Zapomniałem hasła Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie   Wyślij ponownie e-mail aktywacyjny  

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  Strona 9 z 13
[ View Topic Options ] Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Następna strona [ ‹‹ | ›› ]
Autor 
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 2,3T 250KM - do odgruzowania
PostNapisane: 17 lip 2019, o 11:11 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 1320
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
Ale nie chodzi o sprawdzenie przekaźnika :) tylko o sprawdzenie kompresora czy startuje natychmiast z ominięciem presostatu. Na razie nie miałem czasu jeszcze nawet maski podnieść :P

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
Saab 9-5 2.3T SC 250KM + wirusik MY`00
Frota 3.2V6 4x4 205KM


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 2,3T 250KM - do odgruzowania
PostNapisane: 12 paź 2019, o 20:30 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 1320
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
Sezon chłodniczy się skończył.... i dobrze :D nie udało mi się znaleźć powodu. Żaden test nie pomógł. Presostat wymieniony. Nawet zawór rozprężny (choć sam nie wiem po co). Niestety pod koniec walki z tematem zauważyłem, że kompresor drastycznie zaczął tracić sprężanie. czyli do wymiany..... masakra normalnie. Ale to już nie w tym roku. Nie mniej jednak nie cierpię na brak problemów :) nie, nie.
Coś się sypie gaz. Przestaje mi już wyrabiać. Mam hany niebieskie i golda (w spadku). W zeszłym sezonie przy booście 1,25bar nawet, nawet dawało to radę. Przy samej końcówce już brakowało ale dało się żyć. W lecie był dramat bo przecież przy temperaturach w dolocie rzędu 50-60 stopni to gaz nie ogarniał czasami nawet 0,6 bar ..... ale zrobiło się zimniej i jest lepiej :) nie mniej jednak chyba jednak wtryski się kończą (bo reduktor mam po regeneracji). Już niestety nie ogarnia jak w zeszłym sezonie i pomimo chłodnego dolotu to powyżej 1bar już zdycha gaz.... będzie trzeba coś z tym zrobić. Nie wiem jeszcze co :) ale to i tak teraz mniejsze zmartwienie.
Auto odmawia odpalania..... Po nocy (albo 8h pracy) auto nie odpali. Kręci, szczeknie ale nie odpali. Muszę mu podeptać gazem to odpala. Szarpie, trzepie ale po chwili jakoś pracuje. Nie wiem.... Wpływ gazu wyeliminowałem (zakręcone i odcięte lpg), kasetę wyeliminowałem (podmieniona), przepływomierz wyeliminowałem (wymieniony), szczelność sprawdzona. Choć trudno tu powiedzieć o 100% pewności bo tyle tego jest że bym musiał chyba pół auta rozkręcić. Ale oglądałem i "dmuchałem" gdzie się da.
Auto nadal odpala tylko jak mu podeptam w gaz. Bez tego nie jest łaskaw. Po odpaleniu sypie misfire do setki zanim się uspokoi. Ale nawet nagrzany nie pracuje równo jak kiedyś. Szarpie, z wydechu słychać ewidentnie wypadające zapłony. Choć wcale się to z misfire na openSID nie pokrywa. SID Potrafi nic nie wykrywać a silnik prycha.
Po przejechaniu 65km potrafię nazbierać 600-700 a nawet 900 misfire. Najwięcej przy schodzeniu z wysokich obrotów i trochę na jałowych.
Ostatnio też wykryłem nieszczelność w tłumikach (i to spore). O dziwo nic nie słychać, przez przypadek na stacji diagnostycznej wykryłem. Jestem w szoku. To auto jest ciche nawet z dziurawymi tłumikami :)
Muszę cały nowy wydech zamówić. Może przez ten dziurawy wydech tak szarpie i nie odpala? Nie wiem, już pomysły mi się kończą i zaczyna mnie to denerwować. Z jednej strony chciałem mu zafundować blacharkę na wiosnę. Z drugiej nie wiem czy w tym tempie dotrwam :)

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
Saab 9-5 2.3T SC 250KM + wirusik MY`00
Frota 3.2V6 4x4 205KM


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 2,3T 250KM - do odgruzowania
PostNapisane: 12 paź 2019, o 21:24 
Kapral

Dołączył(a): 3 lut 2019, o 16:24
Posty: 158
Model SAABa: 9-3 SS 2,0t ASB
1. Korekty, jakie?
2. Dziury w wydechu gdzie? Jak w okolicach sondy to chyba wiesz.
3. Myślę, że jesteś świadomy jak lpg potrafi rozjechać benę, tak że jeszcze raz p.1 czyli korekty.
4. Filtry lpg wymieniał?

-------------------------
9-3 II 2,0t SS ASB 2003r.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 2,3T 250KM - do odgruzowania
PostNapisane: 12 paź 2019, o 22:05 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 1320
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
1. Skąd mam je wziąć? Techa nie mam.
2. Między lumikiem środkowym a końcowym.
3. Tak, ale odłączenie baterii na dłużej powinno załatwić sprawę. A niestety jest bez zmian.
4. Oczywiście. Mają może z kilka tys. nalatane. Ale stare też zapyziałe nie były.

Ale diagnozę lpg rozpatrujemy pod kątem wydajności czy odpalania? Bo jeżeli to drugie to już pisałem, że odłączyłem lpg jeżdżąc na samym Pb i było to samo.

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
Saab 9-5 2.3T SC 250KM + wirusik MY`00
Frota 3.2V6 4x4 205KM


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 2,3T 250KM - do odgruzowania
PostNapisane: 13 paź 2019, o 23:19 
Młodszy Chorąży

Dołączył(a): 7 paź 2015, o 09:02
Posty: 412
Lokalizacja: Wrocław / Z.Góra
Model SAABa: 9-5 SportCombi 2.0t
korekty masz na osid - amul, powinno być w zakresie -500/+500. Odpinając aku musisz pojezdzic 50 albo 80km żeby sie jakiś amul ustawił. A jak nie masz tego parametru to musisz spróbować na różnych mode'ach, ja mam na mode0 ale na mode1 już nie.

sprawdzałeś dv'ke? I szczelność całego powrotu do kobry (na dole rurka wchodzaca do kobry powinna miec taka blaszke ze śrubką).
U mnie było tak że nie miałem opasek na silikonie bo przeciez siedzi ciasno... były mifi. Po opaskach spadły znaczaco.

Mam teraz tak ze jak jest amul wysoki to odpalam na ciepłym silnik i pierwsze 2 odpalenia bez gazu auto gaśnie. Z kolei jak odpalam z gazem albo dam mu na 3tys to sie uspakaja i jest git.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 2,3T 250KM - do odgruzowania
PostNapisane: 14 paź 2019, o 22:00 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 1320
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
Amul mam 0..... i nie zmienia się nawet po 90km.

Na rurce do zaworu upustowego mam blaszkę dociskową i rok temu zmieniałem oringi. Ale to jest od góry. A te przewody z kobry to chodzi Ci o sylikony idące do APC?

Dzisiaj ciekawostka - temperatura po pracy sięgnęła 25 stopni. Auto odpaliło prawie bez problemu. A rano przy +15 stopniach nie. Pierwsza myśl to czujnik temepratury. Ale nie. osid wskazuje przed odpaleniem to samo co czujnik temp. zewnętrznej.

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
Saab 9-5 2.3T SC 250KM + wirusik MY`00
Frota 3.2V6 4x4 205KM


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 2,3T 250KM - do odgruzowania
PostNapisane: 15 paź 2019, o 09:01 
Młodszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 kwi 2014, o 09:38
Posty: 430
Lokalizacja: Warszawa
Model SAABa: 93 coupe 2.0t
marek230482 napisał(a):
Wpływ gazu wyeliminowałem (zakręcone i odcięte lpg)

Jak było na LPG. Ustawiony miałeś ciepły start, czy zawsze start z Pb?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 2,3T 250KM - do odgruzowania
PostNapisane: 15 paź 2019, o 10:19 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 1320
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
Zawsze z Pb.

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
Saab 9-5 2.3T SC 250KM + wirusik MY`00
Frota 3.2V6 4x4 205KM


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 2,3T 250KM - do odgruzowania
PostNapisane: 15 paź 2019, o 12:09 
Młodszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 kwi 2014, o 09:38
Posty: 430
Lokalizacja: Warszawa
Model SAABa: 93 coupe 2.0t
marek230482 napisał(a):
Amul mam 0..... i nie zmienia się nawet po 90km.

Jak sytuacja z krótką?

Sprawdź jak odpala na LPG i ciśnienie na listwie paliwa.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 2,3T 250KM - do odgruzowania
PostNapisane: 15 paź 2019, o 12:54 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 1320
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
Na gazie zawsze gorzej odpala. Ale obecnie jak nie odpala to nie odpala wcale :) nie ma znaczenia czy benzyna, czy awaryjnie na lpg. Oczywiście jak mu gaz podeptam to pali. No i tak jeżdżę.
Krótkie korekty Lamb sprawdzę po pracy.

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
Saab 9-5 2.3T SC 250KM + wirusik MY`00
Frota 3.2V6 4x4 205KM


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 2,3T 250KM - do odgruzowania
PostNapisane: 15 paź 2019, o 14:54 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 1320
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
Krótkie od zera do 500 Czasami może ciut więcej oczywiście na jałowym

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
Saab 9-5 2.3T SC 250KM + wirusik MY`00
Frota 3.2V6 4x4 205KM


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 2,3T 250KM - do odgruzowania
PostNapisane: 15 paź 2019, o 15:31 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 1320
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
Pojeździłem trochę i tak różnie jest czasami od 0 do 500 ale na minusie czasami nawet coś podskakuje do 1000 czasami jest koło zera

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
Saab 9-5 2.3T SC 250KM + wirusik MY`00
Frota 3.2V6 4x4 205KM


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 2,3T 250KM - do odgruzowania
PostNapisane: 15 paź 2019, o 18:28 
Plutonowy

Dołączył(a): 19 lis 2017, o 10:39
Posty: 299
Lokalizacja: Słupsk
Model SAABa: 9-5 Aero 2.3 2002
sory, że nie pomagam ale kiedyś Ci pisałem co mi powiedział Levis , że prędzej czy później wszystkie 9-5 kończą u niego. Coś w tym jest.

-------------------------
"Nic nie zastąpi doładowania, chyba, że większe doładowanie" - gicy vel dexter


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 2,3T 250KM - do odgruzowania
PostNapisane: 15 paź 2019, o 20:09 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 1320
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
Nie wiem czy wiesz skąd jestem :D odległość jaka nas dzieli jest warta co najwyżej remontu silnika a nie takich pierdół :P

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
Saab 9-5 2.3T SC 250KM + wirusik MY`00
Frota 3.2V6 4x4 205KM


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 2,3T 250KM - do odgruzowania
PostNapisane: 16 paź 2019, o 06:43 
Plutonowy

Dołączył(a): 19 lis 2017, o 10:39
Posty: 299
Lokalizacja: Słupsk
Model SAABa: 9-5 Aero 2.3 2002
z Wrocławia jesteś, zdaje sobie sprawę i nic to w sprawie nie zmienia. Ja też 600 km jechałem.

-------------------------
"Nic nie zastąpi doładowania, chyba, że większe doładowanie" - gicy vel dexter


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 2,3T 250KM - do odgruzowania
PostNapisane: 16 paź 2019, o 06:46 
Plutonowy

Dołączył(a): 19 lis 2017, o 10:39
Posty: 299
Lokalizacja: Słupsk
Model SAABa: 9-5 Aero 2.3 2002
Jeśli jesteś zdeterminowany sam to naprawić to spróbuj sprawdzić wszystkie masy.

-------------------------
"Nic nie zastąpi doładowania, chyba, że większe doładowanie" - gicy vel dexter


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 2,3T 250KM - do odgruzowania
PostNapisane: 16 paź 2019, o 06:49 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 1320
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
Po prostu to nie ten poziom usterki/odpowiedzialności żeby jechać taki szmat drogi.
Dzisiaj przyszedł mi jeszcze jeden desperacki powód. Sprężanie - wypada sprawdzić :)

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
Saab 9-5 2.3T SC 250KM + wirusik MY`00
Frota 3.2V6 4x4 205KM


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 2,3T 250KM - do odgruzowania
PostNapisane: 16 paź 2019, o 19:56 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 1320
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
I wszystko jasne. Sprężanie na czwartym 12bar a na reszcie po połowie :D
No i teraz mam dylemat..... złomować czy robić..... gdyby nie to że ostatnio sporo rzeczy porobiłem (całe hamulce, skrzynia, sprzęgło) i a nawet cały nowy wydech wczoraj zamówiłem to jutro bym już rozkręcał na złom. Z drugiej zaś strony to żaden rodzyn. Jeszcze kupa rzeczy mniejszych lub większych mnie czeka. Do tego rdza i to miejscami spora.....
Muszę policzyć ile remont czapki będzie mnie kosztował.

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
Saab 9-5 2.3T SC 250KM + wirusik MY`00
Frota 3.2V6 4x4 205KM


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 2,3T 250KM - do odgruzowania
PostNapisane: 17 paź 2019, o 06:52 
Starszy Chorąży

Dołączył(a): 27 cze 2015, o 10:20
Posty: 648
Lokalizacja: Kwidzyn
Model SAABa: 9-5
Jesteś pewny, że to głowica?

-------------------------
Saab 9⁵ MY2001 2.3T
KIA Sportage MY2008 2.0i 4x4


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 2,3T 250KM - do odgruzowania
PostNapisane: 17 paź 2019, o 07:11 
Plutonowy

Dołączył(a): 19 lis 2017, o 10:39
Posty: 299
Lokalizacja: Słupsk
Model SAABa: 9-5 Aero 2.3 2002
i tak nagle padła czapka na trzech cylindrach ?

-------------------------
"Nic nie zastąpi doładowania, chyba, że większe doładowanie" - gicy vel dexter


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 252 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

 

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Warunki użytkowania | Polityka prywatności

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL