Zapomniałem hasła Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie   Wyślij ponownie e-mail aktywacyjny  

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  Strona 1 z 1
[ View Topic Options ] [ ‹‹ | ›› ]
Autor 
Offline
 Tytuł: Saab 9-5 2,3T 2006 r. benz. dymi przy odpalaniu i inne objaw
PostNapisane: 15 cze 2019, o 12:16 

Dołączył(a): 15 cze 2019, o 11:45
Posty: 1
Model SAABa: 9-5
Witam kolegów oblatywaczy :) Jestem nowy na forum, nazywam się Piotrek i mam prośbę o pomoc w diagnozie mojego Saaba. Niestety nie mam szczęścia do mechaników, dlatego zwracam się z zapytaniem do szanownego grona - mianowicie - miesiąc temu Saab nieoczekiwanie zgasł mi podczas jazdy, następnie odpalił bez problemu i tak dojechałem do domu. Następnego dnia rano krecił, ale odpalić już nie chciał. Po kolejnych kilku dniach i mechanikach którzy nic nie znaleźli, dolałem do auta paliwa (pomimo wskazań że jest 0,5 baku) i auto odpaliło. Kilka dni później po odbiorze auta od mech. (wymiana klocków) saab zaczął głośno chodzić "klekotać" przeważnie podczas obciązania silnika- dodawania gazu lub podjazdu pod górę (taki dźwięk spalania stukowego), do tego zaczęło śmierdzieć paliwem z rury. Komputer wykazał uszkodzenia czujnika położenia wałak rozrządku oraz zwarcia na wszystkich cylindrach, po skasowaniu błędów auto przestało klekotać do następnego uruchomienia. Tego samego dnia padło ładowanie (12,5V na mierniku) oraz zauważyłem ze przegrzewa dodatnią klemę. Od dwóch dni rano natomiast, przy odpalaniu pojawia się duża chmura niebieskiego dymu, po kilku sekundach przestaje. Dodam, że wcześniej żadne problemy z pracą silnika nie występowały, nie brał oleju, nie hasłasował. Od czego ewentualnie zacząć sprawdzanie tego problemu? Nie chciałbym się opierać tylko na opinii mech. który zwalił winę na alternator. Osobiście natomiast odnoszę wrażenie, że to nie tu jest problem. Z góry dzięki za wskazówki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-5 2,3T 2006 r. benz. dymi przy odpalaniu i inne o
PostNapisane: 18 cze 2019, o 12:01 
Plutonowy

Dołączył(a): 25 cze 2016, o 21:45
Posty: 271
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Model SAABa: Mercedes-Benz E420
Cześć.
Po 1 primo przywitaj się w odpowiednim temacie, bo od tego się zaczyna wizytowanie na forach - takie same zasady tu obowiązują. Inaczej temat zniknie i póki nie zaczniesz przygody z forum od dobrej strony, to każdy znikać będzie.
Po 2 primo - ultimo: nie wiem czy dobrze napisałeś, czy ja najzwyczajniej jestem nieobyty z wersjami NG, ale w Saabie nie występuje czujnik położenia wałka rozrządu. Zestawienie błędów, które tutaj przytoczyłeś pierwszego winowajcę wskazuje moim zdaniem kasetę zapłonową. Pozostałe objawy też tak logicznie się układają, bo nie ma prawidłowego spalania i paliwo leci do wydechu. Migało albo świeciło Ci check engine na zegarach?
3 primo - nie ten dział na taki temat swoją drogą. Ani nie ta generacja nawet ^^

-------------------------
Kto mieszka z kobietą, ten się w cyrku nie śmieje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

 

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Warunki użytkowania | Polityka prywatności

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL