Zapomniałem hasła Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie   Wyślij ponownie e-mail aktywacyjny  

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  Strona 1 z 2
[ View Topic Options ] Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona [ ‹‹ | ›› ]
Autor 
Offline
 Tytuł: SAAB 9-5 FORGED HIRSCH 2.3t
PostNapisane: 24 sty 2019, o 12:41 

Dołączył(a): 29 sty 2014, o 11:29
Posty: 41
Lokalizacja: Wrocław
Model SAABa: 9-5 Aero Hirsch
Dzień dobry.

Po namowach infin1ty opiszę Wam swoja 9-5. Historia tej 9-5ki jest długa i nie chce mi się jej opisywać wiec w skrócie.
9-5 przyjechała do Polski ze Szwajcarii jako 2.0t LPT. Wyróżniała się beżowym wnętrzem Hirsch Performance i wieśniacko oklejonymi w chrom listewkami grilla (chyba nie mam zdjęcia tego, bo tak raziło w oczy, że oderwałem to jeszcze u handlarza w salonie).
Auto jakoś tam jeździło z nielicznymi modyfikacjami. Oczywiście 3 miesiące po zakupie auto legitymowało się już mocą 260KM i 460NM.
Na początku Stycznia 2018r rozebrałem 9-5kę i walczyłem z nią aż do końca września. Nie śpieszyłem się bo miało to być auto weekendowe, do zabawy.
Poniżej film z pierwszego odpalenia (30.09.2018):
https://youtu.be/QudPi1z4jW8

9-5kę docierałem na ori sofcie Aero 250KM. Po zrobieniu około 3tys km wybrałem się z ciekawości na hamownię. Hamowałem od 4tys obrotów ze względu na to, że auto nie było wystrojone i w niższym zakresie obrotów przy bucie się krztusiło.
I tu niespodzianka, wypluło 314KM.
Poniżej link do filmu z pierwszego hamowania:
https://www.youtube.com/watch?v=R_fftiXsZmw

Następnym krokiem był nowy soft. Wpadł Soft TrollaR. W końcu zaczął jeździć normalnie w pełnym zakresie obrotów i to nawet całkiem przyjemnie. Tak przejeździłem chwilę aż do finalnego strojenia.

18.01.2019 pojechałem do Wawy na finalne strojenie do Coobcia. Auto stroiliśmy po nocy na drodze. Było kilka niespodzianek podczas strojenia ale wszystko udało się ogarnąć na miejscu.
9-5ka na hamowni wypluła 364KM i 529NM.
Ja jestem bardzo zadowolony z przebiegu strojenia u Kuby i efektu końcowego.
Od razu uprzedzam znawców, że nie jest to max jaki można by było ugrać na tym setupie. Założenie było takie, żeby wystroić to bezpiecznie. Jeżeli silnik przeżyje ten sezon (a lekko nie będzie miał) to wleci GTX3071r.
Poniżej link do filmu ze strojenia:
https://www.youtube.com/watch?v=gyl_Zqx2hVw


Aktualny SETUP wygląda następująco:
-tłoki Wossner nadwymiar 90,5mm
Pasowanie tłoków w cylindrach 0.07mm
-korby Prism
-śruby do korb ARP
-wałek rozrządu ssący b234i
-wałek rozrządu wydechowy b204l
-głowica i kolektor dolotowy po portingu
-customowe sprężynki zaworowe
-nowy rozrząd
-usunięty i zaślepiony balans
-wał nominał (0.01mm bicia)
-panewki główne ACL Racing
-panewki korbowodowe King Racing
-dekiel rozrządu wraz z pompą oleju w idealnym stanie (po półtora miesięcznych poszukiwaniach)
-nowy czujnik położenia wału BOSCH
-termostat wody 80*
-termostat oleju 80*
-zalane olejem MILLERS CFS 10W50 NT+
-intercooler FMIC 550x230x65
-chłodnica oleju z 9000 zamontowana za grillem
-usunięta chłodnica wspomagania
-wtryski Siemens DECA 630ccm (sprawdzane, idealnie skalibrowane)
-pompa paliwa EPMAN 320LPH
-Turbo Mitshubishi TD04-22T 7# Billet składane przez TXperformance
-przewody turbo wodne i olejowe teflonowe w oplocie stalowym
-DV HKS
-Custom kolektor wydechowy
-DownPipe 3” bez katalizatora
-Catback 2,5” na jednym środkowym tłumiku przelotowym MagnaFlow zakończony prostą rurą 3”
-Koło zamachowe seryjne (nie odchudzane)
-sztywna tarcza sprzęgła z omegi 3.0 V6 obita kevlarem (makland)
-docisk Aero
-przewód do wysprzęglika elastyczny w oplocie Hell
-skrzynia biegów FM55 B05 i=4.05 zalana SAE75W90 MOTUL
-gwint Yellow Speed Racing z 32 stopniową regulacją twardości
-felgi ENKEI EV5 18”
-dystanse przód 5mm, tył 22mm
-opony Hankook Ventus Prime2
-shortshifter SENSIGARAGE
-wybierak przerobiony na metalowych uniballach
-hebel przód: zacisk z Vectry GTS, tarcza z Brery 330mm
-hebel tył wentylowany 300mm z 3.0TiD
-przewody hamulcowe w oplocie
-wskaźniki: ciśnienie i temp oleju, Boost i EGT
-radio 2DIN KENWOOD DDX4018bt


Pewnie wiele rzeczy pominąłem ale w skrócie tak to wygląda. Jak coś sobie przypomnę to uzupełnię to tutaj.


Załączniki:
DSC03684-Edit-Edit-Edit-Edit.jpg
DSC03684-Edit-Edit-Edit-Edit.jpg [ 1.02 MiB | Przeglądane 1252 razy ]
DSC04027-Edit.jpg
DSC04027-Edit.jpg [ 918.25 KiB | Przeglądane 1252 razy ]
IMG_7250.JPG
IMG_7250.JPG [ 223.68 KiB | Przeglądane 1252 razy ]
IMG_7821.JPG
IMG_7821.JPG [ 270.26 KiB | Przeglądane 1252 razy ]
IMG_7855.JPG
IMG_7855.JPG [ 496.7 KiB | Przeglądane 1252 razy ]
DSC00089-Edit.jpg
DSC00089-Edit.jpg [ 10.28 MiB | Przeglądane 1242 razy ]
Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: SAAB 9-5 FORGED HIRSCH 2.3t
PostNapisane: 24 sty 2019, o 13:52 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 1113
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
Świetne foty, super się prezentuje i moc niczego sobie :)

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
Saab 9-5 2.3T SC 250KM + wirusik MY`00
Frota 3.2V6 4x4 205KM


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: SAAB 9-5 FORGED HIRSCH 2.3t
PostNapisane: 24 sty 2019, o 14:55 
Sierżant

Dołączył(a): 7 paź 2015, o 09:02
Posty: 336
Lokalizacja: Wrocław / Z.Góra
Model SAABa: 9-5 SportCombi 2.0t
Stroiciel był pod wrażeniem auta? :)

Brakuje tylko Quaife i 3071!


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: SAAB 9-5 FORGED HIRSCH 2.3t
PostNapisane: 24 sty 2019, o 17:28 
Chorąży

Dołączył(a): 13 kwi 2013, o 20:15
Posty: 463
Model SAABa: 9-5
Silnik bez balansu - jak chodzi na wolnych obrotach? Nie ma denerwujących wibracji?

-------------------------
Saab 9-5 2.3t 260KM/400NM MY98


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: SAAB 9-5 FORGED HIRSCH 2.3t
PostNapisane: 24 sty 2019, o 17:58 

Dołączył(a): 29 sty 2014, o 11:29
Posty: 41
Lokalizacja: Wrocław
Model SAABa: 9-5 Aero Hirsch
Silnik bardzo ładnie chodzi, równo, bez wibracji. Jak V12 :)

-------------------------
I N B A


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: SAAB 9-5 FORGED HIRSCH 2.3t
PostNapisane: 24 sty 2019, o 22:01 
Chorąży

Dołączył(a): 13 kwi 2013, o 20:15
Posty: 463
Model SAABa: 9-5
Świetny projekt. Jakie masz ciśnienie oleju na wolnych obrotach na rozgrzanym silniku? Można wiedzieć, jakie mieliście problemy podczas strojenia?

-------------------------
Saab 9-5 2.3t 260KM/400NM MY98


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: SAAB 9-5 FORGED HIRSCH 2.3t
PostNapisane: 25 sty 2019, o 06:38 
Starszy Szeregowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 cze 2014, o 07:03
Posty: 135
Model SAABa: 9-5
Oby ten silnik służył Ci jak najdłużej. Świetna fura


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: SAAB 9-5 FORGED HIRSCH 2.3t
PostNapisane: 26 sty 2019, o 06:46 
Starszy Kapral

Dołączył(a): 19 lis 2017, o 10:39
Posty: 201
Lokalizacja: Słupsk
Model SAABa: 9-5 Aero 2.3 2002
Swietna furmanka, taką można karać niewiernych. Mam nadzieje, że moja kiedyś choć w połowie będzie taka. Teraz już wiem czym woził się ostatnio Infinity.

-------------------------
"Nic nie zastąpi doładowania, chyba, że większe doładowanie" - gicy vel dexter


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: SAAB 9-5 FORGED HIRSCH 2.3t
PostNapisane: 26 sty 2019, o 23:26 
Sierżant

Dołączył(a): 7 paź 2015, o 09:02
Posty: 336
Lokalizacja: Wrocław / Z.Góra
Model SAABa: 9-5 SportCombi 2.0t
ostatnio to tam nie było mocy !


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: SAAB 9-5 FORGED HIRSCH 2.3t
PostNapisane: 28 sty 2019, o 10:20 

Dołączył(a): 27 gru 2018, o 08:43
Posty: 5
Model SAABa: 9-5 2.3t 185 SE
ostatnio trafiłem na ten filmik w necie. Ciekawiły mnie modyfikacje zastosowane w tym egzemplarzu , a tu nagle pojawiles sie na forum. Fajna maszyna. Jezeli kiedys w przyszłosci modyfikowałby saaba to w ten sposob i podobnie kolorystycznie :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: SAAB 9-5 FORGED HIRSCH 2.3t
PostNapisane: 29 sty 2019, o 08:36 
Kapral
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 lut 2014, o 20:46
Posty: 183
Lokalizacja: Otwock
Model SAABa: 9-5 2.3t 2001
Ooo łaaaa no pięknie to wszystko wygląda!! Dzięki za listę modyfikacji. Teraz wiem ile mnie jeszcze czeka by spróbować dobić do 350-380km. Gratulacje za włożoną pracę!! Mam nadzieję, że gdzieś na trasie / zlocie będę mógł go zobaczyć na własne oczy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: SAAB 9-5 FORGED HIRSCH 2.3t
PostNapisane: 1 lut 2019, o 07:01 
Sierżant

Dołączył(a): 7 paź 2015, o 09:02
Posty: 336
Lokalizacja: Wrocław / Z.Góra
Model SAABa: 9-5 SportCombi 2.0t
Jak wróci mój z zaświatów to jedziemy na WNR :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: SAAB 9-5 FORGED HIRSCH 2.3t
PostNapisane: 1 lut 2019, o 08:28 
Szeregowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 kwi 2015, o 10:57
Posty: 68
Lokalizacja: Kónin
Model SAABa: YS3F B207R
pogratulować fajnego sleeperka :D

-------------------------
mój laser red


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: SAAB 9-5 FORGED HIRSCH 2.3t
PostNapisane: 1 lut 2019, o 19:00 
Sierżant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lut 2013, o 12:04
Posty: 322
Lokalizacja: DW
Model SAABa: 9-5 2.0t
Kuba, kibicuję Ci z całego serca. Projekt robi wrażenie, ale będziesz top of the top jak pobijesz 450KM :) :D :evil: Takiego potwora miał Eryk w Skawinie.
Swoją drogą, jak to robisz, że mieszkając we Wrocławiu nie masz poobijanych boków auta przez drzwi innych aut?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: SAAB 9-5 FORGED HIRSCH 2.3t
PostNapisane: 2 lut 2019, o 06:33 
Sierżant

Dołączył(a): 7 paź 2015, o 09:02
Posty: 336
Lokalizacja: Wrocław / Z.Góra
Model SAABa: 9-5 SportCombi 2.0t
jest jakiś temat powyższego na tym forum? Na jakim turbo tyle nadmuchał?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: SAAB 9-5 FORGED HIRSCH 2.3t
PostNapisane: 2 lut 2019, o 11:59 
Sierżant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lut 2013, o 12:04
Posty: 322
Lokalizacja: DW
Model SAABa: 9-5 2.0t
Nie ma tego tutaj, a na SKP tylko info o początkach projektu. Szczegółów nie pamiętam. Auto i właściciela widziałem prawie dekadę temu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: SAAB 9-5 FORGED HIRSCH 2.3t
PostNapisane: 12 lut 2019, o 19:44 

Dołączył(a): 21 lip 2013, o 20:41
Posty: 18
Model SAABa: 9-5
Jaki zawias? Za nisko na ori aero. Pytanie odnośnie jaki termostat oleju wrzuciłeś - jakiś namiar?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: SAAB 9-5 FORGED HIRSCH 2.3t
PostNapisane: 12 lut 2019, o 23:27 

Dołączył(a): 29 sty 2014, o 11:29
Posty: 41
Lokalizacja: Wrocław
Model SAABa: 9-5 Aero Hirsch
Gwint Yellow Speed Racing
Termostat wody i oleju 80* (termostat oleju Custom)

-------------------------
I N B A


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: SAAB 9-5 FORGED HIRSCH 2.3t
PostNapisane: 10 kwi 2019, o 08:06 

Dołączył(a): 27 gru 2018, o 08:43
Posty: 5
Model SAABa: 9-5 2.3t 185 SE
hej. Dzieje sie cos ciekawego przy saabinie? wstawiaj jakies foty )


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: SAAB 9-5 FORGED HIRSCH 2.3t
PostNapisane: 13 kwi 2019, o 21:04 

Dołączył(a): 29 sty 2014, o 11:29
Posty: 41
Lokalizacja: Wrocław
Model SAABa: 9-5 Aero Hirsch
https://youtu.be/FkkfknxzugA

-------------------------
I N B A


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

 

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Warunki użytkowania | Polityka prywatności

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL