Zapomniałem hasła Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie   Wyślij ponownie e-mail aktywacyjny  

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  Strona 3 z 5
[ View Topic Options ] Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona [ ‹‹ | ›› ]
Autor 
Wiadomość: Saab 9 5 2,3  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9 5 2,3
PostNapisane: 4 gru 2014, o 10:41 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 lip 2012, o 19:14
Posty: 2987
Lokalizacja: Czersk, Pomorskie
Model SAABa: 9-3 SS MY06 2,8 V6
tłoki to są w wszystkich b2x5 zrobione z czegoś co ma konsystencje marchwi i mułu nie ma znaczenia czy E czy R :) ale do 280 dają radę choć Levisa ma 300 i też żyją :P głowice a co ty tam przy niej chcesz robić , no chyba że po prostu wymiana uszczelniaczy planowanie w tyle :) .

Do tych 280 KM starczy Ci 15t , wypierdzielenie katów , możesz dać ostatni tłumik z Aero , Intercooler 550*230* 65 + filtr K&N i program i tyle :D zależy jeszcze jak masz kolor wtrysków jak zielone to wymienić na czerwone i gitara :)

-------------------------
Obrazek



Krótki incydent z 900Ng V6 i Saab 9-3 Viggen Cabrio
Saab 9-5 SE MY98 - był
Saab 9-5 Vector MY04 - był
Saab 9-3 SS Vector MY05 ASB- był
Saab 9-3 SC 2.8 V6 AERO MY06 ASB - jest
313KM 466Nm


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9 5 2,3
PostNapisane: 4 gru 2014, o 11:09 
Podpułkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2012, o 11:27
Posty: 4344
Lokalizacja: Białystok
Model SAABa: 9-3 I Aero
No wybacz jakie to koszty? 1000-2000zł? A na paliwo masz?

-------------------------
9-3 Aero Viggen MY02, 3xxKM --> 4xxKM under construction
9-3 Aero Viggen MY01, BSR STG 1- zmienił właściciela
900NG SE MY95 + B235R Viggen - znów mój, drag concept
9-5 Vector MY02 - zmienił właściciela
9-5 Aero MY02 motorschaden - zmienił właściciela
9-5 Aero MY01 - ciągnik - Zmienił właściciela
9000 Aero MY97 - Wół roboczy
W124 300CE
W210 E55 AMG
http://www.turbolaab.pl under construction


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9 5 2,3
PostNapisane: 4 gru 2014, o 13:38 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 1348
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
Levis...tunning za 1000zł już mam-program + wycięcie katów. Dalej to turbo - 1000-1500zł + pewnie jakaś przejściówka czy co tam jeszcze, interculer, tłoki, jak tłoki to planowanie głowicy, uszczelka i nie wiadomo co się jeszcze okaże...może bym się odważył robić sam, może by mi wyszło (jak na razie rozebrałem na atomy i złożyłem z pozytywnym skutkiem dwa silniki...audi 100 iłada 2107 10 i 15 lat temu) ale nie mam gdzie. Czyli koszty są deko większe jak 2000zł. Jak nazbieram złomu to na paliwo mam...a tak poważnie z męskich rzeczy to syna mam, brakuję domu i drzewa więc dzielić muszę.

-------------------------
Saab 95 2,3T manual - rozbity, szukam dawcy budy i power comeback
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Mitsubishi Pajero III Long 3,5 V6 manual SS - taki wycieczkobus terenowy
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9 5 2,3
PostNapisane: 4 gru 2014, o 14:00 
Podpułkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2012, o 11:27
Posty: 4344
Lokalizacja: Białystok
Model SAABa: 9-3 I Aero
FMIC to jakieś 600zł do tego porządny soft i masz 270-280KM

-------------------------
9-3 Aero Viggen MY02, 3xxKM --> 4xxKM under construction
9-3 Aero Viggen MY01, BSR STG 1- zmienił właściciela
900NG SE MY95 + B235R Viggen - znów mój, drag concept
9-5 Vector MY02 - zmienił właściciela
9-5 Aero MY02 motorschaden - zmienił właściciela
9-5 Aero MY01 - ciągnik - Zmienił właściciela
9000 Aero MY97 - Wół roboczy
W124 300CE
W210 E55 AMG
http://www.turbolaab.pl under construction


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9 5 2,3
PostNapisane: 4 gru 2014, o 14:07 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 sty 2012, o 19:05
Posty: 2448
Lokalizacja: Łomianki
Model SAABa: 9-3
na 15 T w 2,3 ? nawet więcej ugra skoro Ja mam tyle na GT17

-------------------------
BMW 740i
Dodge Caravan LE 3.0 V6 1990r + boazeria
Buick Regal 1978 T-top 5, V8

Suzuki Bandit 1200s

Życie jest zbyt krótkie aby jeździć DIESLEM


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9 5 2,3
PostNapisane: 4 gru 2014, o 15:03 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 1348
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
Chłopaki wszystko w swoim czasie, teraz zimą fmic nie potrzebny, coś czuję że turbo powoli mi pada bo lekko dymi rano po odpaleniu. Wąchałem dym i jest gryzący, chemiczny jak z plastiku zatem nie z uszczelniaczy ani z pierścieni, z turbo pewnie po nocy ścieknie i po odpaleniu go zesmarzy bez tlenu. Jak padnie do końca to można myśleć o zmianie na 15T, ale boję się że będzie wyżej wstawać.

-------------------------
Saab 95 2,3T manual - rozbity, szukam dawcy budy i power comeback
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Mitsubishi Pajero III Long 3,5 V6 manual SS - taki wycieczkobus terenowy
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9 5 2,3
PostNapisane: 4 gru 2014, o 15:22 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 lip 2012, o 19:14
Posty: 2987
Lokalizacja: Czersk, Pomorskie
Model SAABa: 9-3 SS MY06 2,8 V6
ile wyżej z IC i bez katów to o ile o 100-150 rpm nie poczujesz różnicy

-------------------------
Obrazek



Krótki incydent z 900Ng V6 i Saab 9-3 Viggen Cabrio
Saab 9-5 SE MY98 - był
Saab 9-5 Vector MY04 - był
Saab 9-3 SS Vector MY05 ASB- był
Saab 9-3 SC 2.8 V6 AERO MY06 ASB - jest
313KM 466Nm


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9 5 2,3
PostNapisane: 4 gru 2014, o 15:45 
Porucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 paź 2013, o 09:57
Posty: 1731
Lokalizacja: Pomorskie
Model SAABa: 9-5 2002r 2,3T ARC
U mnie na td04 15t na hamowni maks moment obrotowy 430nm przy 3100obr także chyba nie jest źle :)

-------------------------
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9 5 2,3
PostNapisane: 4 gru 2014, o 15:47 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 lip 2012, o 19:14
Posty: 2987
Lokalizacja: Czersk, Pomorskie
Model SAABa: 9-3 SS MY06 2,8 V6
ale przy niższych obrotach jest też wyższa moc co do serii i to rekompensuje trochę

-------------------------
Obrazek



Krótki incydent z 900Ng V6 i Saab 9-3 Viggen Cabrio
Saab 9-5 SE MY98 - był
Saab 9-5 Vector MY04 - był
Saab 9-3 SS Vector MY05 ASB- był
Saab 9-3 SC 2.8 V6 AERO MY06 ASB - jest
313KM 466Nm


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9 5 2,3
PostNapisane: 4 gru 2014, o 16:12 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 1348
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
A macie może wykres z hamowni przed i po zmianie turbo? U mnie deko po 2000obr turbo pompuję już do czerwonego, przy 4000obr też...wyżej rzadko kręcę i nie zwróciłem uwagi zwyczajnie. To chyba wymiana na większe turbo nic nie da bo zawór i tak upuści, da to może coś przy ok 5000obr bo wtedy może do czerwonego nie dochodzić(sprawdzę)...czyli wymiana turbo poprawi jedynie moc max( szczerze to ponad 5000obr widziałem może 5 razy) a niskie i średnie zostaną takie same + większa turbo dziura.

-------------------------
Saab 95 2,3T manual - rozbity, szukam dawcy budy i power comeback
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Mitsubishi Pajero III Long 3,5 V6 manual SS - taki wycieczkobus terenowy
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9 5 2,3
PostNapisane: 15 gru 2015, o 13:41 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 1348
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
Dobra, dawno tu nie zaglądałem ale dużo się zmieniło...lista zmian w porządku chronologicznym;
- felgi i letnie opony TOYO t1r
- światła dzienne
- Dp, katalizator uznany za element zbędny :D ekolodzy i tak mnie nie dogonią
- zawieszenie sprężyny eibach, amory sachs aero i reszta lemfordera, tył na podkładkach ze względu na butle LPG
- felgi zimowe pomalowane na siwo + opony frigo HP...po malowaniu kasy na lepsze brakło :)
- heble 308 przód i 300 tył(tłoczek 40mm) TRW i zimmermann
- wydech rozluźniony na 3 przelotach 2,5" magnaflow...trzecia poprawka wydechu była w ostatnią sobotę i wreszcie nareszcie jest to co chciałem mieć...i ja się wcale nie chwale, po prostu mam talent :D , tak od soboty :)
- icek fmica zamontowany na takiej "ramie" że można wyciągarkę zamontować :D
- soft i doładowanie na 1bar, na gt17...żympane pewnie świeci, ale mi głównie chodziło o niskie i średnie obroty
Plany to zmiana gazowni, obecna odmawia współpracy powyżej 75% obciążenia.


Załączniki:
20141126182.jpg
20141126182.jpg [ 798.13 KiB | Przeglądane 1497 razy ]
20141212184.jpg
20141212184.jpg [ 676.24 KiB | Przeglądane 1497 razy ]
20150418215.jpg
20150418215.jpg [ 1004.59 KiB | Przeglądane 1497 razy ]
20150418213.jpg
20150418213.jpg [ 1.27 MiB | Przeglądane 1497 razy ]
20150629013.jpg
20150629013.jpg [ 1.68 MiB | Przeglądane 1497 razy ]

-------------------------
Saab 95 2,3T manual - rozbity, szukam dawcy budy i power comeback
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Mitsubishi Pajero III Long 3,5 V6 manual SS - taki wycieczkobus terenowy
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Ostatnio edytowano 25 gru 2015, o 23:34 przez DSZ-, łącznie edytowano 1 raz
Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9 5 2,3
PostNapisane: 23 gru 2015, o 10:19 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 1348
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
W poniedziałek bawiłem się w gazownika pierwszy raz, wywaliłem Stag 4 Eco, KME Gold i barracudy te zwykłe...ten zestaw pętlił przy obciążeniu 75% i przechodziło na PB. Wstawiłem stag Q Box, KME Twin, i barracudu 130...żadnych pętleń teraz nie ma. Wrzucam zdjęcia i czekam na komentarze i sugestię fachowców, głównie chodzi o ten wąż z gazem nad turbo...czym go odizolować bo w tym miejscu raczej musi zostać.


Załączniki:
20151222006.jpg
20151222006.jpg [ 664.56 KiB | Przeglądane 1461 razy ]
20151222009.jpg
20151222009.jpg [ 619.63 KiB | Przeglądane 1461 razy ]
20151222010.jpg
20151222010.jpg [ 653.97 KiB | Przeglądane 1461 razy ]
20151222011.jpg
20151222011.jpg [ 684.24 KiB | Przeglądane 1461 razy ]

-------------------------
Saab 95 2,3T manual - rozbity, szukam dawcy budy i power comeback
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Mitsubishi Pajero III Long 3,5 V6 manual SS - taki wycieczkobus terenowy
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...
Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9 5 2,3
PostNapisane: 26 lut 2016, o 15:16 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 1348
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
Simon tutaj żeby MrShaleck w wątku śmieci nie robić.
To że wąż będzie się nagrzewał to wiem od początku, ale filtr...dlaczego ma się nagrzewać, a jak już to równomiernie dla obu stron. Początkowo chciałem dać ten długi wąż z gazem równolegle obok tego krótkiego z dwoma kolankami 90*, ale zobacz ten filtr wejścia/wyjścia nie ma równolegle tylko pod kątem, a dwa to zaoszczędziłbym chyba 10-15cm węża a "zyskał" 2 kolanka. Wiesz tamtą instalke kładł Mav, a on kładł w 101 a może w 201 autach bo z tego żyje...musi być dobra, ja poprawiałem(bo po programie lewisa nie dawała rady) instalkę tylko w tym jednym aucie i skończyłem o północy tak jak na zdjęciu. Pytałem o komentarze fachowców i nikt się nie odezwał...spytałem drugi raz i się trafiłeś...co radzisz?

-------------------------
Saab 95 2,3T manual - rozbity, szukam dawcy budy i power comeback
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Mitsubishi Pajero III Long 3,5 V6 manual SS - taki wycieczkobus terenowy
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9 5 2,3
PostNapisane: 27 lut 2016, o 21:32 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2014, o 15:52
Posty: 565
Model SAABa: 9-5 Aero MY04 kombi
to znaczy że to nie byli fachowcy tylko instalatorzy ;)
jeżeli robiłeś instalkę dla siebie to powinieneś się do tego przyłożyć i nie popełniać błędów gazmenów.
radzę wymienić filtr na podwójny walcowy i umieścić go między silnikiem a akumulatorem, bez zbędnych kolanek.

-------------------------
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9 5 2,3
PostNapisane: 29 lut 2016, o 11:09 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 1348
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
Simon, tą poprawkę robiłem sam i sam za nią zbiorę cięgi lub laury...a "fachowców" pytałem tylko tutaj, ale do rzeczy: 1 Ten filtr co mam ma odolejacz i niby czyści na najwyższym poziomie (choć jest poliestrowy a nie bibułowy), dodatkowo jest jeden i szybko się go zmienia, a na tym mi też zależało. 2 Wiesz chyba że KME Twin to w sumie dwa osobne reduktory obok siebie i na bank ciśnienia idealnie równo nie dają i równo się nie "otwierają" czy "dopompowują" gazu jak ubędzie, dodatkowo wtryski też liniowo czy stale gazu nie pobierają. Ten mój filtr działa trochę jak H-pipe w podwójnych wydechach w silnikach Vaukach...wyrównuje, stabilizuje ciśnienie w obu wężach czy stronach listwy czym usprawnia układ. Dodatkowo zapobiega czemuś w rodzaju fal zwrotnych jakie są w wydechu. 3 Ten filtr działa też jako "akumulator ciśnienia", dwa duże walcowe też będą podobnie działać z tym nie równo dla obu stron. 4 Jeśli obie strony reduktora mają osobne węże, filtry (też się będą grzać)i podłączone są do osobnych stron listwy wtryskowej to przez nie równą długość węży, zawijasy na nich dochodzi do sytuacji że obydwie strony reduktora pracują z inną wydajnością...jak jest 45%-55% to jeszcze ujdzie, ale jak będzie więcej to może dojść w skrajnych warunkach do sytuacji że jedna strona będzie pluła ciekłym LPG a druga nawet maxa wydajności nie uzyska.
Początkowo brałem pod uwagę filtr odstojnikowy Alex Ultra 360° poliester 16/2x12mm...2x wąż 12mm z reduktora, trujnik 2x12/16 i wąż 16mm do filtra który może by wszedł między aku a silnik i dwa węże na listwe coś jak Ty sugerowałeś, było by ładniej, wąż by się nie grzał ale do filtra ciężej się dostać. Chciałem wyeliminować trójnik i wąż 16mm bo 2x12mm ma chyba większą przepustowość, ale wolne miejsce wymusiło reduktor na dole a filtr u góry czym węże są mocno zgięte (nie zagięte) i pewnie wyszło na to samo. Ja chyba ten wąż czymś odizoluje lub zaraz za filtrem utnę, założę kolanko i puszcze z tyłu listwy w okolicach przepustnicy...choć ładnie wyglądać to nie będzie. Dobrze że odpisałeś...dzięki tej "uczynności" wpadłem na pomysł z kolankiem...brawo Ty ;)

-------------------------
Saab 95 2,3T manual - rozbity, szukam dawcy budy i power comeback
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Mitsubishi Pajero III Long 3,5 V6 manual SS - taki wycieczkobus terenowy
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9 5 2,3
PostNapisane: 29 lut 2016, o 11:52 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2014, o 15:52
Posty: 565
Model SAABa: 9-5 Aero MY04 kombi
Chyba trochę przyspałeś na lekcjach fizyki ;)
To że masz Twin-a, podobnie jak ja (Twin Tur dokładnie) nie znaczy że masz różne ciśnienia bo są podpięte w jeden obieg. W całym układzie jest takie samo ciśnienie, nie ważne w którym miejscu być je mierzył. Dlaczego też czujnik ciśnienia i temperatury (PTS 01 w LpgTech) mojtujesz na jednym przyłączu wtrysków.
Zastosowany jest Twin by była lepsza wydajność w razie gwałtownego zapotrzebowania na gaz. W
Różnice na wtryskach powinny mieścić się w granicach 2-5%, a pisanie o jakiś falach zwrotnych w instalacjach gazowych to czysta profanacja tematu lpg.
Dla przykładu u mnie różnice między wtryskami to 2%, a spadek ciśnienia przy pełnym bucie mieści się w 0,2 bar przy ustawionym ciśnieniu 1,4 i spadkiem temperatury gazu o ok 10-15 stopni, co normuje się po kilkuset metrach normalnej jazdy.

-------------------------
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9 5 2,3
PostNapisane: 29 lut 2016, o 14:27 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 1348
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
Ale ja doskonale wiem że spieramy się o 2% może 5% bo na pewno nie o 10%, na lekcjach fizyki nie spałem, ale zadzwoń do BMW, Audi czy Mercedesa i powiedz że spali na lekcjach fizyki bo H-pipe wkładają w wydech...przecież oba rzędy cylindrów są takie same i tak samo pracują. Te fale zwrotne to może faktycznie mało fortunne określenie, chodziło mi o to że gaz płynie z równą prędkością a nie przyspiesza i zwalnia choć nigdy nie staje czy się cofa. Ps. Obawiam się że mylisz ciśnienie z przepływem.

-------------------------
Saab 95 2,3T manual - rozbity, szukam dawcy budy i power comeback
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Mitsubishi Pajero III Long 3,5 V6 manual SS - taki wycieczkobus terenowy
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9 5 2,3
PostNapisane: 1 mar 2016, o 06:54 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2014, o 15:52
Posty: 565
Model SAABa: 9-5 Aero MY04 kombi
Nie wiem czemu porównujesz i próbujesz podobne teorie przypisywać układzie wydechowemu i instalacji lpg. Prędzej lpg można porównywać do hydrauliki :-D
Efekt powrotu spalin istnieje w silnikach spalinowych, ale N/A gdzie poprawia to opróżnianie cylindrów ze spalin.
Do wyjaśnienia ciśnienia dam przykład. Pompujesz oponę do 2,5 bar to ciśnienie w niej jest takie samo w całej jej objętości. Czy na górze czy przy podłożu.
Przepływ o którym piszesz poprawia się montujac obustronnie zasilanie listwy wtryskowej.

-------------------------
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9 5 2,3
PostNapisane: 1 mar 2016, o 09:45 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 1348
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
Porównuje do wydechu bo H pipe ma za zadanie usprawnić przepływ spalin czyli gazu. Do wyjaśnienia przepływu (NIE CIŚNIENIA) dam przykład. Utnij tego samego np. wężyka do paliwa 2 kawałki, jeden 0,5m a drugi 1,5m (taka różnica żebyś naprawdę poczuł różnice bo 15% nie poczujesz) włóż jedne końce obu z nich do ust a drugie przyłóż do twarzy, nosa czy ręki i dmuchnij...z którego wężyka szybciej powietrze leci choć do obu dmuchasz tak samo jednymi ustami? Podobna sytuacja jest w KME Twin gdy masz dwa osobne węże z filtrami podłączonymi do obu takich samych stron reduktora, z drugiej strony węże podłączone są do jednej listwy wtryskowej gdzie faktycznie z prawej i lewej jej strony jest 1,4bara...jest tak dlatego że w dłuższym wężu przy POBORZE gaz leciał z prędkością np 1m/s a w krótszym 1,2m/s i finalnie na listwie jest to samo ciśnienie. Gaz zawsze szuka łatwiejszej drogi i dlatego podłączenie 2 osobnych węży i filtrów sprawia że obie strony reduktora pracują nie równo, w jakim stopniu to nie wiem bo gaziarzem nie jestem, jak pisałem tylko tą jedyną instalkę poprawiałem. ROZUMIESZ TERAZ :D

-------------------------
Saab 95 2,3T manual - rozbity, szukam dawcy budy i power comeback
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Mitsubishi Pajero III Long 3,5 V6 manual SS - taki wycieczkobus terenowy
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9 5 2,3
PostNapisane: 1 mar 2016, o 12:48 
Młodszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 kwi 2014, o 09:38
Posty: 408
Lokalizacja: Warszawa
Model SAABa: 93 coupe 2.0t
DSZ- napisał(a):
nie wiem bo gaziarzem nie jestem

i tu leży problem
DSZ- napisał(a):
Gaz zawsze szuka łatwiejszej drogi i dlatego podłączenie 2 osobnych węży i filtrów sprawia że obie strony reduktora pracują nie równo

nie ma takiej możliwości, zadaniem reduktora jest utrzymywanie stałego ciśnienia na wyjściu, w przypadku podwójnego reduktora mogą występować różnice i to jest normalne, ciśnienie będzie wypadkową z obu reduktorów, jeżeli różnice są znaczne jest to równoznaczne z uszkodzeniem

poprawiam się, może być to możliwe jak są dwa filtry, czysty i zasyfiony


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 93 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

 

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Warunki użytkowania | Polityka prywatności

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL