony. Raz, że sprzęgło bierze przy samej podłodze to jeszcze czasami jakby "ze zmęczenia" nie wysprzęglało. Wymieniłem ten nieszczęsny przewód na nowy w nadziei, że to on puchnie (taką receptę dali "fachowcy"). Oczywiście wcale mnie to nie zdziwiło jak po wymianie problem nie zniknął ..... a więc pozostało wymienić ostatnią rzecz w układzie - pompę. Kupiłem w okazyjnej cenie oryginał GM i przedwczoraj zamontowałem. Po kilkuset km stwierdzam, że przypadłość "nie wysprzęglania" już nie występuje. Wreszcie można się nacieszyć poprawnie działającą zmianą biegów. Może nie chodzi jak w nowym aucie (w końcu skrzynia stara) ale już nie muszę się zastanawiać czy teraz jedynka wejdzie czy trzeba poprawić :)
Pozostaje nisko biorące sprzęgło - bardzo nisko. Od samej podłogi. Ale tego chyba nie przeskoczę. Już nie pozostało mi nic do zmiany ani regulacji. Będzie trzeba chyba czekać aż się kewlar trochę zetrze :)

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
Saab 9-5 2.3T SC 250KM + wirusik MY`00
Frota 3.2V6 4x4 205KM


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 2,3T 250KM - do odgruzowania
PostNapisane: 4 maja 2019, o 18:12 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 1113
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
9-5 majówkę spędziło w zaprzęgu :D


Załączniki:
IMG_20190501_131924633.jpg
IMG_20190501_131924633.jpg [ 225.19 KiB | Przeglądane 271 razy ]
IMG_20190502_185101153.jpg
IMG_20190502_185101153.jpg [ 281.32 KiB | Przeglądane 271 razy ]

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
Saab 9-5 2.3T SC 250KM + wirusik MY`00
Frota 3.2V6 4x4 205KM
Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 2,3T 250KM - do odgruzowania
PostNapisane: 29 maja 2019, o 19:56 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 1113
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
Dzisiaj taki update w innej kategorii. Ktoś mi dzisiaj przerysował auto. Generalnie to będzie kolejna, jedna z wielu i ginie w mnogości defektów lakierniczych tego auta - ale sam fakt. Jakim trzeba być czopkiem żeby zrobić tak głęboką rysę w tym miejscu i jeszcze bezczelnie przetrzeć ręką w celu sprawdzenia czy widać. Tak, tak. To nie ja wytarłem brud. Tylko ten ktoś kto w tak trudno dostępnym miejscu zrobił taką rysę. Czym i jak musiał to zrobić tuż nad tak mocno wystającym zderzakiem? Może celowo? Ja się tylko uśmiechnąłem i zrobiłem foto ale sam fakt daje poziom kultury "społeczeństwa" .


Załączniki:
IMG_20190529_164906880.jpg
IMG_20190529_164906880.jpg [ 417.91 KiB | Przeglądane 222 razy ]

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
Saab 9-5 2.3T SC 250KM + wirusik MY`00
Frota 3.2V6 4x4 205KM
Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 2,3T 250KM - do odgruzowania
PostNapisane: 29 maja 2019, o 20:27 
Młodszy Chorąży

Dołączył(a): 15 lut 2017, o 17:44
Posty: 420
Lokalizacja: Poznań
Model SAABa: 93 Linear kombi
To wygląda tak jakby ktoś coś przenosił, jakiś przedmiot o ostrych krawędziach i się przepychal między autami. Albo specjalnie, z zazdrości że masz Saaba a on nie.

Da się spolerować? Czy za głęboka ta rysa?

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka

-------------------------
Radek


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 161 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

 

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Warunki użytkowania | Polityka prywatności

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL